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한글목차
소규모 LNG 시장 규모는 2025년에 118억 1,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 10.38%로 성장할 전망이며, 2030년에는 193억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
장기적으로는 벙커링, 도로 수송, 오프 그리드 전력에 있어서의 LNG 수요 증가 등의 요인이 향후 수년간 소규모 LNG 시장을 견인합니다.
한편, 소규모 LNG의 높은 운전 비용, 중동이나 아프리카 등의 지역에서는 그것을 지지하는 인프라가 부족한 것, 12년 이상이라는 긴 투자 회수 기간과 함께 CAPEX 요건이 높은 것 등의 요인이, 시장의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
그러나 소규모 LNG 인프라에 필요한 자본 지출이 높기 때문에 비용 효율적인 소규모 LNG 인프라 개발은 소규모 LNG 기술 공급자와 운송업체에게 큰 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점하고 있으며 예측 기간 중에 높은 CAGR로 추이할 가능성이 높습니다.
소규모 LNG 시장 동향
시장을 독점할 것으로 예상되는 운송 부문
LNG는 주로 트럭과 선박의 연료로 사용되지만, 그 주요 이유는 디젤이나 연료유에 비해 경제적 및 환경적으로 뛰어나기 때문입니다. LNG는 부식성이 없고 독성도 없어 자동차 수명을 최대 3배 늘릴 수 있습니다. 게다가 LNG는 끓는점이 극히 낮기 때문에 고압으로 기체상으로 변환하는 데 필요한 열량은 극히 적고 기계적 에너지도 무시할 수 있습니다. 이 때문에 LNG는 효율적인 수송용 연료가 됩니다.
약간의 온도차에서도 연료의 비등이나 기화로 이어지기 때문에 LNG의 취급은 방대한 작업이 됩니다. 따라서 승용차는 상용 트럭과 같은 대형 차량보다 훨씬 실용성이 낮습니다. 이 때문에, 운송 부문에서의 LNG의 용도는 한정되어 있습니다.
운송용 연료로서의 LNG의 사용은 세계에서 기세를 늘리고 있습니다. 중국, 미국, 유럽은 이미 주로 장거리 화물 운송용으로 LNG를 연료로 하는 트럭의 배치를 시작했습니다. 이는 주로 차이나 VI와 유럽 그린딜 등 탈탄소화 및 배출가스 규제에 관한 정부의 시책과 시책에 의한 것입니다.
유럽위원회가 2019년에 책정한 유럽 그린딜은 2050년까지 유럽을 탄소 중립으로 하기 위한 일련의 시책 이니셔티브입니다. 이 시책에서는 목표 달성에 있어서 LNG의 중요성이 간결하게 강조되고 있으며, 트럭 및 선박의 연료로서 LNG 이용이 강조되고 있습니다.
쉘 LNG 전망 2024에 따르면 2023년 현재 469척의 LNG 연료선이 운항 중이며, 537척의 LNG 연료선이 발주 중입니다. LNG를 연료로 하는 선박의 발주량은, 이전에 비해 급속히 증가하고 있어 LNG의 환경 및 기후면에서의 이점을 이해하는 선주나 오퍼레이터가 증가하고 있습니다.
새로운 신흥 경제국도 향후 운송용 LNG의 기초를 구축할 예정입니다. 예를 들면, 벤처 및 세계 LNG는 2024년 3월, LNG 플리트의 건조를 개시했습니다. 이 플리트에는, 현재 한국에서 건조 중인 9척(화물 용량 17만 4,000m3가 6척, 20만m3가 3척)이 포함됩니다.
따라서 위의 요인으로 인해 운송 부문의 소규모 LNG 인프라에 대한 수요가 예측 기간 동안 성장하고 시장을 크게 지배할 가능성이 높습니다.
아시아태평양이 시장을 독점
최근 아시아태평양은 세계적으로 소규모 LNG 프로젝트를 실시하는 선구자가 되고 있습니다. 중국, 인도, 싱가포르, 일본 등의 나라에서 천연가스의 수요가 높아짐에 따라, 소규모 LNG(SSLNG)의 이용에 대한 관심이 최근 높아지고 있습니다.
중국은 세계의 주요 국가 중 하나이며, 이것이 LNG 수요 증가로 이어졌습니다. 2022년 LNG 수입량은 약 6,440만 톤. 이 수요 급증으로 중국은 세계 최대 LNG 수입국 중 하나가 되었습니다. 수요 증가는 중국 LNG 바이어들이 연간 2000만 톤 이상의 장기 계약을 맺은 데 따른 것이다.
중국의 천연가스 시장에는 국내 생산과 파이프라인과 LNG기지를 경유한 수입이 있습니다. 중국에서는 소규모 LNG 수요가 산업, 주택, 발전 분야에서 높아지고 있으며, 가장 잠재력이 높은 것은 운송 분야입니다. 천연가스에 비해 디젤 가격이 높기 때문에 LNG 트럭 대수가 증가하고 있는 것이 중국에서 소규모 LNG 시설이 증가하고 있는 주요 이유일 것으로 예상됩니다.
인도에서는 소규모 LNG가 매우 초기 단계에 있습니다. 그러나 몇 개의 LNG 스테이션이 있으며 LNG 트럭에 의한 LNG 수송이 이루어지고 있습니다. 2030년까지 에너지믹스에서 천연가스 비중을 15%까지 높이기 위해 인도는 파이프라인 인프라가 없는 원격지에 천연가스 공급용으로 소규모 LNG 시설을 건설할 가능성이 높습니다. 예를 들면, 2022년 6월, 정부계 천연가스 탐광 미 ㅊ생산 회사인 GAIL Limited는 LNG 파이프라인에 접속되어 있지 않은 지역에 소규모 액화 시설을 설치하는 것을 목표로 하고 있습니다.
2024년 3월 인도의 석유 천연가스 장관은 GAIL이 마디야 프라데시주의 비자이플에 설치한 국내 최초의 소규모 LNG 유닛을 출시했습니다.
싱가포르의 항구에 있는 LNG 벙커링 시설은 싱가포르에서의 소규모 LNG 비즈니스를 크게 견인하고 있습니다. 싱가포르는 유수의 무역항이자 국제 해운의 세계적 리더입니다.
따라서 위의 점에서 예측 기간 중 아시아태평양이 소규모 시장의 성장을 지배할 것으로 예상됩니다.
소규모 LNG 산업 개요
소규모 LNG 시장은 세분화되어 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Linde PLC, Wartsila Oyj ABP, Shell PLC, Engie SA, PJSC Gazprom 등이 있습니다.(순부동)
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
조사의 전제
제2장 주요 요약
제3장 조사 방법
제4장 시장 개요
서문
시장 규모 및 수요 예측(단위 : 달러)(-2029년)
최근 동향 및 개발
정부 규제 및 시책
시장 역학
성장 촉진요인
LNG 인프라 투자 증가
벙커링, 도로 수송, 오프 그리드 전력의 LNG 수요 증가
성장 억제요인
중동 및 아프리카 등 지역의 인프라 부족
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 세분화
유형별
액화 터미널
재기화 터미널
공급 형태별
트럭
픽업 및 벙커링
파이프라인 및 철도
용도별
수송
공업용 원료
발전
기타
시장 분석 : 지역별 시장 규모 및 수요 예측(-2028년)
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
독일
프랑스
영국
러시아
스페인
노르딕
이탈리아
튀르키예
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
베트남
말레이시아
인도네시아
호주
기타 아시아태평양
남미
브라질
아르헨티나
콜롬비아
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
이집트
카타르
나이지리아
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
주요 기업의 전략
기업 프로파일
소규모 LNG 기술 제공업체
Linde PLC
Wartsila Oyj ABP
Baker Hughes Company
Honeywell UoP
Chart Industries Inc.
Black & Veatch Holding Company
소규모 LNG 해양 수송 기업
Anthony Veder Group NV
Engie SA
Evergas AS
소규모 LNG 사업자
Shell PLC
Eni SpA
PJSC Gazprom
TotalEnergies SE
Gasum Oy
시장 랭킹 및 공유(%) 분석
제7장 시장 기회 및 향후 동향
비용 효율적인 소규모 LNG 인프라 개발
AJY
영문 목차
영문목차
The Small-scale LNG Market size is estimated at USD 11.81 billion in 2025, and is expected to reach USD 19.35 billion by 2030, at a CAGR of 10.38% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Over the long term, factors such as increasing demand for LNG in bunkering, road transportation, and off-grid power will drive the small-scale LNG market in the coming years.
On the other hand, factors such as the high operation cost of small-scale LNG, lack of supporting infrastructure in regions such as the Middle East and Africa, and high CAPEX requirements, along with a long payback period of more than 12 years, are expected to hinder the growth of the market.
However, owing to the high capital expenditure required for a small-scale LNG infrastructure, developing cost-efficient small-scale LNG infrastructure is expected to provide significant opportunities to small-scale LNG technology providers and transporters.
The Asia-Pacific region dominates the market and will likely witness a significant CAGR during the forecast period.
Small-scale LNG Market Trends
The Transportation Segment Expected to Dominate the Market
LNG is primarily used to fuel trucks and ships, mainly due to its economic and environmental benefits, compared to diesel and fuel oil. Since LNG is non-corrosive and non-toxic, it can extend the life of a vehicle by up to three times. Moreover, since LNG has an extremely low boiling point, very little heat is required to convert it into a gaseous form at high pressure, with negligible mechanical energy. This makes LNG an efficient fuel for transportation.
Handling LNG is an immense task since even a slight difference in the temperature can lead to the boiling and vaporization of fuel, which, in turn, leads to fuel wastage. Therefore, it makes passenger cars far less viable than heavy vehicles, such as commercial trucks. This has limited the application of LNG in the transportation segment.
The use of LNG as a transportation fuel is gaining momentum across the world. China, the United States, and Europe have already started deploying LNG-powered trucks, mainly for long-distance freight carriage. This is mainly due to the government policies and regulations on decarbonizing and emission control, such as China VI and the European Green Deal.
Formed in 2019 by the European Commission, the European Green Deal is a set of policy initiatives to make Europe carbon-neutral by 2050. The policies briefly underline the importance of LNG in reaching the aim, and they emphasize the usage of LNG as fuel for trucks and marine vessels.
According to Shell LNG Outlook 2024, as of 2023, there were 469 LNG-fueled vessels in operation, and 537 LNG-fueled vessels were on order. The rapidly growing order book for LNG-fuelled vessels has witnessed rapid growth compared to previous years, and increasing numbers of ship owners and operators understand LNG's environmental and climate benefits.
New emerging economies are also planning to lay the foundation for the future of LNG for transportation. For instance, in March 2024, Venture Global LNG started the construction of a new large fleet of LNG-powered vessels. The fleet includes nine vessels (Six vessels having a cargo capacity of 174,000 m3 and three with a cargo capacity of 200,000 m3) currently under construction in South Korea.
Hence, owing to the above-mentioned factors, the demand for small-scale LNG infrastructure for the transportation segment will likely grow and significantly dominate the market during the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
In recent years, Asia-Pacific has been a pioneer in implementing small-scale LNG projects globally. Interest in using small-scale LNG (SSLNG) has increased in recent years as the demand for natural gas increases in countries like China, India, Singapore, and Japan.
China is one of the world's major countries, which led to the growth in LNG demand. LNG imports totaled around 64.4 million tons in 2022. Due to this surge in demand, China became one of the world's largest LNG importers. The increased demand is due to Chinese LNG buyers signing long-term contracts for more than 20 million tons annually.
China's natural gas market includes domestic production and import via pipelines and LNG terminals. In China, the rising demand for small-scale LNG is from the industrial, residential, and power generation sectors, with the highest potential being in the transportation sector. Growth in the number of LNG trucks due to the higher price of diesel, compared to natural gas, is expected to be the prime reason small LNG facilities are growing in China.
In India, small-scale LNG is in a very nascent stage. However, there are a few LNG stations where LNG transportation through LNG trucks is taking place. To increase the share of natural gas to 15% in its energy mix by 2030, India will likely construct small-scale LNG facilities for natural gas supply to remote places with no pipeline infrastructure. For instance, in June 2022, GAIL Limited, a government-owned natural gas explorer and producer company, aimed to set up small liquefaction facilities for areas not connected to LNG pipelines.
In March 2024, the Union Minister of Petroleum and Natural Gas of India launched the country's first small-scale LNG unit set up by GAIL at Vijaipur in Madhya Pradesh.
The LNG bunkering facilities in the ports of Singapore majorly drive small-scale LNG business in Singapore. Singapore has one of the leading trade ports and is one of the global leaders in international marine shipping.
Therefore, owing to the above points, Asia-Pacific is expected to dominate the growth of the small-scale market during the forecast period.
Small-scale LNG Industry Overview
The small-scale LNG market is semi-fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include Linde PLC, Wartsila Oyj ABP, Shell PLC, Engie SA, and PJSC Gazprom.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 EXECUTIVE SUMMARY
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Increasing Investment in LNG Infrastructure
4.5.1.2 Rising Demand for LNG in Bunkering, Road Transportation, and Off-grid Power
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 Lack of Supporting Infrastructure in the Regions such as the Middle East and Africa
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Liquefaction Terminal
5.1.2 Regasification Terminal
5.2 Mode of Supply
5.2.1 Truck
5.2.2 Transshipment and Bunkering
5.2.3 Pipeline and Rail
5.3 Application
5.3.1 Transportation
5.3.2 Industrial Feedstock
5.3.3 Power Generation
5.3.4 Other Applications
5.4 Geography (Regional Market Analysis {Market Size and Demand Forecast till 2028 (for regions only)})
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 France
5.4.2.3 United Kingdom
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 NORDIC
5.4.2.7 Italy
5.4.2.8 Turkey
5.4.2.9 Rest of the Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Vietnam
5.4.3.6 Malaysia
5.4.3.7 Indonesia
5.4.3.8 Australia
5.4.3.9 Rest of the Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Colombia
5.4.4.4 Rest of South America
5.4.5 Middle East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 United Arab Emirates
5.4.5.3 South Africa
5.4.5.4 Egypt
5.4.5.5 Qatar
5.4.5.6 Nigeria
5.4.5.7 Rest of the Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Small-scale LNG Technology Providers
6.3.1.1 Linde PLC
6.3.1.2 Wartsila Oyj ABP
6.3.1.3 Baker Hughes Company
6.3.1.4 Honeywell UoP
6.3.1.5 Chart Industries Inc.
6.3.1.6 Black & Veatch Holding Company
6.3.2 Small-scale LNG Marine Transporter
6.3.2.1 Anthony Veder Group NV
6.3.2.2 Engie SA
6.3.2.3 Evergas AS
6.3.3 Small-scale LNG Operators
6.3.3.1 Shell PLC
6.3.3.2 Eni SpA
6.3.3.3 PJSC Gazprom
6.3.3.4 TotalEnergies SE
6.3.3.5 Gasum Oy
6.3.4 Market Ranking/Share (%) Analysis
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 The Development of Cost-efficient Small-scale LNG Infrastructure