 
		중동 및 아프리카 유방 조영술 시장 규모는 2025년에 9,432만 달러로 추정되고, 2030년에는 1억 3,692만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 7.74%를 나타낼 전망입니다.

코로나19 팬데믹으로 인해 중동 및 아프리카 국가에서는 초기 팬데믹 기간 동안 유방암 치료를 위한 병원 및 진단 센터 방문 횟수가 감소하여 유방조영술 시술에 대한 수요가 감소했습니다. 예를 들어, 2022년 4월 국제 외과 저널에 게재된 기사에 따르면 사우디아라비아에서 코로나19 팬데믹으로 인해 의사들의 스트레스가 가중되어 유방암 환자 관리에 영향을 미쳤다는 연구 결과가 발표되었습니다. 따라서 코로나19 팬데믹으로 인해 유방조영술 시장은 초기 팬데믹 단계에서 상당한 영향을 받았습니다.
유방 조영술 시장 성장의 주요 요인으로는 유방암 유병률 증가, 유방 영상 분야의 기술 발전, 유방암 검진 캠페인에 대한 다양한 기관의 투자 등이 있습니다.
유방암 유병률의 증가는 이 지역에서 유방조영술 절차의 채택을 촉진하는 주요 원인입니다. 예를 들어, 남아공 정부가 2022년 10월에 발표한 데이터에 따르면 남아공 여성의 유방암 발병률이 증가하고 있으며 남아공 여성에게 가장 흔한 암 중 하나라고 합니다. 남아공의 백인 및 아시아 여성에게 가장 흔한 암 중 하나이며 흑인 및 유색인종 여성에게는 두 번째로 흔한 암입니다. 이 기사는 또한 유방암을 조기에 발견하면 효과적인 치료와 긍정적인 예후로 이어질 수 있으며, 유방암이 초기에 발견되면 약 90%의 환자가 진단 후 수년 동안 생존하는 것으로 추정된다고 밝혔습니다. 정기적인 자가 유방 검진과 정기적인 유방 촬영술 검사는 조기 발견의 핵심 요소입니다. 따라서 유방암의 유병률 증가와 유방암 치료를 위한 유방 조영술의 중요성은 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한, 2022년 2월 BMC Cancer에 발표된 논문에 따르면 대부분의 선진국에서는 조기 발견과 효과적인 치료로 인해 유방암 생존율이 증가하고 있지만 사하라 이남 아프리카(SSA) 국가에서는 상황이 완전히 반대인 것으로 관찰되었습니다. 이는 주로 유방암의 병기가 진행된 상태로 진단 시 약 80%의 환자가 국소 진행성 및 전이성 질환을 앓고 있기 때문입니다. 또한 이들 국가의 질병 부담을 줄이기 위해 다양한 기관에서 유방암 조기 발견율을 높여 생존율을 개선하는 데 초점을 맞춘 노력을 기울이고 있다고 밝혔습니다. 따라서 이들 국가의 높은 유방암 부담과 유방 조영술 절차에 대한 필요성은 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.
게다가 유방암 인식 캠페인에 대한 다양한 기관의 투자가 증가하는 것도 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.
따라서 유방암 유병률 증가와 유방암 검진에 대한 노력 증가와 같은 위에서 언급 한 요인이 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.
디지털 유방조영술은 유방 조직에 종양이 있는지 검사하기 위해 X-선 필름 대신 디지털 수용체와 컴퓨터를 사용하는 전문적이고 진보된 형태의 유방조영술입니다.디지털 유방조영술 시스템은 특히 치밀 유방 검사 시 저대비 물체의 묘사가 뛰어나고, 동적 변화가 더 넓으며, 이미지의 진단 품질이 향상됩니다. 또한 쉽게 전송할 수 있는 소프트 카피 이미지 디스플레이와 소프트 카피 판독이라는 추가적인 장점도 있습니다.
노인 인구의 증가와 함께 유방암 유병률의 증가는 이 지역에서 디지털 유방조영술 시스템의 채택을 촉진하는 주요 요인입니다. 예를 들어, 2022년 3월 PubMed Central에 게재된 기사에 따르면 유방암은 중동 여성에게 가장 많이 발생하는 암이며, 카타르에서는 유방암이 여성에게 가장 많이 진단되는 암 중 하나입니다. 따라서 유방암의 유병률 증가와 조기 발견의 중요성은 디지털 유방 조영술 시스템의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
게다가 이 지역의 주요 시장 기업이나 조직에 의한 개발도 시장 성장을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 6월, Kheiron Medical Technologies는 Atlas Medical과의 새로운 파트너십을 통해 '유방조영술 지능형 평가'인 Mia를 GCC 지역에 배포했습니다. 이는 유방암 검진을 위한 인공 지능 솔루션입니다. 또한, 2021년 1월에는 아랍에미리트에 본사를 둔 Prognica Labs가 인공지능을 사용하여 유방조영술 검진에서 종괴를 감지하는 데 성공했습니다.
따라서 이러한 발전은 이 지역에서 디지털 유방 조영술의 채택을 증가시킬 것입니다.
GCC 지역은 바레인, 쿠웨이트, 오만, 카타르, 사우디아라비아, 아랍에미리트연합으로 구성되어 있습니다. GCC 시장의 성장을 이끄는 주요 요인은 유방암 유병률 증가, 기술적으로 진보된 제품 출시 증가, 노인 인구 증가, 방사선 시술 증가 등입니다.
예를 들어, MDPI가 2022년 11월에 발표한 기사에 따르면, 사우디아라비아는 유방암 발병률이 계속 증가할 것으로 예상되며, 질병의 부담을 완화하기 위해 장기적인 예방 조치와 유방 촬영술과 같은 보다 효과적인 검진 전략이 필요할 것으로 보입니다. 따라서 국내 유방암 발병률이 높기 때문에 연구 예측 기간 동안 유방 조영술 시술의 사용이 증가할 것으로 예상됩니다.
게다가 JCO Global Oncology가 2023년 1월에 발표한 기사에 의하면, 유방암은 아랍에미리트(UAE)에서 가장 흔한 암 중 하나로, 여성들은 일반적으로 UAE에서 유방암 검진에 대해 긍정적인 태도를 가지고 있지만 연중 더 많은 유방암 인식 캠페인과 검진에 대한 더 나은 접근성을 원하고 있는 것으로 나타났습니다.
또한, 다양한 기관에서 이 지역에 대한 개발이 증가함에 따라 GCC의 시장 성장도 촉진될 것으로 예상됩니다.
따라서 유방암 유병률 증가, 기술적으로 진보된 제품 출시 증가, 노인 인구 증가, 방사선 시술 증가와 같은 위에서 언급한 요인들이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
중동 및 아프리카 유방조영술 시장은 몇 개의 주요 업체가 시장에 존재하기 때문에 통합되어 있습니다.
The Middle East & Africa Mammography Market size is estimated at USD 94.32 million in 2025, and is expected to reach USD 136.92 million by 2030, at a CAGR of 7.74% during the forecast period (2025-2030).

Due to the COVID-19 pandemic, the number of visits to hospitals and diagnostic centers for breast cancer care decreased during the early pandemic in the Middle East and African countries, leading to a reduction in the demand for mammography procedures. For instance, according to an article published by the International Surgery Journal in April 2022, a study was conducted in Saudi Arabia which showed that the COVID-19 pandemic led to a more stressful situation among physicians, which has affected the management of breast cancer patients. Thus, owing to the COVID-19 pandemic, the mammography market was significantly impacted during the initial pandemic phase. However, as the pandemic has currently subsided, breast cancer care in the Middle East and African countries has gone back to normal, so the studied market is expected to have stable growth during the forecast period of the study.
The major factors responsible for the growth of the mammography market include the growing prevalence of breast cancer, technological advancements in the field of breast imaging, and investment from various organizations in breast cancer screening campaigns.
The rising prevalence of breast cancer is the major reason that is driving the adoption of mammography procedures in the region. For instance, according to the data published by the South African Government in October 2022, the incidence of breast cancer among South African women is said to be increasing, and it is one of the most common cancers among women in South Africa. It is one of the most prevalent cancers amongst white and Asian women in South Africa and the second most common cancer among black and colored women. The article also stated that the early detection of the condition could lead to effective treatment and a positive prognosis, and it is estimated that about 90% of patients survive many years after diagnosis when breast cancer is detected at the early stages. Regular self-breast examinations and regular mammography tests are key factors in early detection. Thus, the rising prevalence of breast cancer and the importance of mammography for the treatment of breast cancer is expected to boost the market growth.
Furthermore, according to an article published by BMC Cancer in February 2022, it has been observed that breast cancer survival rates are increasing in most developed countries due to early detection and more effective treatment, but the scenario is completely opposite in Sub-Saharan Africa (SSA) countries. It is mainly due to the advanced stage presentation of breast cancer, with approximately 80% of patients presenting with locally advanced and metastatic disease at diagnosis. It was also stated efforts had been made by various organizations to reduce the burden of disease in these countries, which is focused on improving survival by increasing the rates of early detection of breast cancer. Thus, the high burden of breast cancer in these countries and the need for mammography procedures are expected to boost the market growth.
Moreover, the increasing investments by various organizations in breast cancer awareness campaigns are also expected to boost market growth. For instance, in October 2022, the Ministry of Health and Prevention (MoHAP) launched a national breast cancer awareness campaign in UAE to highlight the importance of early detection of breast cancer and prevention methods.
Thus, the above-mentioned factors, such as the rising prevalence of breast cancer and the increasing efforts for breast cancer screening, are expected to boost market growth. However, the risk of adverse effects from radiation exposure coupled with the reduction in reimbursement is expected to impede the market growth.
Digital mammography is a specialized and advanced form of mammography that uses digital receptors and computers instead of X-ray films to examine breast tissue for tumor presence. So far, conventional screen-film mammography (SFM) with high spatial resolution has been the preferred choice for screening programs in most countries. Digital mammography systems have a superior depiction of low-contrast objects, wider dynamic change, and improved diagnostic quality of images, especially when examining denser breasts. They also come with the added advantage of soft-copy image displays and soft-copy reading, which can be easily transferred. Thus, the rising advantages of digital mammography and the rising prevalence of breast cancer, coupled with the rising geriatric population, are expected to drive segment growth.
The rising prevalence of breast cancer, coupled with the rising geriatric population, is the major factor that is driving the adoption of digital mammography systems in the region. For instance, according to an article published by PubMed Central in March 2022, breast cancer is the most prevalent cancer among females in the Middle East, and in Qatar, breast cancer is one of the most diagnosed cancers among women. The article also stated that early detection of breast cancer is associated with decreased age-adjusted mortality rates of the disease. Thus, the rising prevalence of breast cancer and the importance of early detection of the disease are expected to boost the adoption of digital mammography systems. Moreover, as old age is often associated with breast cancer, the rising geriatric population is a key factor for segment growth.
Moreover, the rising developments by key market players and organizations in the region are also expected to boost market growth. For instance, in June 2021, Kheiron Medical Technologies distributed its Mia, or 'mammography intelligent assessment,' in the GCC region via a new partnership with Atlas Medical. It is an artificially intelligent solution for breast cancer screening. Furthermore, in January 2021, Prognica Labs, a UAE-based company, used artificial intelligence to detect masses in mammography screenings in the country. Hence, such developments will increase the adoption of digital mammography in the region.
Thus, the above-mentioned factors such as the increasing advantages of digital mammography and the rising prevalence of breast cancer, and the rising geriatric population are expected to boost the segment growth.
The GCC region comprises Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates. The major factors driving the growth of the market in GCC are the increasing prevalence of breast cancer, the increasing launch of technologically advanced products, the rising geriatric population, and the growing radiological procedures in the country.
For instance, according to an article published by MDPI in November 2022, it is expected that Saudi Arabia will continue to show an increase in breast cancer incidence, and long-term preventive measures and more effective screening strategies such as mammography are required to alleviate the burden of the disease. Thus, the high incidence of breast cancer in the country is expected to boost the usage of mammography procedures during the forecast period of the study.
Moreover, according to an article published by JCO Global Oncology in January 2023, breast cancer is said to be one of the most common cancers in the United Arab Emirates (UAE), and women generally had positive attitudes toward breast cancer screening in UAE, but they wanted more breast cancer awareness campaigns year-round and better access to screening.
Furthermore, the rising developments in the region by various organizations are also expected to boost the market growth in GCC. For instance, in October 2021, Abu Dhabi Health Services Company (SEHA) officially launched a new mobile mammography clinic in UAE as part of its Ambulatory Healthcare Services (AHS) partnership with EIN Healthcare and Siemens Healthineers.
Thus, the above-mentioned factors, such as the increasing prevalence of breast cancer, the increasing launch of technologically advanced products, the rising geriatric population, and the growing radiological procedures in the country, are expected to boost market growth.
The Middle East & Africa mammography market is consolidated, owing to the presence of a few major players in the market. The major market players are focusing on technological advancements and reducing the side effects of the procedures. Some of the major players in the market are Canon Medical Systems Corporation, Fujifilm Corporation, Hologic Inc., Koninklijke Philips NV, and Siemens Healthineers, among others.