세계의 디지털 물류 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Digital Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640435
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
디지털 물류 시장 규모는 2025년 345억 8,000만 달러, 2030년 739억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.43%에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
물류 분야에서의 첨단 기술의 채용이 증가하고 있는 것이 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한 이러한 디지털 솔루션은 물류 회사가 발생 비용을 줄이는 데 도움이 됩니다. 물류와 기술의 융합, 전체 공급망을 다루는 클라우드 기반 협력 솔루션, 창고, 운송, 최종 소비자 정보의 긴밀한 통합, 공급망을 통한 투명성이 조사 대상 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
디지털 시장에서의 기술적 진보와 클라우드 도입 증가는 디지털 물류 솔루션 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 지난해 4월 Locus와 loconav은 전략적 제휴를 발표했습니다. loconav와 Locus의 이 제휴는 공급망 프로세스를 자동화하여 물류 분야의 디지털 변환을 촉진합니다.
COVID-19의 발생으로 많은 산업들이 다양한 정부의 봉쇄로 인해 공급망과 물류의 큰 혼란에 직면하고 있습니다. 기업은 이러한 필수적인 배송에 대응하기 위해 디지털 물류 플랫폼을 통해 공급망 능력을 변화시키고 있습니다. 물류 뉴스에 따르면 인공지능을 사용하고 디지털 결제를 가능하게하는 디지털 공급망은 COVID-19의 유행과 같은 긴급 상황에 대한 솔루션입니다.
지난 10년간 전자상거래 회사는 온라인 쇼핑과 인터넷 사용자 개발로 엄청난 성장을 이루었습니다. 전자상거래의 발전으로 보다 신속하고 효율적인 운송업체가 요구되고 있습니다. 온라인으로 쇼핑을 할 때 고객은 정확한 주문, 신속한 배송 및 반품 절차를 기대합니다. 기업은 주문 배송 비용과 기간을 줄이는 방법을 찾고 있습니다. 전자상거래는 시인성, 비용, 사용 편의성, 배송 속도, 번거로움이 없는 반품 등의 원동력이 되고 있습니다. 물류 경로 자동화, 물류 계획의 디지털화, 자재 이동의 자동화 등 이 요구를 충족시키기 위한 새로운 모델과 기술을 만들어야 합니다. 결과적으로, 선불 서비스는 특히 라스트원 마일의 배송 및 환불에 있어서 더 빠르고 다양해지고 있습니다.
디지털 물류 시장 동향
창고 관리 시스템(WMS) 분야가 큰 점유율을 획득할 전망.
디지털 시장에서의 기술 발전과 클라우드 도입 증가는 디지털 물류 솔루션 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 JD와 Sinopec은 디지털 공급망 모델에서 광범위한 파트너십을 구축할 계획을 발표했습니다. 2022년 3월, Sinopec의 안후이성 지사와 JD.com은 많은 공급망 서비스와 협력하여 옴니채널 운영을 추진하는 파트너십 계약을 체결했습니다. 이 협정에는 제품 및 디지털 공급망, 창고 시설 공유, 스마트 물류가 포함됩니다. JD는 기술과 공급망 서비스의 우위를 활용하여 Sinopec Anhui의 생산성 향상과 비용 절감을 지원합니다.
게다가 물류 분야에서의 제품 혁신 증가는 시장 성장률을 크게 밀어 올리고 있습니다. 예를 들어, Semtech은 2022년 6월 LoRa 에지의 초저전력 자산 추적 기능을 테스트하는 LoRa 클라우드 로케이터 서비스를 발표했습니다. Semtech의 LoRa 에지 기술은 디바이스 자체가 아닌 클라우드 기반 솔버로 자산의 위치를 해결함으로써 전력 사용량을 크게 줄입니다. 결과적으로 장치의 배터리 수명은 최대 10년 이상이 됩니다. LoRa Edge LR 시리즈 칩은 GNSS 및 Wi-Fi를 사용하여 실내 및 외부의 모든 장소에서 장치의 위도와 경도를 스캔합니다. 셈텍 클라우드로의 LoRa 무선 전송과 결합하면 자산의 위치에 관계없이 지속적인 커버리지를 얻을 수 있습니다.
센서와 IoT 애널리틱스 시장의 매력은 물류 공급업체가 디지털 솔루션에 투자하는 것을 유치할 것으로 예상됩니다. 물류의 IoT는 제품 보관을 간소화하고 효율적인 창고 관리를 가능하게 합니다. 또한 최신 기술로 창고 업무 검토가 더욱 단순해졌습니다. RFID 태그와 센서는 재고품의 상태와 위치를 모니터링할 수 있습니다. 또한 창고 자동화를 수행하면 필요에 따라 프로세스가 활성화되고 사용되므로 인적 오류를 최소화할 수 있습니다.
아시아태평양이 가장 빠른 성장률을 기록할 전망
아시아태평양은 중국, 인도 등 국가에서 디지털 기술을 채택하여 예측 기간 동안 가장 높은 성장률로 성장할 것으로 분석됩니다. IoT, AI, 클라우드 등의 기술적 진보가 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다.
중국의 물류부문은 COVID-19의 대유행을 포함한 많은 장애에 직면하면서도 효율을 높이기 위해 디지털 기술을 도입하고 있습니다. 중국 공산당 중앙위원회와 국무원은 2022년 4월 통일 국내 시장의 창설 가속에 관한 지령을 공동으로 발표했습니다. 이 지침은 중국이 상업 및 무역 유통 인프라 설계를 최적화하고 온라인 및 오프라인 융합 개발을 장려한다고 말합니다.
이 이니셔티브는 제3자 물류 전달을 위한 디지털 플랫폼의 개발을 장려하고 세계에 전개하는 수많은 공급망 사업을 육성하는 중앙 정부의 헌신을 따릅니다. 예를 들어, 중국의 트럭 배달 사업자인 Full Truck Alliance는 유통 재해 지역에서의 물류 효율을 향상시키기 위해 디지털 기술을 활용하는 노력을 강화하고 있습니다.
또한 인도의 국가 물류 정책은 물류 비용을 낮추고 세계 시장에서 국산품의 경쟁을 강화함으로써 이 나라의 경제 발전을 위한 원활한 코스를 창출할 것으로 예상됩니다. 이러한 높은 물류 비용으로 인해 국제 시장에서 판매되는 인도 국내 생산품은 이미 불리한 입장에 있습니다. 인도 제조업체가 갈망했던 전환은 종합적인 정책 재검토로 인해 국제 시장에서 경쟁력 있는 가격을 설정할 수 있을 것으로 보입니다. 통합 물류 인터페이스 플랫폼, 디지털 시스템 통합, 물류 간편화, 시스템 개선 그룹은 이 새로운 물류 프로젝트의 네 가지 주요 부분입니다. Make in India, Digital India, 그리고 "Atma-nirbhara drive"의 정책 실행의 성공은 국가 물류 정책에서 다른 요소를 얻을 것입니다.
디지털 물류 산업 개요
디지털 물류 시장은 중소기업에서 대기업에 이르기까지 다양한 유형의 조직에 대응하는 다수의 기업이 존재하기 때문에 단편화됩니다. 시장의 주요 기업으로는 IBM Corporation, Advantech Corporation, Samsung Electronics 등이 있습니다. 시장의 주요 발전은 다음과 같습니다.
2023년 11월, Suttons International과 LogChain은 디지털화 파트너십을 시작했습니다. 이 제휴는 LogChain이 최근 세계 최초의 완전 디지털화된 국경을 넘어 출하를 촉진하는 데 성공한 것으로 탄생한 것으로, 물류 분야에서 디지털의 투명성과 확장성을 강화하는 상호 헌신을 상징하고 있습니다. 서튼 인터내셔널은 디지털 전환 여행에서 매우 중요한 요소로 이 플랫폼을 통합하고 있습니다. 이 플랫폼의 채용은 업계 내 디지털 혁신을 선도하는 서튼의 헌신에서 중요한 단계를 강조하는 것입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
디지털 기술의 출현
전자상거래 산업의 성장과 멀티채널 유통망의 출현
클라우드 기반 용도 채용 확대
시장 성장 억제요인
ICT 인프라 부족과 데이터 보안 우려
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제6장 시장 세분화
유형별
재고 관리
창고 관리 시스템(WMS)
플릿 관리
기타 유형
최종 사용자 업계별
자동차
제약/생명 과학
소매
음식
석유 및 가스
기타 최종 사용자 업계별
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM Corporation
Advantech Corporation
Oracle Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd
DigiLogistics Technology Ltd
Hexaware Technologies Limited
Tech Mahindra Limited
JDA Software Pvt Ltd
UTI Worldwide Inc.(DSV 그룹)
SAP SE
Manhattan Associates Inc.
HighJump Software Inc.
Vinculum Group
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
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The Digital Logistics Market size is estimated at USD 34.58 billion in 2025, and is expected to reach USD 73.99 billion by 2030, at a CAGR of 16.43% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Growth is driven owing to the increasing adoption of advanced technologies in the logistics sector. Moreover, these digital solutions are helping logistic companies in reducing incurred costs. Convergence of logistics and technology, along with cloud-based collaborative solutions that extend through the entire supply chain, tight integration of warehouse, transport, and end consumer information, and transparency through the supply chain are driving the growth of the market studied.
The technological advancement in the digital market and rising cloud adoption are expected to fuel the demand for digital logistic solutions. For instance, in April last year, Locus and loconav announced a strategic cooperation. This partnership between loconav and Locus will promote digital transformation in the logistics sector by automating supply chain processes.
With the outbreak of COVID-19, many industries have faced significant supply chain and logistic disruption owing to the lockdown imposed by various governments. Companies are transforming their supply chain capabilities with digital logistics platforms to meet those essential deliveries. According to Logistics News, digital supply chains using artificial intelligence and enabling digital payments are the solution to emergencies such as the Covid-19 pandemic.
Over the past ten years, the e-commerce company has experienced tremendous growth due to the development of online shopping and Internet users. More rapid and efficient transportation providers are required due to the growth of e-commerce. When shopping online, customers expect accurate orders, prompt shipment, and return procedures. Businesses are looking for ways to reduce order shipping costs and timeframes. E-commerce is the driving force behind visibility, cost, ease of use, delivery speed, and hassle-free returns. New models and technologies must be created to accommodate this need by automating distribution routes, digitalizing logistics planning, and material movement. As a result, fulfillment services have become quicker and more varied, especially for last-mile delivery and refunds.
Digital Logistics Market Trends
Warehouse Management System (WMS) segment is expected to acquire major share.
The technological advancement in the digital market and rising cloud adoption are expected to fuel the demand for digital logistic solutions. For instance, JD and Sinopec announced a plan to build a broad partnership with their digital supply chain model. In March 2022, Sinopec's Anhui province branch and JD.com signed a partnership agreement under which they will collaborate on a number of supply chain services and advance omnichannel operations. The agreement encompasses product and digital supply chains, sharing warehouse facilities, and smart logistics. JD will use its technology and supply chain services advantages to assist Sinopec Anhui in boosting productivity and cutting costs.
Further, the growing product innovations in the logistics sector are significantly boosting the market growth rate. For instance, in June 2022, Semtech introduced the LoRa Cloud Locator Service to test the LoRa Edge's ultra-low power asset tracking capabilities. By solving the asset's position in a Cloud-based solver rather than on the device itself, Semtech'sLoRa Edge technology considerably lowers power usage. As a result, the device's battery life can last up to or even longer than ten years. The LoRa Edge LR-series chips use GNSS and Wi-Fi to scan for a device's latitude and longitude in any interior or outdoor location. Regardless of where assets are located, continuous coverage is obtained when combined with Semtech'sLoRa radio transmission to the Cloud.
Advancements in the sensors and IoT analytics market are expected to attract logistics vendors, to invest in digital solutions. IoT in logistics can simplify storing products and ensure efficient warehouse management. Additionally, modern technology has made it much simpler to overhaul warehouse operations. RFID tags and sensors can monitor the status and location of the inventory items. Executing warehouse automation can also minimize human errors because the processes are enabled and used as needed.
Asia Pacific is Expected to Register the Fastest Growth Rate
Asia-pacific is analyzed to grow at the highest growth rate during the forecast period owing to the adoption of digital technologies in countries such as China, India, and so on. Technological advancements such as IoT, AI, and Cloud further contribute to market growth.
China's logistics sector is embracing digital technologies to increase efficiency in the face of numerous obstacles, including the COVID-19 pandemic. A directive on accelerating the creation of a unified domestic market was jointly published in April 2022 by the Communist Party of China Central Committee and the State Council. It stated that China would optimize the design of the infrastructure for commerce and trade circulation and encourage the fusion of online and offline development.
The initiatives are in accordance with the central government's commitment to encourage the development of digital platforms for third-party logistics delivery and to foster a number of supply chain businesses with a global reach. For instance, Full Truck Alliance Co Ltd, a Chinese truck-hailing business, is boosting efforts to use digital technology to improve logistical effectiveness in pandemic-affected areas.
Further, India's national logistics policy is anticipated to create a seamless course for economic development in the country by lowering logistic costs and enhancing the competitiveness of domestic goods on the global market. Due to these high logistical expenses, domestic commodities produced in India that are sold on the international market are already at a disadvantage. The shift that Indian manufacturers have been yearning for will be brought about by a comprehensive policy overhaul, allowing them to set competitive prices for their goods on the international market. Unified Logistics Interface Platform, Integration of Digital System, Ease of Logistics, and System Improvement Group are the four main parts of this new logistical project. The successful policy execution of Make in India, Digital India, and the "Atma-nirbhara drive" throughout the nation gains another component from the national logistics policy.
Digital Logistics Industry Overview
The Digital Logistics Market is fragmented due to the presence of a large number of players which cater to various types of organizations, such as SMEs to Large Enterprises. Some key players in the market are IBM Corporation, Advantech Corporation, and Samsung Electronics Co. Ltd., among others. Some key developments in the market are:
November 2023, Suttons International and LogChain have started a digitalization partnership. This collaboration, coming from LogChain's recent success in facilitating the world's first fully digitalized cross-border shipment, symbolizes a mutual commitment to bolstering digital transparency and scalability in the logistics sector. Suttons International is integrating its platform as a pivotal component in its digital transformation journey. The platform's adoption underscores a significant step in Suttons' commitment to spearheading digital innovation within the industry.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emergence Of Digital Technology
5.1.2 Growth In E-Commerce Industry And Emergence Of Multichannel Distribution Networks
5.1.3 Growing Adoption Of Cloud Based Applications
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of ICT Infrastructure and Data Security Concerns
5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry