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한글목차
음성 바이오메트릭스 시장 규모는 2025년에 26억 3,000만 달러, 2030년에는 57억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.75%를 나타낼 전망입니다.
전문 사기꾼의 도용 데이터의 대규모 사용이 급증함에 따라 지식 기반 인증은 정규 사용자와 사기꾼을 구별하는 데 점점 불충분 해지고 있습니다. 이 때문에 바이오메트릭스 기술이 보급되고 있습니다. 음성 생체 인식은 콜센터 인증, 핸즈프리 인터페이스, 은행 계좌 보호, 모바일 애플리케이션 개발 등 다양한 분야에서 활용되는 다목적 기술입니다.
주요 하이라이트
정부와 민간 서비스의 배포에 디지털 플랫폼의 이용이 증가하고 뱅킹을 보다 단순하고 이용하기 쉽게 하려는 금융회사의 경쟁으로 인해 실패 가능성이 극히 적으며, 유사한 강력하고 안전한 인증 기술에 대한 요구가 높아지고 있습니다. 시장은 이미 기존의 비밀번호 인증 프로세스에서 패스워드리스 인증 기술로 전환하고 있습니다. 음성인식은 다른 특징을 가진 모든 개인을 식별하는 독특한 특징을 가지고 있기 때문에 강력한 인증 기술 중 하나로 지지를 모으고 있습니다.
은행, 자동차, 건강 관리 분야가 중요합니다. 헬스케어는 3가지 가운데 가장 큰 규모를 자랑하는 전자 의료진의 개발을 지원하기 위해 음성인식을 도입하고 있습니다. 한편, 특히 전화로 이루어지는 거래에서는 추가 보안을 위해 음성 인증을 통합하는 은행이 늘고 있습니다.
음성 뱅킹은 금융 업계를 석권하고 있으며, FinTech 각사는 보다 선진적이고 견고하며 안전한 솔루션을 제공하려고 노력하고 있습니다. 음성 뱅킹의 개발은 앞으로 몇 년동안 여러 방향으로 진행될 것으로 예상됩니다. 인텔리전트 소프트웨어 엔지니어링에 따르면 미국 소비자 1,800만 명이 이미 음성 결제를 시도했으며 많은 은행과 금융 기관이 고객에게 이 서비스를 제공하고 있다고 합니다. 음성 뱅킹의 성장은 시장의 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다. 모바일 및 웹뱅킹 용도에서 음성인식 채택률이 높기 때문에 은행 부문은 예측 기간 동안 큰 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.
생체 인식 음성 시스템의 숙련도는 음성 식별 및 음성 인식의 성공에 달려 있으며 솔루션의 전반적인 성능에 영향을 미칩니다. 연구자와 기업은 LPCC, MFCC, LPC와 같은 신호에서 음성 특징을 식별하는 많은 접근법을 채택하고 있습니다. 생체 인식 음성 시스템의 높은 수용성은 솔루션의 효율성, 정확성, 식별 속도, 제품 성능 향상, 저비용 및 사용자 친화적인 특성으로 인해 발생합니다.
COVID-19의 대유행은 비접촉 인증 방법으로서 음성 생체 인식의 필요성을 부각시키고 조사 시장 수요 측역학에 긍정적인 영향을 미칩니다. 바이오메트릭 설문조사 2021에 따르면 응답자의 64%가 원격 온보딩 및 모바일 앱을 지원하는 기술의 우선순위를 높이고 있으며 음성 바이오메트릭스의 직접적인 수요를 창출하고 있습니다.
음성 생체 인식 시장 동향
은행, 금융 서비스 및 보험이 음성 생체 인식 용도의 주요 분야로 부상
은행은 온라인 사기에 대처하기 위해 최적의 인증 방법을 항상 파악해야 합니다. 전통적으로 은행은 PIN 및 일회용 비밀번호와 같은 지식 기반 인증 방법을 사용해 왔습니다. 비접촉식 이음매없는 기술에 대한 요구는 특히 COVID-19 팬데믹의 영향을 고려하면 은행의 보안에까지 침투하고 있습니다. 뱅킹의 음성 생체 인식은 사람의 물리적 존재가 필요한 망막 스캐너와 지문 스캐너를 뛰어 넘는 유망한 온라인 뱅킹 솔루션입니다.
게다가 공격자, 해커가 더욱 능숙해지고 잠재적인 표적과 침입구의 수가 확대됨에 따라 금융업계에서의 사이버 공격은 크게 증가하고 있습니다. 또한 새로운 뱅킹과 금융기술의 보급과 추가에 따라 이용자의 수가 크게 증가하고 있습니다. 은행원이 여러 번 경고했음에도 불구하고 사람들은 사기의 표적이 되고 있습니다. 예를 들어, 2021년도 인도 준비은행(RBI)은 인도 전역에서 약 7,400건의 은행 사기 사건을 보고했습니다. 2020년에 RBI는 인도에서 8,700건의 은행 사기 사건이 발생하여 1조 8,500억 루피에 이른다고 발표했습니다. 또한 인도컴퓨터 비상 대응팀(CERT-In)이 보고한 정보에 따르면 인도에서는 2019년 246,514건, 2020년 290,445건의 디지털 뱅킹에 대한 사이버 보안 사고가 각각 무제한으로 보고되었습니다.
또한 VMware에 따르면 2020년 상반기는 금융기관을 대상으로 한 사이버 공격이 전년 대비 238% 증가했습니다. 은행과 보험 그룹의 거의 75%가 유행의 발생 이후 사이버 범죄가 급증하고 있습니다.
은행 업무의 음성 생체 인식은 편안한 은행 서비스를 확대하고 고객 경험을 향상시키는 데 매우 중요합니다. 예를 들어, 은행은 연금이나 보험과 같은 사회보장 상품을 제공하고 있으며, 그 지불에 있어서 생활증명의 인증이 필요합니다. 음성 생체 인식은 사람들의 개별 인증을 용이하게합니다. 또한, 생체인식 기술은 식별 신뢰성과 변조 방지를 향상시키기 위해 사람의 목소리의 여러 특징을 식별할 수 있습니다.
음성 생체 인식은 KYC 프로세스를 강화하는 데에도 도움이 됩니다. 예를 들어, 남아시아와 같은 다국어 국가에서는 멀리 떨어진 지역에서도 다양한 교육 수준의 사람들이 있습니다. 음성 생체 인식은 언어 독립적 솔루션이므로 이러한 사람들을 금융 안전망에 통합하는 데 도움이 됩니다.
게다가 생리적 바이오메트릭스는 고객의 위치에 스캐너가 필요하지만, 음성 바이오메트릭스는 기존의 전화선과 모바일 인프라 밖에 필요하지 않습니다. 소프트웨어는 은행 측에 존재합니다. 인증을 위한 샘플을 생성하기 위해, 사용자는 임의로 생성된 문구를 말하도록 요청받을 수 있습니다. 일치하지 않으면 액세스가 거부됩니다. 이 방법은 음성 녹음을 사용하려는 해커에 유효합니다.
북미가 가장 큰 점유율을 차지할 전망
음성 인식 기술은 모바일 및 클라우드 기술의 급속한 보급과 컴퓨팅 능력의 탁월한 기술 발전으로 다양한 용도로 사용되고 있습니다. 미국에서는 건강 관련 데이터 기록을 만드는 데 사용되기 때문에 건강 관리 산업이 음성 인식 기술 개발에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. 음성인식기술은 현재도 사용되고 있는 종래의 기술을 대체할 가능성을 가지고 있습니다.
미국 메디케어 메디케이드 서비스 센터에 따르면 국민 의료비는 2019년부터 2028년까지 연평균 5.4%로 성장하여 2028년에는 6조 2,000억 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 여기에는 환자 데이터를 더 잘 저장하고 보호하기 위해 IT 및 컴퓨팅 서비스에 대한 지출도 포함됩니다. 게다가, 의료 시스템은 중요한 건강 지표를 놓치지 않게 하면서 진단 중에 발견된 환불 가능한 상태를 확인하기 위해 음성 대응의 글을 찾습니다.
이 지역의 수익성이 높은 은행 부문에서는 사기 사건이 증가함에 따라 생체 인식 기술의 채택이 증가하고 있습니다. 이 지역에는 안전하고 다양한 보안 솔루션이 많이 도입되어 있습니다. 북미에서는 GD Mobile Security가 삼성SDS와 공동으로 FIDO 호환 Convegno Mobile Authentication을 발표했습니다. 이 솔루션은 지문, 얼굴, 홍채, 음성 인증 등의 생체 인증을 활용하여 다중 요소 인증을 통한 보안 솔루션을 제공합니다.
캐나다, 뱅크 오브 몬트리얼, 로저스 커뮤니케이션과 같은 캐나다의 일부 기관들은 전화로 소비자를 식별하기 위해 음성 생체 인식을 사용하기 시작했습니다. 캐나다의 TD 은행 그룹에 따르면 고객은 성문을 제공하여 계좌에 로그인하거나 콜센터 보안 질문을 건너뛸 수 있습니다. 이를 위해 TD는 VoicePrint를 사용합니다. TD VoicePrint는 음성 인식 시스템으로 고객은 동행 라이브 고객 서비스 직원과 전화로 말할 때 성문을 사용하여 본인 확인이나 신원 확인을 할 수 있습니다.
캐나다에서는 고객에게 더 나은 서비스를 제공하기 위해 셀프 레지로 전환하는 매장이 증가하고 있습니다. 다르하우지 대학(Dalhousie University)의 식료품에 관한 전국 조사(Grocery Experience National Survey Report)에 따르면, 캐나다인의 절반 이상(54%)이 셀프 레지를 좋아하고, 66%가 적어도 일부 시간 이용하고 있습니다. 고객은 자신이 좋아하는 시간에 셀프 프레지를 이용할 수 있지만 반드시 효율적이라고는 할 수 없습니다. 따라서 캐나다 상점 중 상당수는 상점에서 음성 생체 인증 솔루션을 찾고 있습니다. 그러나 장비와 가제트의 초기 비용이 높기 때문에 캐나다 소매업체의 대부분은 최신 기술로 업그레이드하는 데 꺼려할 것입니다.
음성 생체 인식 산업 개요
음성 바이오메트릭스 시장은 여전히 경쟁이 치열하며, 여러 신흥 기업들이 바이오메트릭스 생태계에 진출하고 있습니다. 이 시장에서는 최근 몇 가지 M&A가 진행되고 있습니다. 이 분야에서 사업을 전개하는 신흥기업에 거액의 자금이 유입되고 있기 때문에 향후 수년간에 몇개의 신제품의 발매가 예상됩니다. 최근의 동향은 아래와 같습니다.
2021년 9월 - Skit(구명 Vernacular.ai)는 시리즈 B 자금 조달의 일환으로 2,300만 달러를 확보. WestBridge Capital이 주도하고 Exfinity Ventures와 Kalaari Capital, Sense AI가 이끄는 Letsventure 신디케이트, Prophetic Ventures의 Aaryaman Vir Shah가 이끄는 Angelist 신디케이트가 참가했습니다.
2021년 8월 - Lumen Vox는 차세대 자동 음성 인식(ASR) 엔진을 제공하기 시작했습니다. 인공지능(AI)과 심층 머신러닝(ML)을 기반으로 구축된 새로운 자동 음성 인식 엔진은 가장 정확한 음성 대응 고객 경험을 제공하기 위해 경쟁을 능가합니다.
2021년 7월 - 탈레스는 온보딩 및 인증을 위한 탈레스의 디지털 신원 서비스 플랫폼의 일부인 새로운 음성 생체 인식 솔루션을 발표했습니다. 이 새로운 솔루션은 기존 콜센터 등록 프로세스와 쉽게 통합할 수 있습니다.
2021년 6월 - Acurabo는 회사의 음성 생체 인식 기술인 VoiSentry를 장애인 및 언어 장애인에게 도입할 수 있다고 발표했습니다. VoiSentry는 특정 단어가 아닌 음성의 일반적인 특징을 기반으로 음성 생체 인증을 계산합니다. 따라서 사용자는 IVR의 선택을 긍정하고 목소리를 사용하여 본인 확인이나 대조 체크를 할 수 있습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 및 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
기술 스냅샷
COVID-19가 시장에 미치는 영향의 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
보안 위협의 고도화
시민의 안전을 지키기 위한 정부에 의한 기술의 대규모 도입
시장의 과제
타사(클라우드) 데이터 스토리지에 대한 보안 우려
제6장 시장 세분화
유형
액티브 바이오메트릭스
패시브 바이오메트릭스
전개 모델
온프레미스
클라우드
기업 규모
중소기업
대기업
업계별
은행, 금융서비스, 보험
소매 및 전자상거래
IT 및 통신
정부 및 방위
기타 업계별
지역
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
호주
인도
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Nuance Communications Inc.
Verint Systems Inc.
Voice Biometrics Group
NICE Ltd
Auraya Inc.
Phonexia SRO
BioCatch Ltd
Pindrop Security Inc.
Aculab Inc.
Uniphore Software Systems Pvt. Ltd
LexisNexis Risk Solutions Inc.
One Vault SA
Lumen Vox LLC(Voice Trust GmBH)
VoicePIN.com Sp. z oo
SESTEK
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
SHW
영문 목차
영문목차
The Voice Biometrics Market size is estimated at USD 2.63 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.70 billion by 2030, at a CAGR of 16.75% during the forecast period (2025-2030).
The proliferation in the large-scale use of stolen data by professional fraudsters renders knowledge-based authentication increasingly inadequate for distinguishing legitimate users from fraudsters. This has led to the proliferation of biometric technologies. Voice biometrics is a versatile technology that uses several areas, including call center authentication, hands-free interface, bank account protection, and mobile application development.
Key Highlights
With the increasing use of digital platforms for government and private services deployment and the race of financial firms to make banking simple and more accessible, there is a growing need for a similar, strong, and secured authentication technology with negligible chances of failure. The market is already transitioning from traditional password authentication processes to password-less authentication techniques. Owing to its unique feature of identifying every individual with different traits, voice recognition is gaining traction as one of the powerful authentication techniques.
The banking, automotive, and healthcare sectors are significant. Healthcare was the largest of the three in deploying voice recognition to assist with creating electronic medical records. Meanwhile, a growing number of banks are integrating voice authentication for an extra layer of security, especially for transactions that take place over the phone.
Voice banking is conquering the financial industry, and FinTechs are competing to offer more advanced, robust, and secure solutions. The development of voice banking is predicted to move in several directions in the next few years. According to Intelligent Software Engineering, 18 million US consumers have already tried paying by voice, and many banks and financial institutions offer this service to their clients. The growth of voice banking is anticipated to provide growth to the market. The banking sector is expected to register a significant growth rate over the forecast period, owing to the higher adoption of voice recognition in mobile and web banking applications.
The proficiency of a biometric voice system is dependent on successful speech identification and voice recognition and affects the solution's overall performance. Researchers and corporations employ many approaches to identify voice features from a signal, including LPCC, MFCC, and LPC. The higher acceptability of the biometric voice system is credited to the solutions' efficiency, accuracy, identification speed, increased product capabilities, low cost, and user-friendly nature.
The COVID-19 pandemic has highlighted the need for voice biometrics as a contactless method of authentication and has positively influenced the demand-side dynamics of the studied market. According to the Biometric Survey 2021, 64% of the respondents have increased prioritization for technology that supports remote onboarding and mobile apps, creating a direct demand for voice biometrics.
Voice Biometrics Market Trends
Banking, Financial Services, and Insurance have Emerged as the Leading Fields for Voice Biometric Applications
Banks must continuously stay on top of the best-suited methods for authentication to combat online fraud. Traditionally, banks have used knowledge-based authentication methods such as PINs and one-time passwords. The demand for contactless and seamless technologies has permeated even banking security, especially in light of the COVID-19 pandemic's impact. Voice biometrics in banking is a promising online banking solution that goes beyond the retina and fingerprint scanners that require people's physical presence.
Further, as attackers/hackers have become more sophisticated and the number of potential targets or entry points has expanded, cyber attacks in the financial industry have increased significantly. The sheer number of users has also drastically increased along with the proliferation and addition of new banking and financial technologies. Despite numerous warnings from bankers, people fall prey to scams. For instance, in fiscal 2021, the Reserve Bank of India (RBI) reported around 7,400 bank fraud cases across India. In 2020, RBI said 8,700 bank fraud cases in India with an INR 1.85 trillion. Further, as per the information reported by Indian Computer Emergency Response Team (CERT-In), an unlimited number of 2,46,514 and 2,90,445 cyber security incidents about digital banking were reported in 2019 and 2020 in India, respectively.
Also, according to VMware, the first half of 2020 witnessed a 238% increase in cyberattacks targeting financial institutions compared to the previous year. Nearly 75% of banks and insurance groups have seen a spike in cybercrime since the pandemic's start.
Voice biometrics in banking is crucial to extending comfortable banking services and improving customer experience. For instance, banks offer social security products like pensions and insurance requiring proof-of-life authentication when the payments are disbursed. Voice biometrics facilitate the discrete authentication of people. Also, biometric technology can identify several features of human voices to make identification reliable and tamper-proof.
Voice biometrics also aid in enhancing the KYC processes. For instance, multilingual countries like South Asia have people of varying education levels across far-flung areas. Voice biometrics can help include such people into a financial security net as the solutions are language-independent.
Further, physiological biometrics necessitates scanners at the customer's location, whereas voice biometrics require nothing more than existing phone lines and mobile infrastructure. The software is present on the bank's end. To create a sample to authenticate, the user may be asked to say a randomly generated phrase. If a match is not found, access will be denied. This method is effective against hackers who attempt to use voice recordings.
North America is Expected to Hold the Largest Share
Voice recognition technology is used in various applications due to the rapid growth in the acceptance of mobile and cloud technologies and unmatched technological advancements in computing power. The healthcare industry is expected to play a significant role in developing voice recognition technology in the United States, owing to its use in producing health-related data records. Voice recognition technology has the potential to replace some of the more traditional approaches that are still in use.
According to the Center for Medicare and Medicaid Services, United States, National health spending is projected to grow at an average annual rate of 5.4% from 2019 to 2028 to reach USD 6.2 trillion by 2028. This also includes the expenditure for IT and computing services for better storage and protection of patient data. Furthermore, health systems are searching for voice-enabled transcriptions to identify reimbursable conditions discovered during the diagnostic while ensuring that crucial health indicators are not missed.
The lucrative banking sector in the region has seen a rise in the adoption of biometric technologies as the number of fraud cases has increased. In the area, many secure and diverse security solutions are being introduced. In North America, G+D Mobile Security has introduced its FIDO-compliant Convegno Mobile Authentication in conjunction with Samsung SDS. The solution leverages biometrics such as fingerprint, face, iris, and voice credentials to provide security solutions with multi-factor authentication.
Several Canadian organizations, including Royal Bank of Canada, Bank of Montreal, and Rogers Communications, have begun using speech biometrics to identify consumers over the phone. According to the TD Bank Group of Canada, customers can sign into their accounts or skip call center security questions by providing a voiceprint. For this, TD uses VoicePrint. TD VoicePrint is a voice recognition system that allows customers to use their voiceprint to verify their identity and identify themselves when speaking with one of the bank's Live Customer Service employees over the phone.
More stores in Canada are moving to self-checkout lanes to serve customers better. More than half of Canadians (54%) favor self-checkout lanes, and 66% use them at least some of the time, according to Dalhousie University's Grocery Experience National Survey Report. Customers can use self-checkout lines at their own leisure, but they are not necessarily as efficient. As a result, many Canadian merchants are looking for voice biometrics solutions in their stores. However, due to the initial high cost of equipment and gadgets, many retailers in Canada will be unwilling to upgrade to the latest technologies.
Voice Biometrics Industry Overview
The voice biometrics market remains highly competitive, with several emerging players getting into the biometric ecosystem. The market has witnessed a few mergers and acquisitions in the recent past. With the inflow of massive amounts of funds into the startups operating in this space, the launch of several new products is expected in the years ahead. Some of the recent developments are as follows:-
September 2021 - Skit, formerly known as Vernacular.ai, secured USD 23 million as part of its Series B funding, led by WestBridge Capital with participation from Exfinity Ventures and Kalaari Capital, Letsventure syndicate led by Sense AI, and Angelist syndicate led by Aaryaman Vir Shah from Prophetic Ventures.
August 2021 - Lumen Vox launched the next-generation automatic speech recognition (ASR) engine with transcription. The new automatic speech recognition engine, built on artificial intelligence (AI) and deep machine learning (ML), outpaces its competition in delivering the most accurate speech-enabled customer experiences.
July 2021 - Thales announced a new voice biometric solution, part of Thales' Digital Identity Service Platform for onboarding and authentication. The new solution integrates effortlessly with existing call center enrolment processes.
June 2021 - Aculab announced that its voice biometrics technology, VoiSentry, can be deployed to those with physical and speech impairments. VoiSentry calculates voice biometrics based on general characteristics of the sound of the voice rather than specific words. Hence, it enables the user to positively affirm IVR choices and complete identification and verification checks using their voice.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Technology Snapshot
4.4 An Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Sophistication of Security Threat
5.1.2 Large-scale Adoption of Technology by Governments to Secure Citizens
5.2 Market Challenges
5.2.1 Security Concerns Pertaining to Third-party (Cloud) Data Storage