북미의 워크포스 관리 소프트웨어 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America Workforce Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640628
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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북미의 워크포스 관리 소프트웨어 시장 규모는 2025년에 79억 2,000만 달러로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.91%로, 2030년에는 110억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
북미의 워크포스 관리 시장은 지난 몇 년 동안 번영해 왔습니다. 노동 효율성과 생산성 향상이 이 지역의 가장 큰 관심사입니다. 그 결과, 이 지역은 큰 시장 점유율을 차지하고 거래량은 2배로 증가해 다른 지역을 빼앗아 소매 벤처 시장의 주요 트레이더로서의 지위를 확립했습니다. 이 지위는 미국이나 캐나다 등의 국가들에 기인하고 있습니다.
주요 하이라이트
워크포스 관리 소프트웨어는 작업 일정, 비즈니스 프로세스, 인건비, 인적 자원 관리를 효과적으로 관리하여 조직의 성능을 최적화합니다.
워크포스 관리 소프트웨어의 주요 목적은 모바일 및 데스크톱 용도을 통해 비즈니스 지표에 신뢰성을 부여하는 것입니다. 또한 이러한 솔루션은 비즈니스 활동을 간소화하고 데이터 보안을 향상시켜 조직에 장기적인 비용과 리소스의 이점을 제공합니다.
또한 이러한 기업들은 노동력을 보다 잘 관리하고 업무를 최적화하기 위한 솔루션을 채택하는 경향이 커지고 있습니다. 이러한 애플리케이션은이 목표를 달성하는 데 도움이 되도록 설계되었습니다. 제조업, 여행·운수업, 소매업은 급속히 확대되고 있으며, 이러한 관리 소프트웨어·시스템의 도입이 시장을 선도하고 있습니다.
이전에는 리소스 관리가 수작업이나 스프레드 시트에서 수행되었으므로 시간이 걸리고 데이터 불일치가 발생할 수 있었습니다. 워크포스 관리 소프트웨어에 IoT 체크포인트를 도입하면 기술 능력이 향상되고 작업이 용이해집니다. 그러나 새로운 워크포스 관리 소프트웨어를 기존의 수작업 대책과 통합하고 시스템을 종료하는 것은 시스템의 대량 도입, 그리고 시장의 번영에 있어서 여전히 중요한 장애물로 자리잡고 있습니다.
이 지역에서는 COVID-19 팬데믹의 발생과 함께 워크포스 관리 수요가 높아져 기업은 관리 소프트웨어가 제공하는 기능을 활용하여 원격 기능을 관리하게 되었습니다. 이것은 또한 대중들 사이에서 워크포스 관리 소프트웨어의 인기를 높이는 데 도움이 시장을 뒷받침했습니다.
북미 워크포스 관리 소프트웨어 시장 동향
사물인터넷(IoT)과 클라우드 기반 솔루션의 채용이 증가하여 시장 성장을 견인할 전망
워크포스 관리 소프트웨어의 클라우드 컴퓨팅은 유연성, 이동성, 보안 등 여러 가지 이점을 고객에게 제공합니다. 이 소프트웨어를 통해 조직 관리자는 직원, 생산성 지표 및 기기 평가에 필요한 모든 정보에 언제든지 액세스할 수 있습니다.
또한 관리자의 위치에 따라 수정을 하거나 노동력 관련 작업을 계획할 수도 있습니다. 이는 원격 근무에 기여하며 기업이 요구하는 기술 사양 및 스토리지를 결정할 때 시간과 비용을 크게 절약합니다.
SWZD에 따르면 올해 북미 조직에서 2023년에 도입되거나 도입이 예정된 정보 기술 동향에서 가장 인기 있는 것은 기가비트 Wi-Fi 네트워크로 IT 자동화 기술이 이어집니다.
기업은 자사에게 이익을 제공하는 서비스와 유연한 클라우드 액세스를 도입하고 있습니다. Oracle은 2022년 4월 Oracle 퓨전 클라우드 휴먼 캐피탈 매니지먼트(Oracle Fusion Cloud Human Capital Management)를 플랫폼에 도입하여 직원과의 커뮤니케이션, 청취, 생산성, 참여도 향상을 촉진하여 직원의 성공을 촉진합니다.
비공개 회사는 이러한 소프트웨어 솔루션을 프라이빗 클라우드를 통해 제공하며 다중 수준의 물리적 및 논리적 보안 기능을 제공합니다. 프로세스 투명성에 대한 요구가 증가함에 따라 업계와 클라우드를 통한 소프트웨어 선호에 이점이 있습니다.
현저한 성장률을 보이는 미국
생산성 향상은 모든 조직의 성공에 필수적입니다. 기업은 직원의 생산성을 높이고 비용을 절감하며 비즈니스 프로세스의 효율성을 높이기 위해 열심히 노력하고 있습니다.
노동력을 관리하고 업무를 최적화하기 위한 솔루션의 도입이 진행되고 있으며, 이러한 용도는 이러한 목표 달성을 지원하도록 설계되었습니다. 제조업, 여행·운수업, 소매업은 급속히 확대되고 있습니다. 또한 이러한 관리 소프트웨어 시스템의 채용률에 관해서는 시장을 선도하고 있습니다.
국제노동기구(ILO)에 따르면 미국의 2022년 예상 고용 대 인구비는 59.70%입니다. 고용률이 높기 때문에 효율적인 관리 소프트웨어가 요구되고 있습니다.
미국은 큰 시장 점유율을 차지했고, 거래량은 두 배로 증가했고, 다른 지역을 벗어나 소매 벤처 시장의 주요 상인으로 자리매김했습니다.
이러한 종합적인 직원 관리는 위험을 피하고 공정성을 확보하며 직원 만족도를 높입니다. 소매 시장은 작년에 원래 재고량이 크게 증가했습니다.
또한 노동력의 생산성 향상에도 초점을 맞추었습니다. 워크포스 관리 소프트웨어는 현재 노동력의 유용성을 높이고 거의 모든 최종 사용자 산업에 속한 기업을 통해 대규모 수익성을 높이는 데 도움이 됩니다. 이것은이 지역의 주요 시장 점유율의 이점을 강화하고 있습니다.
북미 워크포스 관리 소프트웨어 산업 개요
북미의 워크포스 관리 소프트웨어 시장은 IBM Corporation, Workday, Inc., WorkForce Software LLC, Oracle Corporation, Ultimate Software Group, Inc. 등의 주요 기업이 존재하고 반고체화하고 있습니다. 이 시장의 기업은 제품 제공을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴, 혁신, 합병, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다.
2023년 10월 - Workforce Software는 SAP Integration Suite를 활용하고 SAP Business Technology Platform(SAP BTP)의 일부를 형성하는 SAP SuccessFactors Human Experience Management(HXM) Suite에 새로운 사전 임베디드 통합을 시작했습니다.
2022년 11월 - IBM은 아마존 웹 서비스(AWS)와 협력했습니다. 올해 초, 양사는 AWS 마켓플레이스에서 IBM 소프트웨어 제품을 SaaS(Software-as-a-Service)로 제공한다고 발표해 IBM 솔루션이 보다 이용하기 쉬워졌습니다. 그 결과 고객은 더 나은 비즈니스 성과를 보고했습니다. 이 파트너십을 통해 고객은 비즈니스와 이익을 쉽게 구축할 수 있습니다.
2022년 3월 - ActiveOps와 ReturnSafe는 ReturnSafe의 효과적인 예방접종, 검사, 사례 관리 기능을 ActiveOps의 하이브리드 워크포스 인텔리전스 및 계획 솔루션과 결합하는 전략적 파트너십을 발표했습니다. 이 파트너십은 양사의 기술과 전문 지식을 결합하여 정세의 유행과 바이러스로부터 사람들을 보호하기 위해 실시되는 다양한 프로토콜, 의무 및 정책에 따라 시시각각 변화하는 하이브리드 근무 상황에 대응합니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
사물인터넷(IoT)과 클라우드 기반 솔루션 채용 증가로 시장 확대
중소기업에 의한 분석 솔루션과 WFM 채용 확대가 시장 성장을 가속
시장의 과제
구현 및 통합에 대한 우려가 시장 방해
제6장 시장 세분화
유형별
워크포스 스케줄링과 워크포스 분석
근태 관리
퍼포먼스와 목표 관리
결근 및 휴가 관리
기타 소프트웨어(피로 관리, 작업 관리 등)
전개 모드별
온프레미스
클라우드
최종 사용자 산업별
BFSI
소비재 및 소매
자동차
에너지 및 유틸리티
헬스케어
제조업
기타 최종 사용자 산업
국가별
미국
캐나다
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM Corporation
Workday, Inc.
WorkForce Software LLC
Oracle Corporation
Ultimate Software Group, Inc.
Kronos (US) Inc
TimeClock Plus LLC
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
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The North America Workforce Management Software Market size is estimated at USD 7.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.06 billion by 2030, at a CAGR of 6.91% during the forecast period (2025-2030).
The North American workforce management market has thrived over the past few years. Increasing labor efficiency and productivity are this region's primary concerns. As a result, the region occupied a significant market share, with trade volumes increasing twice to move past other regions to establish itself as the leading trader in the retail venture market. This position can be attributed to countries like the United States and Canada.
Key Highlights
Workforce management software optimizes organizational performance by effectively administering work schedules, business processes, labor costs, and talent management.
The main goal of workforce management software is to lend credibility to business metrics through mobile and desktop applications. In addition, these solutions offer long-term cost and resource advantages to organizations by helping them streamline business activities and increase data security those benefits.
Further, such enterprises are increasingly adopting solutions to manage their workforce better and optimize their operations; such applications are designed to help them achieve this goal. The manufacturing, travel and transport, and retail sectors are expanding rapidly, leading the market to adopt these management software systems.
Previously, resource management was carried out manually or through spreadsheets, which could have been more time-consuming, leading to data discrepancies. Introducing IoT checkpoints to workforce management software eases the job by enhancing technological capabilities. However, integrating the new workforce management software with the existing manual measures and exiting the system still stands as a significant hurdle in the mass adoption of the system and hence, in the flourishment of the market.
The region witnessed the demand for workforce management with the outbreak of the COVID-19 pandemic, with companies leveraging the features offered by the management software to manage remote functioning. This also boosted the market, helping increase the popularity of workforce management software among the masses.
North America Workforce Management Software Market Trends
Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions is Expected to Drive the Market Growth
Cloud computing in workforce management software offers customers several advantages, including flexibility, mobility, and security. The software gives the organization's administrator access to all information needed to evaluate an employee, productivity metrics, or device at any moment.
Furthermore, modifications may be made depending on the administrator's location, or any workforce-related task can be planned. This contributes to remote working, saving significant time and money as the company determines the necessary technical specifications and storage.
According to SWZD, in the current year, the most popular information technology trend either implemented or planned to be implemented in North American organizations in 2023 is gigabit Wi-Fi networking, followed by IT automation technology.
Businesses are introducing services and flexible cloud access to benefit their companies. Oracle Corporation introduced a platform with Oracle Fusion Cloud Human Capital Management in April 2022, aiming for employee success by facilitating increased communication, listening, productivity, and engagement on the employee front.
Companies provide such software solutions through the private cloud to provide multi-level physical and logical security features; as a result, private cloud investment is expanding. The growing requirement for process transparency benefits the industry and software preference via the cloud.
United States to Witness Significant Growth Rate
Good productivity is crucial for the success of any organization. Enterprises are striving hard to enhance the productivity of their employees, reduce costs, and improve business process efficiency.
Enterprises are increasingly adopting solutions to manage their workforce and optimize their operations; such applications are designed to help them achieve this goal. The manufacturing, travel and transport, and retail sectors are expanding rapidly. Moreover, they lead the market regarding the adoption rate of these management software systems.
According to International Labour Organization, the estimated employment-to-population ratio in 2022 accounted for 59.70% in the United States. The significant employment rates also demand efficient software backing the management of the same.
The United States occupied a significant market share, with trade volumes increasing twice to move past other regions to establish itself as the leading trader in the retail venture market.
This holistic employee management avoids risk, ensures fairness, and drives employee satisfaction. The retail markets experienced a high-volume growth of the original stock volume last year.
Also, the focus has been increased on improving the labor force's productivity. Workforce management software has helped increase the usefulness of the present labor force, adding profitability on a large scale through businesses belonging to almost all end-user industries. This has bolstered the region's dominance of a major market share.
North America Workforce Management Software Industry Overview
The North America Workforce Management Software Market is semi-consolidated with the presence of major players like IBM Corporation, Workday, Inc., WorkForce Software LLC, Oracle Corporation, and Ultimate Software Group, Inc.Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, mergers, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
October 2023 - Workforce Software has launched its new prebuilt integration to SAP SuccessFactors Human Experience Management (HXM) Suite, leveraging SAP Integration Suite and forming part of the SAP Business Technology Platform (SAP BTP), Where A human resources technology provider, WorkForce Software looks to deliver an integrated employee experience and workforce management solutions for large, complex employers across the world
November 2022 - IBM collaborated with Amazon Web Services (AWS). Earlier this year, the companies announced the availability of IBM Software products as Software-as-a-Service (SaaS) on the AWS Marketplace, making IBM solutions more accessible. As a result, clients reported better business results. The partnership makes it easier for them to build their businesses and profits.
March 2022 - ActiveOps and ReturnSafe announced a strategic partnership to combine the effective vaccination, testing, and case management capabilities of ReturnSafe with ActiveOps' hybrid workforce intelligence and planning solutions. The partnership combines the technology and expertise of both companies to handle the ever-changing landscape of hybrid working due to the COVID-19 pandemic and the various protocols, mandates, and policies implemented to protect people from the virus.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions is Expanding the Market
5.1.2 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs is Driving the Market Growth
5.2 Market Challenges
5.2.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
6.1.2 Time and Attendance Management
6.1.3 Performance and Goal Management
6.1.4 Absence and Leave Management
6.1.5 Other Software (Fatigue Management, Task Management, etc.)