ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
아시아태평양의 소규모 LNG 시장은 예측 기간 동안 8% 이상의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
시장은 2020년 COVID-19 팬데믹에 의해 부정적인 영향을 받았습니다.
주요 하이라이트
중기적으로는 벙커링, 도로 수송, 오프 그리드 전력에 있어서의 LNG 수요 증가라고 하는 요인이, 예측 기간중의 아시아태평양의 소규모 LNG 시장을 견인할 것으로 전망됩니다.
한편, 소규모 LNG의 운전 비용이 높은 것, CAPEX 요건이 높은 것, 투자 회수 기간이 12년 이상으로 긴 것 등의 요인은 시장의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
비용 효율적인 소규모 LNG 인프라의 개발은 소규모 LNG 기술 공급자와 운송업체에게 큰 비즈니스 기회가 될 것으로 예상됩니다.
중국은 시장을 독점하고 있으며 예측기간 중 가장 높은 CAGR로 추이할 가능성이 높습니다.
아시아태평양의 소규모 LNG 시장 동향
액화터미널이 시장을 독점
소규모 액화 터미널은 연간 생산 능력 50만 톤 이하의 특정 시장에 대응하기 위해 개발됩니다. 한편, 대규모 액화 터미널은 연간 1,600만 톤의 생산 능력을 가지고 있습니다. 기존의 인프라를 사용할 수 없거나 소비자가 액체 연료가 필요한 최종 사용자에게 공급됩니다.
가스 파이프라인은 소규모 액화 플랜트에 공급되며, 이러한 소규모 액화 플랜트의 비용은 매우 다양하며 기술 및 모듈성에 따라 달라집니다.
2022년 7월 현재 중국은 LNG 수입능력을 증강하고 있습니다. 이것은 베트남이나 태국 등 다른 아시아 국가의 프로젝트 파이프라인을 훨씬 웃도고 있습니다.
그러나 2021년에는 COVID-19로 인한 규제가 완화되어 세계 산업 조업의 회복에 따라 LNG 가격이 상승했습니다.
또한 분산형 LNG 생산 사업을 확대하기 위해 GAIL은 2022년 6월 검사적으로 LNG를 생산할 수 있는 소규모 액화 스키드 2기를 발주했습니다. 액화에 의한 천연 가스의 배급에 역할 서서 고립된 유전에서 가스의 액화는 LNG 급유소의 설치와 벙커링을 지원합니다.
따라서 주로 아시아태평양의 다양한 부문에서 소규모 LNG 수요가 증가하면 예측 기간 동안 액화 터미널 수가 증가한다고 생각됩니다.
시장을 독점하는 중국
2021년 현재 중국은 세계에서 가장 풍부한 나라 중 하나이며, 이것이 LNG 수요의 성장을 가져왔습니다. 이 수요가 급증함에 따라 중국은 일본을 제치고 세계 최대의 LNG 수입국이되었습니다.
2021년에는 호주가 중국에 대한 LNG의 주요 공급국이 될 것으로 예상됩니다.
중국에서는 소규모 액화 플랜트의 대부분은 국내에서는 북서부와 중앙부에 위치한 주요 가스와 석탄의 산지입니다. 각각 연간 60만톤(MTPA)의 생산능력을 가지고 있으며, 소규모 LNG터미널로 간주되고 있습니다.
게다가 중국에서는 선박에 의한 LNG 수요 증가가 전망되고 있습니다. 그러나, COVID-19의 영향으로 LNG 수요가 감소했기 때문에 프로젝트는 연기되었습니다.
2021년 12월, 싱가포르의 에너지 솔루션 제공업체인 Pavilion Energy와 Zhejiang Hangjiaxin Clean Energy는 소규모 LNG 공급 계약을 체결하고, 전자는 2023년부터 Hangjiaxin에 연간 50만 톤의 LNG를 공급할 예정입니다.
2022년 1월, Avenir LNG는 소형 LNG 벙커선 1척을 상하이 국제항 집단과 시너지의 합작회사인 Shanghai SIPG Energy Service에 매각했습니다. 용량이 있습니다. 이 LNG 벙커 선박은 세계 최대의 컨테이너 항구 인 상하이 항에서 운용됩니다.
따라서 위의 점에서 중국은 예측기간 중 소규모 LNG 시장의 성장을 지배할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 소규모 LNG 산업 개요
아시아태평양의 소규모 LNG 시장은 그 특성상 적당히 부문화되어 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
조사의 전제
제2장 주요 요약
제3장 조사 방법
제4장 시장 개요
소개
2027년까지 시장 규모와 수요 예측(단위: 10억 달러)
최근 동향과 개발
정부의 규제와 시책
시장 역학
성장 촉진요인
억제요인
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
유형별
액화 터미널
재기화 터미널
공급 형태별
트럭
픽업·벙커링
파이프라인·철도
용도별
수송
공업용 원료
발전
기타
지역별
중국
인도
일본
싱가포르
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 프로파일
소규모 LNG 기술 제공업체
Linde PLC
Wartsila Oyj ABP
Baker Hughes Company
Honeywell UOP
Chart Industries Inc.
Black & Veatch Corp
소규모 LNG 해운사업자
Anthony Veder Group NV
Engie SA
Evergas AS
소규모 LNG 사업자
Shell PLC
Eni SpA
PJSC Gazprom
TotalEnergies SE
Gasum Oy
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
JHS
영문 목차
영문목차
The Asia-Pacific Small-scale LNG Market is expected to register a CAGR of greater than 8% during the forecast period.
The market was negatively impacted by the COVID-19 pandemic in 2020. Presently, the market has reached pre-pandemic levels.
Key Highlights
Over the medium term, factors such as increasing demand for LNG in bunkering, road transportation, and off-grid power are expected to drive the Asia-Pacific small-scale LNG market during the forecast period.
On the other hand, factors such as the high operation cost of small-scale LNG, high CAPEX requirements, and a long payback period of more than 12 years are expected to hinder the market's growth.
Nevertheless, developing cost-efficient small-scale LNG infrastructure is expected to provide significant opportunities for small-scale LNG technology providers and transporters.
China dominates the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the increased demand for LNG and government initiatives to develop LNG-related infrastructure.
APAC Small-scale LNG Market Trends
Liquefaction Terminals to Dominate the Market
Small-scale liquefaction terminals are developed to serve specific markets having a production capacity of fewer than 0.5 million tons per year. In contrast, a large-scale liquefaction terminal has a production capacity of 16 million tons annually. These terminals supply the end users where traditional infrastructure is unavailable, or consumers require liquid fuel.
Gas pipelines feed small-scale liquefaction plants, and the costs of these small liquefaction plants are very diverse and vary according to technology and modularity. According to the Union for the Mediterranean (UfM), gas platform investment in small-scale liquefaction terminals is estimated to range between 350 USD/ton and 1,250 USD/ton.
As of July 2022, China is increasing its LNG import capacity. China is expected to add over 200 million metric tons in annual import capacity within the next few years, of which 85.3 million tons are already in construction. This is far more than the project pipeline of other Asian countries such as Vietnam and Thailand.
However, in 2021, the LNG prices increased with the easing of COVID-19-induced restrictions that led to the global restoration of industrial operations. Higher coal prices in Asia have led to increased LNG imports for power generation and increased LNG prices.
Furthermore, to increase the distributed LNG production business, in June 2022, GAIL placed an order for two small-scale liquefaction skids capable of producing LNG on a pilot basis. These plants will help to distribute natural gas through liquefaction in the new City Gas Distribution (CGD) network, and the liquefaction of gas at isolated fields will support setting up LNG fueling stations and bunkering. The project is forecast to provide a thrust to the Government of India's initiatives to increase the share of natural gas in the primary energy basket.
Thus, the increasing demand for small-scale LNG from the various sectors, mainly in the Asia-Pacific region, is likely to increase the number of liquefaction terminals during the forecast period.
China to Dominate the Market
As of 2021, China is one of the world's richest countries, which led to the growth in LNG demand. The LNG import was around 12 million tons in 2020, which will increase to 79 million tons in 2021. Due to this surge in demand, China became the world's largest LNG importer, surpassing Japan. The increased demand is due to Chinese LNG buyers signing long-term contracts for more than 20 million tons a year.
In 2021, Australia will be the leading supplier of LNG to China. In 2021, China purchased some 28.57 million metric tons of liquefied natural gas from Australian producers, which accounted for more than one-third of the total LNG import volume in China.
In China, most small-scale liquefaction plants are major gas and coal-producing areas located domestically in the Northwestern and Central provinces. However, two regasification terminals exist in Hainan and Fangchenggang with a capacity of 0.6 million tons per year (MTPA) each, which are considered small-scale LNG terminals.
Further, the demand for LNG is expected to increase from marine vessels in China. With IMO 2020 coming into effect in January 2020, the Chinese government planned to develop nearly 40 terminals with LNG supply in 2020; however, due to COVID-19, the demand for LNG decreased, and thus, the projects were delayed. A few came online in 2021, and a few in 2022.
In December 2021, Pavilion Energy, a Singapore-based energy solutions provider, and Zhejiang Hangjiaxin Clean Energy entered a deal to supply small-scale LNG under which the former company is expected to provide 0.5 million tons per year of LNG to Hangjiaxin from 2023.
In January 2022, Avenir LNG sold one of its small-scale LNG bunker vessels to Shanghai SIPG Energy Service, a joint venture between Shanghai International Port Group and Synergy. It is the world's largest LNG bunker vessel, with a capacity of 20,000 cubic meters. The LNG bunker vessel would be operational at Shanghai port, the world's largest container port.
Therefore, owing to the above points, China is expected to dominate the growth of the small-scale LNG market during the forecast period.
APAC Small-scale LNG Industry Overview
The Asia-Pacific small-scale LNG market is moderately fragmented in nature. Some of the major players in the market (in no particular order) include Linde PLC, Wartsila Oyj ABP, Shell PLC, Eni SpA, and TotalEnergies SE.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 EXECUTIVE SUMMARY
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2027
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Liquefaction Terminal
5.1.2 Regasification Terminal
5.2 By Mode of Supply
5.2.1 Truck
5.2.2 Transshipment and Bunkering
5.2.3 Pipeline and Rail
5.3 By Application
5.3.1 Transportation
5.3.2 Industrial Feedstock
5.3.3 Power Generation
5.3.4 Other Applications
5.4 By Geography
5.4.1 China
5.4.2 India
5.4.3 Japan
5.4.4 Singapore
5.4.5 Rest of Asia-Pacific
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements