ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계의 제너레이티브 디자인 시장 규모는 2025년 44억 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 15.41%로 확대되어, 2030년에는 90억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
머신러닝 기능을 갖춘 툴셋의 설계라는 향후의 동향이 조사 대상 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 디자이너가 오류 수를 줄여 시간을 크게 절약할 수 있도록 하기 위해 작년에 이루어진 대규모 투자는 향후 성과를 거둘 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
복잡한 설계에 의한 고도의 제조에 대한 수요 증가와, 자동차의 성능을 향상시키면서 사이즈를 줄일 필요성으로 인해, 자동차 제조업체는 연구개발 투자를 늘려, 제너레이티브 설계를 채용해야만 합니다.
Airbus, Black & Decker, Under Armour 등의 거대 기업은 엔지니어링 업계의 미래를 형성하는 동향으로 제너레이티브 디자인을 채택하고 있습니다. 제너레이티브 디자인은 엔지니어가 CAD 소프트웨어에 고삐를 맡기면 주어진 제약 조건에 대한 최적의 솔루션을 자연스럽게 찾을 수 있습니다. 그것은 엔지니어의 상상력을 향상시킵니다.
제너레이티브 디자인은 초기 개발 단계에 있기 때문에 초기 사용자는 특정 과제에 직면할 수 있습니다. 예를 들어, 제너레이티브 디자인 소프트웨어가 해결해야 하는 계산 가능한 용어로 설계 문제를 정의하는 것은 어려운 학습 곡선을 포함합니다. 엔지니어는 설계 문제를 밝히는 경험을 쌓아야 합니다. 파라미터 세트는 구조적 구속 및 하중의 정의가 느슨해져 결국 설계가 실패하게 될 가능성이 있기 때문입니다.
평균 자동차에는 30,000개가 넘는 부품이 있으며 이러한 모든 부품을 만들고 조립하려면 매우 복잡한 공급망과 제조 능력이 필요합니다. 그러나 General Motors와 샌프란시스코에 본사를 둔 소프트웨어 회사 Autodesk는 자동차 설계 방법을 새롭게 하여 각 차량에 사용되는 자동차 부품의 수를 줄이는 동시에 자동차를 보다 가볍고 견고하게 만들 계획입니다.
제너레이티브 디자인에서 고려해야 할 또 다른 점은 효율적인 방법은 때때로 제조할 수 있다는 것입니다. 예를 들어 Renishaw 사례 연구에서 엔지니어는 서스펜션의 벨 크랭크를 토폴로지컬하게 최적화했습니다. 그들은 최적화된 부품의 제조 가능성을 고려해야 했습니다. 그 결과, 인쇄하기 위해서 많은 서포트를 필요로 하는 설계가 되어 버렸습니다. 좋은 경우는 가능한 한 적은 지원으로 부품을 설계하는 것입니다. 이러한 사례는 시장에 악영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
그러나, 제너레이티브 디자인은 COVID-19와 관련된 위험을 다루는데 도움이 됩니다. 예를 들어, Digital Blue Foam은 COVID-19에 의한 실내 공간의 사용과 점유와 관련된 위험을 해결하기 위한 도구를 개발하고 있습니다. Covid Space Planner는 총 점유율과 근접성, 기류 및 환기, 공간 활동 시간 등의 요인을 분석합니다. 이러한 요인을 바탕으로 이 도구는 Digital Blue Foam의 제너레이티브 디자인 기능을 적용하고 위험을 줄이기 위해 입구, 작업 영역, 가구 배치 및 리노베이션 위치와 같은 공간 계획 전략을 권장합니다.
제너레이티브 디자인 시장 동향
자동차가 큰 점유율을 차지
자동차 제품의 경량화 추세가 높아짐에 따라 발전 디자인 기술에 대한 수요가 발생하고 있습니다. Volkswagen Group은 프로덕티브 디자인 기술에 의해 재컨셉화된 컴포넌트를 탑재한 빈티지 VW Microbus를 발표했습니다. VW는 자동차 설계 및 제조의 미래, 특히 전기자동차 제조에 중요한 역할을 할 것으로 보이는 기술을 강조하기 위해이 차량을 추진하고 있습니다. Autodesk는 이 프로젝트에서 VW의 캘리포니아 혁신 및 엔지니어링 센터(IECC)와 제휴하여 무게를 최소화하면서 강도를 극대화했습니다. 발전 설계는 고성능 기준과 엔지니어링의 제약을 유지하면서 질량과 재료 사용을 줄이고 가벼운 부품을 생산하기 위해 도입되었습니다.
또한 지난해 1월에는 전기자동차 회사인 Arcimoto Inc.가 XponentialWorks 및 ParaMatters와 협력하여 이 회사의 Fun Utility Vehicle(FUV)용 경량 부품을 설계 및 부가제조하고 있다고 발표했습니다. ParaMatters의 AI가 탑재된 제너레이티브 디자인 소프트웨어를 도입하면 여러 요소가 재설계되어 동일한 성능 특성을 가지면서 가벼운 대체 부품이 생성됩니다.
자동차의 무게가 가벼우면 가벼울수록 도로를 달리는 데 필요한 에너지가 적어지기 때문에 경량화는 전기자동차의 효율에 중요한 관심사가 되고 있습니다. 보다 효율적인 에너지 소비는 소비자가 전기자동차를 평가할 때 가장 중요한 고려사항 중 하나인 1회 충전당 항속거리의 향상으로 이어집니다.
Autodesk에 따르면 General Motors는 작년 초 향후 전기자동차용 경량 시트 브래킷의 프로토타입을 개발하는 개념 증명 프로젝트에서 제너레이티브 디자인을 사용했습니다. 자동차의 경량 부품에 대한 이러한 수요로 인해, 제너레이티브 디자인 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
현저한 성장률을 보이는 유럽
유럽의 자동차 산업은 세계 자동차 산업에서 크게 성장하고 있습니다. 기록적인 매출을 달성하고, 중요한 고용주이며, 다액의 조성금 지급원이기 때문에 유럽 사회에 있어서 필수적인 존재가 되고 있습니다.
세계의 자동차 제조업체가 복수 존재하는 유럽에서는 자동차 산업에 있어서의 설계 책정이나 연구 개발 용도에 3D 프린팅 기술을 폭넓게 도입하고 있습니다. 메르세데스, Mercedes, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Volkswagen 등 자동차 업계의 선두 기업은 유럽 시장에서 3D 기술과 프린터의 잠재적인 잠재력을 창출하고 있습니다.
독일 자동차 제조업체 AUDI AG는 독일의 볼링거 호프 공장 생산 라인에 폴리머 기반 3D 프린팅 기술을 도입했습니다. 제조업체의 능력이 강화되어 고장의 원인이 되는 중요 부품공급 체인에 대한 의존도가 저하되기 때문에 이러한 채용 예가 많아지고 있습니다. 3D 프린팅 기업인 Sculpteo에 따르면, 유럽에서 3D 프린팅을 사용할 때 최우선 과제는 제품 개발을 촉진하고 맞춤형 제품 및 한정 시리즈를 제공하는 것입니다.
게다가 이 지역에서는 전기차 판매가 늘고 있습니다. 디젤차 판매가 계속 감소하는 가운데 유럽에서는 전기차 판매가 증가하고 있습니다. BEV 등록 대수 증가는 BEV 판매 대수가 4배로 증가한 덴마크, 3배로 증가한 스웨덴, 핀란드 등의 스칸디나비아 국가에서 두드러지며, 폴란드, 벨기에, 그리스가 이어지고 있습니다. 배터리 수명 연장 및 차량 무게 감소와 같은 전기자동차의 추가 개선은 제너레이티브 디자인 소프트웨어가 필요할 것으로 보입니다.
자동차 분야를 제외한 이 지역은 제조업에서의 수요를 볼 수 있습니다. 이 지역에서는 적층 조형 및 3D 프린팅에 대한 수요가 증가하고 있으며, 제너레이티브 디자인 시장의 확대가 전망되고 있습니다.
산업업체들이 노동력 기술을 향상시키는 데 도움을 주기 위해 프랑스 정부는 AIF에 부가제조 기준 시스템을 수립하고 전국적인 기술 훈련을 위탁했습니다. 이러한 배경을 바탕으로 Cetim은 관련 센터인 Cetim-Certec과 제휴하여 밸류체인 전체를 다루는 추가 제조 전용의 완전한 교육 프로그램 개발에 이미 착수하고 있습니다.
게다가 이 지역에서 COVID-19가 널리 퍼졌고 유행 중 Worldometers에 따르면 이 지역의 12만 명 이상이 병에 걸렸다는 것이 이 지역의 3D 프린팅 시장을 크게 견인하고 있습니다. 3D 프린팅, 특히 인공호흡기 제조를 위한 헬스케어 분야에서 수요가 증가함에 따라, 제너레이터 디자인의 필요성이 증가하고 있습니다.
제너레이티브 디자인 산업 개요
제너레이티브 디자인 시장은 적당히 단편화됩니다. Altair Engineering Inc.와 ANSYS Inc.와 같은 여러 기업이 존재하기 때문에 경쟁 환경은 매우 치열합니다. 자동차 업계 수요가 증가하고, 제너레이티브 디자인의 평가판 및 무료 버전의 가용성과 같은 요인은 제너레이티브 디자인 제조업체에게 큰 성장 기회를 가져올 것으로 보입니다. 이 보고서의 주요 대상 기업은 Autodesk Inc., Dassault Systemes SE, Desktop Metal Inc.입니다.
2022년 6월 세계의 계산 과학 및 인공지능(AI) 기업인 Altair는 영국의 버스 대학에서 Gen3D 스타트업을 최근 인수했습니다. Gen3D는 격자 구조와 같은 매우 복잡한 형상을 표현하는 음해법에 관해서 적층 조형의 선구자입니다.
2022년 10월 - 세계 최대 제조업체를 중심으로 한 생산 용도에 적층 조형(AM)의 도입을 가속화하기 위해 디지털화 및 적층 조형 기술 시장 리더인 Siemens와 Desktop Metal은 다면적인 파트너십을 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
업계 이해관계자 분석
COVID-19의 업계 에코시스템에 대한 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
자동차 분야에 있어서의 최신 기술의 대두가 시장을 끌어 올립니다.
제품 혁신과 생산 효율을 촉진하는 첨단 기술에 대한 수요 증가
시장의 과제
제너레이티브 디자인 소프트웨어의 복잡성
제6장 시장 세분화
배포
온프레미스
클라우드
최종 사용자 업계별
자동차
항공우주 및 방위
건축 및 건설
제조업
기타 최종 사용자 업계별
지역
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
독일
영국
프랑스
스페인
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Altair Engineering Inc.
Bentley Systems, Inc.
Autodesk Inc.
ANSYS inc.
Desktop Metal Inc.
Dassault Systemes SE
MSC Software Corporation(Hexagon AB)
nTopology, Inc.
Paramatters
Diabatix
Caracol AM
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
JHS
영문 목차
영문목차
The Generative Design Market size is estimated at USD 4.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.00 billion by 2030, at a CAGR of 15.41% during the forecast period (2025-2030).
The upcoming trend of designing toolsets with machine learning capabilities contributes to the growth of the market studied. Significant investments made during last year aimed at empowering designers to reduce the number of errors, thereby saving considerable time, are expected to produce results in the future.
Key Highlights
The growing demand for advanced manufacturing with complex designs and the need to reduce the size while improving the performance of automotive compels automotive manufacturers to increase their R&D investments and adopt generative designing.
Companies such as Airbus, Black & Decker, Under Armour, and other massive corporations embrace generative design as a trend molding the future of the engineering industry. It enables engineers to hand the reins off to their CAD software to naturally find the best solutions to a given set of constraints. It augments the engineer's imagination.
Generative design is in the initial development stage, meaning that early users may come across specific challenges. For instance, defining a design problem in computable terms, which generative design software has to solve, will include a steep learning curve. Engineers need to be more experienced with revealing the design problem as a set of parameters may end up with loosely defined structural restraints or loads, ultimately resulting in a failed design.
There are over 30,000 parts in an average car, and creating all these pieces and then putting them together requires an incredibly complex supply chain and manufacturing capabilities. However, General Motors and the San Francisco-based software company Autodesk plan to upend how cars are designed, reducing the number of car parts that go into each vehicle while making cars both lighter and more robust.
Another point to consider with the generative design is that efficient methods can only sometimes be manufactured. For instance, in a Renishaw case study, engineers topologically optimized a suspension bell crank. They should have considered the optimized part's manufacturability. It resulted in a design that demanded a lot of supports to be printed, whereas a good practice is to design pieces with fewer supports as needed as possible. Such instances are anticipated to lay a negative impact on the market.
However, generative design is used to help address the risks related to COVID-19. For instance, Digital Blue Foam is developing a tool to help address the risks associated with the use and occupancy of interior spaces due to COVID-19. Covid Space Planner analyses factors such as total occupancy and proximity, airflow and ventilation, and the duration of activity in the space. Based on these factors, the tool applies Digital Blue Foam's generative design capabilities to recommend spatial planning strategies, such as the location of entry points, work areas, furniture placement, and retrofits, to mitigate the risk.
Generative Design Market Trends
Automotive To Hold Significant Share
The growing trend of lightweight vehicle products has generated demand for generative design technology. Volkswagen Group unveiled a vintage VW Microbus, retrofitted with several reconceptualized components produced by productive design technology. VW is promoting this vehicle to highlight technologies they believe would be significant to the future of automotive design and manufacturing, particularly concerning electric vehicle production. Autodesk partnered with VW's Innovation and Engineering Center, California (IECC), on this project to maximize its strength while minimizing its weight. The generative design was deployed to produce lighter-weight parts by reducing mass and material use while maintaining high-performance standards and engineering constraints.
Also, in January last year, Electric vehicle company Arcimoto Inc announced that it is working with XponentialWorks and ParaMatters to design and additively manufacture lightweight components for its Fun Utility Vehicle (FUV). For deploying ParaMatters' AI-powered generative design software, several elements are being redesigned to generate alternative parts with much of the same performance characteristics but at a lighter weight.
Weight reduction has become a critical concern for electric vehicle efficiency as the less an automobile weighs, the less energy is required to propel down the road. More efficient energy consumption equates to a more excellent range per charge, which is one of the most important considerations for consumers when evaluating electric vehicles.
According to Autodesk, General Motors used generative design earlier in the previous year in a proof-of-concept project to develop a lightweight seat bracket prototype for its future electric cars. With such demand for light parts in automobiles, the demand for generative design is anticipated to increase significantly.
Europe to Witness Significant Growth Rate
The European automotive sector has risen significantly in the global industry. It has achieved record sales, and as a significant employer and a source of considerable grantmaking, it is an integral part of European society.
With the presence of several global automotive OEMs, Europe has the broad-scale implementation of 3D printing technology for design formulation and R&D applications in the automotive industry. Top automotive leaders, such as Mercedes, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, and many others, have produced a potential space for 3D technology and printers in the European market.
AUDI AG, a German automaker, has implemented polymer-based 3D printing technology for its production line at the Bollinger Hofe plant in Germany. Such instances of adoption are high, owing to the enhanced capabilities of manufacturers and lessened dependency on the supply chain for critical components that may result in a breakdown. According to Sculpteo, a 3D printing company, the highest priorities for Europeans using 3D printing are stimulating product development and offering customized products and limited series.
Moreover, the region is witnessing growth in the sales of electric vehicles. Electric vehicle sales are rising in Europe as diesel vehicle sales continue downward. The increase in BEV registrations was most noticeable in Scandinavian countries such as Denmark, which saw a quadrupling of BEV sales, and Sweden and Finland, which saw a tripling, followed by Poland, Belgium, and Greece. Further modifications in electric vehicles, such as increasing the battery time, and reducing the vehicle's weight, would demand generative design software.
Apart from the automotive sector, the region is witnessing demand from the manufacturing industry. The increasing demand for additive manufacturing and 3D printing in the region is anticipated to augment the generative design market.
To help industrial manufacturers improve the skills of their workforce, the French government has entrusted AIF with establishing a reference system of additive manufacturing and training skills across the nation. Within this context, Cetim, in partnership with Cetim-Certec, its associated center, has already begun to develop a full training program dedicated to additive manufacturing, which covers the entire value chain.
Further, the significant outbreak of COVID-19 in the region, affecting more than 120,000 people in the region, according to Worldometers during the pandemic, has significantly driven the market for 3D printing in the region. With the increased in demand for 3D printing, especially in the healthcare sector for manufacturing ventilators, the need for generative design has been witnessing growth.
Generative Design Industry Overview
The market for Generative Design is moderately fragmented. The presence of several companies, including Altair Engineering Inc. and ANSYS Inc., makes the competitive environment quite intense. Factors such as the growing demand from the automotive industry and the availability of trial or free versions of the generative design will provide considerable growth opportunities for generative design manufacturers. The major companies covered in this report are Autodesk Inc., Dassault Systemes SE, and Desktop Metal Inc.
In June 2022 - The global computational science and artificial intelligence (AI) company Altair recently purchased the Gen3D startup from the University of Bath in the United Kingdom. When it comes to using the implicit geometry method to describe highly complex geometries, like lattice structures, Gen3D is a pioneer in additive manufacturing.
In October 2022 - To accelerate the adoption of additive manufacturing (AM) for production applications with a focus on the biggest manufacturers in the world, Siemens and Desktop Metal, Inc., market leaders in digitalization and additive manufacturing technologies, have announced a multifaceted partnership.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Industry Stakeholder Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry Ecosystem
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in latest technology in automobile segment to boost the market
5.1.2 Growing Demand for Advanced Technologies to Drive Product Innovation and Production Efficiency
5.2 Market Challenges
5.2.1 Complexity in Using Generative Design Software