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한글목차
전력 소매 시장 규모는 2025년에 5,754억 9,000만 달러로 추정되고, 예측 기간 중(2025-2030년)의 CAGR은 5.2%로 전망되며, 2030년에는 7,415억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
중기적으로는 전력 수요 증가와 전기차의 보급이 예측기간 시장을 견인할 것으로 보입니다.
한편, 분산형 발전의 새로운 공급원은 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.
첨단 미터와 사하라 이남 아프리카의 전력 수요와 같은 전력 소매 시장 기술의 진보는 예측 기간 동안 시장에 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 2022년 전력 소비 수요가 가장 높기 때문에 예측 기간 동안 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
주요 시장 동향
주택 부문이 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
주택에서의 전력 사용에는 조명, 난방, 냉방, 냉장, 가전제품, 컴퓨터, 전자기기, 기계, 대중교통 시스템의 작동에 전력을 사용하는 것이 포함됩니다.
미국은 세계 발전량 중에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 2022년 미국은 세계 발전량의 15.6%를 차지했습니다.
미국 에너지정보국에 따르면 2022년 미국의 총 전력소비량은 약 4조500억 kWh로 1950년의 14배로 과거 최고가 되었습니다. 총 전력 최종 소비량에는 소비자에게 소매 전력 판매와 직접 전력 사용이 포함됩니다.
또한 2022년 주택 부문의 전력 소매 점유율은 38.9%로 2021년보다 3.5% 높았습니다. 2022년 미국 주택 부문의 전력 소매 총 소비량은 1조 4,200억 kWh였습니다.
미래 대응 기술의 중요한 지표인 스마트 미터의 채용은 일반 포장 무선 서비스 기술을 통해 배전 회사와 소비자의 양방향 실시간 통신을 가능하게 함으로써 스마트 그리드로의 길을 엽니다. 스마트 미터 설치에 대한 정부의 지원 조치로 전력 소매 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 주거 부문에서는 스마트 미터를 사용하여 고객의 전력 서비스의 신뢰성과 품질을 향상시키고, 전력 사용량을 추적하고, 에너지 소비를 줄이고 비용을 절감하는 데 충분한 정보를 바탕으로 의사 결정을 내릴 수 있습니다.
예를 들어, 유럽 연합(EU)은 2022년 4월 청정 에너지 부문의 5개 프로젝트에 약 1억 3,400만 달러를 할당했습니다. 세르비아의 프로젝트는 세르비아 배전 시스템에서 스마트 미터를 채택하는 데 도움이 됩니다. 자금은 클라예보, 차차크, 니스에서 스마트 미터 도입의 첫 단계에 사용됩니다.
이러한 점에서 주택 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점할 전망
아시아태평양은 세계 인구의 50% 이상과 대도시의 60%를 차지합니다. 급속한 인구 증가와 산업화에 따라 수백만 명의 신규 고객이 전력에 대한 액세스를 받고 있기 때문에 이 대륙은 앞으로 전력 수요 증가에 직면할 것으로 보입니다.
세계 에너지 데이터 통계 검토에 따르면 2022년 아시아태평양의 1차 에너지 소비량은 277.6 엑사줄로 전년대비 연률 2.1% 증가했습니다. 중국과 같은 국가는 전력 수요가 가장 높으며 세계 총 에너지 소비량의 26.4%를 차지합니다.
다양한 지역 정부는 전력 소매에 현대 기술을 적용하기 위한 조치를 취하고 있습니다. 아시아태평양의 많은 국가에서는 더 많은 배전(T&D) 네트워크가 필요합니다. 이러한 지역에 전력을 공급하기 위해, 이 지역의 국가들은 송전선 네트워크와 스마트 미터링 시스템의 구축에 다액의 투자를 실시했습니다.
예를 들어 인도 정부는 2023년 3월 배전 부문 쇄신 계획(RDSS)에서 전국 규모의 스마트 미터 프로그램을 실시했습니다. 이 계획에 따라 인도 정부는 전국에 25조대 이상의 스마트 미터를 설치하는 것을 목표로 하고 있습니다.
이상으로부터 예측기간 동안 아시아태평양이 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
경쟁 구도
세계의 전력 소매 시장은 적당히 부문화되어 있습니다. 주요 기업(순부동)으로는 Engie SA, AGL Energy Ltd., China Huadian Corporation LTD.(CHD), Duke Energy Corporation., Electricite de France SA. 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
조사의 전제
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
서문
시장 규모 및 수요 예측(단위 : 10억 달러)(-2028년)
최근 동향 및 개발
정부의 규제 및 시책
시장 역학
성장 촉진요인
전력 수요 증가
전기자동차의 보급 확대
성장 억제요인
분산형 발전의 새로운 공급원
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 세분화
최종 사용자별
주택
업무용
산업용
지역별
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
영국
프랑스
이탈리아
독일
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
주요 기업의 전략
기업 프로파일
Engie SA
AGL Energy Ltd.
China Huadian Corporation LTD.(CHD)
Duke Energy Corporation
Electricite de France SA.
Enel SpA
Keppel Electric Pte. Ltd.
Tata Power Co. Ltd.
E.ON SE
Iberdrola SA
제7장 시장 기회 및 향후 동향
전력 소매업에 있어서 디지털 기술의 활용에 의한 고객 인게이지먼트의 향상
AJY
영문 목차
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The Electricity Retailing Market size is estimated at USD 575.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 741.50 billion by 2030, at a CAGR of 5.2% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Over the medium period, the increase in the demand for electricity and the rising adoption of electric vehicles is expected to drive the market in the forecast period.
On the other hand, new sources of distributed electricity generation are expected to restrain the market's growth.
Nevertheless, advancements in the technology of the electricity retail market, like advanced meter and the requirement of power in the sub-Saharan Africa region, is expected to create opportunity for the market in the forecast period.
Asia-Pacific is expected to dominate the market in the forecast period owing to the highest demand for electricity consumption in 2022.
Key Market Trends
Residential Segment is Expect to have a Significant Share in the Market
Residential electricity use includes using electricity for lighting, heating, cooling, refrigeration, and operating appliances, computers, electronics, machinery, and public transportation systems.
The United States has a significant share in World's electricity generation. In 2022, the country's share was 15.6% of the World's electricity generation.
According to U.S. Energy Information Administration, total electricity consumption in the United States was about 4.05 trillion kWh in 2022, the highest amount recorded and 14 times greater than electricity use in 1950. Total electricity end-use consumption includes retail electricity sales to consumers and direct electricity use.
Additionally, in 2022, the residential sector's retail electricity share was 38.9% of total electricity retail sales, 3.5% higher than in 2021. The total retail electricity consumption of the residential sector in the United States accounted for 1.42 trillion kWh in 2022.
The adoption of smart meters, a significant measure of future-ready technologies, paves the way for the smart grid by enabling two-way real-time communication between distribution companies and consumers through general package radio services technologies. With supportive government policies for installing smart meters, the demand for retail electricity is expected to increase. In the residential sector, using smart meters can help improve the reliability and quality of electricity service for customers, track their electricity usage, and make informed decisions about reducing their energy consumption and saving money on their bills.
For instance, in April 2022, European Union allocated around USD 134 million for five projects in the clean energy sector, including Advanced System for Remote Meter Reading Project. The project in Serbia will help the introduction of smart metering in the electricity distribution system in Serbia. The funds will be used for the first phase of smart meter deployment in Kraljevo, Cacak, and Nis.
Thus, owing to the above points, the residential segment is expected to hold a significant market share.
Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market
Asia-Pacific is home to more than 50% of the global population and 60% of the large cities. The continent will face increasing demand for power in the future as millions of new customers are gaining access to electricity, with rapid population growth and industrialization.
According to the Statistical Review of World Energy Data, in 2022, Asia-Pacific's total primary energy consumption accounted for 277.6 Exajoules, an annual growth rate of 2.1% compared to the previous year. A country like China has the highest electricity demand, accounting for 26.4 % of total world energy consumption.
Various regional governments are also taking steps to apply modern technology in electricity retailing. Many countries in Asia-Pacific need more transmission and distribution (T&D) networks, and hence, electricity is not available in some of the remote and rural areas. To bring electricity to these areas, the countries in the region are investing heavily in building a transmission line network and smart metering system.
For instance, in March 2023, the government of India implemented a nationwide Smart Meter program in the Revamped Distribution Sector Scheme (RDSS). Under this scheme, the government of India aims to install over 25 crore Smart Meters is envisaged across the country.
Thus, owing to the above points, Asia-Pacific is expected to dominate the market in the forecast period.
Competitive Landscape
The global electricity retailing market is moderately fragmented. Some of the major companies (in no particular order) include Engie SA, AGL Energy Ltd., China Huadian Corporation LTD. (CHD), Duke Energy Corporation., and Electricite de France SA., among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Increase in the Demand for Electricity
4.5.1.2 Rising Adoption of Electric Vehicles
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 New Sources of Distributed Electricity Generation
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End-User
5.1.1 Residential
5.1.2 Commercial
5.1.3 Industrial
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States of America
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of the North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 France
5.2.2.3 Italy
5.2.2.4 Germany
5.2.2.5 Rest of the Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of the Asia-Pacific
5.2.4 South America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Argentina
5.2.4.3 Rest of the South America
5.2.5 Middle-East & Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 Rest of the Middle-East & Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Engie SA
6.3.2 AGL Energy Ltd.
6.3.3 China Huadian Corporation LTD. (CHD)
6.3.4 Duke Energy Corporation
6.3.5 Electricite de France SA.
6.3.6 Enel S.p.A.
6.3.7 Keppel Electric Pte. Ltd.
6.3.8 Tata Power Co. Ltd.
6.3.9 E.ON SE
6.3.10 Iberdrola SA
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Using Digital Technologies in Electricity Retailing to Improve Customer Engagement