기업용 웨어러블 시장 보고서 : 제품 유형, 기술, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Enterprise Wearables Market Report by Product Type, Technology (Bluetooth, Internet of Things ), End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1722671
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 136 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,295,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,727,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,159,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 기업용 웨어러블 시장 규모는 2024년 88억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 1,341억 달러에 달하고, 2025-2033년 33.58%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

현재 직원의 안전은 직장에서의 부상, 질병, 사망을 예방하기 위한 최우선 과제로 떠오르고 있습니다. 이에 따라 전 세계적으로 통신, 인포테인먼트, 헬스케어, 정보기술(IT), 자동차, 운송 분야에서 웨어러블 기기의 사용이 증가하고 있습니다. 웨어러블 기기는 고용주에게 직원의 생산성과 성과를 향상시키는 데 도움이 되는 실시간 통찰력을 제공합니다. 또한, 웰니스 프로그램의 일환으로 직원의 건강 및 피트니스 관련 정보를 추적할 수 있습니다.

기업용 웨어러블 시장 동향 :

센서 기술의 발전은 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 또한, 기업용 웨어러블에는 피트니스 트래커, 임베디드 웨어러블, 스마트 링, 안경, 의복이 포함되며, 근로자의 심박수, 혈압, 체온에 대한 정보를 제공합니다. 또한 외골격, 웨어러블 로봇, 무거운 물건을 들어 올릴 때 자세를 제어하는 패치 등도 포함됩니다. 이 외에도 기업용 웨어러블에서는 핸드프리 마이크가 내장된 헤드셋 등이 편리하며, 작업 중 방해받지 않고 작업자 간 커뮤니케이션을 용이하게 해줍니다. 이와는 별도로 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 헬멧을 사용하면 복잡한 작업을 수행하기 전에 작업자를 쉽게 교육할 수 있어 부상 가능성을 줄일 수 있습니다. 또한, 기업용 웨어러블은 작업 현장의 온도, 기압, 방사선 수치에 대한 데이터를 제공하므로 기업은 비상사태를 예방하고 적시에 작업자를 대피시킬 수 있습니다. 이러한 이점이 기업용 웨어러블의 세계 매출을 견인하고 있습니다. 또한, 즉각적인 도움이 필요한 환자의 푸시 알림을 받기 위해 의료 서비스 제공업체가 이러한 웨어러블을 점점 더 많이 사용하는 것은 향후 몇 년 동안 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 기업용 웨어러블 시장

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

제7장 시장 분석 : 기술별

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

제9장 시장 분석 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global enterprise wearables market size reached USD 8.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 134.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 33.58% during 2025-2033.

Ensuring the safety of employees currently remains a top priority to prevent workplace injuries, illnesses, and deaths. As a result, there is a rise in the usage of wearable devices in telecommunications, infotainment, healthcare, information technology (IT), automotive, and transportation sectors across the globe. Wearable devices provide employers with real-time insights that help improve the productivity and performance of employees. They also track information related to the health and fitness of employees as a part of their wellness program.

Enterprise Wearables Market Trends:

Rising advancements in sensor technology represent one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, enterprise wearables include fitness trackers, implantable wearables, smart rings, glasses, and clothing, which offer information about heart rate, blood pressure, and the body temperature of workers. They also comprise exoskeletons, wearable robots, and patches to control the position of the body while lifting heavy objects. Besides this, enterprise wearables, such as headsets with embedded hand-free microphones, are convenient and ease communication between workers without causing a distraction during work. Apart from this, the usage of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) helmets facilitate the training of workers on complicated operations before performing them, thereby reducing the likelihood of injury. In addition, enterprise wearables provide data about the temperature, atmospheric pressure, and level of radiation at the worksite, which enables enterprises to prevent emergencies and organize the evacuation of workers timely. These advantages are driving the sales of enterprise wearables worldwide. Furthermore, the increasing utilization of these wearables by healthcare providers to receive push notifications from patients in need of immediate assistance is projected to positively influence the market in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Breakup by Technology:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, Apple Inc., AT&T Inc., EnOcean GmbH, Eurotech S.p.A., Fossil Group Inc., Google LLC, Samsung Electronics Co. Ltd., Seiko Epson Corporation, Sony Corporation, Texas Instruments Incorporated and Xiaomi Inc.

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Enterprise Wearables Market

6 Market Breakup by Product Type

7 Market Breakup by Technology

8 Market Breakup by End User

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기