세계의 확장현실 디스플레이 시장
Extended Reality Displays
상품코드 : 1797278
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 291 Pages
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한글목차

세계의 확장현실 디스플레이 시장은 2030년까지 139억 달러에 도달

2024년에 19억 달러로 추정되는 세계의 확장현실 디스플레이 시장은 2024-2030년에 CAGR 39.6%로 성장하며, 2030년에는 139억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 액정 디스플레이는 CAGR 36.5%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 71억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. OLED 디스플레이 분야의 성장률은 분석 기간에 CAGR 42.5%로 추정됩니다.

미국 시장은 5억 1,020만 달러, 중국은 CAGR 47.9%로 성장 예측

미국의 확장현실 디스플레이 시장은 2024년에 5억 1,020만 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 33억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간2024-2030년 CAGR은 47.9%가 됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 33.7%와 36.9%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 약 34.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 확장현실 디스플레이 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

증강현실 환경을 지원하는 디스플레이 기술은 어떻게 진화하고 있는가?

가상현실(VR), 증강현실(AR), 혼합현실(MR)을 포함한 확장현실(XR)은 몰입형 인터랙티브 경험을 가능하게 하는 디스플레이 시스템에 크게 의존하고 있습니다. 시각적 선명도, 반응성, 사실성에 대한 사용자들의 기대가 높아지면서 디스플레이 기술은 빠르게 변화하고 있습니다. 현재 XR 디스플레이는 넓은 시야, 높은 픽셀 밀도, 낮은 지연을 우선시하며, 민수 및 산업 용도 모두에서 실시간 상호 작용을 지원합니다. 특히 헤드마운트 디스플레이의 경우, 가벼운 광학계와 컴팩트한 폼팩터는 착용감과 조작성을 높이기 위해 필수적입니다.

부품의 소형화로 인해 더 얇고 에너지 효율적인 XR 헤드셋이 가능해지고 있습니다. OLED, MicroLED, LCoS(Liquid Crystal on Silicon)와 같은 마이크로디스플레이 기술의 발전은 XR 헤드셋을 더 컴팩트하게 만드는 동시에 더 풍부한 색 재현과 고휘도를 지원합니다. AR 안경에서는 광도파관과 시스루 렌즈가 개선되어 왜곡을 최소화하고 현실 환경에 디지털 컨텐츠를 겹쳐서 볼 수 있게 되었습니다. 이러한 XR 디스플레이의 진화는 헬스케어 시각화, 원격 협업, 현장 유지보수 등 정밀성과 상황 인식이 필요한 용도에 중요한 역할을 합니다.

성능 요구 사항을 정의하는 시장 용도는 무엇인가?

XR의 이용 사례에 따라 디스플레이 사양이 달라집니다. VR 환경에서는 몰입감 있는 비주얼이 중요하므로 높은 주사율, 스크린도어 효과 감소, 멀미를 방지하기 위한 빠른 응답속도를 갖춘 디스플레이가 필요합니다. 반대로 AR 디스플레이는 눈에 잘 띄지 않고 투명하며, 현실 세계의 오버레이에 최적화되어 있어야 합니다. 원격 교육 및 정비와 같은 산업용 이용 사례는 다양한 조명 조건에서 효과적으로 작동할 수 있는 내구성이 뛰어난 고휘도 디스플레이가 필요합니다. 교육 분야에서는 XR 디스플레이가 가격과 성능의 균형을 맞추고 확장 가능한 학습 툴을 실현해야 합니다.

게임 및 엔터테인먼트는 디스플레이의 해상도와 반응성이 사용자 경험에 직접적인 영향을 미치기 때문에 계속해서 주요 수요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 한편, 항공우주, 자동차, 의료 시뮬레이션 등의 분야에서는 기업 소프트웨어 플랫폼과 통합된 맞춤형 XR 디스플레이 모듈에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 소매업과 마케팅 분야에서는 키오스크 단말기와 웨어러블 단말기에 XR 디스플레이가 도입되어 인터랙티브한 제품 시각화를 제공함으로써 시장의 영역을 더욱 넓혀가고 있습니다. 이러한 다양한 용도는 XR 디스플레이 제조업체의 디자인, 비용 및 배포 우선순위를 형성하고 있습니다.

업계 파트너십과 생태계가 개발에 어떤 영향을 미치고 있는가?

디스플레이 제조업체, XR 플랫폼 개발자, 반도체 기업 간의 협력은 성공적인 시장 개발을 위해 필수적인 요소입니다. 공동 개발 노력을 통해 이미지 프로세서, 센서, 광학 시스템을 가볍고 전력 효율이 높은 디스플레이 모듈에 통합할 수 있게 되었습니다. 또한 생태계 파트너십은 보다 빠른 반복 주기와 플랫폼 최적화를 지원하며, 이는 기업 확장에 있으며, 매우 중요한 요소입니다. 오픈소스 개발 툴과 SDK는 크로스 플랫폼 호환성과 디스플레이 성능 지표의 표준화를 촉진하고 있습니다.

이와 함께 특히 작업 환경에서 사용되는 AR 웨어러블의 경우, 규제와 안전에 대한 고려가 디자인 선택에 영향을 미치고 있습니다. 밝기 수준, 시각적 피로, 광학 안전에 대한 표준이 확립되어 건강상의 위험 없이 장기간 사용할 수 있습니다. 컨텐츠 개발자는 또한 고급 인터랙션 모델을 지원하는 보다 반응성이 높고 충실도가 높은 디스플레이를 추진함으로써 XR 디스플레이의 요구 사항을 정의하는 역할을 담당하고 있습니다. 이러한 하드웨어, 소프트웨어, 컨텐츠 제작의 다방면에 걸친 영향력이 XR 디스플레이 시스템의 장기적인 궤도를 형성하고 있습니다.

증강현실 디스플레이 시장의 성장 원동력은?

증강현실 디스플레이 시장의 성장은 하드웨어 혁신, 분야 간 채택, 특수한 용도 요구와 관련된 몇 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 보다 몰입감 있고 사실적인 XR 경험에 대한 수요가 고해상도, 저지연 디스플레이 모듈의 개발을 촉진하고 있습니다. 디스플레이 부품의 소형화, 특히 MicroLED와 OLED 마이크로디스플레이는 웨어러블 XR 기기에 광범위하게 통합될 수 있도록 하고 있습니다. 산업 교육, 원격 지원, 의료 시각화 분야에서 XR 기술의 도입이 증가함에 따라 내구성이 뛰어나고 광학적으로 정밀한 디스플레이에 대한 수요가 지속적으로 증가하고 있습니다. 게임, 소셜 인터랙션, 가상 협업에 대한 소비자의 관심도 시각적으로 풍부하고 가벼운 헤드셋에 대한 수요를 가속화하고 있습니다. XR 디스플레이와 공간 컴퓨팅, 엣지 프로세싱, AI 지원 인터랙션의 통합으로 기업 및 현장 기반의 새로운 이용 사례에서 XR 디스플레이의 역할이 더욱 확대되고 있습니다.

부문

디스플레이 유형(액정 디스플레이, OLED 디스플레이, 기타 디스플레이 유형), 최종사용자(게임 & 엔터테인먼트 최종사용자, 헬스케어 최종사용자, 교육 최종사용자, 군 & 방위 최종사용자, 자동차 & 제조 최종사용자, 소매 최종사용자, 기타 최종사용자)

조사 대상 기업의 예

AI 통합

Global Industry Analysts는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장 정보와 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 일반적인 LLM나 업계별 SLM 쿼리에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 대량 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Extended Reality Displays Market to Reach US$13.9 Billion by 2030

The global market for Extended Reality Displays estimated at US$1.9 Billion in the year 2024, is expected to reach US$13.9 Billion by 2030, growing at a CAGR of 39.6% over the analysis period 2024-2030. Liquid Crystal Display, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 36.5% CAGR and reach US$7.1 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Organic Light-Emitting Diode Display segment is estimated at 42.5% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$510.2 Million While China is Forecast to Grow at 47.9% CAGR

The Extended Reality Displays market in the U.S. is estimated at US$510.2 Million in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$3.3 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 47.9% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 33.7% and 36.9% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 34.9% CAGR.

Global Extended Reality Displays Market - Key Trends & Drivers Summarized

How Are Display Technologies Evolving to Support Extended Reality Environments?

Extended Reality (XR), which includes virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR), relies heavily on display systems that enable immersive, interactive experiences. As user expectations grow around visual clarity, responsiveness, and realism, display technologies are undergoing rapid transformation. Current XR displays prioritize wide field-of-view, high pixel density, and low latency to support real-time interaction in both consumer and industrial applications. Lightweight optics and compact form factors are essential to enhance wearability and usability, especially for head-mounted displays.

Miniaturization of components is enabling thinner and more energy-efficient XR headsets. Advances in microdisplay technologies such as OLED, MicroLED, and Liquid Crystal on Silicon (LCoS) are making XR headsets more compact while supporting richer color reproduction and higher brightness. For AR glasses, optical waveguides and see-through lenses are being refined to overlay digital content on real-world environments with minimal distortion. This evolution in XR displays is critical for applications requiring precision and situational awareness, including healthcare visualization, remote collaboration, and field maintenance.

What Market Applications Are Defining Performance Requirements?

Different XR use cases demand tailored display specifications. In VR environments, the emphasis is on immersive visuals, which require displays with high refresh rates, reduced screen door effects, and fast response times to prevent motion sickness. In contrast, AR displays need to be discreet, transparent, and optimized for real-world overlays. Industrial use cases such as remote training and maintenance require durable, high-brightness displays that function effectively in various lighting conditions. For education, XR displays must balance affordability with performance, enabling scalable learning tools.

Gaming and entertainment continue to be major demand drivers, with display resolution and responsiveness directly affecting user experience. Meanwhile, enterprise adoption in sectors such as aerospace, automotive, and medical simulation is creating demand for customized XR display modules integrated with enterprise software platforms. In retail and marketing, XR displays are being deployed in kiosks and wearables to provide interactive product visualization, further broadening market scope. These diverse applications are shaping the design, cost, and deployment priorities of XR display manufacturers.

How Are Industry Partnerships and Ecosystems Influencing Development?

Collaboration across display manufacturers, XR platform developers, and semiconductor companies is becoming critical to market success. Joint development efforts are enabling better integration of image processors, sensors, and optics into lightweight and power-efficient display modules. Ecosystem partnerships are also supporting faster iteration cycles and platform optimization, which is crucial for enterprise deployments. Open-source development tools and SDKs are facilitating cross-platform compatibility and standardization of display performance metrics.

In parallel, regulatory and safety considerations are influencing design choices, particularly for AR wearables used in workplace environments. Standards for brightness levels, visual fatigue, and optical safety are being established to ensure prolonged usage without health risks. Content developers are also playing a role in defining XR display requirements by pushing for more responsive and high-fidelity displays that support advanced interaction models. This multi-directional influence across hardware, software, and content creation is shaping the long-term trajectory of XR display systems.

What Is Driving Growth in the Extended Reality Displays Market?

Growth in the extended reality displays market is driven by several factors related to hardware innovation, cross-sector adoption, and specialized application needs. Demand for more immersive and lifelike XR experiences is pushing development of high-resolution, low-latency display modules. Miniaturization of display components, especially MicroLED and OLED microdisplays, is enabling wider integration into wearable XR devices. Rising deployment of XR technologies in industrial training, remote support, and healthcare visualization is creating sustained demand for durable and optically precise displays. Consumer interest in gaming, social interaction, and virtual collaboration is also accelerating demand for visually rich and lightweight headsets. Integration of XR displays with spatial computing, edge processing, and AI-enabled interaction is further expanding their role in emerging enterprise and field-based use cases.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Extended Reality Displays market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Display Type (Liquid Crystal Display, Organic Light-Emitting Diode Display, Other Display Types); End-User (Gaming & Entertainment End-User, Healthcare End-User, Education End-User, Military & Defense End-User, Automotive & Manufacturing End-User, Retail End-User, Other End-Users)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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