도심항공모빌리티(UAM) 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2037년)
Urban Air Mobility - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2037)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

도심항공모빌리티 시장 규모는 2025년에 44억 5,000만 달러로 추정되고, 2037년에는 562억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 2025년부터 2037년까지 CAGR 23.54%로 성장할 전망입니다.

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COVID-19 팬데믹은 전 세계의 모든 산업에 전례없는 영향을 미쳤습니다. 항공 부문은 팬데믹의 심각한 영향을 받고 있습니다. 도심항공모빌리티(UAM) 분야의 주요 기업의 대부분이 항공 분야와 직접 또는 간접적으로 관련되어 있기 때문에 팬데믹 부문은 UAM 분야에 파급 효과를 가져왔습니다. COVID-19가 발생하기 전에는 아직 형성 단계에 있던 UAM 부문은 건전한 개발 페이스와 높은 투자액으로 견조한 성장을 목격하고 있었습니다. 그러나 COVID-19의 유행은 지연을 일으켜 2020년 단기로 예정된 프로젝트의 시작에 영향을 미쳤습니다. 그럼에도 불구하고 이 지연은 단기적인 것이고 UAM의 일반적인 전개를 위태롭게 하지는 않습니다.

특히 대도시에서는 교통 정체 문제가 심각해지고 있으며, 보다 고속의 도시내 교통 수단의 필요성이 높아지고 있습니다. 이 시점에서 도심항공모빌리티(UAM)의 개념은 중요성을 증가하고 있습니다. 도심항공모빌리티 산업에는 많은 연구개발 투자가 이루어지고 있으며, 많은 신흥 기업과 항공우주 기업이 이 시장을 높은 성장 가능성을 지닌 시장으로 주목하고 있습니다. 따라서 이러한 요인은 예측 기간 동안 시장 성장의 초점을 밀어 올 것으로 예상됩니다.

도심항공모빌리티(UAM) 시장 동향

예측 기간 동안 자율 부문이 가장 높은 성장을 예측

자율 부문은 예측 기간 동안 상당한 성장을 보일 것으로 예측됩니다. 자율형 eVTOL은 수직 이착륙이 가능하며 조종에 파일럿을 필요로 하지 않는 전동 항공기입니다. 이 항공기는 도시 지역에서 승객과 화물을 운송하도록 설계되었으며 일반적으로 전기 모터를 전원으로 사용합니다. 이 항공기는 전기 모터, 배터리, 플라이 바이 와이어 시스템 등 다양한 첨단 기술을 활용하여 안전하고 효율적으로 운항합니다. 또한 고급 센서 및 제어 시스템을 사용하여 도시 환경을 항해하여 장애물을 피할 수 있습니다.

업계 전문가 중에는 완전 자율 비행은 급진적인 길이라고 생각하는 사람도 있지만, 민간기나 군용기에서 이미 이용되고 있는 현재의 자율성 레벨을 보는 것으로, 그 결정을 합리화한 기업은 거의 없습니다. Wisk Aero와 EHang은 현재 자율 eVTOL을 개발하고 있는 기업의 일부입니다. 2022년 10월 보잉사와 키티호크의 합작회사인 위스크 에어로는 6세대 4인승 자율형 eVTOL기를 발표했습니다. 이 회사는 미국에서 여객 시험을 시작하기 위해 FAA 인증을 취득하려고 노력하고 있습니다. 위스크 에어로의 새로운 6세대 eVTOl은 수평 또는 수직으로 기울일 수 있는 5개의 블레이드로 구성된 6개의 프론트 로터와 수직 위치에 고정된 2개의 블레이드로 구성된 6개의 리어 로터를 갖추고 있습니다. 이 항공기는 고도 2,500-4,000피트에서 120노트의 순항 속도에 도달하고 항속 거리는 140km에 달한다고 합니다. 예를 들어, 위스크 에어로는 2027년까지 자율적인 에어택시 서비스를 시작할 계획이며, 세계 약 20개 주요 시장에서 연간 1,400만 편을 운항할 것으로 예측했습니다.

자율형 eVTOL은 기존 항공기나 지상 교통 수단에 없는 몇 가지 장점이 있습니다. eVTOL은 활주로 및 기타 특수 인프라를 필요로 하지 않으며 도시 지역에서도 운행할 수 있으므로 혼잡과 공해를 줄일 수 있습니다. 또한 지상 기반 운송 수단보다 빠르고 효율적일 수 있으므로 라우팅 및 스케줄링 측면에서 더 높은 유연성을 제공할 수 있습니다.

아시아태평양이 예측 기간 동안 가장 높은 성장을 이룰 전망

아시아태평양은 UAM 부문에서 중요한 기세의 근원으로 급부상하고 있습니다. 이 지역의 여러 도시는 여러 지역 기업이 같은 분야에 진출하고 있기 때문에 UAM 기술의 조기 도입이 기대되고 있습니다. 중국, 일본, 한국 등 다양한 국가들이 정부와 함께 이 지역의 UAM 에코시스템 개발에 앞으로 수년간 적극적으로 투자하고 있습니다. 예를 들어 일본의 국토교통성은 2021년 6월 항공모빌리티를 둘러싼 규제와 문제를 다루는 차세대 항공모빌리티 기획실의 설치를 발표했습니다. 일본 정부는 2023년까지 여객용 드론, 비행 차량, 기타 선진 항공 차량(AAV)의 운영을 도입하는 것을 목표로 하고 있습니다. 정부는 또한 2025년 오사카 및 간사이 일본 만국박람회를 향해 보다 대규모 항공모빌리티 운영을 전개할 예정입니다. UAM 운송을 도입하는 정부의 이러한 계획은 이 기술에 투자하는 기업을 뒷받침하고 있습니다.

게다가 2022년 5월 제7회 India Ideas Conclave의 일환으로 개최된 India@2047에서 민간 항공성은 미국과 캐나다에서의 시험이 끝난 후 전국에서 전동 수직 이착륙(eVTOL)의 형태로 도시형 항공 모빌리티를 도입한다고 발표했습니다. 이러한 개발은 예측 기간 동안 이 지역의 UAM 시장 성장을 가속화할 것으로 예상됩니다.

도심항공모빌리티(UAM) 산업 개요

도심항공모빌리티 시장은 통합되어 있으며 시장에서 큰 점유율을 차지하는 기업은 매우 적습니다. Embraer SA(Eve UAM LLC를 통해), Volocopter GmbH, Guangzhou EHang Intelligent Technology, Joby Aero, Inc., Jaunt Air Mobility Corporation 등이 UAM 시장의 유력 기업입니다. 시장은 아직 개발 단계에 있으며, 많은 기업들이 제휴와 파트너십을 통해 앞으로 몇년안에 최초의 UAM 유닛을 고객에게 제공하고 항공기 운항 회사와 공동으로 비행 시험 단계를 시작하려고 합니다. 이와 관련하여 Eve UAM LLC는 2022년 2월 브라질 민간항공국(ANC)에 eVTOL기의 형식 증명을 공식적으로 취득하는 절차를 실시했다고 발표했습니다. 현재 이브는 최대 700대의 eVTOL기의 주문을 받고 있습니다. 양사는 규제 당국으로부터의 승인 취득을 향해 움직이고 있으며, 향후 몇년안에 비행 시험이 개시될 전망으로, 항공기 운항회사 및 항공모빌리티 서비스 제공업체로부터의 수주에 의해 지리적 존재감을 높일 수 있습니다.

기타 혜택 :

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회 및 향후 동향

AJY
영문 목차

영문목차

The Urban Air Mobility Market size is estimated at USD 4.45 billion in 2025, and is expected to reach USD 56.21 billion by 2037, at a CAGR of 23.54% during the forecast period (2025-2037).

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The COVID-19 pandemic has had an unprecedented impact on all industries globally. The aviation sector has been severely affected by the pandemic. Since most of the major urban air mobility (UAM) sector players are directly or indirectly related to the aviation sector, the pandemic has had a ripple effect on the UAM sector. Before the COVID-19 outbreak, the UAM sector, which was still in its formative stages, witnessed healthy growth with a healthy pace of development and high investments. However, the COVID-19 pandemic caused delays and affected project launches scheduled in the short term in 2020. Nevertheless, the delays were witnessed only for the short term and did not jeopardize the general deployment of UAM.

The growing traffic congestion issues, especially in larger cities, are propelling the need for faster modes of intracity transportation. In this regard, the urban air mobility concept is gaining importance. There are many R&D investments in the urban air mobility industry, with many start-ups and aerospace players eyeing this market as one with high growth potential. Therefore, such factors are expected to drive the market's growth focus during the forecast period.

Urban Air Mobility (UAM) Market Trends

Autonomous Segment is Projected to Highest Growth During the Forecast Period

An autonomous segment is estimated to show remarkable growth during the forecast period. An autonomous eVTOL is an electric aircraft that can take off and land vertically and does not require a pilot on board to operate. These aircraft are designed to transport passengers and cargo in urban areas and are typically powered by electric motors. These aircraft use a range of advanced technologies, including electric motors, batteries, and fly-by-wire systems, to operate safely and efficiently. They also use advanced sensors and control systems to navigate through the urban environment and avoid obstacles.

Some industry experts believe fully autonomous flight is a radical path, while few companies have rationalized their decision by looking at the current levels of autonomy already being utilized by commercial and military aircraft. Wisk Aero and EHang are some of the players currently developing autonomous eVTOLs. On this note, in October 2022, Wisk Aero, which is a joint venture between The Boeing Company and Kitty Hawk, unveiled its sixth-generation four-seater autonomous eVTOL aircraft. The company hopes to receive FAA certification to initiate passenger testing in the US. The new sixth-generation eVTOl from Wisk Aero features six front rotors, each with five blades that can tilt either horizontally or vertically, as well as six rear rotors that each consist of two blades and remain fixed in a vertical position. The aircraft claims to reach a cruising speed of 120 knots at an altitude of 2,500 to 4,000 ft and a range of 140 km. For instance, Wisk Aero envisions launching autonomous air taxi services by 2027 and predicts conducting 14 million flights annually in around 20 major markets around the globe.

Autonomous eVTOLs have several advantages over traditional aircraft and ground-based transportation modes. They can operate in urban areas without the need for runways or other specialized infrastructure, which can reduce congestion and pollution. They also have the potential to be faster and more efficient than ground-based transportation modes and can provide greater flexibility in terms of routing and scheduling.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Highest Growth During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is fast emerging as a key source of momentum for the UAM sector. Several cities in the region are expected to be early adopters of UAM technology due to the prevalence of several regional companies in the sector. Various countries like China, Japan, and South Korea have been robustly investing in the development of UAM ecosystems in the region in the coming years with the governments. For instance, in June 2021, the Ministry of Land, Infrastructure, Transport, and Tourism in Japan announced the formation of the Next Generation Aviation Mobility Planning Office, which will handle regulations and issues surrounding aviation mobility. The government of Japan aims to introduce the operations of passenger drones, flying cars, and other advanced aviation vehicles (AAV) by 2023. The government also plans to roll out larger-scale air mobility operations for Osaka-Kansai Japan World Expo in 2025. Such plans of the governments to introduce UAM transportation are supporting the companies investing in the technology.

Furthermore, in May 2022, during the India@2047, as part of the seventh edition of India Ideas Conclave, the Civil Aviation Ministry announced that the country would have urban air mobility in the form of Electric Vertical Take Off and Landing (eVTOL) across the country, after the trials in the United States and Canada are over. Such developments are anticipated to accelerate the growth UAM market in the region during the forecast period.

Urban Air Mobility (UAM) Industry Overview

The urban air mobility market is consolidated, with very few companies accounting for a significant market share in the market. Embraer SA (through Eve UAM LLC), Volocopter GmbH, Guangzhou EHang Intelligent Technology Co. Ltd, Joby Aero, Inc., and Jaunt Air Mobility Corporation are some prominent players in the UAM market. The market is still in its development phase, with many players, through collaborations and partnerships, trying to deliver the first UAM units to their customers in the coming years and begin flight testing stages in collaboration with aircraft operators. In this regard, Eve UAM LLC announced that the company formalized the process of obtaining a Type Certificate for its eVTOL aircraft with the Civil Aviation Agency of Brazil (ANC) in February 2022. Currently, Eve has an order for up to 700 eVTOL aircraft. As the companies are moving toward receiving approvals from the regulatory authorities, flight testing is expected to begin in the coming years, allowing them to enhance their geographical presence by receiving orders from aircraft operators/aerial mobility service providers in the coming years.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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