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한글목차
글리세린 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6% 이상을 기록할 전망입니다.
COVID-19 팬데믹은 글리세린 소비의 주요 산업 중 하나인 화장품 산업에 영향을 미쳤습니다. 수개월에 걸친 외출 금지, 해외여행 금지, 소매업 폐쇄의 결과, 많은 미용 부문에서 매출, 구매, 사용량이 감소했습니다. 그러나 글리세린 수요는 손 소독제, 비누, 핸드 워시 및 세제에 대한 사용 증가로 인해 팬데믹 중에 의약품 및 퍼스널케어와 같은 최종 사용자 산업에서 증가했습니다.
주요 하이라이트
단기적으로는 제약산업으로부터 왕성한 수요와 퍼스널케어 및 화장품 산업에서 사용량 증가가 시장 조사를 견인할 것으로 예상됩니다.
반면 대체품의 가용성은 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 대안으로는 디에틸렌 글리콜, 세라미드, 오일, 버터 등이 있습니다.
프로파일렌 글리콜 및 에틸렌 글리콜의 대체품으로 부동제와 제빙제에 사용됨으로써 세계 시장에 유리한 성장 기회가 생길 가능성이 높습니다.
아시아태평양은 중국, 인도, 일본 등 국가의 급속한 성장으로 예측 기간 동안 시장을 독점할 가능성이 높습니다.
글리세린 시장 동향
퍼스널케어 및 화장품 용도가 시장 성장을 지배
글리세린은 치약, 비누, 면도 크림, 피부 및 모발 제품 등 많은 퍼스널케어 및 화장품에 안전하게 사용되어 부드러움과 윤활성을 기재하고 있습니다. 제품에서 수분이 손실되는 것을 방지합니다. 그래서 글리세린은 변성제, 향료 성분, 구강 관리제, 헤어 컨디셔닝제, 피부 보호제, 점도 저하제로 사용되고 있습니다.
UN Comtrade에 따르면 2021년 영국으로의 글리세린 수입액은 약 263억 7,400만 파운드(320억 472만 달러)로 2020년 163억 파운드(197억 7,997만 달러)에 비해 성장을 기록했습니다.
글리세린은 인간의 피부에 최적입니다. 피부 장벽을 복구해, 경표피 수분 손실을 줄이고, 지질의 수분 배리어 기능을 회복시키고 있습니다. 글리세린은 비누, 제균제, 보습제 등의 퍼스널 케어 제품에 사용되는 보습제 중 가장 인기가 있습니다.
Eurostat에 따르면 유럽 연합(EU-27)에서 제조된 고형 비누와 유기 표면 활성 제품의 생산액은 2021년에 약 2억 1,000만 유로(2억 2,333만 달러)에 달했습니다.
글리세롤은 의약품의 일반적인 성분으로 의약품의 매끄러움과 맛을 개선하는데 도움이 됩니다. 의약품 부문은 지난 몇 년간 대규모 성장을 기록하며 글리세린 시장의 성장에 영향을 주고 있습니다.
경제협력개발기구(OECD)에 따르면 영국에 수입되는 의약품의 금액은 2021년에 200억 6,100만 달러에 달했습니다.
글리세린은 EU의 화장품 성분 목록에 기재되어 있으며, 규제는 없습니다. 그러나 동물 유래 원료에서 유래한 글리세린은 EU의 동물 제품별 규제를 준수해야 합니다.
Unilever, Johnson & Johnson, P&G 등 세계의 화장품 제조업체는 수요 증가에 대응하기 위해, 천연 글리세린을 원료로서 대폭 채용하고 있습니다.
따라서 이러한 모든 요인은 예측 기간 동안 개인 관리 및 화장품에 글리세린의 사용을 촉진합니다.
아시아태평양이 시장을 독점
아시아태평양은 중국, 인도, 일본 등 신흥국 덕분에 글리세린 시장 전체의 주요 점유율을 차지하고 있습니다.
중국은 글리세린의 최대 소비국 중 하나입니다. 화장품 및 퍼스널케어는 이 나라에서 가장 급성장하고 있는 부문 중 하나입니다. 메이크업, 스킨케어, 헤어케어, 개인위생, 프레이그런스 등 다양한 산업을 커버하면서 중국의 화장품 및 퍼스널 케어 시장은 긍정적인 성장을 이루었습니다.
중국의 화장품 산업은 고급품에 대한 수요가 높아지고 일하는 여성 증가로 최근 꾸준한 성장을 이루고 있습니다. 중국의 화장품 소매 판매액은 2021년에 4,026억 위안(577억 4,000만 달러)에 달했으며, 최대의 미용 및 퍼스널 케어 제품 시장의 하나가 되었습니다.
중국의 글리세린 시장에서는 식품가공 산업이 유리한 페이스로 확대될 것으로 예상되고 있습니다. 이 나라에는 3만 5,000개가 넘는 가공 및 제조 공장이 있어 소비자용 식품을 제조하고 있습니다.
중국국가통계국에 따르면 2021년 중국의 식품산업은 약 6,187억 위안(887억 4,000만 달러)의 총 이익을 창출했으며, 식품 제조업은 총 이익에 약 1,654억 위안(237억 2,000만 달러) 공헌했습니다.
일본은 세계 제3위의 의약품 시장이며, 글리세린의 사용과 제조에 밀접하게 관계하는 미국 의약품의 중요한 수출 시장입니다. 경제산업성에 따르면 일본 화학산업은 2021년에 3만 5,300톤의 정제 글리세린을 생산했습니다.
Swachh Bharat Mission과 같은 정부 이니셔티브는 인도의 건강과 위생을 촉진합니다. 이러한 대처는, 비누나 세제 사용량의 증가와 함께 비누 제조업의 성장으로 이어져, 국내의 글리세린 수요를 한층 더 끌어올리고 있습니다.
인도 연방 예산에 따르면 인도의 의약품 및 의약품의 수입액은 2021년에 5,173억 7,000만 루피(62억 4,000만 달러)에 달했으며, 2020년의 4,572억 7,000만 루피(55억 2,000만 달러)와 비교해 성장을 기록했습니다.
따라서, 상기 요인에 의해 아시아태평양이 예측 기간 중에 시장을 독점할 가능성이 높습니다.
글리세린 산업 개요
글리세린 시장은 통합된 성질을 가지고 있습니다. 주요 진출기업에는 Emery Oleochemicals, IOI Corporation Berhad, Wilmar International Ltd, Cargill, Incorporated, Kao Corporation이 포함됩니다.(순부동)
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
제약 산업으로부터 강한 수요
퍼스널케어 및 화장품 산업에서 사용 증가
성장 억제요인
대체품의 이용가능성
기타 억제요인
산업 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁도
원료 분석
가격 분석(과거와 예측)
제5장 시장 세분화
등급별
조 글리세린
정제 글리세린
공급원별
바이오디젤
지방산
지방 알코올
기타 원료
용도별
의약품
음식
알키드 수지
퍼스널케어 및 화장품
공업용 화학제품
폴리에테르 폴리올
담배용 보습제
기타
지역별
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
기타 북미
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카
아랍에미리트(UAE)
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
시장 랭킹 분석
주요 기업의 전략
기업 프로파일
Archer Daniels Midland Company
Aemetis
BASF SE
Biodex-SA
Cargill Incorporated
Dow
Emery Oleochemicals
Godrej Industries Limited
IOI Corporation Berhad
Kao Corporation
KLK OLEO
Louis Dreyfus Company
Munzer Bioindustrie GmbH
Musim Mas
Oleon NV
P& G Chemicals
RB FUELS
Sebacic India Limited
Thai Glycerine Co. Ltd
Vance Group Ltd
Vantage Specialty Chemicals
Wilmar International Ltd
제7장 시장 기회 및 향후 동향
프로파일렌글리콜 및 에틸렌글리콜의 대체로서 부동액 및 제빙 용도
시장의 미래
AJY
영문 목차
영문목차
The Glycerin Market is expected to register a CAGR of greater than 6% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic impacted the cosmetics industry, one of the major industries of glycerin consumption. As a result of months of lockdowns, international travel bans, and retail business closures; sales, purchases, and usage fell across many beauty segments. However, the demand for glycerin increased for end-user industries like pharmaceutical and personal care during the pandemic, owing to its increased usage in hand sanitizers, soaps, handwash, and detergents.
Key Highlights
In the short term, the strong demand from the pharmaceutical industry coupled with increasing usage in the personal care and cosmetics industries are expected to drive the market studied.
On the flip side, the availability of substitutes is expected to hinder the market's growth. Some substitutes include diethylene glycol, ceramides, oils, and butter.
Nevertheless, the antifreeze and de-icing applications as substitutes for propylene and ethylene glycols will likely create lucrative growth opportunities for the global market.
Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period owing to the rapid growth of countries like China, India, and Japan.
Glycerin Market Trends
Personal Care and Cosmetics Application to Dominate the Market Growth
Glycerin is used safely in numerous personal care and cosmetics, such as toothpaste, soaps, shaving creams, and skin and hair products, to provide smoothness and lubrication. It helps prevent the loss of moisture from products. Thus, glycerin is used as denaturants, fragrance ingredients, oral care agents, hair conditioning agents, skin protectants, and viscosity-decreasing agents.
According to UN Comtrade, in 2021, imports of glycerine to the United Kingdom (UK) were valued at approximately GBP 26,374 million (USD 32,004.72 million) and registered growth compared to GBP 16,300 million (USD 19,779.97 million) in 2020.
Glycerin is perfect for the human skin. It helps repair the skin barrier, reduce transepidermal water loss, and restore the lipid's water barrier function. Glycerin is the most popular among the humectants used in personal care products, including soaps, sanitizers, and moisturizers.
As per Eurostat, the production value of soap in bars and organic surface-active products manufactured in the European Union (EU-27) amounted to roughly EUR 210 million (USD 223.33 million) in 2021.
Glycerol is a common ingredient in pharmaceuticals that helps to improve the smoothness and taste of medicines. The pharmaceutical sector registered massive growth in the past few years, thus impacting the growth of the glycerin market.
As per Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the value of pharmaceutical products imported into the United Kingdom reached USD 20,061 million in 2021.
Glycerin is listed in the EU's Inventory of Cosmetic Ingredients and is not restricted. However, glycerin derived from raw materials of animal origin must comply with the European Union animal by-products regulations.
Some global cosmetics manufacturers such as Unilever, Johnson & Johnson, and P&G are significantly adopting natural glycerol as raw material to meet the growing demand.
Hence, all these factors will drive the application of glycerin in personal care and cosmetic products during the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
Asia-Pacific accounted for the major share of the overall glycerin market, owing to emerging countries like China, India, and Japan.
China is one of the largest consumers of glycerin. Cosmetics and personal care are one of the fastest-growing sectors in the country. Covering various industries, such as makeup, skincare, haircare, personal hygiene, fragrances, etc., the Chinese cosmetics and personal care market experienced positive growth.
The cosmetics industry in China has experienced steady growth in recent years, driven by rising demand for premium products and an increasing number of working women. The retail sales value of cosmetics in China reached CNY 402.6 billion (USD 57.74 billion) in 2021, making it one of the largest beauty and personal care product markets.
The food processing industry is expected to expand at a lucrative rate in the Chinese glycerin market. The country has over 35,000 processing and manufacturing plants that manufacture food products for its residents.
As per the National Bureau of Statistics of China, in 2021, the food industry in China generated a total profit of about CNY 618.7 billion (USD 88.74 billion), and the food manufacturing industry contributed approximately CNY 165.4 billion (USD 23.72 billion) to the total profits.
Japan is the world's third largest pharmaceutical market and a significant export market for US pharmaceuticals that are closely related to glycerin usage and manufacture. According to the Ministry of Economy, Trade, and Sector, Japan's chemical industry produced 35.3 thousand tonnes of refined glycerin in 2021.
Government initiatives such as the Swachh Bharat Mission promote health and hygiene in India. Such initiatives, along with the growing usage of soaps and detergents, have led to the growth of the soap manufacturing industry, further boosting the demand for glycerin in the country.
India is also one of the major countries in the pharmaceutical industry, according to the Union Budget of India, the value of India's medicine and pharmaceutical product imports reached INR 517.37 billion (USD 6.24 billion) in 2021 and registered growth when compared to INR 457.27 billion (USD 5.52 billion) in 2020.
Hence, due to the above-mentioned factors, Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period.
Glycerin Industry Overview
The glycerin market is consolidated in nature. The major players (in no particular order) include Emery Oleochemicals, IOI Corporation Berhad, Wilmar International Ltd, Cargill, Incorporated, and Kao Corporation.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Strong Demand from the Pharmaceutical Industry
4.1.2 Increasing Use in the Personal Care and Cosmetics Industries
4.2 Restraints
4.2.1 Availability of Substitutes
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Feedstock Analysis
4.6 Price Analysis (Historical and Forecast)
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)
5.1 Grade
5.1.1 Crude Glycerin
5.1.2 Refined Glycerin
5.2 Source
5.2.1 Biodiesels
5.2.2 Fatty Acids
5.2.3 Fatty Alcohols
5.2.4 Other Sources
5.3 Application
5.3.1 Pharmaceuticals
5.3.2 Food and Beverage
5.3.3 Alkyd Resins
5.3.4 Personal Care and Cosmetics
5.3.5 Industrial Chemicals
5.3.6 Polyether Polyols
5.3.7 Tobacco Humectants
5.3.8 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.2.4 Rest of North America
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 Italy
5.4.3.4 France
5.4.3.5 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 United Arab Emirates
5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Archer Daniels Midland Company
6.4.2 Aemetis
6.4.3 BASF SE
6.4.4 Biodex-SA
6.4.5 Cargill Incorporated
6.4.6 Dow
6.4.7 Emery Oleochemicals
6.4.8 Godrej Industries Limited
6.4.9 IOI Corporation Berhad
6.4.10 Kao Corporation
6.4.11 KLK OLEO
6.4.12 Louis Dreyfus Company
6.4.13 Munzer Bioindustrie GmbH
6.4.14 Musim Mas
6.4.15 Oleon NV
6.4.16 P&G Chemicals
6.4.17 RB FUELS
6.4.18 Sebacic India Limited
6.4.19 Thai Glycerine Co. Ltd
6.4.20 Vance Group Ltd
6.4.21 Vantage Specialty Chemicals
6.4.22 Wilmar International Ltd
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Antifreeze and De-icing Applications as a Substitute for Propylene and Ethylene Glycols