역물류 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 반품 유형별, 서비스별, 최종 사용자 산업별, 지역별, 부문 예측(2025-2033년)
Reverse Logistics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Return Type (B2B Returns and Commercial Returns, Repairable Returns), By Service (Transportation, Warehousing), By End User Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1771703
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 150 Pages
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한글목차
역물류 시장의 성장 및 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 역물류 시장 규모는 2033년까지 3조 1,839억 4,000만 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 CAGR 17.4%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 역물류 업계의 성장에 기여하는 주요 요인 중 하나는 제품 품질에 대한 정부의 엄격한 규제입니다. 조직이 직면하는 가장 큰 위협 중 하나는 제품의 품질과 관련된 위험입니다. 소비자의 안전에 심각한 위협을 초래할 뿐만 아니라 불량품은 조직의 평판이나 신용에 심각한 타격을 줄 수 있습니다.
전미소매업협회(National Retail Federation)에 따르면 미국에서는 2018년 온라인 구매 전체의 10%가 고객에 의해 반품되었습니다. 지난 10년간 반품은 크게 증가했습니다. 디지털상의 문제, 고객의 행동, 전자상거래 전용의 진화된 비즈니스 모델 등으로 인해 온라인으로 구매한 상품은 실제 매장에서 구매한 상품보다 3배의 빈도로 반품되고 있습니다. 자동화, 로보틱스, 증강현실(A.R.A.R.)과 같은 첨단 기술의 이용이 늘어남으로써 전자상거래 기업은 효율성과 도달 가능성에서 탁월할 수 있게 되었습니다.
편의성, 리드 타임, 비용 및 선택의 풍부함으로 인해 온라인 구매를 선호하는 소비자가 늘어나고 있습니다. 전자상거래 비즈니스는 소매점이 및 제조 부문에서 최종 사용자에게 보다 짧은 리드타임으로 제품을 전송하기 때문에 출하와 창고 관리 능력에 크게 의존하고 있습니다. 자동화는, 고객으로부터의 반품 요구의 라우팅, 포장재 및 라벨재의 작성, 실제 점포에 대한 반품 대기 시간의 단축, 우송에 의한 반품 옵션의 제공 등에 이용할 수 있습니다.
엔터프라이즈는 로보틱 프로세스 자동화를 사용하여 반품 요청이 시작된 시점에 소비자에게 연락하고, 반품 프로세스를 완료하고, 모든 작업을 효율적으로 감사할 수 있습니다. 자동화를 통해 반품 프로세스에 투명성을 갖게 하여 고객이 반품이나 교환 요청을 하거나 보증 클레임을 제기한 시점에서 그 프로세스를 확실하게 인식할 수 있도록 할 수 있습니다. 또한 반품 프로세스의 부정행위도 막을 수 있습니다.
COVID-19의 대유행은 세계적인 공급망 운영에 악영향을 미쳤습니다. 물류 및 운송 서비스는 전례없는 과제에 직면했습니다. 미국, 인도, 영국 등 국가에서 봉쇄가 실시되면서 상품 이동에 불확실성이 생겨 운송사에 부담이 되었습니다. 물류 네트워크는 수급 불균형과 배송 능력 저하로 혼란을 겪었습니다. 많은 나라에서는 제한된 노동력과 조업 시간 단축으로 물류 활동에 또 다른 어려움이 생겼습니다.
그러나 COVID-19의 유행은 전자상거래 플랫폼의 성장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 봉쇄 동안 실제 매장이 폐쇄되었기 때문에 전자상거래 매출이 크게 증가했습니다. 디지털 커머스 360에 따르면 2020-2021년 미국의 전자상거래 매출은 2,190억 달러에 달했습니다. 온라인 판매의 급증으로 인해 세계 소비자의 상품 반품이 증가했습니다. 또한 상품 이동이 제한되어 주정부 및 국제정부가 제한을 부과했기 때문에 팬데믹 기간 동안 반품 및 환불이 지연되었습니다. 또한 기업은 경쟁사와의 차별화를 위해 반품 정책을 활용하고 있습니다.
역물류 시장 보고서 하이라이트
B2B 반품 및 상업 반품 부문이 2024년 35.1%로 최대 매출 점유율을 차지했습니다. B2B 반품 및 상업 반품은 역물류 분야에서 큰 성장을 이루고 있습니다.
운송 부문은 2024년 46.1%의 최대 수익 점유율을 차지했습니다. 신뢰할 수 있는 운송 네트워크는 물류 성능을 향상시키고, 전반적인 운영 비용을 줄이며, 제품 반품을 처리하기 위해 중요한, 더 나은 고객 서비스를 육성합니다.
소매 및 전자상거래 부문이 2024년 시장을 독점했습니다. 소매 및 전자상거래의 최종 사용자 산업 부문은 역물류에서 큰 성장을 이루고 있습니다.
자동차 분야는 예측 기간 동안 CAGR 17.9%라는 현저한 성장을 이룰 것으로 예측되고 있습니다. 자동차 리콜은 자동차 소유자, 자동차 제조업체, 부품 제조업체, 프랜차이즈 딜러, 보험 회사, 정부 당국 등 많은 이해 관계자에게 영향을 미칩니다.
아시아태평양의 역물류 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.6%를 보일 것으로 예측됩니다. 이 지역은 젊은 층 사이에서 패셔너블한 의류의 인기가 높아지고 있기 때문에 예측 기간 중에도 우위를 유지할 것으로 예측됩니다.
목차
제1장 조사 방법 및 범위
제2장 주요 요약
제3장 역물류 시장의 변수, 동향 및 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계의 과제
역물류 시장 분석 도구
업계 분석-Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 역물류 시장 : 반품 유형별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
역물류 시장 : 반품 유형별 변동 분석(2024년, 2033년)
리콜 반품
B2B 반품 및 상업 반품
수리 가능한 반품
사용 종료시의 반품
수명이 다했을 때의 반품
제5장 역물류 시장 : 서비스별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
역물류 시장 : 서비스별 변동 분석(2024년, 2033년)
교통기관
창고
재판매
대체 관리
환불 관리
기타
제6장 역물류 시장 : 최종 사용자 업계별 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
역물류 시장 : 최종 사용자 업계별 변동 분석(2024년, 2033년)
소매 및 전자상거래
의류
전자기기
신발
홈 데코레이션
기타
자동차
예비 부품
윤활제
차량 액세서리
가전
냉장고
TV
에어컨
그라인더
기타
헬스케어
약
퍼스널케어 제품
기타
제7장 역물류 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석
역물류 시장 점유율 : 지역별(2024년, 2033년)
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
GCC
남아프리카
제8장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 프로파일 및 상장 기업
DB SCHENKER(Deutsche Bahn AG)
Deutsche Post AG
FedEx Corporation
Kintetsu World Express, Inc.
United Parcel Service, Inc.
Yusen Logistics Co., Ltd.
RLG Systems AG
Core Logistic Private Limited
Safexpress Pvt. Ltd.
CH Robinson Worldwide, Inc.
AJY
영문 목차
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Reverse Logistics Market Growth & Trends:
The global reverse logistics market size is expected to reach USD 3,183.94 billion by 2033, registering a CAGR of 17.4% from 2025 to 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. One of the key factors contributing to the growth of the reverse logistics industry is the strict government regulations for product quality. One of the biggest threats faced by organizations is the risk associated with the quality of products. In addition to posing a serious threat to consumer safety, defective products can severely harm the organization's reputation and goodwill.
According to the National Retail Federation, 10% of overall online purchases were returned by customers in 2018 in the U.S. Over the past decade, the return of products has increased significantly. A purchase made online is returned three times more frequently than one purchased in a physical store due to digital problems, customer behaviors, and evolving business models exclusive to e-commerce. The increasing use of advanced technologies such as Automation, Robotics and Augmented Reality (A.R.A.R.) has enabled e-commerce companies to excel in efficiency and reachability.
An increasing number of consumers prefer online purchasing owing to benefits such as convenience, lead time, cost, and variety of choices. E-commerce businesses significantly depend on shipping and warehousing capabilities to transfer products from retailers or manufacturing units to end-users in a shorter lead time. Automation can be used to route customer return requests, create packaging and labeling materials, reduce wait times for returning items to physical stores, and offer customers the option to return orders by mail, among others.
Companies can use robotic process automation to contact consumers once the return request is initiated or to complete the return process and efficiently audit all operations. Automation can provide transparency in the return process to ensure that customers are aware of the process once they raise a request for a return, exchange, or submit a warranty claim. Moreover, it prevents fraud in the returns process.
The COVID-19 pandemic outbreak adversely impacted global supply chain operations. Logistics and transportation services encountered unprecedented challenges due to the pandemic. Lockdowns imposed in countries like the U.S., India, and the UK caused uncertainties in the movement of goods, placing strain on shipment companies. The logistics networks experienced disruptions due to supply and demand imbalances and reduced delivery capacity. Many nations encountered additional difficulties in their logistics activities owing to a limited workforce and reduced operational hours.
However, the COVID-19 pandemic had a positive impact on the growth of e-commerce platforms. With physical stores closed during lockdowns, there was a significant increase in e-commerce sales. Notably, in 2020-2021, the pandemic led to e-commerce sales amounting to USD 219 billion in the U.S., according to Digital Commerce 360. The surge in online sales consequently resulted in a rise in product returns by consumers worldwide. Moreover, the limited movement of goods and restrictions imposed by state and international governments caused delays in returns and refunds during the pandemic. In addition, businesses increasingly utilize return policies to distinguish themselves from their competitors.
Reverse Logistics Market Report Highlights:
The B2B returns and commercial returns segment accounted for the largest revenue share of 35.1% in 2024. B2B returns and commercial returns have experienced significant growth within the realm of reverse logistics
The transportation segment held the largest revenue share of 46.1% in 2024. A reliable transportation network offers improved logistics performance, reduced overall operating costs, and fosters better customer service, which is crucial for dealing with product returns
The retail & e-commerce segment dominated the market in 2024. The retail and e-commerce end-user industry segment has experienced significant growth within reverse logistics
The automotive segment is projected to grow at a significant CAGR of 17.9% over the forecast period. Many stakeholders are impacted by automotive recalls, including car owners, automakers, component manufacturers, franchised dealers, insurers, and government authorities.
The Asia Pacific reverse logistics market is anticipated to grow at a CAGR of 18.6% during the forecast period. The region is anticipated to retain its dominance over the forecast period owing to the growing popularity of fashionable apparel among the young population