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한글목차
의약품용 유리 포장 시장 규모는 2025년에 313억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 5.29%로 성장할 전망이며, 2030년에는 405억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
유리 포장 솔루션은 주로 의약품의 1차 포장으로 제공되며, 의약품 산업의 주요 포장 재료 중 하나입니다. 이는 주로 지속 가능, 불활성, 불침투성, 품질을 손상시키지 않고 재활용 가능, 재사용 가능 등의 이점에 의한 것입니다. 유리 용기는 제약 산업에서 중요한 용도를 발견하고 있는 주요 포장 재료 중 하나입니다.
제약 산업은 세계적으로 크게 성장하고 있어 감염증이나 비감염증의 치료용 포장의 필요성이 생기고 있습니다. 그 때문에 의약품을 손상이나 생물학적 오염, 외부로부터의 영향으로부터 보호하기 위해, 의약품 제조에 있어서의 유리 포장 수요는 증가하고 있습니다
또한 주사용 의약품 수요가 높아져 제약산업에서 유리병의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 암 치료 및 기타 고약리 활성 의약품(항체 결합체 및 즉효성이 있는 스테로이드제 등)의 왕성한 수요와 1인당 의약품 지출 증가가 주요 성장 촉진 요인이 될 것으로 예상됩니다.
그러나, 유리 포장은 원료 가격이나 기타 요인으로 고가가 되어, 대량 소비되는 제품을 포장하기 위한 경제적으로 실행 가능한 해결책을 제공할 수 없다고 하는 과제에도 직면했습니다. 그래서 선택지로 플라스틱이 등장한 것입니다.
COVID-19의 유행은 의약품 수요가 증가함에 따라 안정적인 성장률을 유지합니다. 팬데믹 시 의약품 요구의 급증은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 제약 제조업체가 각국에서 신약이나 백신의 승인 및 단계적 폐지를 추진하고 있어 유리 포장의 적용 범위가 확대되고 있기 때문에 더욱 성장이 전망되고 있습니다.
의약품용 유리 포장 시장 동향
신흥국의 의약품산업이 성장을 견인
신흥국은 큰 위험에도 불구하고 투자로 인한 이익 증가가 기대되는 성장하는 풍부한 국가로 알려져 있습니다. 많은 선진국에서는 의약품의 판매가 정체되어 있지만 신흥국 시장의 판매 패턴은 지속적인 확대를 보여줍니다. 신흥국 시장 동향에는 몇 가지 경제적, 인구통계적 변수가 영향을 미치고 있습니다. 예를 들어, 기존 시장에서는 특허 만료으로 인한 성장 둔화, 제네릭 의약품으로의 대체를 촉구하는 비용 절감책, 규제 엄격화 등 엄격한 상황이 계속되고 있습니다.
의약품용 유리 포장 산업은 중국과 같은 국가에서 큰 침투를 보이고 있습니다. 유리제 의약품 포장은 선진국에서도 널리 사용되고 있습니다. COVID-19 이후 신흥국에서는 의료 및 의약품 부문이 성장하고 있으며, 의약품용 유리 포장 시장에 기회를 제공합니다.
예를 들어 2022년 9월 SCHOTT Pharma는 중국에서 카트리지 생산을 확대했습니다. 중국과 헝가리에서는 의약품 카트리지의 생산 능력을 크게 향상시키기 위해 수백만 달러의 투자가 이루어지고 있습니다.
게다가 인도의 제약부문에서는 연구개발이 높게 평가되고 있습니다. 인도는 연구개발 생태계를 확대하고 의약품 수출을 증가시킴으로써 2022년에 세계의 의료 대국이 되어 다양한 국내 유리 포장 벤더에게 비즈니스 기회를 가져오고 있습니다.
게다가 동남아시아 및 동아시아에서는 의약품 매출액이 2,630억 달러에 달하였고, 북미, 유럽에 이은 3위가 될 것으로 예상되고 있습니다. 이러한 성장 요인과 산업 성장에 따른 기존 기업의 투자가 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 현저한 성장을 이룹니다.
중국은 오랜 세월에 걸쳐 의약품 산업의 표준 시스템을 구축해 왔기 때문에 중국의 의약품용 유리 포장 시장은 급성장이 전망되고 있습니다. 이 나라에서는, 의약품 보존 기간중의 의약품 포장 재료의 안정성과 사용시의 안전성에 더욱 주목이 집중되고 있습니다. 이러한 배경에서 녹색으로 분해성이 있고 사용하기 쉬운 새로운 의약품 포장 재료와 용기가 붐을 이루고 있습니다.
중국의 대규모이고 급성장 중인 의료 시장은 대기업 다국적 제약회사의 존재로 유리 포장 시장의 명백한 기회대상이 되고 있습니다. 이 기업들은 중국 의약품 시장에서 가장 큰 수익을 올리는 기업 중 하나입니다.
인도에서는 의료 산업에 있어서 제네릭 주사약의 사용 증가에 의해 의약품용 유리 포장이 성장하고 있습니다. 의약품용 유리 포장은 주사제나 비주사제 등 다양한 약제 유형에 대응하고 있습니다. 의약품용 유리 포장의 중요한 특성으로는 화학적 내구성이 높고 제품의 신뢰성을 최대한 높이는 것을 들 수 있습니다.
인도는 세계의 의약품 시장에서 돌출한 존재이며, 그 시장 규모도 확대하고 있기 때문에 인도에서 유리 포장 수요는 확대할 것으로 예상됩니다. India Brand Equity Foundation 웹사이트에 게재된 데이터에 따르면 인도는 세계 최대 제네릭 의약품 공급국으로 전 세계 공급량의 20%를 차지하며 전 세계 백신 수요의 60% 이상을 충족합니다. India Ratings & Research에 따르면 인도 의약품 시장의 수익은 2022년에 12% 이상 증가할 것으로 예측됩니다.
게다가 일본은 미국에 이어 급성장하고 있는 제약산업의 하나이며, 꾸준한 기술 혁신 및 특허의약품에 끊임없이 주력하고 있습니다. 일본 정부도, 국제 기업의 투자에 대한 규제 완화를 통해서 이 성장에 공헌하고 있으며, 그에 의해서 일본의 의약품 시장을 견인하고 있습니다.
기타 아시아태평양에는 인도네시아, 호주, 싱가포르, 태국, 한국, 말레이시아가 포함되어 있습니다. 국제적 파트너십 확대, 바이오시밀러, 완제 제제 수출 확대, 견조한 제네릭 의약품 시장이 시장을 견인하고 있습니다.
의약품용 유리 포장 산업 개요
의약품용 유리 포장 시장은 세분화되고 있습니다. 정부의 이니셔티브기 활발해지고 주사제 및 기타 의약품에 대한 수요가 증가하고 있기 때문에 의약품용 유리 포장 솔루션에 유리한 기회가 가져왔습니다. 전반적으로 기존 경쟁업체들 간의 경쟁은 치열합니다. 대기업은 다양한 제약 산업에서 사업 확대와 합병에 적극적으로 임하고 있어 시장의 수요를 견인하고 있습니다. 주요 진입 기업은 Gerresheimer Glass Inc., Corporated, Nipro Corporation, SGD SA, Stolzle-Oberglass GmbH 등이 있습니다.
2022년 9월-Gerresheimer AG와 StevanatoGroup SpA는 시장을 선도하는 Stevanato Group의 EZ-fill 기술에 근거해, 처음에는 바이알에 초점을 맞춘 하이엔드의 Ready-to-Use(RTU) 솔루션 플랫폼을 개발했습니다. 고객은 생산성 향상, 더 높은 품질 기준, 시장 투입까지의 시간 단축, 총소유비용(TCO) 저감, 공급망 리스크 저감이라는 점에서 이 파트너십으로부터 혜택을 받을 것으로 기대됩니다.
2022년 7월-의료기기 제조회사인 Nipro Corporation Japan은 크로아티아의 의약품용 유리 포장 공장 신설에 1억 HRK(1,360만 달러/1,330만 유로)를 투자했습니다. 구명 의약품을 포장하는 유리제 앰플과 바이알을 생산하는 신공장이 자그레브 외곽 세스베테에 낙성하면서 니프로의 사업부문인 니프로 파마팩징이 가동을 시작했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력-Porter's Five Forces
공급기업의 협상력
구매자 및 소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
신흥국에서의 의약품 산업 성장
재활용 가능한 유리 상품 가치 향상
시장 성장 억제요인
대체 재료의 중요성 증가
제6장 시장 세분화
제품별
병
바이알
앰풀
카트리지 및 주사기
기타 제품
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Gerresheimer AG
Corning Incorporated
Nipro Corporation
SGD SA(SGD PHARMA)
Stlzle-Oberglas GmBH(CAG Holding GmbH)
Bormioli Pharma SpA
West Pharmaceutical Services Inc.
Schott AG
Shandong Medicinal Glass Co. Ltd
Beatson Clark
Arab Pharmaceutical Glass Co.
Piramal Glass Private Limited(Piramal Group)
Sisecam Group
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회 및 향후 동향
AJY
영문 목차
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The Pharmaceutical Glass Packaging Market size is estimated at USD 31.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 40.56 billion by 2030, at a CAGR of 5.29% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Glass packaging solutions are offered mainly as the primary packaging for pharmaceutical products and are among the leading packaging materials for the pharmaceutical industry. This is primarily due to advantages such as being sustainable, inert, impermeable, recyclable with no loss in quality, and reusable. Glass containers are among the primary packaging materials that have found significant use in the pharmaceutical industries.
The pharmaceutical industry is growing significantly worldwide, creating the need for packaging for communicable and non-communicable disease treatments. Thus, the demand for glass packaging in pharmaceutical manufacturing is increasing as it protects medicines from damage, biological contamination, and external influences.
Furthermore, the growing demand for injectable pharmaceuticals is propelling the growth of glass bottles in the pharmaceutical industry. The strong demand for oncology and other high-potency drugs (such as antibody conjugates and steroids with a fast onset of action) and growth in the per capita pharmaceutical spending are expected to be the primary growth drivers.
Over time, the market also faced challenges that included glass packaging getting expensive due to raw material prices and other factors, and it could not provide economically viable solutions for packaging products across mass consumption. That marked the advent of plastics as an option.
The COVID-19 pandemic has left a steady growth rate with increased demand for medicines. The surge in the need for pharmaceutical drugs during the pandemic has positively impacted the market's growth. It is further expected to grow as new drugs and vaccines are being approved and phased out in different countries by pharmaceutical manufacturers, expanding the scope of glass packaging.
Pharmaceutical Glass Packaging Market Trends
Pharmaceutical Industry in Emerging Economies to Drive Growth
Emerging markets are described as growing prosperous nations where investment is anticipated to increase profits despite significant risks. While pharmaceutical sales grow slowly in many developed nations, emerging market sales patterns indicate ongoing expansion. Several economic and demographic variables influence the trend in these markets, such as challenging conditions in established markets, with growth that has been flattened due to patent expiration, cost-cutting measures that encourage generic replacement, and strict enforcement of restrictions.
The pharmaceutical glass packaging industry has seen significant penetration in nations like China. Glass pharmaceutical packaging is becoming more widely used in developed countries. After COVID-19, the healthcare and pharmaceutical sectors are growing in emerging nations, presenting opportunities for the pharmaceutical glass packaging market.
For instance, in September 2022, SCHOTT Pharma expanded cartridge output in China. Several million investments are intended to significantly improve the manufacturing capabilities for pharmaceutical cartridges in China and Hungary.
Moreover, R&D is highly valued in India's pharmaceutical sector. India became a worldwide medical giant in 2022 by enlarging its R&D ecosystem and raising pharmaceutical exports, creating opportunities for various domestic glass packaging vendors.
Furthermore, Southeast & East Asia is expected to generate USD 263 billion in pharmaceutical sales and take the third position after North America and Europe. All the growth factors and investments by significant market incumbents due to the industry's growth are anticipated to drive the market's growth.
Asia-Pacific to Witness Significant Growth
The Chinese pharmaceutical glass packaging market is expected to grow rapidly as China has built a standard system for the pharmaceutical industry over the years. The country pays more and more attention to the stability of pharmaceutical packaging materials during the drug storage period and safety when used. Against this background, new green, degradable, and easy-to-use pharmaceutical packaging materials and vessels are booming.
China's large and rapidly growing healthcare market has been an obvious target of opportunity for the glass packaging market due to the presence of major multinational pharmaceutical companies. These companies are among the most significant revenue earners in the Chinese pharmaceutical market.
In India, pharmaceutical glass packaging has been growing due to the increasing usage of generic injectable drugs in the healthcare industry. Pharmaceutical glass packaging is available in various drug types, such as injectable and non-injectable. The significant properties of pharmaceutical glass packaging include its high chemical durability, which maximizes the reliability of the products.
The demand for glass packaging in India is expected to proliferate as India is a prominent and expanding player in the global medicines market. According to data published on the India Brand Equity Foundation website, India is the world's largest provider of generic pharmaceuticals, accounting for 20% of the worldwide supply and meeting over 60% of global vaccine demand. According to India Ratings & Research, the Indian pharmaceutical market revenue was predicted to increase by more than 12% in 2022.
Furthermore, Japan has one of the fastest-growing pharmaceutical industries after the United States and constantly focuses on steady innovation and patented drugs. The Government of Japan also contributes to this growth through deregulations for international companies to invest, thereby driving the country's pharmaceutical market.
The scope of the Rest of the Asia-Pacific region covers Indonesia, Australia, Singapore, Thailand, South Korea, and Malaysia. The market is driven by the growth in international partnerships, biosimilars, the expansion in the export of finished formulations, and a robust generics market.
Pharmaceutical Glass Packaging Industry Overview
The pharmaceutical glass packaging market is fragmented. The surge in government initiatives and increasing demand for injectables and other medicines provide lucrative pharmaceutical glass packaging solutions opportunities. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Large companies are actively involved in expansion and mergers in different pharmaceutical industries, driving the demand in the market. Key players include Gerresheimer Glass Inc., Corning Incorporated, Nipro Corporation, SGD SA, and Stolzle-Oberglass GmbH.
September 2022: Gerresheimer AG and StevanatoGroup SpA developed a high-end ready-to-use (RTU) solution platform with an initial focus on vials built on Stevanato Group's market-leading EZ-fill technology. The customers are expected to benefit from the partnership in terms of increased productivity, higher quality standards, quicker time to market, lower total cost of ownership (TCO), and reduced supply chain risk.
July 2022: Nipro Corporation Japan, a medical equipment manufacturing company, invested HRK 100 million (USD 13.6 million/EUR 13.3 million) in a new glass packaging plant for the pharmaceutical industry in Croatia. The new factory that produces glass ampoules and vials to package life-saving drugs was inaugurated in Zagreb's suburb Sesvete, Nipro's division, Nipro PharmaPackaging.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of Pharmaceutical Industry in Emerging Economies
5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability