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B2B 기업용 및 산업용 웨어러블 시장은 예측 기간 중에 28.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 추이할 전망
주요 하이라이트
기업용 웨어러블 시장은 여명기에 있으며 고객 경험 향상을 목적으로 한 용도가 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 웨어러블은 실시간 고객 데이터 액세스, 비즈니스 분석 탐색, 몰입형 고객 경험 제공, 공장 운영, 교육 등에 널리 사용됩니다.
세계 기업의 IT 조직은 현재 웨어러블의 장점을 인식하고 있으며, 이를 통해 최신 애플리케이션 배포를 대규모로 자동화하는 방법을 개발하여 기업에 제공합니다. 모바일 앱은 충실한 고객 기반을 구축하고 통찰력 있는 고객 데이터를 제공할 수 있습니다. 기업은 특히 고객 및 비즈니스 파트너와 긴밀한 관계를 유지하는 경우 이러한 앱이 CX를 어떻게 강화할 수 있는지 이해해야 합니다.
스마트 공장 설정 수요는 웨어러블 시장의 성장을 도와줍니다. 세계 각국의 정부는 혁신적인 제조 기술의 큰 잠재력을 인식하고 있습니다. 따라서 정부는 IIoT와 같은 기술의 연구개발을 지원하고 자금을 제공하며 기술과 민간기업의 잠재적인 채용자가 될 것으로 기대하고 있습니다. 그들은 스마트 공장 설정을 구축하고 실행하기 위해 새로운 IoT 프로젝트와 구현을 재정적으로 지원합니다.
현재 배터리 수명 및 기타 전원 제한으로 제한되는 작동 시간 연장,(실시간 작동을 위한) 고속 데이터 전송과 저전력 밸런스, 경량화, 생체 적합성 등의 기술적 장애가 B2B 웨어러블의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 데이터 프라이버시에 대한 우려는 기밀 데이터가 웨어러블 네트워크를 통해 유통되는 B2B 설정에서 웨어러블 채택을 지연시킬 수 있습니다.
COVID-19 팬데믹은 웨어러블 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. NFC 칩과 RFID 태그와 같은 중요한 부품은 공급망의 정체에 직면했습니다. 그러나 유행 이후 시장은 긍정적인 영향을 받았으며 디지털 경제, 특히 스마트 워치와 같은 웨어러블 장치의 상승이 가속화되었습니다.
B2B 기업용 및 산업용 웨어러블 시장 동향
스마트 팩토리 셋업 수요가 웨어러블 성장을 뒷받침할 전망
산업용 웨어러블은 부품 비용의 꾸준한 감소와 소비자 부서의 학습으로 인한 기능성 향상으로 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 산업용 웨어러블은 효율성을 높이고, 안전성을 향상시키고, 통신 루프를 단축하고, 신입 사원 교육 및 교육 과정을 가속화하며, 원격지 전문가가 기술적 문제에 대해 논의할 수 있도록 합니다.
불행히도, 특히 제조업에서 훈련은 본래 핸즈오프 방식입니다. 얕은 경험이 장비의 심각한 손상, 부상, 성능 저하로 이어질 수 있기 때문입니다. 고용주는 웨어러블 기술을 활용하여 오래된 프로세스를 현대적이고 효율적으로 만들 수 있습니다. 예를 들어 General Motors는 증강현실(AR) 글라스인 Google Glass를 활용하여 직원들에게 독특하고 개선된 교육 과정을 제공했습니다.
국제노동기구(ILO)에 따르면 15초에 151명의 노동자들이 산재 사고를 겪고 있다고 합니다. ILO는 또한 적어도 연간 3억 1,700만 명의 노동자들이 전 세계에서 비치사적인 노동재해를 겪고 있음을 밝혔습니다. 웨어러블 센서나 내장 센서를 사용하면 노동자를 추적하여 넘어짐이나 중장비, 과로로 인한 부상을 방지할 수 있습니다. 앞으로 제조 부문은 IoT와 커넥티드 머신의 상승을 활용하여 직장을 더욱 안전하게 만들 것으로 기대되고 있습니다. 증강현실(AR)을 탑재한 스마트 글라스는 제조 현장에서 다음의 큰 흐름이 될 것으로 예상되고 있습니다.
IBM은 전 세계 건축 및 건설 산업의 철강 제조업체인 North Star BlueScope Steel과 협력하여 직원들이 직장에서 더 안전하게 지낼 수 있도록 하는 인지 플랫폼을 개발하고 있습니다. 이 시스템은 웨어러블 안전 기술에 IBM Watson IoT를 사용합니다. IBM Employee Wellness and Safety Solution의 일부인 이 기술은 헬멧과 손목띠에 내장된 센서에서 데이터를 수집하고 이를 분석하여 직원과 관리자에게 실시간으로 경고를 제공합니다.
핸즈프리 지침 및 커뮤니케이션을 위한 웨어러블 디바이스는 이 기술의 친숙하고 실용적인 용도입니다. 예를 들어, 석유, 가스 및 자동차 작업자는 종종 복잡한 지침을 문서화해야 합니다. 이런 유형의 교육에는 감사 추적이 없기 때문에 지시가 올바르게 수행되었는지 여부를 알 수는 없습니다. Intoware가 현재 제공하는 소프트웨어 제품인 WorkfloPlus는 직원이 다양한 장치(웨어러블, 스마트폰, 태블릿 등)의 앱을 사용하여 프로세스가 올바르게 수행되었음을 나타내는 신뢰할 수 있는 정보를 제공할 수 있습니다.
북미가 B2B 기업용 및 산업용 웨어러블의 주요 시장 점유율을 차지할 전망
북미가 B2B 기업용 및 산업용 웨어러블의 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되는 것은 기술의 채용, 인터넷의 보급, 군용 등 하이엔드 용도의 기술 개발로 이어지는 연구에 대한 정부 지출에 의한 것입니다.
북미에는 웨어러블 단말기를 저가격으로 제공하는 유력한 시장 진출기업이 존재해 고객에게 합리적인 가격이 되고 있습니다. 많은 국제 진출 기업들은 웨어러블 단말기의 제조와 조립을 이 지역에 거점을 두는 현지 제조업체에 의뢰하고 브랜드명을 붙이고 있습니다. 소비자용 전자기기 제품의 보급률이 높은 것은 미국과 캐나다입니다. 예를 들어 미국에서 BMW는 자동차 검사 점검과 품질 보증에 스마트 글라스를 사용합니다. 이 회사는 검사적으로 검사원이 사진과 비디오로 데이터를 가져와 제조 품질의 잠재적인 편차를 기록할 수 있도록 했습니다. BMW는 종이 기반의 품질 보증 점검을 폐지하고, 검토를 효율화하고, 명세서와 관련된 더 많은 맥락 정보를 제공할 수 있습니다.
웨어러블 디바이스 제조업체는 경쟁 우위를 확보하기 위해 웨어러블 디바이스를 지속적으로 혁신하고 있습니다. 일부 제조업체들은 결제 기능을 가능하게 하기 위해 NFC 기술을 웨어러블 터미널에 통합하고 있습니다. 또, 생활수준의 향상에 의해 이 지역에서는 웨어러블 디바이스 수요가 높아지고 있다
Cisco에 따르면 미국에서는 인터넷 사용자의 총 수가 2022년 3억 700만 명(인구의 92%)에서 2023년에는 3억 2,700만 명(인구의 94%)이 될 것으로 예상됩니다. 2022년 말까지 네트워크 접속 기기의 32%가 모바일 접속이 될 것으로 예상되어 웨어러블 시장 수요를 견인합니다.
과학자들은 생체 인증 웨어러블과 통합된 전투 장비에 사물 인터넷을 사용하고, 군인이 적을 식별하고, 전투에서 더 나은 성능을 발휘하고, 에지 컴퓨팅을 사용하여 장치와 무기 시스템에 액세스하는 것을 지원하기 때문에 군사 전투의 미래는 하이테크가 될 것으로 예상됩니다. 미국 육군 연구소는 최근 새로운 전장 예측 분석을 개발하기 위해 Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks(IoBT REIGN)에 2,500만 달러를 수여했습니다. 미국 정부는 이러한 기술의 가장 큰 투자자 중 하나이며 소비자이기도합니다.
B2B 기업용 및 산업용 웨어러블 산업 개요
B2B 기업용 및 산업용 웨어러블 시장은 소수의 진출기업이 시장을 독점하고 통합되어 있습니다. 그러나 그 비용을 줄이는 기술의 보급과 노동 집약적인 서비스 부문에서의 용도 확대에 의해 시장 규모의 확대가 전망되고 있습니다. 이러한 이유로 미래에는 여러 진출 기업이 이 시장에 진입할 것으로 예상됩니다.
2022년 5월, B2B 유니콘 Zetwerk는 노이다에 히어러블, 웨어러블, IoT(사물인터넷) 장비를 위한 최첨단 ODM(대상 브랜드에 의한 설계 제조) 시설을 개설했습니다. 노이다의 시설은 50,000 평방 피트에 이르는 첨단 테스터가 있는 16 개의 제조 라인과 제품 개발을위한 혁신 연구소로 구성되어 있습니다.
게다가 2022년 1월, 비전 AI 소프트웨어의 주요 기업인 Neurala는 스마트 공장에서 품질 검사를 개선하기 위한 새로운 검출 기술 출시를 발표했습니다. 제조업체는 혁신적인 솔루션과 기술을 통해 스마트 제조 라인을 최적화하기 위해 노력하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인
성장하는 앱 에코시스템이 기업 채용을 촉진
스마트 팩토리 수요가 웨어러블의 성장을 가속할 전망
시장 성장 억제요인
비즈니스 애플리케이션 부족이 웨어러블 도입의 주요 과제
데이터 보안에 대한 오랜 우려와 기존 기술 통합 문제
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 밸류체인 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 세분화
디바이스 유형별
HMD
리스트웨어(스마트 워치, 피트니스 밴드)
기업용 스마트 글라스
스마트웨어와 바디 센서
웨어러블 카메라
기타 디바이스 유형
최종 사용자 산업별
IT 및 통신
의료
소매
보험
제조업
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
기타
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Oculus VR LLC(Facebook)
Alphabet Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd
Sony Corporation
HTC Corporation
Apple Inc.
Fitbit Inc.
Xiaomi Inc.
Seiko Epson Corporation
Microsoft Corporation
Texas Instruments Inc.
Toshiba Corporation
제7장 투자 분석
제8장 시장 기회와 앞으로의 동향
JHS
영문 목차
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The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is expected to register a CAGR of 28.2% during the forecast period.
Key Highlights
The wearables market in an enterprise setup is in its infancy, with a significant share of the applications designated to enhancing customer experience. Wearables are extensively used to access customer data in real-time, view business analytics, and produce immersive customer experiences, factory operations, and training.
Global enterprise IT organizations have now recognized the benefits of wearables, thereby developing and providing businesses with a way to automate the deployment of modern applications at scale, which drives the demand for enterprise adoption with the growing mobile app ecosystem. Mobile apps can build loyal customer bases, provide insightful customer data, and more. Businesses should understand how these apps can enhance CX, especially if they maintain close contact with customers or business partners.
The demand for smart factory setups aids the growth of the wearables market. Governments worldwide are becoming aware of the significant potential of innovative manufacturing technologies. Therefore, they support and fund R&D for technologies such as IIoT and expect to become potential adopters of the technology and private firms. They financially support new IoT projects and implementations to build and run smart factory setups.
Technical obstacles such as longer operating times, which are currently constrained by battery life and the limitations of other power sources, the balance between faster data transmission (for real-time operations) and low power consumption, weight reduction, and biocompatibility are expected to hinder the growth of B2B wearables. Data privacy concerns may slow the adoption of wearables in the B2B setup, where sensitive data is circulated through a network of wearables.
The COVID-19 pandemic highly impacted the wearables market. The global prices of consumer electronics witnessed a rise initially owing to the partial clampdown on manufacturing facilities; critical components such as NFC chips and RFID tags faced a slowdown in their supply chain. However, the market was positively impacted post-pandemic, accelerating the rise of the digital economy, particularly wearable devices such as smartwatches.
Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables
Industrial wearables are being increasingly used due to the steady decline in component costs and improvements in functionality driven by learnings from the consumer sector. Industrial wearables increase efficiency, improve safety, shorten communication loops, accelerate onboarding and training processes, and enable remote experts to discuss technical issues.
Unfortunately, training is very hands-off by nature, especially in the manufacturing sector. This is because inexperience can lead to severe equipment damage, injuries, or poor performance. Employers can leverage wearable technology to make this age-old process modern and efficient. General Motors, for instance, leveraged Google Glass, an augmented reality glass, to provide a unique, improved training process for its employees.
According to the International Labor Organization, every 15 seconds, 151 workers have a work-related accident. ILO further divulged that yearly, at least 317 million workers have non-fatal occupational accidents worldwide. With wearable and embedded sensors, workers can be tracked to prevent injury from falls, heavy machinery, or overexertion. In the future, manufacturing units are expected to leverage the rise of IoT and connected machinery to make workplaces safer. Smart glasses with Augmented Reality (AR) are expected to be the next big thing in manufacturing facilities.
IBM is working with North Star BlueScope Steel, a global building and construction industry steel producer, to develop a cognitive platform to ensure employees stay safer at workplaces. The system uses IBM Watson IoT for wearable safety technology. The technology, a part of the IBM Employee Wellness and Safety Solution, gathers data from sensors embedded in helmets and wristbands and analyzes it to alert employees and their managers in real time.
Wearable devices for hands-free instructions and communication is a straightforward, practical application of the technology. For instance, oil, gas, and automotive workers often need to give complicated, documented instructions. Since there is no audit trail for these kinds of education, with paper, it is not easy to know whether instructions have been followed correctly or not. The software product that Intoware now has, WorkfloPlus, allows employees to use apps on different devices (wearables, smartphones, tablets, etc.) to provide reliable information to show that a process has been followed properly.
North America is Expected to hold the Major Market Share for B2B and Industrial Wearables
North America is expected to hold the largest market share for B2B & Industrial Wearables because of the adoption of the technology, penetration of the internet, and government expenditure on research leading to the development of technology for high-end applications like the military.
North America has the presence of prominent market players who offer wearable devices at a low price, making them affordable for customers. Many international players get their wearable devices manufactured and assembled by local manufacturers based in the region and then brand their names. The US and Canada account for the high adoption rate of consumer electronics. For instance, in the United States, BMW has been using smart glasses for inspection checking and quality assurance of its cars. The company's pilot allowed inspectors to take data through photos and videos to document potential deviations in production quality, allowing BMW to get rid of paper-based quality assurance checks, making the reviews efficient, and providing more contextual information related to the statements.
Wearable device manufacturers continuously innovate their wearable devices to attain a competitive advantage. Several manufacturers have integrated NFC technology into their wearable devices to enable payment functionalities. Also, the improved standard of living has led to a growing demand for wearable devices in this region.
According to CISCO, in the United States, there are expected to be 327 million total Internet users (94% of the population) by 2023, up from 307 million (92% of the population) in 2022. 32% of all networked devices are expected to be mobile-connected by the end of 2022, which drives the demand for the Wearables Market.
The future of military combat is expected to be high-tech as scientists use the Internet of Things for combat gear integrated with biometric wearables to help soldiers identify the enemy, perform better in battle, and access devices and weapons systems using edge computing. The United States Army Research Lab recently awarded USD 25 million to the Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks (IoBT REIGN) to develop new predictive battlefield analytics. The US Govt remains one of the largest investors and consumers of such technology leading to the proliferation of technology in the region.
B2B Enterprise & Industrial Wearables Industry Overview
The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is consolidated, with a few players dominating the market. However, the proliferation of the technology that will reduce its cost and its increased applications in the labor-intensive service sector is expected to increase the market size. This is expected to attract several players into this market in the future.
In May 2022, B2B unicorn Zetwerk commissioned a state-of-the-art original design manufacturing (ODM) facility for hearables, wearables, and IoT (internet of things) devices in Noida. The Noida facility is spread over 50,000 square feet and comprises 16 manufacturing lines with advanced testers and an innovation lab for product development.
Additionally, in January 2022, Neurala, a leading vision AI software company, announced the launch of its new detection technology aimed at improving quality inspection at smart factories. Manufacturers strive to optimize their smart manufacturing lines via innovative solutions and technologies.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing App Ecosystem Will Fuel Enterprise Adoption
4.2.2 Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables
4.3 Market Restraints
4.3.1 Lack of Business Applications is a Primary Challenge in Deploying Wearables
4.3.2 Perennial Concerns about Data Security and Existing Tech Integration Issues
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis