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한글목차
위성 안테나 시장 규모는 2025년 47억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 10.94%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2030년에는 80억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
국경 보안, 해양 차단, 이동통신 등 중요한 영역에서 통신 기능 강화에 대한 수요가 최근 몇 년동안 크게 증가하고 있으며, 위성 안테나 시스템은 필수적인 솔루션으로 부상하고 있습니다.
주요 하이라이트
광대역 통신에 대한 수요는 지속적으로 증가하고 있으며, 반드시 특정 장소에 국한되지 않습니다. 이 수요에는 선박, 비행기, 차량(구급대원 포함)에서 활동하는 사용자들의 연결 요구가 포함되며, 고정되어 있으면서 동시에 활동적인 수요도 포함됩니다. 이 세 가지 서로 다른 플랫폼은 경로를 따라 상시 연결이 필요하며, 대도시나 인구가 많지 않은 지역의 서비스 취약 지역을 자주 통과합니다.
우주 탐사 임무 증가, 소형 위성의 보급, 투자 증가, 위성 지원 군사 시스템에 대한 수요 증가는 조사 대상 시장의 확대를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 3월, 캐나다의 우주 리더십을 지원하기 위해 연방 예산의 일부로 25억 달러의 자금 지원이 발표되었습니다. 여기에는 캐나다의 첨단 우주 산업을 지원하고 신기술 개발을 가속화하기 위한 달 탐사 가속 프로그램(LEAP)에 5년간 1억 5,000만 달러의 자금 지원도 포함되어 있습니다.
또한, Ku 대역 안테나는 경량이기 때문에 우주 프로젝트에서 활용도가 다른 대역에 비해 매우 높습니다. 우주공간에 배치되는 위성 안테나는 텔레메트리, GPS(전지구측위시스템), UHF(초고주파), FTS(비행종료시스템) 등의 용도에 점점 더 많이 사용되고 있습니다.
Union of Concerned Scientists(Union of Concerned Scientists)에 따르면, 2022년 4월 30일 현재 미국은 지구 궤도를 돌고 있는 3,433개의 위성을 보유하고 있습니다. 이는 중국이 541기를 차지할 뿐, 한 국가가 현재까지 보유한 위성 수로는 가장 많습니다. 또한, 조나단의 '스페이스 보고서'에 따르면 2022년에는 약 6,905개의 활동 중인 위성이 지구 궤도를 돌게 되었고, 이는 2021년에 비해 2,105개가 증가한 수치입니다. 이러한 엄청난 수의 위성은 조사 대상 시장의 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
위성 안테나는 시간이 지남에 따라 성능이 저하되거나 이동하여 신호 손실, 간섭, 성능 저하 등의 문제를 일으킬 수 있습니다. 효율적인 신호 송수신을 보장하기 위해서는 정기적인 유지보수 및 조정이 필요합니다. 그러나 위성 안테나, 특히 정지궤도 안테나의 유지보수는 비용이 많이 들고 논리적으로도 어려워 시장 확대에 영향을 미칠 수 있습니다. 이러한 어려움에 대한 해결책은 보다 내구성과 신뢰성이 높은 안테나 기술을 개발하고 유지보수 절차를 강화하는 것입니다.
팬데믹 이후 일부 업계는 시장 점유율을 확보하고 시장의 현재 요구에 대응하기 위해 다양한 전략적 개척에 투자하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 4월, 국방, 국가 안보 및 통신 솔루션 전문 기술 기업인 Kratos Defence &Security Solutions, Inc. Solutions, Inc.가 발표했습니다. 이 소형 디지타이저는 안테나에 내장되어 무선 주파수(RF) 신호를 현대의 소프트웨어 정의 통신 네트워크에서 사용할 수 있는 인터넷 프로토콜(IP) 데이터 스트림으로 효율적으로 변환합니다.
위성 안테나 시장 동향
우주 응용 분야가 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
세계 우주 산업은 괄목할 만한 성장과 기술 발전을 이루며 위성 안테나의 세계 수요 증가에 기여하고 있습니다.
위성을 이용한 통신 서비스에 대한 수요 증가는 위성 안테나 수요를 증가시키는 주요 요인이 되고 있습니다. 전 세계적으로 연결성이 확대됨에 따라 위성과 지상국 간의 통신을 촉진하는 안테나의 필요성이 증가하고 있습니다.
또한, 소형화 및 비용 절감의 진전에 따라 큐브샛과 초소형 위성을 포함한 소형 위성의 보급이 진행되고 있습니다. 이러한 소형 위성은 더 작고 컴팩트한 안테나를 필요로 하는 경우가 많아 특수 소형화 안테나 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
SpaceX, OneWeb 등 여러 개발업체들이 세계에 광대역 통신을 제공하기 위한 위성 별자리 계획을 수립하고 있으며, ITU에 따르면 전년도 고정형 광대역 가입 건수는 약 14억 건이었던 반면, 활성 모바일 광대역 가입 건수는 약 69억 건이었습니다.
인도 등 여러 국가의 정부는 우주 사업 진출을 장려, 지원, 규제하고, 스타트업과 비상장 기업이 세계 시장 점유율을 확대할 수 있는 기회를 제공하기 위해 우주 분야 개혁에 착수하고 있으며, 그 결과 위성 안테나에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이처럼 세계 우주 산업에서 위성 안테나에 대한 수요 증가는 위성 통신 서비스 확대, 위성 기술 발전, 고 대역폭 용도의 성장에 힘입어 예측 기간 동안 지속될 것으로 예상됩니다.
북미가 큰 시장 점유율을 차지합니다.
미국에서는 기존의 지상 인프라가 제한적이거나 이용이 불가능한 외딴 지역이나 미개발 지역에서 광대역 인터넷 접속을 제공하기 위해 위성 안테나의 사용이 증가하고 있습니다. 위성 인터넷 서비스는 지방의 연결을 연결하고 보장하는 데 효과적인 솔루션을 제공합니다. 또한, 신뢰할 수 있는 장거리 통신 및 방송 서비스에 대한 수요가 급증하면서 국내 위성 안테나의 채택을 촉진하고 있습니다.
또한, 지상에서 위성 안테나를 사용하는 주된 이유 중 하나는 지방과 외딴 지역에 광대역 인터넷 연결을 제공하기 위해서입니다. 많은 지방에서는 광섬유 케이블이나 기존 광대역 네트워크와 같은 지상 인프라가 경제적으로 실현 불가능하거나 지리적으로 설치가 어려운 경우가 많아 시장 성장에 큰 도움이 되고 있습니다.
캐나다는 광대하고 인구가 적은 지역으로 알려져 있어 전통적인 광대역 인프라를 구축하기 어려운 지역으로 알려져 있습니다. 위성 안테나는 원격지 및 서비스 소외 지역에 고속 인터넷 액세스를 제공하는 효과적인 솔루션을 제공함으로써 캐나다의 위성 안테나 성장에 기여하고 있습니다.
캐나다는 위성 이미지를 통한 지구관측에서 강력한 존재감을 보이고 있습니다. 또한, 위성 안테나는 주거지역, 특히 지상 브로드밴드 선택이 제한적인 지방이나 외딴 지역에 설치되는 경우가 많습니다.
주요 지역 기업들도 소비자 기반을 확장하고 다양한 용도 수요를 더 잘 충족시키기 위해 투자, 다른 기업과의 합병, 신규 프로젝트에 투자하고 있습니다. 따라서 지속적인 파트너십, 협업, M&A, 투자로 인해 위성 안테나의 채택은 예측 기간 동안 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
위성 안테나 산업 개요
위성 안테나 시장은 많은 대기업이 존재하기 때문에 경쟁이 매우 치열한 시장 공간으로 여러 세계 및 지역 기업이 관심을 끌기 위해 경쟁하고 있습니다. 이 시장은 신규 진출기업에게는 진입 장벽이 높기 때문에 시장 견인 기회에 영향을 미치고 있습니다. 많은 사용자들은 비용 절감을 위해 연간 계약이나 리스 기반 서비스를 선택하고 있습니다. 또한 최근에는 다양한 용도에 대응하기 위해 더 나은 주파수 대역을 제공하는 안테나를 선택하는 기업도 늘고 있습니다. 이에 따라 위성 안테나 수요가 증가하고 있습니다. 이 제품을 제공하는 기업들은 대부분 허니웰, 해리스, 미쓰비시상사 등 시장 선도 기업들입니다. 혁신은 지속 가능한 경쟁 우위를 가져다 줍니다. 여러 기업이 이 시장을 유리한 기회로 보고 있기 때문에 기업 집중도는 예측 기간 동안 완만한 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 전반적으로 경쟁 기업 간의 적대적 관계는 높아질 것으로 예상됩니다.
2023년 6월, 올리콘 AM과 에어버스는 위성 안테나 클러스터 적층 가공에 대한 380만 유로(418만 달러)의 계약을 체결하였습니다. 이 부품은 궤도에 진입하는 일련의 통신 위성에 사용될 예정입니다. 이번 계약의 일환으로 올리콘 AM은 레이저 분말층 융합 기술을 사용하여 약 400 x 400 x 400 mm 크기의 알루미늄 안테나 클러스터를 3D 프린팅할 예정입니다.
2023년 2월, MDA는 아르헨티나 국영 통신사와 신규 계약을 체결하고 아르헨티나 전역과 볼리비아, 파라과이, 칠레에 초고속 인터넷과 디지털 영상 및 음성 서비스를 제공하는 ARSAT-SG1 위성에 Ka 대역 멀티빔 안테나를 공급했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
제6장 시장 세분화
주파수대별
C-band
K/KU/KA-band
S/L-band
X-band
VHF 및 UHF band
기타 주파수대
안테나 유형별
플랫 패널 안테나
파라볼라 안테나
혼 안테나
유리섬유 강화 플라스틱 안테나
철제 몰드 안테나
기타 안테나 유형
용도별
우주
육상
해상
항공
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아태평양
기타 세계 기타 지역(라틴아메리카와 중동 및 아프리카)
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Honeywell International Inc.
CPI International Inc.
Kymeta Corporation
Norsat International Inc.
COBHAM LIMITED(AI Convoy(Luxembourg) S.a r.l.)
L3harris Technologies Inc.
Viasat Inc.
Airbus DS Government Solutions Inc.(Airbus SE)
Macdonald, Dettwiler and Associates Ltd(Maxar Technologies)
Gilat Satellite Networks Ltd
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 향후 동향
LSH
영문 목차
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The Satellite Antenna Market size is estimated at USD 4.79 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.05 billion by 2030, at a CAGR of 10.94% during the forecast period (2025-2030).
As the demand for enhanced communication capabilities has grown significantly over the past few years in vital domains, including border security, marine interdiction, and mobile telecom, satellite antenna systems have emerged as essential solutions.
Key Highlights
The demand for broadband communications continues to rise and is not necessarily location-specific. This demand includes the need for connection for users functioning on ships, planes, and vehicles (including first responders) that are both fixed and active. These three distinct platforms require constant connectivity along their routes, frequently passing through unserved sections of major metropolitan cities and less heavily populated regions.
The growing number of space exploration missions, the proliferation of small satellites, rising investments, and expanding demand for satellite-assisted military systems are facilitating the expansion of the market studied. For instance, in March 2023, funding of USD 2.5 billion was announced as part of the federal budget to support Canadian leadership in space, including USD 150 million over five years for the Lunar Exploration Accelerator Program (LEAP) to support Canada's advanced space industry and help accelerate the development of new technologies.
Furthermore, due to the lightweight profile of the Ku band antennas, their application in space-bound projects is significantly higher than other bands. The satellite antennas deployed in space are being increasingly used for applications in telemetry, GPS (global positioning system), UHF (ultra-high frequency), FTS (flight termination system), etc.
According to the Union of Concerned Scientists, as of April 30, 2022, the United States had 3,433 operational artificial satellites circling the Earth. It is the number of satellites a single country has to date, with China accounting for only 541. Furthermore, according to Jonathan's Space Report, an estimated 6,905 active satellites circled the Earth in 2022, an increase of 2,105 active satellites from 2021. Such a huge number of satellites is anticipated to provide opportunities for the growth of the market studied.
Satellite antennas can get degraded or out of alignment over time, which can cause problems, including signal loss, interference, or poor performance. Regular maintenance and adjustment are required to guarantee efficient signal transmission and reception. However, maintaining satellite antennas, particularly those in geostationary orbit, may be expensive and logistically challenging, affecting market expansion. The solution to these difficulties is creating more durable and dependable antenna technology and enhancing maintenance procedures.
Post-pandemic, several industries are investing in various strategic developments to gain market share and keep them updated with the current requirements in the market. For instance, in April 2023, the launch of the OpenEdgeTM 2500 digitizer, designed expressly to assist satellite antenna manufacturers in digitally enabling their products, was announced by Kratos Defence & Security Solutions, Inc., a technology firm specializing in defense, national security, and communications solutions. When incorporated into any antenna, the compact digitizer efficiently transforms radio frequency (RF) signals into Internet protocol (IP) data streams that may be used in contemporary software-defined communications networks.
Satellite Antenna Market Trends
Space Application is Expected to Hold Significant Market Share
The global space industry has been experiencing significant growth and technological advancements, contributing to the increasing demand for satellite antennas worldwide.
The growing demand for satellite-based communication services is a primary factor driving demand for satellite antennas in the market. With the expansion of global connectivity, there is an increasing need for antennas to facilitate communication between satellites and ground stations.
In addition, miniaturization and cost reduction advancements are leading to the proliferation of small satellites, including CubeSats and nanosatellites. These small satellites often require smaller, more compact antennas, increasing demand for specialized miniaturized antenna solutions.
Several players, such as SpaceX, OneWeb, and others, are developing plans for satellite constellations to provide global broadband coverage. ITU said there were around 1.4 billion fixed broadband subscriptions in the previous year, whereas active mobile broadband subscriptions were about 6.9 billion.
The governments of several countries, such as India, have started space sector reforms to encourage, support, regulate, and provide startups and private companies an opportunity to engage in space operations to grow their market share globally, resulting in increased demand for satellite antennas.
Thus, increasing demand for satellite antennas in the global space industry is driven by the expansion of satellite communication services, advancements in satellite technology, and growth in high bandwidth applications and is projected to continue during the forecast period.
North America to Hold Significant Market Share
Satellite antennas are increasingly used in the United States to provide broadband internet access in remote and underserved areas where traditional terrestrial infrastructure is limited or unavailable. Satellite internet services offer a viable solution for bridging and ensuring connectivity in rural regions. Moreover, a surge in the need for reliable long-distance communication and broadcasting services drives the adoption of satellite antennas within the country.
Moreover, one of the prime reasons for using satellite antennas on land is to provide broadband internet connectivity to rural and remote areas. In many rural regions, terrestrial infrastructure such as fiber optic cables or traditional broadband networks may not be economically feasible or geographically challenging to deploy, driving the market's growth significantly.
Canada is known for its vast and sparsely populated regions, making it challenging to deploy traditional broadband infrastructure. Satellite antennas provide an effective solution for delivering high-speed internet access to remote and underserved areas, contributing to the growth of satellite antennas in the country.
Canada has a strong presence in Earth observation through satellite imagery. Moreover, satellite antennas are often installed in residential areas, particularly in rural and remote regions with limited terrestrial broadband options.
Significant regional companies are also investing, merging with other businesses, and investing in new projects to increase their consumer base and better meet their demands across various applications. Hence, with ongoing partnerships and collaborations, mergers and acquisitions, and investments, the adoption of satellite antennas is expected to increase significantly during the forecast period.
Satellite Antenna Industry Overview
The Satellite Antenna market comprises several global and regional players vying for attention in a highly competitive market space due to the presence of many large players. The market poses high barriers to entry for new players, impacting the opportunities to gain traction. Many users opt for annual contracts or lease-based services to cut their costs. Of late, companies have also been opting for antennas that provide better frequency bands for various applications. This has led to an increase in the demand for satellite antennas. Most companies providing the product are major players in the market, such as Honeywell Inc., Harris, Mitsubishi, etc. Innovation brings about a sustainable and competitive advantage. The firm concentration ratio is expected to record moderate growth during the forecast period because several companies consider this market a lucrative opportunity. Overall, the competitive rivalry is expected to be high.
In June 2023, Oerlikon AM and Airbus signed a EUR 3.8 million (USD 4.18 million) contract for the additive manufacture of satellite antenna clusters. These components would be used in a series of communication satellites put into orbit. As part of this new contract, Oerlikon AM would 3D print aluminum antenna clusters that measure approximately 400 x 400 x 400 mm using laser powder bed fusion technology.
In February 2023, MDA secured a new contract with Argentina's National Telecommunications Company to supply Ka-band multi-beam antennas for its ARSAT-SG1 satellite which provides high-speed internet and digital video and voice services across the country and to Bolivia, Paraguay, and Chile.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Space Exploration Projects
5.1.2 Increasing Adoption of Small Satellites
5.2 Market Restraints
5.2.1 Maintenance for Addressing Poor Transmission of Signals
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Frequency Band
6.1.1 C Band
6.1.2 K/KU/KA Band
6.1.3 S and L Band
6.1.4 X Band
6.1.5 VHF and UHF Band
6.1.6 Other Frequency Bands
6.2 By Antenna Type
6.2.1 Flat Panel Antenna
6.2.2 Parabolic Reflector Antenna
6.2.3 Horn Antenna
6.2.4 Fiberglass Reinforced Plastic Antenna
6.2.5 Iron Antenna with Mold Stamping
6.2.6 Other Antenna Types
6.3 By Application
6.3.1 Space
6.3.2 Land
6.3.3 Maritime
6.3.4 Airborne
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 Japan
6.4.3.3 India
6.4.3.4 South Korea
6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East and Africa)