통신 클라우드 시장 보고서 : 유형, 컴퓨팅 서비스, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Telecom Cloud Market Report by Type, Computing Services, Application, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1722503
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 149 Pages
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한글목차
세계 통신 클라우드 시장 규모는 2024년 484억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 2,068억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 16.63%를 보일 것으로 전망하고 있습니다. 확장 가능하고 비용 효율적인 통신 솔루션에 대한 수요 증가, 네트워크 성능 향상에 대한 요구 증가, 광범위한 디지털 혁신, 데이터 트래픽 급증 등이 세계 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
통신 클라우드는 통신 산업에서 기존의 기계 기반 유선 전화 서비스에서 클라우드 컴퓨팅 서비스로의 전환을 정의하기 위해 사용되는 용어입니다. 클라우드 컴퓨팅은 네트워크 리소스를 효율적으로 활용하고 무제한의 네트워크 용량을 제공함으로써 예측 불가능한 데이터 증가를 관리하고, 향상된 고객 경험을 제공할 수 있게 해줍니다. 최소한의 관리 노력과 서비스 제공업체와의 상호 작용으로 즉각적인 기술 및 수익성 높은 비즈니스 가치를 제공합니다. 또한 스토리지, 서버, 네트워크의 가상화를 촉진하여 인프라 비용을 절감하고 리소스의 효율적인 공유를 가능하게 합니다. 최근 통신 클라우드 솔루션은 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI), 헬스케어, 소매, 미디어, 엔터테인먼트, 제조, 정부, 운송 등 다양한 산업에서 각광을 받고 있습니다.
통신 클라우드 시장 동향 :
통신 클라우드는 통신 조직이 인터넷으로 전환할 수 있게 해주었고, 기업이 세계 다른 지역과의 연결을 유지하기 위해 값비싼 하드웨어가 필요하지 않게 해주었습니다. 그 결과, 비즈니스 민첩성과 업무 효율성을 높이기 위해 기업들이 클라우드 서비스에 대한 선호도가 변화하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 기업의 통신 클라우드에 대한 인식이 높아지고, 운영 관리 비용 절감에 대한 인식이 높아지면서 제품 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 최근 코로나 바이러스 감염증(코로나19)의 확산으로 재택근무 및 온라인 교육을 받는 개인들의 수가 크게 증가하고 있습니다. 이에 따라 데이터 소비 증가와 OTT(Over-The-Top) 클라우드 서비스에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 일부 주요 기업들은 비용 효율적이고 사용자 친화적인 브라우저 기반 통신 솔루션에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 산업별 웹 실시간 통신(WebRTC) 솔루션과 서비스를 도입하는 데 주력하고 있습니다. 이 외에도 디지털화 추세의 부상, 가상 환경에 대한 수요 증가, 인터넷 및 스마트폰 보급률 증가, 리치 미디어 컨텐츠에 대한 수요 증가, 기술 발전 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 통신 클라우드 시장 규모는?
2025-2033년 통신 클라우드 세계 시장 성장률 전망은?
세계 통신 클라우드 시장을 주도하는 주요 요인은?
코로나19가 세계 통신 클라우드 시장에 미치는 영향은?
세계 통신 클라우드 시장의 유형별 분류는?
세계 통신 클라우드 시장의 컴퓨팅 서비스별 구분은?
통신 클라우드 세계 시장 용도별 분류는?
세계 통신 클라우드 시장의 최종 사용자별 시장 현황은?
세계 통신 클라우드 시장의 주요 지역은?
세계 통신 클라우드 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 통신 클라우드 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
퍼블릭 클라우드
프라이빗 클라우드
하이브리드 클라우드
제7장 시장 분석 : 컴퓨팅 서비스
SaaS
IaaS
PaaS
제8장 시장 분석 : 용도별
컴퓨팅
데이터 스토리지
아카이빙
기업 애플리케이션
기타
제9장 시장 분석 : 최종사용자별
은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
소매
제조
운송 및 유통
헬스케어
정부
미디어 및 엔터테인먼트
기타
제10장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제11장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제12장 밸류체인 분석
제13장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제14장 가격 분석
제15장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
BT Group plc
China Telecom Corporation Limited
Dell Technologies Inc.
Deutsche Telekom AG
Google LLC
International Business Machines Corporation
Microsoft Corporation
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
Oracle Corporation
Singapore Telecommunications Limited
Telefonaktiebolaget LM Ericsson
Telstra Corporation Limited
Telus Corporation
Verizon Communications Inc.
LSH
영문 목차
영문목차
The global telecom cloud market size reached USD 48.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 206.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.63% during 2025-2033. The increasing demand for scalable, cost-effective communication solutions, along with the rising need for enhanced network performances, widespread digital transformation and rapid increase in data traffic are key factors fueling the market growth globally.
Telecom cloud is a term used to define the shift in the telecommunication industry from conventional machine-based landline services to cloud computing services. It enables the utilization of networking resources efficiently and provides unlimited network capacity to manage unpredictable data growth and offer an enhanced customer experience. It delivers immediate technical and profitable business values with minimal management effort or service provider interaction. Moreover, it facilitates the virtualization of storage, servers and networks, reduces the cost of infrastructure, and allows efficient sharing of resources. In recent years, telecom cloud solutions have gained traction across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), healthcare, retail, media and entertainment, manufacturing, government, and transportation.
Telecom Cloud Market Trends:
Telecom cloud has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet and eliminated the need for costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world. As a result, the shifting preferences toward cloud services among enterprises to enhance business agility and operational efficiency represent the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing awareness regarding the telecom cloud among enterprises and lower operational and administrative costs are catalyzing the product demand. Additionally, with the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19), there has been a significant increase in the number of individuals working from home and obtaining education online. Along with this, the rising consumption of data and the escalating demand for over-the-top (OTT) cloud services are propelling the market growth. Furthermore, several key players are focusing on introducing industry-specific web real-time communication (WebRTC) solutions and services to meet the growing demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions. Other factors, including the emerging digitization trend, growing need for virtual environments, increasing penetration of the internet and smartphones, rising demand for rich media content, and technological advancements, are also creating a favorable market outlook.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud
Breakup by Computing Services:
SaaS
IaaS
PaaS
Breakup by Application:
Computing
Data Storage
Achieving
Enterprise Application
Others
Breakup by End User:
BFSI
Retail
Manufacturing
Transportation and Distribution
Healthcare
Government
Media and Entertainment
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), BT Group plc, China Telecom Corporation Limited, Dell Technologies Inc., Deutsche Telekom AG, Google LLC, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, Oracle Corporation, Singapore Telecommunications Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, Telus Corporation and Verizon Communications Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global telecom cloud market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global telecom cloud market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global telecom cloud market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global telecom cloud market?
5.What is the breakup of the global telecom cloud market based on the type?
6.What is the breakup of the global telecom cloud market based on the computing services?
7.What is the breakup of the global telecom cloud market based on application?
8.What is the breakup of the global telecom cloud market based on the end user?
9.What are the key regions in the global telecom cloud market?
10.Who are the key players/companies in the global telecom cloud market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telecom Cloud Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Public Cloud
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Private Cloud
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Hybrid Cloud
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Computing Services
7.1 SaaS
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IaaS
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 PaaS
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Computing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Data Storage
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Achieving
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Enterprise Application
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Manufacturing
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Transportation and Distribution
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Government
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Media and Entertainment
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 SWOT Analysis
15.3.2 BT Group plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 China Telecom Corporation Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dell Technologies Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Deutsche Telekom AG
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Google LLC
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 International Business Machines Corporation