Flat-Panel Satellite Antennas: Trends and Forecasts 2024-2034
상품코드:1814229
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 19 Slides
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
'벤더가 FPA 시장에 참여 하기 위해는 사업자와의 긴밀한 파트너십이 필수적이지만, 비즈니스 모델은 보다 광범위한 접속 플랫폼으로 이동하고 있습니다.
위성통신(삿트콤)으로 사용되는 플랫 패널 안테나(FPA) 단말기 기회를 평가하고, 2024년부터 2034년까지 기기 시장 예측을 제공합니다. 또한 적절한 기술력과 시장 개척 전략을 개발하며 이 비즈니스 기회에 대응하려고 하는 위성통신 지상 기기 벤더에 대한 제안도 행하고 있습니다.
FPA 출하대수와 매출 성장을 가속하는 동향, 가격 변천 및 각 지역 시장에서 기대되는 성능 평가
FPA를 둘러싸는 기술 동향과 다양한 업종이나 시스템 레벨 요건에 대한 각각의 적합성 분석
FPA 벤더 시장 전략 개요와 궤도, 용도, 기술 유형별 달라에 관한 인사이트
위성통신 기기 벤더와 그 파트너가, FPA 업계 단기 및 장기 매출 기회에 대처하기 위한 전략적 지침
보고서 구분
업계별(부문)
브로드밴드 액세스
기업 VSAT
백홀 및 트렁킹
해상
온쇼어 모바일
항공(여객기, 비즈니스 제트기)
정부 및 군(유인, UAS, 해상, 육상 COTP, 육상 COTM)
변수
설비 수입(100만 달러)
단위 : 출하
주파수대역
고정 위성 서비스(FSS) Ku-band
정지 지구 궤도(GEO) HTS Ka- 및 Ku-band
비정지 지구 궤도(비GEO) HTS
지역
아시아
유럽
라틴아메리카
중동 및 아프리카
북미
대서양 지역
인도양 지역
태평양 지역
본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문
향후 10년간 FPA 시장 기기 판매 및 출하 전망
다른 궤도나 주파수대역 FPA 채택은 어떻게 진행될 전망인가?
시장에서 보급되어 있는 FPA 기술은 어떠한 것이며, 진화하는 고객의 기대에 어느 정도 적합한 것인가?
FPA 시장에서 액세스 가능한 기회에 대처하고, 수직화된 경쟁사와의 차별화를 목표로 하는 위성통신 기기 벤더에 있어서 전략적인 필수사항이란 무엇인가?
본 보고서 대상자
위성 단말기 벤더
위성 서비스 제공업체
위성통신 사업자
통신사업자 및 이동통신 사업자(MNO)
본 보고서에서 언급하고 있는 기업
Airbus
ALL.SPACE NETWORKS
BAE Systems
Eutelsat
GetSat
Gilat Satellite Networks
Hughes Networks Systems
ST Engineering iDirect
Intellian
Intelsat
Kuiper Systems
Kymeta
Satcube
Satixfy
SES
SpaceX
Starwin
Telesat
Thinkom Solutions
Viasat
LSH
영문 목차
영문목차
"Tight operator partnerships are crucial for vendors to enter the FPA market, but business models are transitioning towards broader connectivity platforms."
This report assesses the opportunity for flat-panel antenna (FPA) terminals used in satellite communications (satcom) and provides an equipment market forecast for the period between 2024 and 2034. It also provides recommendations for satcom ground equipment vendors that want to address this opportunity by developing the appropriate technological capabilities and go-to-market strategies.
Report coverage:
10-year market forecast of equipment revenue and shipments for satcom FPA terminals, segmented by region, vertical and capacity type.
Assessment of the trends driving FPA shipment and revenue growth, price evolution and performance expectations across different regional markets.
Analysis of the technologies across the FPA landscape, and their respective suitability for different verticals and system-level requirements.
Overview of the go-to-market strategies among FPA vendors and discussion about how they differ by orbit, application and technology type.
Strategic guidance for satcom equipment vendors and their partners to address short- and long-term revenue opportunities in the FPA industry.
Report segmentation
Vertical (segment):
Broadband access
Enterprise VSAT
Backhaul and trunking
Maritime
Land-mobile
Aeronautical (passenger, business jet)
Government and military (manned, UAS, maritime, land COTP, land COTM)
Variable:
Equipment revenue (USD million)
Units: shipped
Frequency band:
Fixed-satellite service (FSS) Ku-band
Geostationary Earth orbit (GEO) high-throughput satellite (HTS) Ka- and Ku-band
Non-geostationary Earth orbit (non-GEO) HTS
Geographical regions:
Asia (ASIA)
Europe (EUR)
Latin America (LAM)
Middle East and Africa (MEA)
North America (NAM)
Atlantic Ocean Region (AOR)
Indian Ocean Region (IOR)
Pacific Ocean Region (POR)
Questions answered in this report:
What is the equipment revenue and shipment outlook for the FPA market over the next 10 years?
How is the adoption of FPAs expected to progress across different orbits and frequency bands?
What are the prevalent FPA technologies in the market, and how well-suited are they to evolving customer expectations?
What are the strategic imperatives for satcom equipment vendors that want to address the accessible opportunities in the FPA market and aim to differentiate their offers from those of verticalised competitors?
Who should read this report:
Satellite terminal vendors
Satellite service providers
Satellite operators
Telecoms operators and mobile network operators (MNOs)