ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
VaaS 시장 규모는 2025년 76억 달러, 2030년 151억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 시장 추계 및 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 14.8%로 예상됩니다.
Video as a Service(VaaS)는 클라우드 기반의 비디오 커뮤니케이션 서비스로, 사용자는 인터넷에서 화상 회의, 화상 통화, 라이브 비디오 스트리밍을 수행할 수 있습니다. VaaS 제공업체는 필요한 인프라, 소프트웨어, 도구를 제공하여 기업과 개인이 동영상을 통해 커뮤니케이션할 수 있도록 합니다.
주요 하이라이트
클라우드 아키텍처에서 제공하는 높은 확장성, 유연성 및 저렴한 가격으로 온프레미스 화상회의(VC) 및 협업 솔루션에서 클라우드 기반 솔루션으로 수요 이동이 현저해졌습니다. 클라우드 기반 솔루션의 인기는 Video as a Service(VaaS) 수요를 가속화하고 있습니다. VaaS는 참가자가 인터넷 연결만 있으면 어디서나 공동 작업을 할 수 있으므로 시간과 출장비를 절약할 수 있습니다. 또한 VaaS는 회의 기록 서비스를 제공하며 제품 프레젠테이션, 재무 검토 및 기타 유형의 회의를 지원할 수 있습니다.
VaaS는 참가자가 실시간으로 문서와 프레젠테이션을 쉽게 공유하고 협업할 수 있기 때문에 생산성과 효율성을 향상시킵니다. 일부 영상 회의 솔루션 공급업체는 고객에게 더 나은 서비스를 제공하기 위해 다양한 비즈니스 모델을 도입하고 있습니다. 솔루션 제공업체는 여러 기업의 요구를 충족시키기 위해 특별히 조정된 솔루션을 제공하는 데 중점을 둡니다.
클라우드 기반 솔루션의 이용도 증가하고 있으며, 몰입형 텔레프레즌스, 음성 및 얼굴 인식, HD 오디오 및 비디오, 인공지능(AI) 등의 새로운 기능을 추가하기 위한 지출도 늘고 있습니다. 기술 발전, 혁신, 새로운 VaaS 솔루션 제공업체의 진입으로 시장 기업 간의 경쟁이 더욱 심화될 것으로 예상되며, 중소기업은 합리적인 가격의 하이브리드 클라우드 기반 협업 및 VC 솔루션을 활용할 수 있을 것으로 보입니다.
또한 VaaS는 의료 분야에서 원격 의료 서비스, 원격 의료, 비디오 진단, 의료 교육 등 다양한 용도로 사용할 수 있습니다. 화상 회의를 통해 의사와 의료진은 물리적 위치에 관계없이 환자와 실시간으로 상호 작용할 수 있습니다. 또한, 의료진은 화상회의를 이용하여 원격 교육을 받거나, 다른 전문가와 실시간으로 협력할 수 있으며, 환자에게 제공하는 치료의 질을 향상시킬 수 있습니다.
시장 기업은 첨단 VaaS를 전략적으로 배포하여 현재 상태를 확대하고 시장 점유율을 얻습니다. 예를 들어, 비디오 기술의 국제 공급자인 Pexip은 2022년 10월에 Pexip's Video Platform as a Service를 시작했습니다. 이 서비스를 통해 회사는 대기업이 혁신적인 신제품을 만들고 동영상을 워크플로에 통합하고 혁신을 일으킬 수 있는 힘을 주고자 합니다. Pexip사의 조직 구성은 현재 아메리카, EMEA, APAC 전역에 기술·상무의 전문 자원을 배치한 새로운 비즈니스 유닛으로 구성되어 있어 동영상 혁신에 주력하는 회사를 지원하고 있습니다. 고객·시민 인게이지먼트, 헬스케어, 비디오 대응 증강현실의 3가지 분야가, 이 팀이 주력하고 있는 3대 성장 분야라고 합니다.
게다가 방어 분야에서도 Video as a Service 이용이 몇가지 있습니다. 비디오 감시는 그 중 하나이며 보안 목적으로 카메라가 사용됩니다. 또한 영상 회의는 정부 및 방위 부서가 커뮤니케이션 및 협업을 위해 이용할 수 있습니다. 또한 방어 분야는 클라우드 서비스를 이용하여 미션 크리티컬한 데이터의 저장 및 액세스를 할 수 있습니다. 또한 혁신적인 디지털 용도 및 서비스는 군사 및 방위 통신 업계에서 활용할 수 있습니다. 방위 분야는 정부 지출과 경제 성장, 세계 경제 상황 등 다양한 거시 경제 동향의 영향을 받습니다.
한편, 높은 취득 및 통합 비용이나 데이터 보안과 프라이버시에 관한 우려가 조사 대상 시장의 성장을 억제하고 있습니다. 오보는 기기의 고장이나 날씨·환경 조건의 악화에 기인합니다. 데이터 보안 및 개인 정보 보호 문제는 서비스의 부적절한 통합 및 시스템 동기화 부족으로 인한 장애가 될 것으로 예상됩니다.
Video as a Service(VaaS) 시장 동향
하이브리드 클라우드 부문이 시장 수요를 견인할 것으로 예측
하이브리드 클라우드는 다른 클라우드 서비스에 비해 최근 전체적으로 크게 성장하고 있습니다. 하이브리드 클라우드를 활용하면 기업이 컴퓨팅 리소스를 확장할 수 있습니다. 또한 단기적인 수요의 급증에 대응하기 위해 엄청난 자금을 투자할 필요도 줄어들기 때문에 기밀 데이터나 용도을 위해 로컬 리소스를 확보해야 할 경우에도 효과적입니다. 클라우드 서비스를 사용하는 기업은 여분의 리소스 및 장비를 구입, 프로그래밍 및 유지보수하는 대신 일시적으로 사용하는 리소스에 대해서만 요금을 지불해야 합니다. 이렇게 하면 수익을 창출하지 않는 비용을 줄일 수 있습니다.
처리 및 컴퓨팅 수요가 변동하는 경우 하이브리드 클라우드를 활용하면 기업은 모든 데이터를 타사 데이터센터에 게시하지 않고도 온프레미스 인프라를 퍼블릭 클라우드로 확장하고 오버플로를 처리할 수 있습니다. 이러한 혁신은 데이터 보안에 대한 우려에서 이 솔루션으로의 마이그레이션에 소극적이었던 최종 사용자의 문제를 해결하는 데 도움이 되는 것으로 입증되었습니다. 게시자는 기본적이고 기밀성이 없는 컴퓨팅 작업에 퍼블릭 클라우드의 유연성과 컴퓨팅 능력을 활용하는 반면 비즈니스 크리티컬한 프로그램과 데이터는 온프레미스에 놓고 회사의 방화벽으로 안전하게 보호할 수 있습니다. 하이브리드 클라우드를 개발하기 위해 서비스 제공 업체는 네트워크 연결을 공유하는 사내 구축 형 프라이빗 클라우드와 퍼블릭 클라우드의 조합을 구축하기 위해 노력합니다.
또한 하이브리드 클라우드는 사용자가 프라이빗 클라우드와 퍼블릭 클라우드 솔루션 및 서비스를 모두 하나의 플랫폼에서 사용하려는 경우 비용 효율적입니다. 또한 하이브리드 클라우드는 멀티클라우드로의 마이그레이션이 쉽고 고객이 하드웨어 구성 요소에 추가 투자할 필요가 없습니다. 프라이빗 클라우드 및 퍼블릭 클라우드와 달리 하이브리드 클라우드는 모든 제어를 조직에 맡기며 제3자나 제공업체가 관리하지는 않습니다. 따라서 정부 기관과 은행 부서는 기밀 자산과 워크로드의 보안에 대해 걱정할 필요가 없습니다.
하이브리드 클라우드의 성장에 있어서 보안은 중요한 과제 중 하나가 되었기 때문에 이 분야에 대한 투자도 지난 몇 년간 비약적으로 증가하고 있습니다. 하이브리드 클라우드 솔루션을 제공하는 기업은 보안에 중점을 둡니다. 솔루션 제공업체는 다층 보안 및 모니터링을 제공하여 소비자의 요구에 부합하는 통합 보안 서비스를 제공합니다. 예를 들어, McAfee, HP, Cisco는 하이브리드 클라우드에 저장된 데이터를 보호하기 위한 고급 보안 시스템을 개발하기 위해 노력하고 있습니다. 시장 규모가 크게 성장하고 기업이 하이브리드 클라우드의 기능을 확대하는 가운데 보안에 대한 주목이 높아지고 있습니다. 사용자는 타사 하이브리드 클라우드 보안 솔루션 제공업체에 의존하고 그 능력을 더욱 향상시키고 있습니다.
서비스 익스프레스에 따르면 2022년 미국에서 실시된 여론조사에 따르면 조사 대상 조직의 IT 인프라 환경의 평균 48%는 온프레미스 데이터센터였습니다. 퍼블릭 클라우드는 18%, 코로케이션과 호스팅된 프라이빗 클라우드는 모두 17%였습니다. 이러한 클라우드의 대량 이용은 시장 기업을 자체 솔루션을 클라우드에 전개시키는 원동력이 될 것으로 보입니다.
북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 전망
미국은 세계 최대의 경제대국이며 북미에서는 Video as a Service(VaaS)의 중요한 시장이 되고 있습니다. 유연성, 편안함, 컨텐츠 개인화, 다양한 컨텐츠 가용성, 컨텐츠 양이 주로 Video as a Service 채용을 뒷받침합니다. 스마트폰의 변속 속도가 극적으로 향상되는 가운데, 이 나라에서는 4G에서 5G로의 전환이 조기에 진행되고 있습니다.
5G가 빨라짐에 따라 고해상도 동영상 수요가 높아질 것으로 예상됩니다. 5G를 통해 보다 빠르고 안정적인 동영상 스트리밍이 가능하며, HD 동영상과 XR 서비스와 같은 새로운 동영상 서비스도 기대되고 있습니다. 또한 5G 소개는 기업용 비디오 감시 및 비디오 스트리밍 업계에 영향을 미치며 커넥티드 에코시스템의 급속한 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다. 5G는 Video as a Service(VaaS) 시장에 큰 영향을 주어 소비자를 위한 새로운 서비스와 경험을 향상시킬 수 있을 것으로 보입니다.
또한 Zoom, Microsoft Teams 및 Google Workspace는 모두 많은 기업들이 재택 근무 문화로 빠르게 이동했기 때문에 비디오 소프트웨어 및 서비스에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 이 사이트를 적극적으로 이용하는 개인의 수는 크게 증가하고 있습니다. Microsoft Teams의 2022년 1월 월간 활성 사용자 수는 2억 7,000만 명으로 2021년 7월부터 2,000만 명 증가한 것으로 보고되었습니다.
이 지역의 주요 산업 기업은 경쟁력을 유지하고 최종 사용자의 진화하는 요구를 충족시키기 위해 항상 제품 제공을 강화하고 있습니다. 따라서 VaaS와 AI, 딥러닝, 머신러닝 등의 첨단 기술을 결합합니다. 또한 VaaS 시장의 기업은 고급 AI 기반 VaaS를 채택하고 실시간으로 비디오 컨텐츠 서비스를 모니터링하고 강화하는 자체 완성형 방법을 제공합니다.
예를 들어, 통신 기술을 개발하는 미국 Zoom Video Communications, Inc.는 최근 전 세계 무료 및 프리미엄 사용자를 위해 이미 제공하는 비디오 애즈 서비스에 엔드 투 엔드 암호화 기능을 추가한다고 발표했습니다. 또한 이러한 첨단 기술을 VaaS에 통합함으로써 정확성을 크게 향상시키고 오보를 줄일 수 있습니다. 이러한 요인은 향후 몇 년동안 업계에 새로운 기회를 가져올 것으로 예상됩니다.
2023년 3월 Amazon Web Services(AWS)는 개발자가 인터랙티브 비디오 경험을 만들 수 있는 관리형 라이브 스트리밍 솔루션인 Amazon Interactive Video Service(Amazon IVS)를 발표했습니다. 현재 개발자는 Amazon IVS를 활용하여 소셜 네트워킹, 전자상거래, 피트니스 등 다양한 산업용 앱을 만들고 있습니다. Amazon IVS의 소개 이후, 공동 라이브 스트리밍은 중요한 동향이 되었습니다. Twitch와 같은 기업들은 게스트 스타와 같은 도구를 도입하고 스트리머가 시청자를 라이브 비디오 프로그램으로 끌어들여 보다 흥미롭고 대화형 프로그램을 제공합니다.
Video as a Service(VaaS) 업계 개요
Video as a Service(VaaS) 시장은 세계 기업이 사용자에게 비용 효율적인 제안을 제공하기 위해 서비스를 혁신하고 있기 때문에 단편화되어 시장 경쟁사에게 높은 경쟁력을 부여하고 있습니다. 주요 기업은 Cisco Systems, Huawei Technologies, Adobe Systems, Polycom 등입니다. 최근 시장 개척 동향은 다음과 같습니다.
2022년 7월 - 완전히 새로운 통화 솔루션인 New Calling이 Zhejiang Mobile, Jingyou Technology, Huawei에 의해 공동으로 발표되었습니다. 현재 통화 서비스를 재정의하고 개인 및 기업 고객에게 뛰어난 음성 및 화상 통화 품질을 제공하기 위해 이 솔루션은 '1 플랫폼 +3 기능 + N 서비스' 아키텍처 모델을 채택합니다. New Calling 시스템은 핵심 음성 네트워크에 New Calling Platform과 Unified Media Function을 구축하여 UHD 화상 통화, 지능형 화상 통화 및 대화형 화상 통화의 세 가지 경쟁 통화 기능을 제공합니다.
2022년 3월 - 모바일, 인터넷을 위한 통신, 기업, 고객을 위한 기술 솔루션의 중요한 세계 공급업체인 ZTE Corporation은 프리미엄 비디오 플랫폼 2.0(PVP2.0) 빅 비디오 솔루션의 데뷔를 발표했습니다. 새로운 에코시스템용 PVP2.0 솔루션은 사업자 중심의 ATV 런처를 제공할 수 있으며, 사업자는 필요에 따라 선호하는 서비스 디스플레이 스타일을 채택할 수 있습니다. 운영자는 Google 어시스턴트 및 Google 광고와 같은 타사 기능 및 앱을 신속하고 효율적으로 통합할 수 있습니다. 컨버지드 비디오 플랫폼 지원을 통해 운영자는 더 많은 새로운 시장으로 서비스를 확장하고 비즈니스 파트너십 기회를 창출할 수 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
거시 경제 동향이 시장에 미치는 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
클라우드 기반 비디오 서비스에 대한 투자 증가
디지털 워크포스의 실현
시장 성장 억제요인
동영상 컨텐츠의 작성과 검증을 위한 고비용
제6장 시장 세분화
플랫폼별
애플리케이션 관리
디바이스 관리
네트워크 관리
디바이스별
모빌리티 디바이스
엔터프라이즈 컴퓨팅
서비스별
매니지드
프로
전개 모델별
퍼블릭 클라우드
프라이빗 클라우드
하이브리드 클라우드
최종 사용자 산업별
정부 및 방위
BFSI
헬스케어
IT 및 통신
미디어 및 엔터테인먼트
제조업
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
유럽
아시아
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Cisco Systems, Inc.
Huawei Technologies Co., Limited
Adobe Systems
Interoute Communications Limited
Polycom, Inc.
Avaya, Inc.
Vidyo, Inc.
BlueJeans Network
Applied Global Technologies, LLC
AVI-SPL, Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
JHS
영문 목차
영문목차
The VaaS Market size is estimated at USD 7.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.15 billion by 2030, at a CAGR of 14.8% during the forecast period (2025-2030).
Video as a Service (VaaS) is a cloud-based video communication service that allows users to conduct video conferences, video calls, and live video streaming over the Internet. VaaS providers offer the necessary infrastructure, software, and tools to enable businesses and individuals to communicate through video.
Key Highlights
Due to the high scalability, flexibility, and affordability provided by the cloud architecture, there is a discernible movement in demand away from on-premises video conferencing (VC) and collaboration solutions to cloud-based solutions. The popularity of cloud-based solutions has accelerated the demand for video as a service (VaaS). It saves time and travel expenses, as participants can collaborate from anywhere with an Internet connection. It also provides meeting transcription services, which can assist with product presentations, financial reviews, and other types of meetings.
VaaS enhances productivity and efficiency, as participants can easily share and collaborate on documents and presentations in real time. Several video conferencing solutions vendors have implemented various business models to better serve their clients. Solution providers are putting their efforts into providing solutions specifically tailored to satisfy the needs of multiple enterprises.
The use of cloud-based solutions is also increasing, as are the expenditures made to add new capabilities like immersive telepresence, voice and face recognition, HD audio and video, and artificial intelligence (AI). There will likely be more competition among the market players due to advancements in technology, innovations, and the entry of new VaaS solution providers, which would facilitate small and medium businesses to utilize affordable hybrid cloud-based collaboration and VC solutions.
Further, VaaS can have various uses in the healthcare sector, such as remote healthcare services, telemedicine, video consultations, medical education, etc. With video conferencing, physicians and medical staff can interact with patients in real time, regardless of their physical location, which can be beneficial for patients who may have difficulty traveling. Additionally, medical staff can receive remote training and collaborate with other professionals in real time using video conferencing, which can improve the quality of care provided to patients.
The market players are strategically deploying advanced VaaS to expand their presence and capture the market share. For instance, in October 2022, Pexip, an international provider of video technology, launched Pexip's Video Platform as a Service. With the service, the company hopes to empower big businesses to create innovative new products, incorporate video into workflows, and innovate. (VPaaS). Pexip's organizational structure, which currently comprises a new business unit with dedicated technical and commercial resources throughout the Americas, EMEA, and APAC, supports the company's focus on video innovation. Customer and citizen engagement, healthcare, and video-enabled extended reality are claimed to be the three major growth areas that this team is focusing on.
Additionally, there are several uses of video as a service in the defense sector. Video surveillance is one such use, where cameras are used for security purposes. Additionally, video conferencing can be used by the government and defense sector for communication and collaboration. The defense sector can also use cloud services to store and access mission-critical data. Furthermore, innovative digital applications and services can be leveraged by the military and defense communication industry. The defense sector is influenced by various macroeconomic trends such as government spending, economic growth, and global economic conditions.
On the other side, high acquisition and integration costs and data security and privacy concerns restrain the growth of the studied market. Several false alarms are triggered as a result of malfunctioning equipment and unfavorable weather or environmental conditions. Data security and privacy issues are anticipated to be a roadblock due to the service's poor integration or lack of system synchronization.
Video as a Service Market Trends
The Hybrid Cloud Segment is Anticipated to Drive the Market Demand
The hybrid cloud has seen significant overall growth in recent years compared to other cloud services, as it provides several benefits to organizations with large data volumes. Companies can scale computing resources by using a hybrid cloud. It also reduces the need to invest large sums of money to handle short-term surges in demand, which is useful when the company has to free up local resources for sensitive data or applications. Companies that use cloud services must pay only for the resources they use momentarily rather than purchasing, programming, and maintaining extra resources and equipment that sit dormant for long periods. This assists businesses in reducing costs that do not generate revenue.
When processing and computing demand fluctuates, hybrid cloud computing enables businesses to scale out their on-premises infrastructure to the public cloud to address any overflow without exposing all of their data to third-party data centers. These innovations have proved beneficial in addressing the worries of end-users who were previously unwilling to migrate to this solution due to concerns about data security. Organizations benefit from the public cloud's flexibility and computing capacity for basic and non-sensitive computing tasks while keeping business-critical programs and data on-premises and secure behind a company firewall. To develop a hybrid cloud, service providers strive to create a combination of on-premise private cloud and public cloud that share a network connection.
Further, a hybrid cloud is cost-effective when the user wishes to use both private and public cloud solutions or services on a single platform. In addition, the hybrid cloud allows an easy transition to the multi-cloud and does not require the customers to invest in an additional hardware component. Unlike private and public clouds, in the hybrid cloud, all the control is given to the organization and is not managed by a third party or the provider. Therefore, government organizations and banking sectors need not worry about the security of sensitive assets or workloads.
The investment in this space has also grown exponentially over the past few years, as security is becoming one of the significant challenges for the growth of the technology. Companies offering hybrid cloud solutions are focusing heavily on security. Solution providers are offering integrated security services to cater to the consumer's requirements by providing multilayer security and monitoring. For example, McAfee, HP, and Cisco are working towards the development of high-level security systems to protect the data stored on hybrid clouds. With the market size growing significantly and companies expanding their hybrid cloud capabilities, the focus on security is increasing. Users rely on third-party hybrid cloud security solution providers to improve their abilities further.
According to Service Express, an average of 48% of surveyed organizations' IT infrastructure environments were on-premises data centers, according to a 2022 poll in the United States. The public cloud accounted for 18%, while colocation and hosted private cloud both accounted for 17%. Such massive usage of the cloud would push the market players to deploy their solutions to the cloud.
North America is Anticipated to Hold the Largest Market Share
The United States is the largest economy in the world and has been a significant market for Video as a Service in the North America region. The flexibility, comfort, content personalization, availability of diverse content, and content volume have primarily driven the adoption of Video as a Service. With smartphone transmission speeds increasing dramatically, the country is witnessing an early transition from 4G to 5G.
With increased rates of 5G, higher-resolution videos are expected to witness an uptick in demand. It is expected that 5G will enable faster and more reliable video streaming, as well as new video services such as HD video and XR services. Moreover, the introduction of 5G is anticipated to affect video surveillance for businesses and the video streaming industry, leading to rapid growth in the connected ecosystem. 5G would have a significant impact on the Video as a Service market, allowing for new and improved services and experiences for consumers.
Further, Zoom, Microsoft Teams, and Google Workspace have all seen a spike in demand for video software and services as a result of the abrupt shift of many firms to a work-from-home culture. The number of individuals who are actively using these sites is significantly increasing. Microsoft Teams reported 270 million monthly active users in January 2022, an increase of 20 million from July 2021.
Major industry players in the region are constantly enhancing their product offerings to maintain a competitive edge and suit the evolving needs of end customers. Therefore, they combine VaaS with advanced technologies like AI, deep learning, and machine learning. Additionally, VaaS market players embrace advanced AI-based VaaS to offer a self-contained way to monitor and enhance video content services in real time.
For instance, the American company Zoom Video Communications, Inc., which develops communications technology, recently announced the addition of end-to-end encryption capabilities to its already-available video-as-a-service offerings for free and premium users worldwide. Additionally, integrating these sophisticated technologies into VaaS can lead to significant improvements in accuracy and a decrease in false alarms. These factors are anticipated to present new chances for the industry in the coming years.
In March 2023, Amazon Interactive Video Service (Amazon IVS), a managed live streaming solution enabling developers to create interactive video experiences, was introduced by Amazon Web Services (AWS). Currently, developers create apps for various industries, such as social networking, e-commerce, and fitness, using Amazon IVS. Since the introduction of the Amazon IVS, collaborative live streaming has been a significant trend. Companies like Twitch have introduced tools like Guest Star that let streamers draw viewers into live video shows, resulting in more exciting and interactive programming.
Video as a Service Industry Overview
The video as a service market is fragmented as the global players are innovating their services to provide cost-benefit offers to the users, which gives a high rivalry to the market competitors. Key players are Cisco Systems, Inc., Huawei Technologies Co., Adobe Systems, Polycom, Inc., etc. Recent developments in the market are -
July 2022 - New Calling, a brand-new calling solution, was jointly launched by Zhejiang Mobile, Jingyou Technology, and Huawei. To redefine current call services and offer great audio and video call quality to individual users as well as business customers, this solution uses the "1 platform + 3 capabilities + N services" architectural model. The New Calling system allows three competitive calling capabilities-UHD video calling, intelligent video calling, and interactive video calling-by creating the New Calling Platform and Unified Media Function on top of the core voice network.
March 2022 - ZTE Corporation, a significant global supplier of telecommunications, enterprise, and customer technology solutions for the mobile internet, announced the debut of its Premium Video Platform 2.0 (PVP2.0) big video solution. The PVP2.0 solution for "New Ecosystem" can offer an operator-centric ATV launcher, allowing operators to adopt their preferred service display styles as necessary. Operators can rapidly and efficiently incorporate third-party features and apps like Google Assistant and Google Ads. With the support of a converged video platform, it enables operators to expand their service into more new markets, creating opportunities for business partnerships.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of Impact of Macro Economic Trends on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Investment on Cloud-Based Video Services
5.1.2 Enabling Digital Workforce
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Cost of Video Content Creation and Validity