미국의 역물류 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
US Reverse Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1683220
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

미국의 역물류 시장은 예측 기간 동안 11% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

미국의 역물류 시장 동향

전자상거래와 기술의 성장이 효율적인 역물류 수요를 촉진

전자상거래의 급속한 성장은 미국의 정방향 물류 및 역물류의 주요 촉인요인 중 하나입니다. 2017년 미국의 온라인 소매 판매액은 4,535억 달러로 2016년 3,900억 달러에서 16%의 성장률을 기록했습니다. 오프라인 소매점 매출은 3.4% 증가했습니다. 2017년 온라인 소매 판매는 전체 소매 판매의 8.9%를 차지했습니다. 전자상거래의 지속적인 급증은 반품 건수의 증가를 촉진했습니다. 전자상거래가 소매 시장에서 차지하는 비중이 커짐에 따라 전체 소매 반품률, 특히 배송을 통한 반품률이 계속 증가하여 전체 역공급망에 압력을 가할 수 있습니다.

기술은 역공급망의 다른 부문에서도 중요한 역할을 하고 있습니다. 인기 있는 소프트웨어 제공업체 중 하나인 Optoro는 과거 가격과 개별 제품 데이터를 결합하여 각 반품 품목을 재판매, 청산, 수리, 재활용 등 가장 수익성이 높은 처분 경로로 보내야 하는 위치를 알려주는 알고리즘을 기업에 제공합니다. Optoro는 스마트 라우팅이 반품 재고의 수익성을 크게 향상시킨다고 주장합니다.

옴니채널 반품에 대한 인기 증가

또 다른 성장 추세는 옴니채널 반품으로, 판매자는 소비자가 오프라인 매장에서 온라인 상품을 반품할 수 있도록 함으로써 더욱 편리하게 반품할 수 있도록 하고 있습니다. BORIS 반품(온라인 구매 후 매장 내 반품)은 판매자의 퍼스트마일 반품 배송 비용을 절감할 뿐만 아니라 추가 구매를 유도합니다. UPS 설문조사에 따르면 온라인 쇼핑객의 66%가 오프라인 매장에서 반품할 때 새로운 구매를 한 반면, 온라인에서 반품할 때는 44%에 그쳤습니다. 소매업체에 더 유리할 뿐만 아니라 전자상거래 쇼핑객의 58%는 우편으로 반품하는 것보다 오프라인 매장에서 반품하는 것을 선호했습니다. 또한 이러한 선호에도 불구하고 쇼핑객들은 전자상거래 반품을 매장으로 가져오는 것보다 배송을 선호할 가능성이 훨씬 더 높습니다. 또한 배송업체들은 인구 밀집 지역에 물리적 접근 지점을 확대하고 있습니다. 최근 월그린은 7,500개 매장에서 FedEx 패키지 픽업 및 배송 서비스를 제공하기로 합의했습니다. UPS 액세스 포인트는 세탁소, 편의점 등 4,000여 곳의 네트워크를 통해 서비스를 제공합니다. 해피 리턴즈는 쇼핑몰이나 매장의 키오스크에서 분실된 반품 물품을 수거하고 집하하는 스타트업입니다. 온라인 전용 소매업체에 반품 수거를 위한 물리적 채널을 제공합니다. 소매업체는 배송비를 절약하고, 고객은 즉시 환불을 받을 수 있으며, 상품을 포장하는 번거로움을 피할 수 있고, 쇼핑몰은 추가 유동인구를 확보할 수 있습니다.

미국의 역물류 산업 개요

미국의 역물류 시장 환경은 전자상거래 부문의 수요 증가와 첨단 기술의 발전으로 경쟁이 치열해지고 있습니다. 소매업체들은 효율적인 역물류 운영을 위해 점점 더 3자 물류(3PL) 제공업체에 의존하고 있습니다. 물류 회사는 반품 문제를 해결할 수 있는 좋은 위치에 있습니다. 이러한 기업은 자본, 규모, 전문성을 활용하여 상품이 역공급망을 통해 이동할 때 소매업체가 흔히 겪는 문제를 해결할 수 있습니다. 이러한 시나리오는 기존 업체뿐만 아니라 신규 업체들도 역물류에 더욱 집중하도록 유도하여 시장의 경쟁력을 높이고 있습니다. 기업들이 경쟁 우위를 확보하기 위한 새로운 방법을 모색하는 가운데, 종종 간과되는 반품 기능이 잠재적인 원천이 될 수 있습니다. 반품 관리에 더 많은 관심을 기울이는 기업은 보다 효율적이고 일관되며 신속한 고객 경험을 제공하고, 비용 절감은 물론 서비스와 수익성을 향상시키는 이점을 얻을 수 있을 것으로 기대됩니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 시장 인사이트

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 기업 프로파일

제8장 밸류체인의 기타 주요 기업별 통찰

제9장 부록

제10장 면책사항

HBR
영문 목차

영문목차

The US Reverse Logistics Market is expected to register a CAGR of greater than 11% during the forecast period.

US Reverse Logistics - Market - IMG1

Key Highlights

US Reverse Logistics Market Trends

Growth in E-commerce and Technology Propels the Demand for Efficient Return Logistics

The rapid growth in e-commerce is one of the major drivers of the forward and reverse logistics in the United States. In 2017, the online retail sales in the United States reached USD 453.5 billion, registering a growth rate of 16%, from USD 390 billion in 2016. The physical retail stores sales increased by 3.4%. The online retail sales accounted for 8.9% of the total retail sales, in 2017. The continuing surge of e-commerce was fueling a rise in the number of packages returned. As e-commerce grabs a greater share of the retail market, the overall retail return rate may continue to climb, especially the rate of goods returned via shipping, adding pressure to the entire reverse supply chain.

Technology is also playing a crucial role in other segments of the reverse supply chain. One popular software provider is Optoro, which combines historical pricing and individual product data into an algorithm that tells companies where they should route each return item, to the most profitable disposition path for a return, i.e., resale, liquidation, repair, recycling, or something else. Optoro claims that its smart routing dramatically improves the profitability of returned inventory.

Growing Popularity for Omnichannel Returns

Another growing trend is the omnichannel returns, in which merchants are making returns more convenient, by allowing consumers to return online items in physical locations. BORIS returns (buy online and return in store) not only save merchants the cost of first-mile return shipping, but also encourage additional purchases. According to a UPS survey, 66% of online shoppers made a new purchase when returning in store, compared to 44% when returning online. In addition to being better for retailers, 58% of e-commerce shoppers preferred to make returns at brick-and-mortar stores rather than mail them. Moreover, despite this preference, the shoppers are much more likely to ship their e-commerce returns than bring them to a store. Delivery companies are also expanding physical access points in high-population areas. Recently, Walgreens agreed to provide FedEx package pickup and delivery service at 7,500 stores. UPS Access Point offers services through a network of 4,000 locations, such as dry cleaners and convenience stores. Happy Returns is a startup that collects and aggregates loose return items at kiosks in malls or stores. It provides online-only retailers with a physical channel for collecting returns. Retailers save on shipping, customers get their refunds immediately and avoid the hassle of packing their item, and malls get additional foot traffic.

US Reverse Logistics Industry Overview

The reverse logistics market landscape of the United States is becoming highly competitive, with increasing demand from the e-commerce sector and evolution of advanced technologies. Retailers are increasingly turning toward third-party logistics (3PL) providers, to help them establish efficient reverse logistics operations. Logistics firms are well positioned to solve returns issues. These companies can take advantage of their capital, and scale and expertise to solve pain points commonly experienced by retailers, as goods move through the reverse supply chain. This scenario is attracting existing, as well as new player, to focus more on return logistics, thus making the market more competitive. As organizations seek new ways to gain competitive advantage, the often-overlooked returns function can be a potential source. Businesses that pay more attention to returns management are expected to obtain the benefits of delivering a more efficient, consistent, and responsive customer experience, and operate to cut costs, as well as enhance service and profitability.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 MARKET INSIGHTS

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 COMPANY PROFILES

8 INSIGHTS ON OTHER KEY PLAYERS IN THE VALUE CHAIN

9 APPENDIX

10 DISCLAIMER

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