통신 클라우드 시장 보고서 : 유형, 컴퓨팅 서비스, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Telecom Cloud Market Report by Type, Computing Services, Application, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1722503
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 149 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,337,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,783,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,230,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 통신 클라우드 시장 규모는 2024년 484억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 2,068억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 16.63%를 보일 것으로 전망하고 있습니다. 확장 가능하고 비용 효율적인 통신 솔루션에 대한 수요 증가, 네트워크 성능 향상에 대한 요구 증가, 광범위한 디지털 혁신, 데이터 트래픽 급증 등이 세계 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

통신 클라우드는 통신 산업에서 기존의 기계 기반 유선 전화 서비스에서 클라우드 컴퓨팅 서비스로의 전환을 정의하기 위해 사용되는 용어입니다. 클라우드 컴퓨팅은 네트워크 리소스를 효율적으로 활용하고 무제한의 네트워크 용량을 제공함으로써 예측 불가능한 데이터 증가를 관리하고, 향상된 고객 경험을 제공할 수 있게 해줍니다. 최소한의 관리 노력과 서비스 제공업체와의 상호 작용으로 즉각적인 기술 및 수익성 높은 비즈니스 가치를 제공합니다. 또한 스토리지, 서버, 네트워크의 가상화를 촉진하여 인프라 비용을 절감하고 리소스의 효율적인 공유를 가능하게 합니다. 최근 통신 클라우드 솔루션은 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI), 헬스케어, 소매, 미디어, 엔터테인먼트, 제조, 정부, 운송 등 다양한 산업에서 각광을 받고 있습니다.

통신 클라우드 시장 동향 :

통신 클라우드는 통신 조직이 인터넷으로 전환할 수 있게 해주었고, 기업이 세계 다른 지역과의 연결을 유지하기 위해 값비싼 하드웨어가 필요하지 않게 해주었습니다. 그 결과, 비즈니스 민첩성과 업무 효율성을 높이기 위해 기업들이 클라우드 서비스에 대한 선호도가 변화하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 기업의 통신 클라우드에 대한 인식이 높아지고, 운영 관리 비용 절감에 대한 인식이 높아지면서 제품 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 최근 코로나 바이러스 감염증(코로나19)의 확산으로 재택근무 및 온라인 교육을 받는 개인들의 수가 크게 증가하고 있습니다. 이에 따라 데이터 소비 증가와 OTT(Over-The-Top) 클라우드 서비스에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 일부 주요 기업들은 비용 효율적이고 사용자 친화적인 브라우저 기반 통신 솔루션에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 산업별 웹 실시간 통신(WebRTC) 솔루션과 서비스를 도입하는 데 주력하고 있습니다. 이 외에도 디지털화 추세의 부상, 가상 환경에 대한 수요 증가, 인터넷 및 스마트폰 보급률 증가, 리치 미디어 컨텐츠에 대한 수요 증가, 기술 발전 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 통신 클라우드 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 컴퓨팅 서비스

제8장 시장 분석 : 용도별

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

제10장 시장 분석 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global telecom cloud market size reached USD 48.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 206.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.63% during 2025-2033. The increasing demand for scalable, cost-effective communication solutions, along with the rising need for enhanced network performances, widespread digital transformation and rapid increase in data traffic are key factors fueling the market growth globally.

Telecom cloud is a term used to define the shift in the telecommunication industry from conventional machine-based landline services to cloud computing services. It enables the utilization of networking resources efficiently and provides unlimited network capacity to manage unpredictable data growth and offer an enhanced customer experience. It delivers immediate technical and profitable business values with minimal management effort or service provider interaction. Moreover, it facilitates the virtualization of storage, servers and networks, reduces the cost of infrastructure, and allows efficient sharing of resources. In recent years, telecom cloud solutions have gained traction across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), healthcare, retail, media and entertainment, manufacturing, government, and transportation.

Telecom Cloud Market Trends:

Telecom cloud has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet and eliminated the need for costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world. As a result, the shifting preferences toward cloud services among enterprises to enhance business agility and operational efficiency represent the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing awareness regarding the telecom cloud among enterprises and lower operational and administrative costs are catalyzing the product demand. Additionally, with the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19), there has been a significant increase in the number of individuals working from home and obtaining education online. Along with this, the rising consumption of data and the escalating demand for over-the-top (OTT) cloud services are propelling the market growth. Furthermore, several key players are focusing on introducing industry-specific web real-time communication (WebRTC) solutions and services to meet the growing demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions. Other factors, including the emerging digitization trend, growing need for virtual environments, increasing penetration of the internet and smartphones, rising demand for rich media content, and technological advancements, are also creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Computing Services:

Breakup by Application:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), BT Group plc, China Telecom Corporation Limited, Dell Technologies Inc., Deutsche Telekom AG, Google LLC, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, Oracle Corporation, Singapore Telecommunications Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, Telus Corporation and Verizon Communications Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Telecom Cloud Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Computing Services

8 Market Breakup by Application

9 Market Breakup by End User

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기