아시아태평양의 항공기 엔진 MRO 시장은 예측 기간 동안 3.33%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 추이할 전망입니다.

COVID-19의 발생은 아시아태평양 항공 산업 전체에 영향을 미쳤습니다. 현재 시나리오에서 지역 항공기 운항 회사는 민간 및 일반 항공 부문에서 여행 수요를 회복하여 새로운 항공기 주문을 재개했습니다. 이것은 예측 기간 동안이 지역의 항공기 엔진 MRO 공급자를 뒷받침하는 것으로 예상됩니다.
지난 10년간 아시아태평양에서는 항공기를 이용하는 사람의 수가 크게 증가했으며, 새로운 배기 가스 규제에 따라 차세대 항공기를 추가로 구매해야 했습니다. 중국, 인도, 일본 등의 국가들이 노후화된 항공기의 수명 연장을 계획하고 있기 때문에 아시아태평양의 일부 국가에서는 군용기의 노후화가 큰 수요를 초래할 수 있습니다.
항공기 엔진 MRO의 급속한 기술 진보가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 주요기업은 현재 다양한 복합재료를 사용하여 첨단 항공기 엔진 부품을 제조하기 위한 연구개발에 많은 투자를 개시하고 있으며, 다양한 동작환경에 대한 조작성을 향상시키고 엔진을 경량화함과 동시에 동작 수명을 향상시키고 있습니다. 또한, 이 지역은 향후 몇 년동안 가장 큰 MRO 서비스 사용자가 될 전망입니다. 인도나 중국 등 아시아태평양의 여러 나라들이 앞으로 수년간 강국으로 대두할 것으로 예상되기 때문에 항공기 보유 대수 증가는 자연스러운 흐름이며 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
터빈 엔진 부문은 시장에서 가장 높은 점유율을 차지하고 있으며 예측 기간 동안에도 이점이 계속되고 있습니다. 항공 교통량 증가는 항공기 납품 증가, 항공화물 운송 증가, 군용기 보유수 증가로 이어져, 이들 모두가 시장 성장을 가속합니다. 터빈 엔진은 움직이는 유체(물, 증기, 공기, 연료로부터의 연소 생성물)의 운동 에너지를 기계적 에너지로 변환하는 회전 엔진입니다. 터보프롭, 터보 팬, 터보 샤프트는 터빈 엔진의 다양한 유형입니다. 아시아태평양에서는 다양한 항공 플랫폼의 다양한 요구 사항을 수용하기 위해 몇 가지 전략적 제휴가 확인되었습니다.
예를 들어, 2023년 2월 Hindustan Aeronautics Limited(HAL)와 General Atomics Aeronautical Systems Incorporated(GA-ASI)는 벵골의 HAL 엔진 부문이 MQ-9B 가디언 고고도 장기 내구(HALE) 원격 조종 항공기 시스템(RPAS)을 움직이는 터보프롭 엔진을 지원합니다. 또한 2022년 9월 중국국제항공과 Rolls-Royce는 엔진의 유지보수, 수리, 오버홀(MRO)을 위한 새로운 합작 사업에 진출했습니다. Beijing Aero Engine Services Company Ltd.(BAESL)는 Rolls-Royce의 Trent 700, Trent XWB-84, Trent 1,000의 각 항공 엔진에 대한 MRO 서비스를 제공합니다. Air China와 Rolls-Royce는 각각 합작회사의 50%를 소유하고 있으며 약 3억 7,820만 달러의 계약을 맺고 있습니다. 따라서 항공기 엔진 MRO 계약 증가와 항공기 현대화 프로그램에 대한 지출 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속했습니다.
중국은 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, 향후 몇 년간이 지역에서 가장 성장할 것으로 예상됩니다. 시장의 성장은 나라에서 일어나고 있으며, 이는 더 많은 사람들이 항공기를 이용하고, 더 많은 자금이 항공 산업에 지출되고, 더 많은 항공사가 비행기를 갱신하기 때문입니다. 중국 민용 항공국에 따르면 2023년 설(1월 7일부터 2월 15일까지)에는 총 900만 명의 여객이 항공편을 이용하여 2022년 설에 비해 39% 증가했습니다.
예를 들어, Air China는 2022년 9월 중국에서 정비, 수리, 오버홀(MRO) 시설의 합작 사업(JV) 진출을 발표했습니다. 새로운 시설인 Beijing Aero Engine Services Company Limited는 Rolls-Royce의 Trent 700, Trent XWB-84, Trent 1,000 항공 엔진의 MRO 지원을 제공합니다. 중국국제항공과 Rolls-Royce는 각각 합작회사 주식의 50%를 보유하고 있으며 계약금액은 약 26억 1,000만위안(약 3억 7,820만 달러)입니다.
또한 2022년 2월 프랑스에 본사를 둔 대기업 항공기 엔진 제조업체인 Safran SA는 중국 소주에 새로운 MRO 시설을 개설할 것이라고 발표했습니다. 이 시설은 설립 중이며 2022년 말까지 가동할 예정이었습니다. 이 회사가 소유한 5,200제곱미터의 수리 스테이션은 중동과 인도에 걸쳐 있는 MRO 시설과 연결하여 전략적 헌신을 달성하는 데 도움이 되며, 이 회사는 세계 주요 항공사의 MRO 서비스를 위한 최적의 선택이 됩니다. 따라서 항공기 엔진 MRO 계약 증가와 항공 부문에 대한 지출 증가는 국가 전체 시장 성장을 가속하고 있습니다.
아시아태평양 항공기 엔진 MRO 시장은 경쟁이 치열해 Safran SA, General Electric Company, Rolls-Royce plc, GMF AeroAsia, HAECO Group 등 많은 유력 기업이 존재하고 보다 큰 시장 점유율을 겨루고 있습니다. 주요 엔진 MRO 서비스 제공업체는 차세대 기술을 통한 첨단 서비스 제공에 주력하고 있습니다. 또한 시장의 주요 기업은 M&A, 파트너십, 항공사와의 계약을 통해 사업 확대에 주력하고 있습니다. 2022년 3월 20일, Hindustan Aeronautics Limited와 Safran의 합작회사인 Helicopter Engines MRO Pvt Limited(HE-MRO)가 인도 고어에 새로운 시설을 열었습니다. HAL에 의하면, 신시설은 2023년 말까지 가동해, 연간 50기의 엔진, 연간 150기의 엔진을 생산할 예정이라고 합니다. HAL이 사프란과 체결한 MoU는 방어 기술과 MRO의 자립을 목표로 하는 인도 정부의 Atmanirbhar Bharat 비전의 일환입니다.
The Asia-Pacific Aircraft Engine MRO Market is expected to register a CAGR of 3.33% during the forecast period.

The COVID-19 outbreak impacted the entire aviation industry in Asia-Pacific. Nevertheless, in the present scenario, aircraft operators in the region resumed ordering new aircraft owing to a rebound in travel demand in the commercial and general aviation segments. This will boost aircraft engine MRO providers in the region during the forecast period.
Over the last ten years, there has been a big increase in the number of people flying in the Asia-Pacific region, and new emission rules have made it necessary to buy more new-generation planes. The aging military aircraft fleet in some countries of the Asia-Pacific region may generate significant demand as countries such as China, India, and Japan, among others, plan to extend these aging aircraft's service lives.
Rapid technological advancements in aircraft engine MRO are driving the market's growth. Key players have now started investing significant amounts in R&D to manufacture advanced aircraft engine components using different composites, increasing their operability for various operating environments and making the engines lighter while improving their operational life. Moreover, the region is also expected to be the largest MRO service user in the coming years. A natural corollary of fleet acquisition owing to the various countries of the Asia-Pacific, such as India and China, which are poised to emerge as powerhouses in the coming years, will drive the growth of the market.
The turbine engine segment held the highest shares in the market and continued its dominance during the forecast period. Growing air traffic leads to increased aircraft deliveries, rising air cargo transportation, and an increasing military aircraft fleets, all of which drive market growth. The turbine engine is a rotary engine that converts the kinetic energy of a moving fluid (water, steam, air, or combustion products from a fuel) into mechanical energy. Turboprop, turbofan, and turboshaft are various types of turbine engines. Asia-Pacific is witnessing several strategic collaborations to cater to the diverse requirements of the different aviation platforms.
For instance, in February 2023, Hindustan Aeronautics Limited (HAL) and General Atomics Aeronautical Systems Incorporated (GA-ASI) announced that the HAL Engine Division in Bengaluru will support the turboprop engines that power the MQ-9B Guardian High Altitude Long Endurance (HALE) Remotely Piloted Aircraft System (RPAS). Furthermore, in September 2022, Air China and Rolls-Royce entered a new joint venture for engine maintenance, repair, and overhaul (MRO). Beijing Aero Engine Services Company Ltd. (BAESL), a new joint venture, will provide MRO service for Rolls-Royce Trent 700, Trent XWB-84, and Trent 1000 aviation engines. Air China and Rolls-Royce each own 50% of the joint venture, which has a contract worth around USD 378.2 million. Thus, increasing aircraft engine MRO contracts and growing spending on aircraft modernization programs drove market growth during the forecast period.
China had the biggest share of the market, and it is also expected to grow the most in the region over the next few years.Market growth happens all over the country because more people are flying, more money is being spent on the aviation industry, and more airlines are updating their planes.China became the largest aviation market in terms of passenger capacity in 2020. According to the Civil Aviation Authority of China, during the Lunar New Year 2023, from Jan 7 to Feb 15, a total of 9 million passengers traveled via air, an increase of 39% compared to 2022's Lunar New Year.
Because the market has a lot of room to grow, MRO service providers and airlines are working together to keep planes safe to fly.For instance, Air China announced in September 2022 that they were entering a joint venture (JV) maintenance, repair, and overhaul (MRO) facility in China. The new facility, Beijing Aero Engine Services Company Limited, will provide MRO support on the Rolls-Royce Trent 700, Trent XWB-84, and Trent 1000 aero engines. Air China and Rolls-Royce each hold 50% of the shares in the joint venture, with a contract amount of about 2.61 billion yuan (about USD 378.2 million).
Furthermore, in February 2022, Safran SA, a major aircraft engine manufacturer based in France, announced the opening of a new MRO facility in Suzhou, China. The facility was being set up and was expected to be operational by the end of 2022. The company-owned 5,200-square-meter repair station helps it meet strategic commitments by linking it to its MRO facilities across Middle Eastern and Indian facilities, making the company an optimal choice for MRO services for major airlines across the world. Thus, increasing aircraft engine MRO contracts and growing spending on the aviation sector drive market growth across the country.
The Asia-Pacific aircraft engine MRO market is highly competitive and marked by the presence of many prominent players, such as Safran SA, General Electric Company, Rolls-Royce plc, GMF AeroAsia, and HAECO Group, competing for a larger market share. Key engine MRO service providers focus on providing advanced services through next-generation technologies. Furthermore, the major players in the market are focusing on business expansion through mergers and acquisitions, partnerships, and contracts with airlines. On March 20, 2022, Helicopter Engines MRO Pvt Limited (HE-MRO), a joint venture between Hindustan Aeronautics Limited and Safran, opened its new facility in Goa, India. According to HAL, the new facility will be operational by the end of 2023, with a planned capacity of 50 engines per year and a total power of 150 engines per year. The MoU signed by HAL with Safran is part of the Indian government's Atmanirbhar Bharat vision of achieving self-reliance in defense technologies and MRO.