 
		자동차 온보드 충전기 시장 규모는 2025년에 77억 7,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 13.24%를 나타내고, 2030년에는 144억 7,000만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.

장기적으로 전기자동차의 급속한 판매, 배터리 기술의 발전, 충전 인프라 개선, 엄격한 배기 가스 규제가 자동차 온보드 충전기 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 선진국에서는 전기자동차의 보급이 진행되고 있습니다. EV 업계의 선도 기업과 신흥 기업은 앞으로 몇 년 동안 새로운 전기자동차 모델을 출시할 계획입니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면 배터리식 전기자동차의 세계 판매 대수는 2021년 460만대에 비해 2022년 730만대에 달했고, 2021년부터 2022년에 걸쳐 전년대비 30.3%의 성장을 보였습니다.
미국 정부는 2030년에 온실가스 배출량을 2005년 대비 50-52% 삭감할 것을 약속했습니다. 정부는 2050년까지 인터넷 제로 경제를 달성하는 목표를 발표했습니다.
시장에 고출력 상용차가 도입됨에 따라 이러한 차량에 통합하기에 적합한 고급 온보드 충전기에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 따라서 일부 제조업체는 이러한 차량의 효율을 향상시키고 온보드 충전기 비용을 절감하는 데 도움이 되는 듀얼 온보드 충전기를 통합하는 전략을 취하고 있습니다. 앞으로 전기자동차 추진 기술의 보급이 진행됨에 따라 온보드 충전기 수요는 세계적으로 증가할 것으로 보입니다.
그러나 온보드 충전기 비용이 높다는 것은 시장 기업에게 큰 도전이 되고 있습니다. 높은 비용의 문제를 해결하기 위해 시장의 다양한 기업이 이러한 충전기의 비용을 줄이기위한 첨단 기술을 개발하고 있습니다. 전기자동차 구매자의 높은 수요에 대응하기 위해 일부 OEM은 충전 시간을 단축하기 위해 급속 충전 기술을 탑재한 자동차를 도입했으며, 이는 예측 기간 동안 온보드 충전기 수요에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다. 향후 수년간 아시아태평양은 급속한 도시화, 1인당 가처분 소득 증가, 신에너지 차량 도입으로 전환하는 소비자의 기호에 따라 급성장할 것으로 예상됩니다.
교통 부문의 탈탄소화를 위한 정부의 적극적인 뒷받침과 신에너지 차량의 도입을 위한 소비자의 기호의 변화에 의해 전기 승용차의 보급이 최근 급속히 진행되고 있습니다. 더 많은 소비자가 승용차를 채택하는 경향이 있기 때문에 고급 온보드 충전기와 같은 승용차의 충전 효율을 높이기 위해 승용차에 내장되는 부품 수요가 크게 증가합니다.
전기자동차제조자협회(SMEV)에 따르면 인도에 있어서의 전동사륜차의 판매 대수는 2023년도의 4만 7,499대에 비해, 2024년도에는 8만 8,114대에 달했고, 2023년도와 2024년도의 전년대비 성장률은 85.5%였습니다.
미국에 있어서의 배터리식 전기자동차의 판매 대수는 2022년 4분기의 22만 6,700대에 비해, 2023년 1분기는 25만 8,800대가 되었고, 2022년 4분기부터 2023년 1분기에 걸쳐 전기 대비 14.1%의 성장을 기록했습니다.
전 세계적으로 EV 충전 인프라 개발에 대한 투자가 증가하고 있으며, 가솔린/디젤 차량에서 전기자동차로의 원활한 전환을 지원하고 있습니다. 소비자는 자동차 충전 부족으로 인해 이동에 영향을 미치지 않도록 많은 공공 EV 충전소을 배포해야합니다. 따라서 세계 각국의 정부는 EV충전망의 정비에 자금을 투입하고 있으며, 이것이 향후 몇 년간의 자동차 온보드 충전기의 급성장에 기여하게 됩니다.
미국 정부는 2024년 1월 운송부문의 탈탄소화를 위한 노력을 보완하기 위해 다양한 전기자동차 충전 포인트의 전국 전개를 촉진하기 위해 6억 2,300만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 이 정부는 오레곤 주에서의 급속 충전기의 배치나 텍사스 주에서의 화물 트럭용 수소 연료 충전기의 배치 등 충전 인프라를 개선하기 위해 전국 22주에 대한 보조금을 통해 이 자금을 지출할 것이라고 말했습니다.
예를 들어, 영국은 2040년까지 모든 가솔린 및 디젤 엔진 차량의 판매를 금지할 예정입니다. 인도 정부는 2027년까지 인도의 모든 도시에서 디젤 차량을 금지하는 방안을 검토할 예정입니다. 노르웨이와 같은 다른 유럽 국가들은 2025년까지 제로 연소차만을 판매하는 틀을 이미 확립했습니다. 이산화탄소 배출량 감소를 추진하기 위해 각국 정부가 책정하고 있는 종합적인 전략은 전기승용차의 판매 증가로 이어져 자동차 온보드 충전기 시장 수요에 플러스에 기여하고 있습니다.
아시아태평양은 저가의 원재료가 입수 가능하기 때문에 전기자동차 산업의 중심지이며 자동차 온보드 충전기 시장을 선도할 것으로 예상됩니다.
다수의 전기자동차 제조업체가 존재하고, 인구가 증가하고, 정부도 진입하고 있습니다. 따라서 중국, 인도, 일본 등의 국가에서 전기승용차 및 상용차 산업이 확대됨에 따라 자동차 온보드 충전기 시장은 아시아태평양 전역에서 향후 수년간 급성장할 것으로 예상됩니다.
중국 기차공업협회(CAAM)에 따르면 상용 배터리 전기자동차(BEV)의 월별 판매 대수는 2023년 6월 3만 3,000대에 비해 2023년 7월 3만 8,000대에 이르렀으며 6월부터 7월에 걸쳐 전월 대비 15.1%의 성장세를 보였습니다.
일본 자동차 검사 등록 정보 협회에 의하면, 일본에서 사용되고 있는 배터리 전기자동차는 2022년의 13만 8,330대에 비해, 2023년에는 16만 2,390대가 되었고, 2022년부터 2023년에 걸쳐 전년대비 17.3%의 성장을 기록했습니다.
BYD와 Tata Motors 등 호환되는 전기자동차를 제공하는 여러 자동차 제조업체들이 이 지역에 존재하는 것도 EV 시장의 확대로 이어져 온보드 충전기 수요를 촉진하고 있습니다. 물류 및 마지막 마일 딜리버리 서비스 회사를 포함한 이 지역의 상용 함대 운영자는 이산화탄소 배출량 감소에 대한 정부의 이니셔티브을 보완하기 위해 전기 밴과 트럭을 함대에 배치하는 것을 점점 선호하고 있습니다. 향후 수년간 많은 트럭과 밴의 배치가 예상되기 때문에 아시아태평양 전역에서 온보드 충전기 수요가 증가할 것으로 보입니다.
중국이 아시아태평양의 자동차 온보드 충전기 시장을 독점할 것으로 예상되는 것은 전기자동차 보유 대수 증가와 EV 제조 허브의 설립을 위한 유리한 정책 때문입니다. 이 나라의 옵션인 EV 충전 인프라도 EV의 보급에 기여할 것으로 예상되며, 향후 몇 년간의 온보드 충전기 수요에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.
자동차 온보드 충전기 시장은 생태계에서 사업을 전개하는 다양한 국제 제조업체의 존재로 인해 단편화되고 경쟁이 치열합니다. 주요 기업으로는 델파이 테크놀로지스(BorgWarner Inc), 현대 모비스, LG Corporation, STMicroelectronics, Ficosa International SA, Valeo SE, Toyota Industries Corporation, Bel Fuse Inc. 등이 있습니다. 다양한 신형 전기 모델 시장 진입에 따라 온보드 충전기 제조업체는 다른 기업와 전략적 제휴를 맺고 새로운 자동차 온보드 충전기를 출시함으로써 존재감을 높이고 있습니다.
2023년 11월, 볼그워너는 북미에 본사를 둔 상대방 상표 제품 제조 회사(OEM)와 제휴하여 OEM이 제조하는 승용차 모델에 양방향 800V 온보드 충전기(OBC)를 공급한다고 발표했습니다. 이 회사는 온보드 충전기에 탄화 규소 전원 스위치가 장착되어 차량의 효율성을 높이고 전력 변환과 안전 규정 준수를 개선한다고 말합니다.
2023년 6월, 르노와 모빌라이즈는 르노가 제조하는 모델 5에 R5 양방향 온보드 충전기를 탑재하는 제휴를 발표했습니다. Mobilize는 회사의 양방향 충전기, 양방향 충전소 및 V2G 서비스가 이 기술이 전력을 송전망으로 다시 보내는 데 도움이 되므로 고객의 충전 비용 절감을 지원한다고 말했습니다.
자동차 온보드 충전기 시장은 전기자동차의 효율을 개선하고 전기 승용차 및 상용차의 충전 시간을 단축하는 첨단 기술을 통합하기 위한 연구 개발에 대규모 투자가 이루어질 것으로 예상됩니다.
The Automotive On-board Charger Market size is estimated at USD 7.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.47 billion by 2030, at a CAGR of 13.24% during the forecast period (2025-2030).

Over the long term, rapid sales of electric vehicles, advancements in battery technology, improving charging infrastructure, and stringent emission regulations are expected to fuel the demand for automotive on board chargers. The market has been witnessing the adaptation of electric passenger vehicles in developed countries. Major players and new start-ups in the EV industry plan to introduce new electric models in the coming years.
As per the International Energy Agency (IEA), battery electric vehicle sales worldwide touched 7.3 million units in 2022 compared to 4.6 million units in 2021, representing a Y-o-Y growth of 30.3% between 2021 and 2022.
The US government committed to reducing greenhouse gas emissions 50-52% below 2005 levels in 2030. The government announced its target to achieve a net-zero economy by 2050.
With the introduction of high-power commercial vehicles in the market, there is a massive demand for advanced on board chargers suitable for integration into these vehicles. Thus, several manufacturers are strategizing to incorporate dual on board chargers that improve the efficiency of these vehicles and help reduce the cost of the on board chargers. With the growing electric vehicle propulsion technology penetration in the coming years, the demand for on board chargers worldwide will increase.
However, the high cost of on board chargers imposes a significant challenge for players in the market. To tackle the issue of high costs, various players in the market are developing advanced technologies to reduce the cost of these chargers. To keep up with the high demand from buyers for electric vehicles, several OEMs are introducing cars with fast charging technologies to reduce the charging time, which will positively impact the demand for on board chargers during the forecast period. In the coming years, Asia-Pacific is expected to showcase surging growth owing to the rapid urbanization rate, increasing per capita disposable income, and the consumer preference shifting toward the adoption of new-energy vehicles.
The penetration of electric passenger cars rapidly increased in recent years, owing to the government's aggressive push toward decarbonizing the transportation sector and consumers' shifting preference toward the adoption of new-energy vehicles. As more consumers are inclined to adopting passenger cars, the demand for components integrated into these cars, such as advanced on board chargers, to improve the charging efficiency of these cars will significantly increase.
As per the Society of Manufacturers of Electric Vehicles (SMEV), the electric four-wheeler sales in India touched 88,114 units in FY 2024 compared to 47,499 units in FY 2023, representing a Y-o-Y growth of 85.5% between FY 2023 and FY 2024.
The battery electric vehicle sales in the United States touched 258.8 thousand units in Q1 2023 compared to 226.7 thousand units in Q4 2022, recording a Q-o-Q growth of 14.1% between Q4 2022 and Q1 2023.
The rising investments in developing EV charging infrastructure globally are assisting the smooth transition from gasoline/diesel cars to electric cars. Consumers need to deploy many public EV charging stations so that their travel is not impacted due to the lack of charge in their vehicles. Hence, governments worldwide are investing in funding to develop the EV charging network, which, in turn, will contribute to the surging growth of on board chargers for passenger cars in the coming years.
In January 2024, the US government announced its plan to invest USD 623 million to foster the deployment of various electric vehicle charging points across the country, complementing its effort to decarbonize the transportation sector. The government stated that this funding will be disbursed through grants to 22 states nationwide to improve charging infrastructure, such as the deployment of rapid chargers in Oregon and hydrogen fuel chargers for freight trucks in Texas.
Globally, governments of many countries plan to promote green mobility by banning diesel vehicles and providing incentives to EV buyers; for instance, the United Kingdom plans to ban sales of all types of gasoline and diesel engine cars by 2040. The Government of India plans to consider a proposal to ban diesel vehicles from all Indian cities by 2027. Other European countries, such as Norway, are already establishing a framework to sell only zero-combustion cars by 2025. The comprehensive strategies being established by the governments to promote the reduction of carbon emissions are leading to increasing sales of electric passenger cars, which, in turn, is positively contributing to the demand for on board chargers in the market.
Asia-Pacific is expected to lead the automotive on board charger market as it is the hub of the electric vehicle industry owing to the availability of lower-priced raw materials,
numerous electric vehicle manufacturers, growing population, and government participation. Therefore, with the expanding electric passenger cars and commercial vehicles industry in countries such as China, India, and Japan, the market for on board chargers is expected to showcase a rapid surge in the coming years across the Asia-Pacific.
As per the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), the monthly sales of commercial battery electric vehicles (BEVs) touched 38.000 in July 2023 compared to 33,000 units in June 2023, representing an M-o-M growth of 15.1% between June and July 2023.
According to the Japanese Automobile Inspection & Registration Information Association, the number of battery electric cars in use in Japan stood at 162.39 thousand units in 2023 compared to 138.33 thousand units in 2022, recording a Y-o-Y growth of 17.3% between 2022 and 2023.
The presence of several auto manufacturers in the region, such as BYD and Tata Motors, among others, involved in offering compatible electric vehicles is also leading in expanding the EV market, thereby fuelling the demand for on board chargers. Commercial fleet operators in the region, such as logistics and last-mile delivery service companies, are increasingly preferring to deploy electric vans and trucks in their fleet to complement the government's effort in reducing carbon emissions. With the deployment of a large number of trucks and vans expected in the coming years, the demand for on board chargers across the Asia-Pacific will increase during the forest period.
China is expected to dominate the on board chargers market in Asia-Pacific, owing to its growing electric vehicle parc and favorable policies toward establishing an EV manufacturing hub. The country's optional EV charging infrastructure is also expected to contribute to a greater adoption of EVs, which, in turn, will positively impact the demand for on board chargers in the coming years.
The on board charger market is fragmented and highly competitive due to the presence of various international manufacturers operating in the ecosystem. Some of the major players include Delphi Technologies (BorgWarner Inc.), Hyundai Mobis, LG Corporation, STMicroelectronics, Ficosa International S.A., Valeo SE, Toyota Industries Corporation, and Bel Fuse Inc., among others. With the entry of various new electric models in the market, on board charger companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players and launching new automotive on board chargers.
In November 2023, BorgWarner announced its partnership with a North American-based original equipment manufacturer (OEM) to supply its bi-directional 800V Onboard Charger (OBC) for the passenger vehicle models manufactured by the OEM. The company stated that its on board chargers are equipped with silicon carbide power switches to enhance the efficiency of the vehicle and improve power conversion and safety compliance.
In June 2023, Renault and Mobilize announced its partnership to incorporate the R5's bi-directional onboard chargers into the model 5 manufactured by Renault. Mobilize stated that its bi-directional chargers, bidirectional charging station, and V2G service will assist customers reduce their charging costs since this technology helps send back electricity to the power grid.
The on board charger market is anticipated to witness massive investments in research and development to integrate advanced technology to improve the efficiency of electric vehicles and reduce the time to charge electric passenger cars or commercial vehicles.