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통신용 클라우드 시장 규모는 2025년에 577억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.76%로, 2030년에는 1,254억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
클라우드 기술의 최신 동향으로 인해 통신 사업자는 인터넷으로 전환할 수 있게 되었으며, 세계 기타 지역과의 연결을 유지하기 위해 값비싼 하드웨어를 준비할 필요가 없어졌습니다.
주요 하이라이트
클라우드 네이티브 기술, 네트워크 기능 가상화, 소프트웨어 정의 네트워킹을 결합한 분산 컴퓨팅 네트워크는 통신용 클라우드로 알려져 있습니다. 네트워크와 컴퓨팅 리소스가 여러 장소와 클라우드에 분산되어 있으므로 자동화와 오케스트레이션이 매우 중요합니다. 이 개발은 가상화되고, 프로그래밍이 가능하며, 인위적으로 지능적인 네트워크 아키텍처를 구축하는 것입니다. 네트워크 아키텍처를 변경하는 최첨단 클라우드 비즈니스 전술을 채택하는 것도 또 다른 측면입니다. 세계 통신 클라우드 동향은 인터넷과 모바일 기기의 보급 증가, 다양한 비즈니스의 빠른 디지털 전환 등을 들 수 있습니다.
정보 통신 기술의 발전은 전 세계 비즈니스 운영에 큰 변화를 가져오고 있습니다. 다양한 정부 및 공기업은 중요한 정보 인프라 서비스에 의존하고 있습니다. 또한 기업은 비즈니스 운영 수요 증가에 대응하기 위해 클라우드 서비스에 대한 관심을 높이고 있습니다.
오버 더 탑 클라우드 서비스에 대한 수요 증가, 운영 관리 비용 절감, 통신용 클라우드에 대한 기업의 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
비용 효율적이고 사용자 친화적인 브라우저 기반 통신 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 많은 주목할 만한 벤더들이 북미에서 산업별 WebRTC 솔루션 및 서비스 도입을 고려하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 그러나 통신 사업자에 대한 사이버 공격은 전화와 인터넷을 사용하는 소비자에 대한 서비스를 방해하고, 비즈니스를 마비시키며, 정부의 업무를 중단시킬 수 있으므로 사이버 위협의 위험은 시장 성장에 큰 도전이 될 수 있습니다.
COVID-19 팬데믹으로 인해 통신 업계는 새로운 기술과 클라우드 패턴에 적응하기 위한 변화의 시기를 맞이하고 있습니다. 재택근무를 하는 사람들이 늘어나면서 가정교육을 위한 교육 리소스 확보와 비디오 엔터테인먼트 스트리밍이 증가하고 있습니다. 이에 따라 통신 업계는 음성, 데이터, 광대역 서비스의 급격한 증가를 예상할 수 있습니다.
통신용 클라우드 시장 동향
통신용 클라우드 시장을 독점할 것으로 예상되는 솔루션
솔루션 분야에는 네트워크 기능의 가상화, 통합 커뮤니케이션 및 협업, 컨텐츠 전송 네트워크 등의 옵션이 포함됩니다. 인터넷과 모바일 기기의 사용 확대는 솔루션의 수용을 촉진하고 있습니다. 그 결과, 조직은 업무 효율성과 조직의 민첩성을 향상시키기 위해 새로운 기술을 점점 더 많이 활용해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 기업이 사용하는 용도에는 음성 메일, 이메일, IM(인스턴트 메시징), 통합 메시징, 음성, 웹, 화상회의, 파일 공유, 화이트보드, 소셜 네트워킹 등이 있습니다.
시장에서 제공되는 솔루션에는 통합 커뮤니케이션 및 협업, 컨텐츠 전송 네트워크 등이 있습니다. 이는 주로 인터넷과 모바일 기기의 보급률 증가에 기인합니다. 이에 따라 비즈니스 민첩성을 향상시키고 업무 효율성을 높이기 위해 첨단 기술을 활용해야 할 필요성을 인식하는 기업이 증가하고 있습니다.
이러한 기업은 전화, 이메일, 음성 메일, 통합 메시징, 인스턴트 메시징(IM), 프레즌스, 오디오, 웹, 화상회의, 파일 공유, 화이트보드, 모빌리티, 소셜 네트워킹 등 다양한 커뮤니케이션 및 협업 애플리케이션을 도입하고 있습니다. 협업 애플리케이션을 도입하고 있습니다.
또한 최종사용자의 업종을 불문하고 조직의 디지털화 추세와 함께 온라인 사용자들 사이에서 미디어 컨텐츠와 리치 비디오 컨텐츠에 대한 수요가 급증하고 있는 것도 컨텐츠 전송 네트워크 솔루션의 필요성을 더욱 부추기고 있습니다.
북미가 통신용 클라우드 시장에서 큰 비중을 차지
북미에서는 기술력 있는 직원들을 보유한 대기업이 지속적으로 혁신적인 기술을 제공하면서 큰 침투를 보였습니다. 미국과 캐나다에서는 하이브리드 통신을 위한 클라우드 도입이 증가하고 있으며, 퍼블릭 클라우드 분야에서 이용 가능한 동급 최고의 데이터 분석과 인공지능을 통합하여 소비자의 니즈와 취향을 예측하고 충족시킬 수 있습니다. 또한 기업은 클라우드를 통해 사일로화된 데이터베이스를 없애고 고객 데이터를 통합하여 매력적인 옴니채널 고객 경험을 제공하고 고객을 360도로 파악할 수 있습니다.
IT의 소비화는 모빌리티의 붐과 지능형 모바일 기기의 개발과도 관련이 있습니다. 또한 사용자 친화적이고 경제적인 브라우저 기반 커뮤니케이션 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 여러 유명 제조업체들이 북미에서 산업별 WebRTC 솔루션과 서비스를 제공할 가능성을 검토하고 있습니다. 이는 간접적으로 시장 성장을 가속화할 것으로 예상됩니다.
또한 이 지역의 강점은 최근 수년간의 이동성 향상과 IT의 소비화로 인한 스마트 모바일 기기의 폭발적인 증가에 기인합니다. 또한 비용 효율적이고 사용자 친화적인 브라우저 기반 통신 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 많은 주목할 만한 벤더들이 북미에서 산업별 WebRTC 솔루션 및 서비스 도입을 고려하고 있으며, 이는 간접적으로 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
최근 개최된 MWC 라스베가스에서는 기업, 클라우드, 서비스 프로바이더, 그리고 가정에 이르기까지 다양한 새로운 통신 솔루션이 전시되었습니다. 북미에서 가장 중요한 커넥티비티 행사에서 선보인 5가지 새로운 제품과 서비스를 소개합니다.
COVID-19는 현재 진행 중인 건강, 경제, 사회 위기가 요구하는 회복력, 새로운 경험과 제품, 구조적 비용 절감을 구축하기 위한 디지털 혁신의 기반으로서 각 지역 통신 사업자들에게 클라우드 전환을 극적으로 가속화할 것을 요구하는 새로운 변곡점을 만들어냈습니다.
통신용 클라우드 산업 개요
주요 기업은 AT&T Inc., BT Group PLC, Verizon Communications Inc., Level 3 Communications Inc., Telefonaktiebolaget L.M. Ericsson, Deutsche Telekom, NTT Communications Corporation 등입니다. 이들 업체들은 신기술 및 신제품을 개발하고 시장에 도입하기 위해 M&A 및 제품 출시를 하는 경우가 증가하고 있습니다. 따라서 시장의 집중도는 더욱 높아질 것으로 예상됩니다.
2022년 9월 - 윈드리버와 델 테크놀러지스(Dell Technologies)가 협력하여 통신 클라우드 도입에 혁명을 일으키고 있습니다. 윈드리버와 공동으로 설계한 최초의 델 솔루션은 개방형 클라우드 네이티브 네트워크 기술의 채택을 가속화할 수 있도록 돕습니다.
2022년 5월 - 노키아가 출시한 클라우드 네이티브 IMS 보이스 코어(IMS Voice Core) 제품은 통신 서비스 프로바이더(CSP)의 운영 민첩성 향상, 네트워크 운영 간소화, 네트워크 관리 비용 절감을 돕습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
시장의 정의와 범위
조사의 전제
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 이해관계자 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
통신 업계에서 하이브리드 클라우드의 채택 확대
운영 관리 비용의 삭감
시장이 해결해야 할 과제
보안 침해의 리스크
세계의 통신용 클라우드 시장에서 COVID-19의 영향
제6장 주요 기술 투자
클라우드 기술
인공지능
사이버 보안
디지털 서비스
제7장 시장 세분화
유형별
솔루션
유니파이드 커뮤니케이션과 협업
컨텐츠 딜리버리 네트워크
기타 솔루션
서비스
코로케이션 서비스
네트워크 서비스
전문 서비스
매니지드 서비스
기타 유형
애플리케이션별
빌링과 프로비저닝
트래픽 관리
기타 애플리케이션
클라우드 플랫폼별
Software-as-a-Service
Infrastructure-as-a-Service
Platform-as-a-Service
최종사용자별
BFSI
소매
제조업
운송·유통
헬스케어
정부기관
미디어 및 엔터테인먼트
기타 최종사용자
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양
인도
중국
일본
기타 아시아태평양
세계의 기타 지역
제8장 경쟁 구도
기업 개요
AT&T Inc.
BT Group PLC
Verizon Communications Inc.
Telstra Corporation Ltd
Telefonaktiebolaget LM Ericsson
Deutsche Telekom
NTT Communications Corporation
CenturyLink Inc
Singapore Telecommunications Limited
China Telecommunications Corporation
Telus Corporation
Swisscom AG
제9장 투자 분석
제10장 시장 기회와 향후 동향
KSA
영문 목차
영문목차
The Telecom Cloud Market size is estimated at USD 57.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 125.40 billion by 2030, at a CAGR of 16.76% during the forecast period (2025-2030).
The latest trend of cloud technology has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet, where there is no longer the need to have costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world.
Key Highlights
A distributed computing network that combines cloud-native technologies, network function virtualization and software-defined networking is known as the "telecommunication cloud." Since network and computing resources are dispersed across several locations and clouds, automation and orchestration are crucial. This development is the deployment of a virtualized, programmable, and artificially intelligent network architecture. Adopting cutting-edge cloud business tactics that modify network architecture is another aspect. Some global telecom cloud trends include rising internet and mobile device adoption and the quick digital transformation of various businesses.
The advancements in information and communications technology have brought remarkable changes in global business operations. Various government and public enterprises are dependent on critical information infrastructure services. Also, organizations are now showing more interest in cloud services to meet the growing demand from business operations.
The increasing demand for over-the-top cloud services, lower operational and administrative costs, and growing awareness about telecom cloud among enterprises are expected to boost the market's growth.
With the rising demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions, many notable vendors are looking to introduce vertical-specific WebRTC solutions and services in North America, which is expected to boost the market's growth. However, the risk of cyber threats poses a significant challenge to market growth, as cyber attacks on telecommunication operators can disrupt services for phone and internet consumers, cripple businesses, and shut down government operations.
Due to the Covid-19 pandemic, the telecom industry is experiencing a transformational period of advancement to adjust to new technologies and cloud patterns. With an increasing number of people working from home, obtaining educational resources for homeschooling and streaming video entertainment is rising. Given this, the telco industry is naturally seeing spikes in voice, data, and broadband services.
Telecom Cloud Market Trends
Solution Expected To Dominate the Telecom Cloud Market
The solution area includes options for network function virtualization, unified communication and collaboration, and content delivery networks. The growing use of the internet and mobile devices is driving the acceptance of solutions. As a result, organizations need to leverage new technology more and more to improve operational efficiency and organizational agility. Applications used by businesses include voicemail, email, IM (instant messaging), unified messaging, audio, web, and video conferencing, file sharing, whiteboarding, social networking, and more.
The solution offerings in the market include unified communication and collaboration, a content delivery network, and other solutions. This is majorly owing to the increasing internet and mobile device penetration. With this, businesses increasingly acknowledge the need to leverage advanced technologies to improve business agility and gain operational efficiencies.
They are deploying a broad array of communications and collaboration applications, including telephone, email, voice mail, unified messaging, instant messaging (IM) and presence, audio, web, and video conferencing, file sharing and whiteboarding, mobility, social networking, and more.
Additionally, the exponentially rising media content and demand for rich video content among the increasing online users, along with the trend of digitization among organizations across end-user verticals, spurs the need for content delivery network solutions.
North America Holds the Major Share in the Telecom Cloud Market
North America witnessed a huge penetration from large enterprises with technically-skilled employees, providing continuous innovative technologies. In the U.S. and Canada, there is an increase in the use of hybrid telco cloud installations, which enables the integration of best-in-class data analytics and artificial intelligence available in the public cloud sector to anticipate and meet the needs and preferences of consumers. The businesses also use the cloud to get rid of silo databases, combine customer data, offer an engaging Omni channel customer experience, and develop a 360-degree view of the customer.
The consumerization of IT, which is also to blame for this region's dominance, may be linked to the current boom in mobility and the development of intelligent mobile gadgets. In addition, several well-known manufacturers are looking into the possibilities of providing industry-specific WebRTC solutions and services in North America in response to the growing need for browser-based communication solutions that are user-friendly and economical. Indirectly, this is anticipated to accelerate market growth.
Further, the dominance of this region can be attributed to the recent increase in mobility and the explosion of smart mobile devices due to the consumerization of IT. Moreover, with the rising demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions, many notable vendors are looking to introduce vertical-specific WebRTC solutions and services in North America, which is indirectly expected to boost the market's growth.
Recently, A wide range of brand-new telecommunications solutions aimed at businesses, cloud and service providers, and even homes were displayed at MWC Las Vegas this year. Here is a selection of five fresh goods and services displayed at North America's most important connectivity event.
COVID-19 has created a new inflection point that requires every regional telecom provider to dramatically accelerate the move to the cloud as a foundation for digital transformation to build the resilience, new experiences and products, and structural cost reduction that the ongoing health, economic, and societal crisis demands.
Telecom Cloud Industry Overview
The major players include AT&T Inc., BT Group PLC, Verizon Communications Inc., Level 3 Communications Inc., Telefonaktiebolaget L.M. Ericsson, Deutsche Telekom, and NTT Communications Corporation. These players are increasingly undertaking mergers and acquisitions and product launches to develop and introduce new technologies and products in the market. Hence, the market concentration will be high.
September 2022 - Wind River and Dell Technologies have cooperated to revolutionize telecom cloud installations. The market-first co-engineered Dell solution with Wind River will aid in accelerating the adoption of open, cloud-native network technologies.
May 2022 - The cloud-native IMS Voice Core product, which Nokia announced the release, will aid CSPs (Communication Service Providers) in enhancing operational agility, streamlining network operations, and lowering the cost of managing their networks.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Market Definition and Scope
1.2 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Hybrid Cloud in Telecom
5.1.2 Lower Operational and Administration Costs
5.2 Market Challenges
5.2.1 Risk of Security Breaches
5.3 Impact of Covid-19 in Global Telecom Cloud Market