디스플레이 패널 시장 규모는 2025년에 1,668억 달러로 추정됩니다. 2030년에는 1,998억 4,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.68%입니다.
디스플레이 기술은 기술 개발에 의해 해마다 진화해 고해상도와 저소비 전력을 실현하고 있습니다. 전자회로에서 나노입자와 투명 센서의 개발이 투명 디스플레이 시장의 진전을 뒷받침하고 있습니다. 현재 시나리오에서는 딱딱한 사각형 패널을 대신하여 소비자에게 더 대화형 연질 디스플레이 개발이 진행되고 있습니다. 이는 투명 디스플레이 시장의 성장에 큰 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.
디스플레이 시장은 OLED와 PMOLED, 확대 디스플레이, 롤 가능한 투명 디스플레이 등 강화된 디스플레이에 대한 수요가 증가함에 따라 견인되고 있습니다. OLED 기술은 밝고 효율적이며 얇은 디스플레이와 조명 패널을 가능하게 합니다. OLED는 현재 수많은 모바일 기기, TV, 조명기구에 사용되고 있습니다. OLED 디스플레이는 LCD나 플라즈마 디스플레이보다 뛰어난 화질을 제공하여 투명하고 부드럽게 만들 수 있습니다.
또한, 디스플레이의 중요한 용도 부문은 헤드업 디스플레이 장비입니다. 이러한 장치는 AR/VR, 군 및 방위, 자동차 시장에서 강한 수요가 있어 디스플레이 패널 시장을 견인하고 있습니다. 투명 디스플레이가 있는 장치는 해상도가 훨씬 높고 비디오 증강현실보다 훨씬 현실적인 증강현실을 보여줍니다.
산화물 TFT에 대한 수요 증가는 시장 수요를 보완하기 위해 생산 능력을 강화하는 것을 장려합니다. 예를 들어, 2021년 12월, TCL 그룹에 속한 중국 디스플레이 패널 제조업체 China Star Optoelectronics Technology(CSOT)는 8.6G 산화물 TFT-LCD 생산 라인 설치를 발표하고 2023년 1분기에 생산을 시작할 예정입니다.
하드웨어 판매에서 헤드 마운트 디스플레이는 시장을 석권했습니다. 이는 고품질 컨텐츠 및 기능 향상에 대한 지속적인 수요를 지원하고 투명 디스플레이를 통해 실현할 수 있는 몰입 경험을 향상시켜 소비자에게 제공하므로 고품질 HMD에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 이것은 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
Nvidia의 DriveAR 플랫폼은 대시보드에 설치된 디스플레이가 투명 디스플레이를 사용하여 자동차 주변의 카메라 영상으로 그래픽을 오버레이합니다. 이 시스템은 도중 위험에서 역사적인 랜드마크에 이르기까지 모든 것을 가리킵니다. 이 플랫폼의 성공으로 Audi, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota, Volvo와 같은 자동차 제조 업체가 이 회사와 계약을 맺고이 기술에 종사하고 있습니다.
2023년 4월 삼성은 페라리 모델에 프리미엄 차세대 디스플레이 패널을 공급할 것이라고 발표했습니다. 이에 따라 회사는 TV와 스마트폰의 틀을 넘어 가장 빠른 자동차 시장을 노리고 있습니다.
COVID-19의 대유행에 의해 국경을 넘은 사람의 이동이 제한되어 중국이나 동남아시아 국가 등의 제조 거점에 기술자를 파견해 신제품의 출시나 제조 지도를 실시하는 것이 곤란해지는 등 소니의 사업에 영향이 나왔습니다. 게다가 세계의 록다운이나 소매점 폐쇄의 영향도 받았습니다.
OLED는 디스플레이 생태계에서 기존 기술을 대체할 것으로 예상됩니다. 이 때문에 많은 벤더들이 OLED 관련 연구개발에 많은 투자를 시작했습니다. OLED 투명 디스플레이는 헤드 마운트 디스플레이(HMD) 공급업체 수요가 증가함에 따라 시장에 침투하고 있습니다.
예를 들어 2023년 4월 삼성은 한국에서 노트북과 태블릿용 OLED 패널에 30억 달러를 투자한다고 발표했습니다. 마찬가지로 2022년 4월 삼성은 향후 TV용으로 진행 중인 새로운 프로젝트를 발표했습니다. 이 프로젝트는 양자점(QD)-OLED 패널을 현재보다 얇게 하기 위한 것입니다. 이를 통해 삼성은 텔레비전 라인업의 새로운 가능성으로 롤 스크린 TV를 시야에 담고 있습니다. 새로운 패널 유형은 생산 비용을 줄일 수 있습니다.
배터리 수명에 대한 성공으로 LG디스플레이는 2022년 2월 저온 다결정산화물(LTPO) 기술을 이용한 OLED 패널을 2022년 후반에 출시되는 iPhone 14 시리즈용 Apple에 공급하는 계약을 획득했습니다.
게다가, 몇몇 선도적인 제조자는 혁신을 가져오고 경쟁 우위를 얻기 위하여 OLED 전시를 가진 제품의 발매를 중시합니다. 예를 들어, 2023년 5월 삼성은 SID 디스플레이 위크에서 센서 OLED 디스플레이를 출시한다고 발표했습니다. 이 디스플레이는 지문 스캐너를 OLED 스크린에 통합하여 스마트폰 브랜드가 스크린 아래로 지문 스캐너 모듈을 설치할 필요가 없도록 합니다.
또한 2023년 1월 LG Display는 CES 2023에서 3세대 OLED TV 패널을 발표했습니다. META 기술에 의한 이 회사의 최신 OLED TV 패널은 궁극의 화질을 실현합니다. 이 회사의 최신 OLED 디스플레이는 기존 OLED 디스플레이보다 60% 밝은 이미지와 30% 넓은 시야각을 실현하여 에너지 효율도 향상하고 있습니다. 이번 발표는 대형 OLED 패널 산업에 있어서의 회사의 지위를 강화하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
인도에서는 가처분 소득 증가로 개인 소비가 확대되고 있으며 축구 팬이 증가함에 따라 TV 수요가 급증하고 있습니다. 그 결과 인도의 텔레비전 제조업체는 선진 기술을 탑재한 대형 스크린을 발매하고 있어, 이 나라 시장 성장을 예측 기간 중에 밀어 올릴 가능성이 높습니다.
또한, TV 연결에서의 행동 변화가 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 넷플릭스나 아마존 프라임 등의 구독을 스마트 TV나 Android TV에서 이용할 수 있게 되었기 때문에 수요는 높은 견인력을 얻고 있어 시장 성장을 가속하고 있습니다.
IBEF에 따르면 커넥티드 스마트 TV는 2025년까지 약 4,000만대에서 5,000만대에 이를 것으로 예상됩니다. 이 화면에서 시청되는 컨텐츠의 30%는 소셜 미디어, 게임, 단편 동영상입니다.
예를 들어, 2022년 5월 LG는 인도에서 성장하는 프리미엄 TV 부문에서 발자국을 늘릴 계획으로 회사가 OLED(유기발광다이오드) TV에 주목하고 있다고 발표했습니다. 최근에는 많은 소비자가 더 큰 화면을 구입하는 데 관심이 있습니다. 소비자는 점점 프리미엄 TV에 끌려가고 있으며 LG는 최신 OLED TV 시리즈로 기회를 잡으려고합니다.
마찬가지로 2022년 9월 삼성인디아는 디스플레이 미래에 혁명을 일으키는 모듈형 MicroLED '월 All-In-One'과 교육 경험을 다음 수준으로 끌어올리는 대화형 디스플레이 'Flip Pro' 출시를 발표했습니다. 110인치와 146인치 크기로월올인원은 기업 사무실에 최적화되어 있습니다.
또한 삼성은 델리 교외에 인도 최초의 스마트폰 디스플레이 제조 공장을 설립합니다. 회사등기국(RoC)에 제출된 신청서에 따르면 한국기업은 노이다에 있는 이 시설에 350억 루피 이상을 투자합니다. 이 공장에서는 휴대폰과 IT용 디스플레이가 생산되어 나중에 노트북과 TV로 확대될 수 있습니다.
게다가 인도 정부는 그 지위를 강화하기 위해 칩과 디스플레이 유닛 제조에 대한 우대 조치를 제공하고 있으며, 디스플레이 패널 시장의 성장을 더욱 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 9월 인도 정부는 100억 달러 계획 하에서 반도체 제조 장비 및 디스플레이 설치에 대한 재정적 우대 조치 확대를 발표했습니다.
세계의 디스플레이 패널 시장은 경쟁이 심합니다. 크고 작은 다양한 진출기업이 존재하기 때문에 시장은 부문화됩니다. 대기업은 모두 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 세계 소비자 기반의 확대에 주력하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 AUO Corporation, BOE Japan, Innolux Corporation, LG Electronics, Samsung Electronics, Panasonic Corporation 등이 있습니다. 각 회사는 예측 기간 동안 경쟁을 획득하기 위해 여러 파트너십을 맺고 신제품 도입에 투자함으로써 시장 점유율을 확대하고 있습니다.
2023년 5월 HTC는 HTC U23 Pro 출시를 발표했습니다. U23 Pro는 Full HDOLED 스크린, 스냅 드래곤 7 Gen 1 칩셋 등을 탑재하고 있습니다. 5G 지원 Android 스마트폰으로 온보드 스토리지를 확장하기 위한 전용 microSD 카드 슬롯을 갖추고 있습니다.
2023년 1월 Lenovo는 듀얼 스크린의 OLED 노트북 'Yoga Book 9i'를 출시한다고 발표했습니다. Lenovo의 최신 접이식 노트북으로 13세대 IntelCore i7-U15 프로세서가 내장되어 IntelIris X 통합 그래픽과 16GB LPDDR5X RAM이 내장되어 있습니다. 이 회사는 Yoga Book 9i 출시를 2023년 6월로 예상하고 있습니다.
The Display Panel Market size is estimated at USD 166.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 199.84 billion by 2030, at a CAGR of 3.68% during the forecast period (2025-2030).
Display technologies, aided by technological developments, have evolved over the years to offer higher resolution and lower power consumption. The developments in nanoparticles and transparent sensors in the electronic circuit have boosted the progression of the transparent display market. In the present scenario, development is progressing on replacing hard square panels with flexible displays that are more interactive to the consumer. This is expected to provide a substantial opportunity for the growth of the transparent display market.
The display market is driven by the growing demand for enhanced displays, such as OLED and PMOLED, augmented displays, and rollable transparent displays. OLED technology enables bright, efficient, and thin displays and lighting panels. They are currently used in numerous mobile devices, TVs, and lighting fixtures. OLED displays provide better image quality than LCD or Plasma displays - and can be made transparent and flexible.
Moreover, a significant application area of displays has been the heads-up display devices. These devices have witnessed strong demand from AR/VR, military and defense, and automotive markets, thereby driving the market for display panels. A device with a transparent display has a much higher resolution and displays much more realistic augmented reality than video augmented reality.
The growing demand for oxide TFT has encouraged players to increase their production capacity to compensate for the market demand. For instance, in December 2021, China Star Optoelectronics Technology (CSOT), a China-based display panel maker belonging to the TCL Group, announced setting up an 8.6G oxide TFT-LCD production line, with production scheduled to begin in first-quarter 2023.
Out of the hardware sales, head-mounted displays dominated the market. This results from the rising demand for higher-quality HMDs to support the ongoing demand for high-quality content and functionality improvements and provide an improved immersive experience to consumers, which can be achieved through transparent displays. This is expected to drive the market.
DriveAR platform from Nvidia uses a dashboard-mounted display overlaying graphics based on camera footage around the car, using a transparent display. This system points out everything from hazards to historic landmarks along the way. Following the platform's success, automotive manufacturing giants like Audi, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota, and Volvo have signed up with the company to work with the technology.
In April 2023, Samsung announced to supply premium, next-generation display panels to Ferrari models. Through this, the company aims to expand beyond television and smartphones and target the fastest automotive market.
Due to the COVID-19 pandemic, Sony's business was impacted by factors such as restrictions on the movement of people across national borders, making it difficult for the company to send engineers to manufacturing hubs such as China and countries in Southeast Asia to help with new product launches or give instructions on manufacturing. Moreover, sales of Sony's products were also affected by global lockdowns and retailer closings.
OLEDs are expected to replace existing technologies in the display ecosystem. Owing to this, many vendors started investing heavily in R&D related to OLED. OLED transparent displays are penetrating the market due to increasing demand for these displays from head-mounted display (HMD) vendors.
For instance, in April 2023, Samsung announced to invest USD 3 billion in OLED panels for laptops and tablets in South Korea. Similarly, in April 2022, Samsung announced a new project underway for future TV offerings. The project aims to make its quantum dot (QD)-OLED panels thinner than they are now. With this, the company will be eyeing a new possibility for its TV lineup - rollable screen TVs. The new panel types will also help cut down production costs.
Owing to success over battery life, in February 2022, LG Display won the contract to supply OLED panels based on low-temperature poly-crystalline oxide (LTPO) technology to Apple for the iPhone 14 series, which will be launched in the second half of 2022.
Moreover, several leading manufacturers focus on launching products with OLED displays to bring innovation and gain a competitive advantage. For instance, in May 2023, Samsung announced to release sensor OLED display at the SID Display Week. The display integrates the fingerprint scanner into the OLED screen, eliminating the need for smartphone brands to install a separate fingerprint scanner module under the screen.
Furthermore, in January 2023, LG Display announced releasing its third-generation OLED TV panel at CES 2023. Based on 'META Technology,' the company's newest OLED TV panel delivers the ultimate picture quality. The company's latest OLED displays achieve 60 percent brighter images and 30 percent wider viewing angles than conventional OLED displays, on top of improved energy efficiency. This release aims to strengthen its position in the large OLED panel industry.
Consumer spending in India is increasing, due to rising disposable income, due to which the demand for televisions is witnessing a high spike owing to the rising soccer fan base in countries such as India. As a result, the TV makers in India are launching larger screens with advanced technologies, which, in turn, is likely to boost the market growth in the country over the forecast period.
Furthermore, the changing behavior in TV connections is expected to drive market growth. Subscriptions, such as Netflix and Amazon Prime, have been made available for Smart and Android TVs, owing to which the demand is gaining high traction, thereby propelling the market growth.
According to IBEF, connected smart televisions are expected to reach approximately 40-50 million by 2025. 30% of the content viewed on this screen will be social media, gaming, and short video.
For instance, in May 2022, LG announced that the company is eyeing heavily OLED (organic light-emitting diode) Televisions as it plans to increase its footprint in India's growing premium Television segment. These days, many consumers are interested in buying bigger screens, especially after the pandemic when there is a limitation to cinema halls. Consumers increasingly gravitate toward premium TVs, and LG aims to grab the opportunity with the updated OLED TV range.
Similarly, in September 2022, Samsung India announced the launch of Wall All-In-One, a modular MicroLED that will revolutionize the future of displays, and Flip Pro, an interactive display that will take the educational experience to the next level. Available in 110" and 146" sizes, the wall all-in-one is optimized for corporate offices.
Also, Samsung is setting up India's first smartphone display manufacturing unit on the outskirts of Delhi. The South Korean company is investing over Rs 3,500 crore in this facility in Noida, per a regulatory filing with the Registrar of Companies (RoC). The plant would produce displays of mobile phones and IT displays and could later extend it to laptops and televisions.
Moreover, the government of India is offering incentives for chips and display unit manufacturing to strengthen its position, further supporting the display panel market growth. For instance, in September 2022, the Indian government announced increased financial incentives for setting up semiconductor manufacturing units and displays under USD 10 billion plan.
The Global Display Panel Market is very competitive. The market is fragmented due to various small and large players. All the major players account for a large market share and focus on expanding their worldwide consumer base. Some significant players in the market are AUO Corporation, BOE Japan Co. Ltd, Innolux Corporation, LG Electronics, Samsung Electronics Co. Ltd, Panasonic Corporation, and many more. The companies are increasing the market share by forming multiple partnerships and investing in introducing new products to earn a competitive edge during the forecast period.
In May 2023, HTC announced to release HTC U23 Pro. The U23 Pro packs a Full HD+ OLED Screen, Snapdragon 7 Gen 1 Chipset, and much more. It is a 5 G-enabled Android smartphone with a dedicated microSD card slot for expanding onboard storage.
In January 2023, Lenovo announced to launch a dual-screen OLED Laptop, the Yoga Book 9i. It is Lenovo's latest foldable laptop and comes with 13th Gen Intel Core i7-U15 processors inside, with Intel Iris X integrated graphics and 16GB of LPDDR5X RAM inside. The company expects the Yoga Book 9i to be available in June 2023.