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한글목차
세계 파우치 포장의 출하수량 기준 시장 규모는 2025년 5,390억 1,000만개에서 2030년에는 6,567억 4,000만개로 확대되며, 예측기간 중(2025-2030년) CAGR 4.03%로 예측됩니다.
주요 하이라이트
파우치는 반려동물 먹이, 유아식, 액체 포장(차, 커피, 주스)와 같은 음식 및 음료 업계에서 가장 널리 사용되는 포장 제품 중 하나입니다. 다양한 특징에 의해 개봉하기 쉽고(티어 노치나 레이저 천공 등), 사용하기 쉽고(지퍼 및 형상), 재봉 가능합니다.
파우치는 지속가능성, 혁신, 디자인의 유연성에 중점을 둔 최근 몇 년동안 큰 발전을 이루고 있습니다. 또한 화학적으로 불활성이기 때문에 의약품, 반려동물 식품, 화장품 등 다양한 산업에서 널리 사용됩니다.
예를 들어, 2023년 8월, 미국의 화학 회사 Dow Inc.는 중국 유제품 회사 Mengniu와 제휴하여 재활용 가능한 디자인의 올 폴리에틸렌(PE) 요구르트 파우치를 출시했습니다. 이 신제품 출시로 양사는 중국에서 순환형 경제를 실현할 수 있습니다.
스탠드업 파우치는 지속가능성에 대한 우려, 지능형 포장 기술, 프린팅의 첨단성으로 현저한 변화를 겪고 있습니다. 생분해성 소재와 퇴비화 가능한 소재를 사용하는 브랜드는 환경에 대한 헌신을 나타내는 동시에 환경 의식이 높은 소비자를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, Kellogg는 식물 유래 플라스틱을 사용한 시리얼 파우치 시리즈를 출시했습니다. 파우치는 재활용 가능하며, 회사는 2025년까지 모든 시리얼 포장을 100% 재활용할 수 있도록 노력하고 있습니다.
파우치 포장 시장의 성장은 소비자의 외출 라이프 스타일에 맞는 편리하고 휴대가 편리한 1회 분량의 식품 및 식품 제품에 대한 수요 증가 등 여러 요인으로 인해 발생합니다. 파우치 포장은 가볍고 쉽게 재밀봉 할 수있는 특징을 가지고 있으며, 이 수요 증가에 대응합니다.
포장 산업의 가장 중요한 동향 중 하나는 환경 친화적이고 지속 가능한 소재로의 전환입니다. 소비자와 규제 당국 모두 포장 폐기물이 환경에 미치는 영향에 대해 점점 우려하고 있습니다. 또한, 제조업체는 생분해성과 퇴비화 가능한 파우치 등 기존의 플라스틱 파우치를 대체하는 것을 모색하고 있습니다. 2023년 7월 Walkidhk Rovema는 플라스틱을 대체하는 과자류용 종이 파우치를 설계했습니다. 이 회사는 포장을 손상시키지 않고 환경적으로 지속가능하게 하기 위해 강화 유로홀 파우치를 개발했습니다.
파우치 포장 시장 동향
캔디와 스낵 과자 분야가 파우치 포장 수요를 견인할 전망
세계 소비자들의 라이프스타일 변화로 곧바로 먹을 수 있는 식품에 대한 수요가 높아지고, 그 양은 과거 최고가 되고 있습니다. 24시간 체제로 일하는 신시대의 노동 인구나, 간편한 것을 무엇이든 요구하는 Z세대에 의해 즉시 먹을 수 있는 식품이 최적의 솔루션으로서 부상하고 있습니다.
또한 파우치 패키징 제조업체는 뛰어난 장벽 기능을 제공하고 제품을 습기와 산소로부터 효과적으로 보호하는 새로운 고급 기술을 통합하기 시작했습니다. 이러한 편리한 포장은 제품의 무결성이 가장 중요한 요리된 식품의 장기 보존에 필수적입니다.
플렉서블 파우치는 구운 과자와 스낵 과자의 소비자와 생산자에게 편리함을 제공합니다. 지난 10년간, 바쁜 라이프스타일, 노동력으로서의 여성 증가, 산업화의 진전 등 측면이 바로 먹을 수 있는 스낵 포장 식품과 스낵의 요구를 세계적으로 강화하고 있습니다.
스낵 과자 산업의 성장과 다양한 스낵 과자를 위한 유연한 패키징 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장이 촉진되고 있습니다. 각 회사는 진화하는 소비자의 취향에 부응하는 스낵 패키징 디자인에 주력하며, 스낵 파우치 전용의 혁신적이고 유연한 패키징 솔루션을 제공합니다. 예를 들어, 2023년 10월 영국 스낵 식품 회사 Walkers는 이 회사의 베이크드 멀티팩 스낵 시리즈용 종이 파우치를 출시한다고 발표했습니다.
게다가 2024년 1월에는 Nomadic Snacks사가 바쁜 라이프 스타일의 사람들을 위해, 즉시 식사할 수 있는 파우치를 발표했습니다. 이 파우치는 휴대가 가능하며 영양 만점으로 항상 돌아다니는 사람들에게 이상적입니다. 이러한 끊임없는 혁신은 예측 기간 동안 시장을 강화할 것으로 예상됩니다.
북미에서 고소한 스낵의 소비가 증가하고 있는 것은 소비자의 라이프 스타일이 변화해, 다양한 장면에서 다양한 맛의 스낵의 인기가 높아지고 있기 때문입니다. 이것은 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 미국에 본사를 둔 SNAC International에 따르면 2023년 슈퍼볼 위크에 미국인이 소비한 스낵은 약 1억 1,800만 파운드로 전년 대비 29% 증가했습니다.
정부 기관인 캐나다 농업 식량부의 데이터에 따르면 캐나다의 간식 소매 매출은 2022년 123억 8,000만 달러에서 2023년에는 134억 달러에 이르렀습니다. 2025년 말에는 150억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 간식 과자의 판매 증가는 편리한 패키징 솔루션에 대한 요구로 인한 파우치 포장 시장의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
라틴아메리카 파우치 포장 시장은 지속가능성과 반려동물 친화적인 동향으로 이동하고 있습니다.
파우치 포장은 다양한 목적을 위해 지역 산업 전반에 걸쳐 널리 채택됩니다. 파우치 팩의 주요 채용자 중 하나는 식품 및 음료 산업이며, 이는 음료 제조업체의 생산 능력 증가, 장기 수요 및 각국 정부의 이니셔티브에 의한 재활용 가능한 플라스틱의 적응 때문입니다.
라틴아메리카 파우치 포장 시장은 새로운 동향으로 지속가능성을 점점 더 중시하고 있습니다. 환경 문제를 해결하기 위해 제조업체는 파우치 포장에 재활용 가능한 소재를 사용합니다. 또한 세계적으로 친환경 굿 프랙티스를 중시하게 되어 물의 소비량과 이산화탄소 배출량을 삭감하기 위한 개발 프로세스도 진행되고 있습니다.
브라질의 컨버터인 Plastrela는 2023년 11월에 Adimax를 위해 스낵 크기의 PET 스탠드업 파우치를 개발했습니다. 이 스탠드 업 파우치는 기존 PET/PE SUP 구조보다 재활용하기 쉽습니다. 기존의 다층 PET 기판과 PE(폴리에틸렌) 실란트를 보다 재활용하기 쉬운 새로운 단일 소재 PE(폴리에틸렌) 패키지로 대체했습니다.
또한 반려동물의 사육과 돌보는 매우 도시적인 현상이며 라틴아메리카 국가에서 점차 증가하고 있습니다. 아르헨티나는 세계의 기타 국가에 비해 1인당 반려동물 사육률이 가장 높습니다. 반려동물 먹이 수요를 견인하는 주요 요인은 반려동물 사육률 증가, 1인당 가처분 소득 증가, 특히 도시 지역의 핵가족화를 포함합니다.
스탠드업 파우치는 높은 포장 성능을 발휘하므로 고품질의 반려동물 먹이를 포장하는 것이 좋습니다. 일부 제조업체들은 정교한 반려동물 식품 포장에 대한 투자를 지속적으로 늘리고 있습니다. 인스턴트 반려동물 먹이의 인기가 높아짐에 따라 편리함이 업계 개발에 필수적인 역할을 할 것입니다.
파우치 포장 시장 개요
파우치 포장 시장은 단편화되어 있으며 세계적으로 여러 시장 기업이 있습니다. 주요 기업은 Bischof Klein SE & Co.KG, Amcor Group GmbH, Aluflexpack Group, ProAmpac Intermediate Inc., Constantia Flexibles Group GmbH, Mondi Group, Coveris Management GmbH 등입니다. 시장 기업은 몇몇 최종 사용자 수직 성장으로 이끌어 낼 수 있는 기회를 활용하고 시장에서의 존재를 확대하기 위하여 혁신할 것으로 예상됩니다.
2024년 2월 - Amcor Group GmbH는 북미에서 요구르트 및 치즈 팩 및 파우치 패키지를 생산하는 Stonyfield Organic 및 Cheer Pack과 공동으로 최초의 올 폴리에틸렌(PE) 스파우트 파우치를 출시했습니다. 이 새로운 파우치는 재활용 가능하도록 설계된 Amcor의 폴리에틸렌(PE) 필름, AmPrima Plus를 사용합니다. Amcor의 R&D 팀은 Cheer Pack의 파우칭 팀과 긴밀하게 협력하여 패키징을 확인했습니다.
2024년 2월 - ProAmpac Intermediate Inc.는 냉장 요리된 고기, 콜드 컷 치킨, 생선 등 여러 제품에 대한 하이베리어 섬유 기반의 지속 가능한 파우치를 발표했습니다. 이 제품은 OPRL 규정에 적합하며 섬유 함량은 90% 이상입니다. 이러한 지속 가능한 파우치 포장의 출시와 개발은 육류, 닭고기 및 해산물 제조업체에 큰 영향을 미치고 예측 기간 동안 제품 수요를 높일 것으로 보입니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
비용 효율적인 패키징 솔루션과 브랜드 강화에 대한 요구 증가
편리하고 빨리 먹을 수 있는 식품에 대한 수요 증가
시장 성장 억제요인
환경 문제에 대한 관심 증가와 재활용
무역 시나리오
EXIM 데이터
무역 분석(수출입 주요 5개국, 가격 분석, 주요 항구 등)
업계의 규제와 정책과 기준
기술 상황
가격 동향 분석
플라스틱 수지(현재 가격과 과거 동향)
제품 유형(주요 포장 형태)
제6장 시장 세분화
재료별
플라스틱
폴리에틸렌
폴리프로필렌
PET
PVC
EVOH
기타 수지
종이
알루미늄
제품별
플랫(베개 및 사이드 씰)
스탠드업
최종 사용자 산업별
식품
과자류
냉동식품
신선한 식품
유제품
건조물
고기, 닭고기, 해산물
반려동물 식품
기타 식품(조미료 및 향신료, 스프레드류, 소스, 컨디먼트 등)
음료
의료 및 의약품
퍼스널케어와 가정용품
기타 최종 사용자 산업(자동차, 화학, 농업)
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
프랑스
독일
이탈리아
영국
스페인
폴란드
북유럽
아시아
중국
인도
일본
태국
호주 및 뉴질랜드
인도네시아
베트남
라틴아메리카
브라질
멕시코
콜롬비아
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
이집트
남아프리카
나이지리아
모로코
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor Group Gmbh
Bischof Klein SE & Co. KG
Aluflexpack Group
ProAmpac Intermediate Inc.
Constantia Flexibles Group GmbH
Coveris Management GmbH
FLAIR Flexible Packaging Corporation
Gualapack SpA
Hood Packaging Corporation
Mondi Group
Scholle IPN
Sealed Air Corporation
Sonoco Products Company
Toppan Printing Co. Ltd
Berry Global
Huhtamaki Oyj
Heat Map Analysis
Competitor Analysis-Emerging vs. Established Players
제8장 재활용과 지속가능성의 전망
제9장 장래의 전망
JHS
영문 목차
영문목차
The Pouch Packaging Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 539.01 billion units in 2025 to 656.74 billion units by 2030, at a CAGR of 4.03% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Pouches are among the most widely used packaging products in the food and beverage industry, including pet food, baby food, and liquid packaging (tea, coffee, and juices). Owing to their different features, they are easy to open (like a tear notch and laser perforation), easy to use (with zippers and shapes), and reclosable.
Pouches have experienced significant advancements in recent years, fueled by a growing emphasis on sustainability, technological innovation, and design flexibility. Moreover, as they are chemically inert, they are widely used in various industries, such as pharmaceuticals, pet food, and cosmetics.
For instance, in August 2023, Dow Inc., a United States-based chemicals company, partnered with Mengniu, a China-based dairy company, to launch an all-polyethylene (PE) yogurt pouch designed for recyclability. The new product launch enables both companies to achieve a circular economy in China.
Stand-up pouches are experiencing a remarkable transformation driven by sustainability concerns, intelligent packaging technologies, and printing advancements. Brands that use biodegradable and compostable materials demonstrate their commitment to the environment while promoting eco-conscious consumers. For instance, Kellogg's has launched a range of cereal pouches made from plant-based plastic. Pouches are recyclable, and the company aims to make all of its cereal packaging 100% recyclable by 2025.
The pouch packaging market growth can be attributed to several factors, such as the rising demand for convenient, portable, and single-serve food and beverage products that align well with consumers' on-the-go lifestyles. Pouche packaging caters to this increasing demand with its lightweight and easily resealable features.
One of the most significant trends in the packaging industry is the shift toward eco-friendly and sustainable materials. Consumers and regulators alike are increasingly concerned about the environmental consequences of packaging waste. In addition, manufacturers are exploring alternatives to traditional plastic pouches, such as biodegradable and compostable pouches. In July 2023, Walki and Rovema designed a paper pouch for confectionery to replace plastic. The company developed a reinforced euro-hole pouch to keep the packaging intact and environmentally sustainable.
Pouch Packaging Market Trends
The Candy and Snack Foods Segment is Expected to Drive the Demand for Pouch Packaging
The changing lifestyles of consumers worldwide have resulted in increased demand for ready-to-eat foods, which are at an all-time high. With the new-age working population working round the clock and Gen Z looking for everything handy, ready-to-eat foods have emerged as the best solution.
In addition, pouch packaging manufacturers have started integrating new and advanced technologies that offer superior barrier capabilities and effectively protect the product from moisture and oxygen. This convenient packaging is essential for the long shelf life of ready-to-eat food products, where the integrity of the product is of prime importance.
Flexible pouches offer convenience to consumers and producers of baked goods and snack foods. Over the past decade, aspects such as busy lifestyles, more women in the workforce, and growing industrialization have strengthened the need for ready-to-eat snack packaged foods and snacks globally.
The growing snack food industry and the increasing demand for flexible packaging solutions for various snack foods boost the market's growth. Companies focus on snack packaging designs that cater to evolving consumer preferences and provide innovative, flexible packaging solutions specifically for snack pouches. For instance, in October 2023, Walkers, a British snack food firm, announced launching paper pouches for its baked multipacks snacks range.
Additionally, in January 2024, Nomadic Snacks introduced ready-to-go pouches for people with busy lifestyles. These pouches are portable, nourishing filling, and ideal for people constantly moving. Such constant innovations are expected to bolster the market during the forecast period.
The increasing consumption of savory snacks in North America is due to the changing consumer lifestyle and the growing popularity of different flavors of snacks for various occasions. This is expected to have a positive impact on the market. According to SNAC International, a United States-based organization, Americans consumed around 118 million pounds of savory snacks during Super Bowl Week in 2023, which increased by 29% compared to the previous year.
According to data by Agriculture and Agri-Food Canada, a government agency, the retail sales of snacks in Canada reached USD 13.40 billion in 2023 from USD 12.38 billion in 2022. They are projected to reach USD 15 billion by the end of 2025. The increasing sales of snacks are expected to aid the growth of the pouch packaging market owing to the need for convenient packaging solutions.
The Latin American Pouch Packaging Market is Shifting Toward Sustainability and Pet-Friendly Trends
Pouch packaging is widely adopted across regional industries for varied purposes. One of the primary adopters of pouch packs is the food and beverage industry, owing to the beverage companies increasing production capacities, long-term demand, and adaptation of recyclable plastics through government initiatives in different countries.
The Latin American pouch packaging market has increasingly emphasized sustainability as an emerging trend. To address environmental concerns, manufacturers use recycled and recyclable materials for the pouch packaging. Production processes are also developing to reduce water consumption and carbon emissions, according to the increasing emphasis on ecological good practices worldwide.
Plastrela, a Brazilian converter, developed a snack-size PET standup pouch for Adimax in November 2023. The standup pouch is more easily recycled than the conventional PET/PE SUP structure. It replaces the traditional multilayer PET substrate and polyethylene (PE) sealant with a new mono-material PE (polyethylene) packaging that is easier to recycle.
Additionally, owning and caring for pets is a very urban phenomenon and is gradually increasing in Latin American countries. Argentina has the highest rate of pet ownership per capita compared to other countries in the world. The major factors driving the demand for pet food included increasing pet ownership, rising per capita disposable income, and increasing nuclear families, particularly in urban areas.
A standup pouch is preferred for packing high-quality pet food as it delivers high packaging performance. Several manufacturers are constantly increasing their investments in sophisticated pet food packaging. As the popularity of instant pet food grows, convenience will play an essential role in developing this industry.
Pouch Packaging Market Overview
The pouch packaging market is fragmented, with the presence of several market players globally. Some major players are Bischof + Klein SE & Co. KG, Amcor Group GmbH, Aluflexpack Group, ProAmpac Intermediate Inc., Constantia Flexibles Group GmbH, Mondi Group, and Coveris Management GmbH. The market players are expected to leverage the opportunity posed by the growth of several end-user verticals and are innovating to expand their market presence.
February 2024 - Amcor Group GmbH collaborated with Stonyfield Organic, a maker of yogurt and cheese packs and pouch packaging in North America, and Cheer Pack to launch the first all-polyethylene (PE) spouted pouch. The new pouch is made with Amcor's AmPrima Plus, a polyethylene (PE) film designed for recyclability. Amcor's research and development team worked closely with Cheer Pack's pouching team to validate the packaging.
February 2024 - ProAmpac Intermediate Inc. introduced a high-barrier fiber-based sustainable pouch for several products, including chilled cooked meats, cold-cut chicken, and fish. The product complies with OPRL regulations and has over 90% fiber content. Such sustainable launches and developments in pouch packaging would thereby significantly impact the meat, poultry, and seafood manufacturers to enhance the products' demand during the forecast period.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Requirements for Cost-effective Packaging Solutions and Brand Enhancement
5.1.2 Increasing Demand for Convenience and Ready-to-eat Food
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Environmental Concerns and Recycling
5.3 Trade Scenario
5.3.1 EXIM Data
5.3.2 Trade Analysis (Top 5 Import-Export Countries, Price Analysis, and Key Ports, among others)
5.4 Industry Regulation, Policy and Standards
5.5 Technology Landscape
5.6 Pricing Trend Analysis
5.6.1 Plastic Resins (Current Pricing and Historic Trends)