스마트 사운드 및 게이트웨이 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Smart Sound and Gateway - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1683458
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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스마트 사운드 및 게이트웨이 시장은 예측 기간 동안 CAGR 29.24%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
스마트 스피커에 대한 전 세계 수요는 스마트폰과 초고속 인터넷에 대한 액세스가 증가함에 따라 기하급수적으로 증가하고 있습니다.
디지털 음성 어시스턴트에 대한 전체 수요는 스마트폰 시장에서의 보급률에 힘입어 애플의 Siri와 Google 어시스턴트가 주도했습니다.
현재 미국 시장은 가상 어시스턴트에 대한 인식이 높아지고 호환되는 스마트 홈 기기가 증가함에 따라 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한 Loup Ventures의 연구에 따르면 2019년 미국의 스마트 스피커 가정 보급률은 35%였으며 2025년에는 75%에 달할 것으로 예상됩니다. 따라서 미국은 주요 업체들의 주요 초점 중 하나입니다.
스마트 스피커는 향후 몇 년 동안 다양한 스마트 홈 기기의 주요 제어 장치가 될 것으로 예상됩니다. 이를 염두에두고 시장의 다양한 저명한 공급 업체가이 부문에서 입지를 넓히려 고합니다. 또한 향후 몇 년 동안 디스플레이가있는 스마트 스피커는 다양한 다른 장치를 제어 할 수있는 중앙 집중식 플랫폼을 제공 할 수 있기 때문에 견인력을 얻을 것으로 예상됩니다.
이 외에도 헤드폰을 사용하는 소비자의 성향이 증가함에 따라 히어러블에 대한 전 세계적인 수요가 증가하고 있습니다. JBL, Sony, Bose는 히어러블 기기를 가장 많이 공급하는 업체이며, 다양한 스마트폰 업체들이 이들 기업과 제휴하여 히어러블 기기의 제공을 강화하고 있습니다.
COVID-19가 발생한 이래로 사람들이 집에서 보내는 시간이 점점 늘어나고 있으며, 격리 초기에 소비자들은 거의 3-4개월 동안 집에 갇혀 지내면서 전 세계, 특히 북미, 유럽 및 아시아태평양 지역에서 미디어 소비와 인터넷 사용량이 증가했습니다. 음성 어시스턴트와 스마트 스피커의 이용 증가로 Amazon, Google, Apple 등 업체의 출하량은 2020년 1분기에 증가해 Amazon이 선두를 유지, Google이 2위를 유지했습니다.
스마트 사운드 및 게이트웨이 시장 동향
Google 어시스턴트가 큰 점유율을 차지
Google 어시스턴트는 90개 이상의 국가에서 사용자에게 접근성을 제공하며 매달 5억 명 이상의 사람들이 스마트 스피커와 스마트 디스플레이, 휴대폰, TV, 자동차 등에서 업무를 처리하는 데 도움을 주고 있습니다. 모든 안드로이드 스마트폰에 필수적으로 탑재되어 있어 많은 혜택을 누리고 있습니다. 또한 음성 인식의 초기 발전으로 모국어에 대한 이해도가 높아져 모국어를 더 폭넓게 수용할 수 있게 되었습니다.
현재 Google 어시스턴트가 활용하고 있거나 2020년 후반에 선보일 것으로 예상되는 몇 가지 주요 트렌드는 개인화, 특수 최종 사용 애플리케이션, 보안을 기반으로 합니다. 예를 들어, 2020년 6월에 Google은 모든 Google 어시스턴트 지원 기기에서 누가 자신과 대화하고 있는지 알 수 있게 될 것이라고 발표했습니다.
이는 소비자의 요구사항이 변화함에 따라 Google 어시스턴트가 어떻게 사용되고 있는지도 반영한 것입니다. 이를 바탕으로 Google 어시스턴트는 사람들이 검색과 지도에서 정확한 정보를 얻을 수 있도록 지속적으로 개선해 왔습니다. 또한 듀플렉스 대화 기술을 활용하여 비즈니스에 연락하고 50만 개 이상의 비즈니스 목록을 업데이트했습니다.
최근 Google과 프랑스의 소매 체인 Carrefour가 음성 기반 식료품 쇼핑 서비스를 시작했습니다. 고객은 개인 프로필을 사용하여 식료품을 검색하고 구매하기 위해 Google 어시스턴트를 사용해야 합니다. 이 음성 쇼핑 서비스는 2020년 한 해 동안 28억 유로를 투자하여 전자상거래 전략을 확대하려는 소매업체의 의지가 반영된 것입니다.
중국 시장 점유율 크게 증가할 것
연구 대상 시장의 높은 제품 혁신 속도, 현지 공급업체의 낮은 제조 비용, 국내 소비 증가는 중국을 전 세계 스마트 사운드 및 게이트웨이 시장의 주요 신흥 국가 중 하나로 만드는 주요 요인 중 일부입니다. 중국 내 공급업체들은 대부분 저렴한 가격으로 다양한 제품을 제공하고 있으며, 이는 중국 내 채택률을 더욱 촉진하고 있습니다.
Qualcomm에 따르면, 2019년 중국 소비자들은 더 나은 음질, 왜곡 없이 큰 볼륨으로 재생하는 기능, 배터리 대기 시간이 긴 음성 비서, 합리적인 가격을 원했으며 중국 스마트 스피커는 이러한 요구에 가장 잘 부합하는 제품이라고 합니다. 중국에서는 AlibabaTmall Genie(연결성 : Wi-Fi 2.4GHz, Bluetooth 4.0) 및 XiaomiXiao Ai(연결성 : Bluetooth Mesh Gateway 기술)와 같은 스피커가 중국 시장에서 스마트 스피커 점유율의 절반 이상을 거의 차지하고 있습니다.
AI 지원 장치와 같은 첨단 기술은 시장에서 떠오르는 트렌드입니다. 예를 들어, 2019년 9월, Xiaomi는 XiaoAI 시리즈 하에 두 개의 새로운 AI 탑재 스마트 스피커를 출시했습니다. 이 스피커는 Hi-Fi 오디오 프로세서를 탑재하고 360도 음장과 함께 DTS 오디오 튜닝을 특징으로합니다. 이 회사에 따르면 이러한 스마트 가전제품의 스마트 허브 역할도 할 수 있으며 최대 5,000개의 스마트 홈 제품을 제어하는 데 사용할 수 있습니다. 최근 2020년 Xiaomi도 스마트 스피커 출하량이 지금까지 2,200만 대를 넘어섰다고 발표했습니다.
5G 네트워크의 구축과 자연어 처리(NLP)의 발전은 중국 내 스마트 사운드 및 게이트웨이에 대한 수요를 더욱 뒷받침하고 있습니다.
스마트 사운드 및 게이트웨이 산업 개요
스피커와 히어러블 시장은 Amazon, Google, Apple, 기타 많은 업체 등 유명한 업체들 사이에서 치열한 경쟁을 벌이고 있습니다. 이 시장에서 공급업체들은 기기 기능, 정확성, 호환 가능한 기기와의 연결 기능을 점점 더 확장하고 역량을 강화하고 있습니다. 선도 기업들의 제품 혁신은 끊임없이 이루어지고 있으며, 이는 높은 수준의 경쟁에 기여하고 있습니다.
2020년 7월 : Amazon.com은 Alexa 기술을 개발하려는 개발자를 위한 새로운 기능을 대거 발표했습니다. 팀은 31개의 새로운 기능을 출시했습니다.
2020년 5월 : Alibaba 그룹은 10인치 가정용 스마트 스크린 CC10, 스마트 스피커 X5의 메인 음질, 가성비 좋은 슈가 2 제품, 여성 사용자를 위한 '벨벳 블루 버전' 스마트 뷰티 미러 등 4가지 새로운 스마트 AI 제품을 출시했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 동태
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19의 스마트 스피커 시장에 대한 영향
시장 성장 촉진요인
스마트 홈 증가
커넥티드 기기에 대한 소비자 성향 증가
시장의 과제
커넥티드 기기와 관련된 보안 문제
제5장 스마트 게이트웨이, 허브 시장 평가
현재의 시장 시나리오 : 동향, 개발, 시장 추정 및 예측(2019-2025년)
게이트웨이, 허브의 시장 성장 촉진요인
게이트웨이, 허브의 시장 성장 과제
스마트 홈 프로토콜 시장 환경 및 방향
제6장 시장 세분화
가상 어시스턴트
Alexa
Google 어시스턴트
Siri
알리제니
샤오 AI
여러 가상 어시스턴트 지원 스피커
기타 가상 어시스턴트
솔루션
스마트 스피커(하드웨어만)
히어러블(하드웨어만)
지역
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
스페인
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
기타 아시아태평양
기타
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amazon.com Inc.
Google LLC(Alphabet Inc.)
Apple Inc.
Alibaba Group Holding Limited
Baidu Inc.
Xiaomi Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd
Sonos Inc.
Bose Corporation
Plantronics Inc.
투자분석
시장 기회와 장래의 동향
HBR
영문 목차
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The Smart Sound and Gateway Market is expected to register a CAGR of 29.24% during the forecast period.
Key Highlights
The global demand for smart speakers is growing at an exponential rate, owing to the growing access to smartphones and high-speed internet. In 2019, the demand for smart speakers built with virtual voice assistants was significantly higher in English-speaking nations, such as the United States and the United Kingdom, since then, the demand shifted to other non-English speaking nations, such as China, Germany, and India.
Among the overall demand for digital voice assistants, overall market demand was led by Apple's Siri and Google Assistant, owing to their penetration in the smartphone market. However, in terms of smart speakers, the market was led by Amazon's Alexa. Alexa commands a prominent share of the smart speaker market, owing to the growing product queries made via voice searches.
The US market currently commands a prominent share of the demand, owing to the growing awareness and increasing compatible smart home devices with a virtual assistant. Furthermore, according to a study by Loup Ventures, the US smart speaker household penetration in 2019 was valued at 35%, and it is expected to reach 75% by 2025. Thus, the US is one of the major focal points for prominent vendors.
Smart speakers are expected to be the primary control devices of various smart home devices over the coming years. With this in mind, various prominent vendors in the market are looking to spread their presence in the segment. Furthermore, over the coming years, the smart speakers with a display are expected to gain traction, as they can offer a centralized platform to control various other devices.
In addition to this, the global demand for hearable is gaining traction, with growing consumer's propensity toward using headphones. JBL, Sony, and Bose are the top vendors of hearable devices across the world, and various smartphone vendors are partnering with these firms to enhance their hearables offerings.
Since the outbreak of Covid-19, people are increasingly spending time at their homes; during the initial days of quarantine, consumers spent nearly 3-4 months confined to their homes, resulting in increased media consumption and internet usage across the world, especially in the North America, Europe, and Asia-pacific regions. Owing to an increased usage of the voice assistants and smart speakers, the shipments increased during the first quarter of 2020 for vendors such as Amazon, Google, and Apple, with Amazon maintaining its top position and Google retaining its second position.
Smart Sound & Gateway Market Trends
Google Assistant to witness a Significant Market Share
With google assistant's accessibility to users spanning in more than 90 countries, it has been assisting over 500 million people every month to get things done across smart speakers and smart displays, phones, TVs, and cars, to name a few. The company has been benefiting from its mandatory availability across all the android smartphones. Additionally, its early advancements in speech recognition have enabled a better understanding of vernacular languages, and thus a wider acceptability of the same.
Some of the current key trends that the Google assistance has been banking on or is expected to feature later in 2020, are based on personalization, specialized end-use applications, and security, to name a few. For instance, in June 2020, the company announced that all Google Assistant-enabled devices would be able to tell who is talking to them.
With consumer requirements shifting, it is also reflective of how Google Assistant is being used. Based on the same, Google Assistance has been on a continuous improvement spree to help people get accurate information on Search and Maps. In addition, it leveraged Duplex conversational technology to contact businesses and update over half a million business listings.
More recently, Google and French retail chain, Carrefour launched a voice-based grocery shopping service. Customers need to use Google Assistant to search for and purchase groceries using their personal profile. The voice shopping arrangement is reflective of retailers' larger e-commerce strategy, by investing EUR 2.8 billion across 2020.
Market Share of China to increase significantly
The high rate of product innovation in the studied market, low manufacturing cost achieved by local vendors, and increased domestic consumption are some of the major factors making China as one of the major emerging countries in the global smart sound and gateway market globally. The market vendors are in the country are offering a wide range of products, mostly at an affordable price, which is further fueling the adoption rate in the country.
According to Qualcomm, in 2019, the Chinese consumers looked for better sound quality, ability to play at loud volumes without distortion, voice assistant enabled long standby hours on battery, and affordable price and the Chinese smart speakers fit best for these demands. In China, speakers, such as Alibaba Tmall Genie (connectivity: Wi-Fi 2.4 GHz, Bluetooth 4.0) and Xiaomi Xiao Ai (connectivity: Bluetooth Mesh Gateway technology) nearly account for more than half of the smart speakers share in the Chinese market.
Advanced technologies such as AI-assisted devices are an emerging trend in the' market. For instance, in September 2019, Xiaomi has launched two new AI-powered smart speakers under the XiaoAI series. The speakers are enabled with Hi-Fi audio processors and feature DTS audio tuning along with a 360-degree sound field. According to the company, these smart speakers can also act as a smart hub for smart home appliances and can be used to control up to 5,000 smart home products. Recently, in 2020, Xiaomi also announced that its smart speaker shipments had crossed 22 million units to date.
The establishment of 5G network and advancement in Natural Language Processing (NLP) are further supporting the demand for smart sound and gateway in the country.
Smart Sound & Gateway Industry Overview
The speaker and hearables market is witnessing an intense rivalry among prominent vendors, such as Amazon, Google, Apple, and many other vendors. Here, vendors are increasingly expanding their device capabilities, accuracy, ability to connect to compatible devices, and enhancing their abilities. The product innovation of leading companies is constant and contributes to the high level of competition.
Jul 2020- Amazon.com announced a slew of new features for developers who want to write Alexa skills. The team released 31 new features.
May 2020- Alibaba Group introduced four new smart AI products,namely, the 10-inch home smart screen CC10, the main sound quality of the smart speaker X5, cost-effective Sugar 2 product, and a "velvet blue version" smart beauty mirror for the female users.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET IDYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Smart Speaker Market