Home Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1686228
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
홈케어 포장 시장 규모는 2025년에 372억 9,000만 달러, 2030년에는 485억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되고 있습니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.42%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
홈케어 포장 시장은 청소 및 위생 목적으로 설계된 제품으로 구성되어 있습니다. 안전성, 기능성, 사용 편의성이 중요한 요소이기 때문에 포장은 매우 중요합니다. 홈케어 제품에 대한 요구는 급속한 도시화, 생활수준의 향상, 전반적인 건강과 복지에 대한 의식이 높아짐에 따라 세계적으로 높아지고 있습니다.
주요 하이라이트
적당한 가격으로 사용 및 보관이 용이한 컴팩트 패키지의 채용이 증가해, 시장은 확대하고 있습니다. 소비자의 선호도가 유연한 패키지로 크게 이동하고 있으며, 소비자 지향 포장 생산에 점점 초점이 맞추어지고 있는 것이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
저렴한 가격, 사용 편의성 및 저장 용이성과 같은 포장 동향은 시장의 주요 소비자 동향입니다. 소비자 전체에 합리적인 가격을 제공하는 소형 팩 크기는 시장에서 경쟁력을 얻기 위해 브랜드 소유자들 사이에서 더 선호되는 옵션으로 부상했습니다.
홈케어 포장 솔루션 시장은 전 세계의 유행에 의해 더욱 가속된 건강과 위생에 대한 의식의 향상으로 급속히 확대되고 있습니다. 소비자는 자신의 건강과 안전을 선호하기 때문에 혁신적이고 효율적인 홈케어 포장 솔루션에 대한 요구가 커지고 있습니다.
건강 의식의 향상, 생활 수준의 개선, 1인당 소득의 향상은 특히 인도 등의 신흥국에서 현저합니다. 예를 들어, 국가 통계국(NSO)에 따르면 2022-23년 인도의 1인당 국민 순소득(현행 가격)은 17만 2,000루피입니다. 이는 2014-15년 1인당 소득에서 거의 100% 증가한 것으로 나타났습니다. 이러한 요인이 홈 케어 업계의 성장을 뒷받침하고 있습니다.
게다가 홈케어 브랜드는 효능을 저해하지 않는 자연유래의 처방을 사용하는 한편, 포장 상의 지속가능성에 관한 메시지를 명확하고 알기 쉽게 하는 등, 자사의 강점을 나타내는 것으로 소비자를 획득하는 데 주력하고 있습니다.
원재료 가격의 변동은 비용과 공급과 관련하여 포장 제조업체의 과제가 되었습니다. 플라스틱 포장 산업은 모든 플라스틱 재료의 가격 상승을 목격하고 있으며, 이는 여러 요인으로 인해 발생합니다. 비용 인플레이션은 현저하고 광범위하며 원재료, 노동력, 유통, 에너지에 영향을 미치고 있습니다.
홈케어 포장 시장 동향
플라스틱의 유연성, 강도, 내구성은 포장에 적합
모든 주요 포장 유형을 통해 플라스틱이 널리 사용되는 것은 플라스틱 시장을 형성합니다. 이 소재의 유연성, 강도, 내구성은 업계의 많은 액체, 크림 및 분말 제품 포장에 적합합니다. 시장에서 사용 가능한 다른 재료와 비교하여 플라스틱은 유연성이 높으며 모든 형태로 성형 할 수 있습니다. 소매 부문 수요 증가, 공동 작업 가구 증가, PET 병 수요 증가가 플라스틱 제품의 주요 원동력이 되고 있습니다.
유익한 특성과는 별도로 변조 방지 캡과 클로저와 같은 기술 혁신이 인기를 끌고 있으며 브랜드 소유자에게 중요한 부가가치로 이어지고 있습니다. 이러한 이유로 다양한 제품에서 플라스틱이 사용됩니다. 미국 인구조사국에 따르면 워싱턴주의 개인 세탁 서비스 매출은 29억 3,382만 달러였으며, 2024년에는 29억 9,089만 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 세탁 서비스 증가는 홈케어 시장의 테코 입장으로 이어질 것으로 예상됩니다.
게다가 고객의 선호도는 편의성과 지속가능성 문제로 인해 경질 플라스틱 포장보다 연질 플라스틱 포장을 채택하는 방향으로 점진적으로 전환되고 있습니다. 연질 플라스틱 포장재는 동등한 경질 플라스틱 포장재보다 중량이 80% 가볍고 가격도 저렴합니다.
개발 업체는 원료 함량이 낮고 소비자 재활용(PCR)과 산업 재활용(PIR)의 수준을 높인 포장을 개발하고 있습니다. 소비자에 의한 재활용 실천이 중요시되고 있지만, 많은 벤더들은 제조 전반에 걸쳐 폐기물을 회수하고 재분쇄함으로써 성공을 거두고 있습니다. 또한 기업은 탄소 발자국을 개선하기 위해 바이오플라스틱과 바이오 유래 플라스틱 수지를 모색하고 있습니다.
포장 기술의 선진성은 홈 케어를 위한 포장의 미래를 형성하는데 중요한 역할을 합니다. 끊임없는 혁신으로 포장 솔루션의 성능이 향상되어 홈 케어 제품의 보호, 편의성 및 지속가능성이 향상됩니다. 이러한 강화로 홈케어 포장은 다양한 제품과 용도에 바람직하게 되고 있습니다.
아시아태평양은 홈케어 포장 시장 수요를 선도하고 있다.
인구 증가, 홈 케어 제품에 대한 새로운 수요, 라이프 스타일 변화로 아시아태평양이 시장을 선도할 것으로 예상됩니다. 이 지역 시장 개척은 주로 인도나 중국 등의 신흥국 시장에서 소매 매출이 높은 성장으로 성장할 것으로 예상됩니다. 소비재 매출 성장률의 상승과 소비 지출 증가가 시장을 밀어 올리는 주요 요인입니다.
화장실 클리너는 주로 인도의 도시와 반도시 시장에 공급됩니다. Swach Bharath'와 같은 정부의 이니셔티브는 화장실 클리너 시장을 활성화시키는 중요한 요소입니다. 이 지역에서 사업을 전개하는 홈 케어 브랜드는 사업 확대의 일환으로 신제품 투입에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 3월, 릴라이언스 리테일의 FMCG는 화장실 및 바닥용 클리너를 포함한 가정용 제품 시리즈의 출시를 발표했습니다.
아시아태평양의 홈케어 포장 시장은 경쟁이 치열 해지고 있습니다. 기존의 포장 기업과 신흥 기업은 혁신적이고 지속 가능하고 비용 효율적인 포장 솔루션을 시장에 투입하기 위해 연구 개발에 투자하고 있습니다. 이 경쟁 구도는 업계의 기술 발전과 비용 절감을 촉진합니다.
또한 도시화에 따른 경제 성장으로 홈케어 서비스의 필요성이 높아지고 있습니다. 신흥 경제국의 소비자의 위생과 환경에 대한 관심의 고조와 생활 환경의 개선에 의해 고급 서비스에 보다 많은 지출을 할 수 있게 되어, 홈 케어 제품의 요구가 더욱 높아지고 있습니다.
COVID-19 팬데믹이 홈 케어용 포장 업계에 미치는 영향은 마을이었고, 당초는 중국이나 한국 등, 팬데믹에 최초로 직면한 나라에서 그 패턴을 볼 수 있었습니다. 또한 식료품, 헬스케어 제품, 전자상거래 운송용 패키지에 대한 수요가 급증하면서 산업용, 고급품, 일부 B2B 운송용 포장 시장 수요는 감소했습니다.
홈케어 포장 업계 개요
홈케어 포장 시장은 적당히 세분화되어 있어 여러 대기업이 존재하고 있습니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 대기업은 압도적인 점유율을 차지하고 있으며 시장은 반 통합 상태에 있습니다. 시장에서 높은 점유율을 가진 이러한 대기업은 해외에서 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 이 회사들은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 공동 이니셔티브를 활용합니다.
2024년 2월 홈케어 제품을 제공하는 Constantia Flexibles는 포장업체 Aluflexpack의 주식의 약 57%를 취득하는 계약을 체결했습니다. 이 인수는 콘스탄티아 플렉서블스 시장 세분화에 있어서의 포일 포장의 존재감을 높이는 큰 한 걸음이 됩니다. 이 인수로 터키와 폴란드의 지역 실적을 확대하고 동남아시아 국가로도 진출합니다.
2023년 10월 향수, 퍼스널케어, 헬스 케어, 홈 & 가든 시장에서 고도로 설계된 펌프와 분무기의 설계, 개발, 판매를 실시하는 세계적 기업인 Silgan Dispensing사는 이 회사의 특허기술인 LifeCycle Technology를 사용한 올플라스틱 리필 시스템인 Replay를 출시한다고 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 및 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자, 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 밸류체인 분석
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
제품의 혁신, 차별화, 브랜드화
1인당 소득 증가가 구매력에 플러스에 영향
시장 성장 억제요인
원재료 가격 변동
제6장 시장 세분화
재료별
플라스틱
종이
금속
유리
유형별
병 및 용기
금속캔
상자 및 골판지
파우치와 가방
기타 유형
제품별
식기 세척
살충제
세탁 케어
화장실
폴란드어
에어케어
기타 제품
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor PLC
Ball Corporation
RPC Group
Winpak Ltd
Aptar Group Inc.
Sonoco Products Company
Silgan Holdings
Constantia Flexibles Group GmbH
DS Smith PLC
Can-Pack SA
ProAmpac LLC
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
SHW
영문 목차
영문목차
The Home Care Packaging Market size is estimated at USD 37.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.55 billion by 2030, at a CAGR of 5.42% during the forecast period (2025-2030).
The home care packaging market comprises products designed for cleaning and hygiene purposes. Packaging is vital, as safety, functionality, and ease of use are key factors. The need for home care products is increasing globally due to rapid urbanization, rising living standards, and growing awareness about overall health and well-being.
Key Highlights
The market is growing due to the rising adoption of compact packages that are affordable and easy to use and store. There is a significant shift in consumer preferences toward flexible packaging, and the focus is increasingly on consumer-oriented packaging production, boosting the market's growth.
Packaging trends, such as low cost and ease of use and storage, have stayed the major consumer trends in the market. Small pack sizes, offering affordability to the entire consumer base, emerged as more favorable alternatives among the brand owners to gain a competitive edge in the market.
The market for homecare packaging solutions is expanding rapidly due to improved awareness of health and hygiene, further accelerated by the global pandemic. Consumers prioritize their well-being and safety, so the need for innovative and efficient homecare packaging solutions is growing.
Increasing health awareness, improving living standards, and raising the per capita income, especially in emerging countries such as India. For instance, India's per capita net national income (at current prices) for 2022-23 stands at INR 172,000, according to the National Statistical Office (NSO). This marks an almost 100% increase from the per capita income in 2014-15. Such factors drive the growth of the home care industry.
Moreover, home care brands focus on winning over consumers by demonstrating their strengths, such as using naturally derived formulas that do not compromise efficacy while keeping on-pack sustainability messages clear and easy to understand.
Fluctuation in raw material prices has challenged the packaging manufacturers regarding costs and supply. The plastic packaging industry has been witnessing a surge in the prices of all plastic materials, which has been attributed to several factors. Cost inflation was significant and broad-based, affecting raw materials, labor, distribution, and energy.
Home Care Packaging Market Trends
Flexibility, Strength, and Durability of Plastic Make it Ideal for Packaging
The broad usage of plastic through all main packaging types creates a plastic market. The material's flexibility, strength, and durability make it suitable for packaging many liquids, cream, and powder products in the industry. Compared to other materials available in the market, plastic remains highly flexible and can be molded into any shape. Growth in demand from the retail sector, increasing dual-income households, and rising demand for PET bottles are the major drivers for plastic products.
Apart from its favorable properties, innovations like tamper-evidence caps and closures are gaining popularity, leading to a crucial value add for the brand owners. This has driven the use of plastics across a variety of products. According to the US Census Bureau, the revenue of personal and laundry services in Washington was USD 2,933.82 million and is expected to reach USD 2,990.89 million in 2024. An increase in laundry services is expected to leverage the homecare market.
Moreover, there is a gradual shift in customer preference toward adopting flexible plastic packaging over its rigid counterpart because of convenience and sustainability issues. Flexible plastic packaging materials are 80% lighter in weight than their equivalent rigid plastic materials and are cheaper.
Manufacturers are developing packaging that contains less virgin material and higher levels of post-consumer recycling (PCR) or post-industrial recycling (PIR). Although significant emphasis has been placed on consumer recycling practices, many vendors have found success by collecting and regrinding waste material throughout manufacturing. Moreover, companies are exploring bioplastics and bio-derived plastic resins to improve their carbon footprint.
Advancements in packaging technology are playing a crucial role in shaping the future of homecare packaging. Continual innovations are improving the performance of packaging solutions, resulting in better protection, convenience, and sustainability of home care products. These enhancements are making homecare packaging desirable for various products and applications.
Asia-Pacific is Leading in Demand in the Homecare Packaging Market
Asia-Pacific is forecast to lead the market due to the increasing population, new demand for home care products, and changing lifestyles. Growth in this region is expected mainly in the developing markets, such as India and China, due to high retail sales growth. Higher sales growth percentage of consumer goods and rising consumer expenditures are the key factors boosting the market.
Toilet cleaners primarily cater to the urban and semi-urban markets in India. Government initiatives like Swach Bharath' are significant enablers for the toilet cleaners market. Home care brands operating in the region are focused on introducing new products as part of their business expansion. For instance, in March 2023, Reliance Retail's FMCG announced the launch of a home products range that includes toiletries and floor cleaners.
The Asia-Pacific homecare packaging market is experiencing increasing levels of competition. Established packaging companies and new players are investing in research and development to bring innovative, sustainable, and cost-effective packaging solutions to the market. This competitive landscape is driving technological advancements and cost reductions within the industry.
Additionally, urbanization-related economic growth has increased the need for home care services. The rising relationship of consumers in emerging economies toward hygiene and the environment and an improvement in living conditions allow them to spend more on upscale services, which further increases the need for home care products.
The impact of the COVID-19 pandemic on the home care packaging industry was mixed with the pattern initially playing out in countries such as China and South Korea, which were the first to confront the pandemic. Demand also rose sharply for packaging for groceries, healthcare products, and e-commerce transportation while the demand from the industrial, luxury, and some B2B-transport packaging markets reduced.
Home Care Packaging Industry Overview
The home care packaging market is moderately fragmented and has several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate, and the market is semi-consolidated. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.
February 2024: Constantia Flexibles, a company that offers home care products, signed a contract to acquire approximately 57% of the shares of the packaging producer Aluflexpack. This acquisition is a sizable step in Constantia Flexibles' foil packaging presence across market segments. The acquisition gives access to an extended geographical footprint in Turkey and Poland and expands to Southeast European countries.
October 2023: Silgan Dispensing, a global company in the design, development, and distribution of highly engineered pumps and sprayers in the fragrance, personal care, healthcare, and home and garden markets, announced the launch of Replay, an all-plastic refill system using the company's patented LifeCycle Technology.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
5.1.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting Purchase Power