소매 분야 빅데이터 분석 - 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Big Data Analytics in Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1640511
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,750 ₩ 6,843,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,250 ₩ 7,564,000
PDF & Excel (Team License: Up to 7 Users) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업내 7명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,500 ₩ 9,365,000
PDF & Excel (Site License) help
PDF & Excel 보고서를 동일한 지리적 위치에 있는 사업장내 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,750 ₩ 12,607,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 전 세계 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

소매업에서의 빅데이터 분석 시장 규모는 2025년에 77억 3,000만 달러로 추정되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 21.2%로, 2030년에는 202억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

Big Data Analytics in Retail-Market-IMG1

소매업은 첨단 분석과 빅데이터 기술을 통해 큰 변화를 이루고 있습니다. 전자상거래와 온라인 쇼핑의 성장과 고객 충성도를 둘러싼 경쟁이 치열해지면서 소매업체는 시장 경쟁을 유지하기 위해 빅데이터 분석을 활용하고 있습니다.

주요 하이라이트

소매 분야 빅데이터 분석 시장 동향

머천다이징 및 공급사슬 분석 부문이 큰 점유율을 차지할 전망

북미가 가장 큰 점유율을 차지할 전망

소매 분야 빅데이터 분석 산업 개요

소매 분야 빅데이터 분석 시장은 중간에서 높은 정도로 세분화되고 있습니다. 전자상거래, 온라인 쇼핑 성장, 고객 충성도를 둘러싼 높은 경쟁은 소매 시장에서 빅 데이터 분석에 유리한 기회를 제공합니다. 전반적으로 기존 경쟁사 간의 경쟁은 치열하지만 앞으로 대기업의 다양한 혁신 전략이 시장 성장을 효과적으로 향상시킬 것입니다.

2022년 8월, Maxis는 말레이시아에 본사를 둔 소매 분석 신흥 기업인 ComeBy에 자본을 투자하고 기술 및 인적 네트워크에 대한 액세스를 확대함으로써 소매업의 혁신과 디지털화를 뒷받침하여 말레이시아에 추가 경제 효과를 창출합니다.

또한 2022년 8월에는 AI를 활용한 브랜드 분석 솔루션 기업인 DataWeave가 Amazon Advertising Partner Network의 검토 파트너가 되었음을 발표하고 실용적인 데이터 인사이트로 브랜드 디지털 광고 캠페인 최적화를 지원하고 있습니다. Amazon Advertising Partner Network와 새로운 Partner Directory는 Amazon Ads 제품을 사용하여 광고주가 비즈니스 목표를 달성할 수 있도록 지원하는 대행사 및 도구 제공업체를 포함하는 세계적인 커뮤니티에 대한 액세스를 브랜드에 제공합니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 앞으로의 동향

CSM
영문 목차

영문목차

The Big Data Analytics in Retail Market size is estimated at USD 7.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 20.22 billion by 2030, at a CAGR of 21.2% during the forecast period (2025-2030).

Big Data Analytics in Retail - Market - IMG1

The retail industry is witnessing a major transformation through advanced analytics and Big Data technologies. With the growth of e-commerce, online shopping, and high competition for customer loyalty, retailers are utilizing Big Data analytics to stay competitive in the market.

Key Highlights

Big Data Analytics in Retail Market Trends

Merchandising and Supply Chain Analytics Segment Expected to Hold Significant Share

North America Region Expected to Hold the Largest Share

Big Data Analytics in Retail Industry Overview

Big data analytics in the retail market is moderately to highly fragmented. The growth of e-commerce, online shopping, and high competition for customer loyalty provides lucrative opportunities in big data analytics in the retail market. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Moving forward, different kinds of innovation strategies of large companies boost market growth effectively.

In August 2022, Maxis took a significant stake in Malaysian-based retail analytics startup, ComeBy, to empower innovation and digitalization in the retail industry with greater access to technology and the human network to create more economic multipliers for the country.

Also, in August 2022, DataWeave, an AI-powered Brand Analytics solution company, announced its status as a vetted partner in the Amazon Advertising Partner Network to support brands in optimizing their digital advertising campaigns with actionable data insights. The Amazon Advertising Partner Network, and new Partner Directory, provide brands access to a global community of agencies and tool providers that can help advertisers achieve their business goals using Amazon Ads products.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기