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서피스 컴퓨팅 시장 규모는 2025년 1,108억 1,000만 달러, 2030년 5,011억 1,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 35.23%에 도달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
서피스 컴퓨팅은 탁상 표면을 컴퓨터 인터페이스로 작업할 수 있는 새로운 형태의 컴퓨팅입니다. 서피스 컴퓨팅은 기존 GUI를 직관적인 객체로 대체하므로 전용 컴퓨터 GUI를 사용합니다. 서피스 컴퓨팅은 사용자가 상호작용할 수 있는 제품의 완전히 새로운 카테고리를 열어줍니다.
Microsoft는 서피스 컴퓨팅 컨셉을 최초로 발표한 기업입니다. Microsoft Surface 기술을 사용하면 비디지털 개체를 입력 장치로 사용할 수 있습니다. Microsoft에서 처음으로 시판되는 서피스 컴퓨터인 Microsoft Surface는 자연스러운 손 제스처 및 디스플레이에 현실 세계 개체의 배치에 반응하는 혁명적인 서페이스 컴퓨팅 플랫폼입니다.
Microsoft Surface는 360도 수평 대형 사용자 인터페이스를 사용하여 여러 사용자가 공동 작업을 통해 정보와 컨텐츠를 동시에 조작할 수 있는 독특한 모임을 만듭니다. 또한, 사용자는 손가락 끝이나 페인트 브러시와 같은 객체를 화면에서 터치하거나 드래그하거나 배치한 객체를 놓거나 움직이는 것도 기계와 상호 작용할 수 있습니다.
게다가 시판되는 멀티터치 기술(Microsoft나 SMART Technologies 등)에 의해 사무실, 소매점, 호텔, 학교, 레스토랑, 심지어 병원 등 연구실 이외의 환경에서도 서피스 컴퓨팅의 탐구가 가능해져 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
게다가 Microsoft Surface는 독특한 기능을 갖추고 있어 기업은 혁신적인 캠페인을 설계하여 신규 고객의 획득과 전환을 도모함과 동시에 제품과 서비스의 크로스셀, 고객 충성도의 향상, 업무 효율의 향상을 실현할 수 있습니다.
인터페이스 설계의 복잡성과 다방향 미디어는 시장의 중요한 문제입니다. 표면 컴퓨터는 사용 가능한 기능이 적고 가격도 높기 때문에 보급률이 제한될 것으로 예상됩니다. 서피스 컴퓨팅 시장은 업계 내 치열한 경쟁으로 인해 큰 장벽을 겪고 있으며, 그 결과 기업은 다중 사용자와 표면 컴퓨터 기술을 채택하고 있습니다.
서피스 컴퓨팅 시장 동향
소매부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
소매 부문은 서피스 컴퓨팅 시장의 성장에 큰 잠재력을 가지고 있습니다. 서피스 컴퓨팅은 거래를 빠르고 쉽게 할 뿐만 아니라 비즈니스 소유자에게 개인화된 컴퓨팅 환경을 제공합니다. 또한 서피스 컴퓨팅은 종이, 잉크 및 기타 사무 용품의 낭비를 줄일 수 있으므로 기업의 녹색 이니셔티브를 촉진합니다.
소매업체는 물리적 매장을 디지털 경험으로 연결하여 고객에게 더 나은 서비스를 제공하고 매장 및 상점에서 경영진까지 보다 긴밀한 조직을 구축하고 있습니다. 오프라인 상점은 비접촉식 쇼핑 및 커브사이드 픽업과 같은 새로운 비즈니스 모델을 통합합니다. 이것은 소비자가 찾고 있는 것을 찾아내고 수요를 예측하는 것을 돕고 경쟁이 끊이지 않는 시장에서 소매업체에게 새로운 기회를 가져다주는 격변입니다.
또한 2023년 5월에는 중국 슈퍼마켓 Metro가 Telpo 셀프 서비스 키오스크를 도입했습니다. K7 Telpo 키오스크는 EFT, QR 코드, 얼굴 인증 등 여러 결제 방법을 갖추고 있습니다. 열 프린터는 80mm의 종이 폭, 초당 150mm의 인쇄 속도 및 자동 절단기를 갖추고 있습니다.
또한 소매업의 디지털화는 비약적으로 진행되고 있습니다. 서피스 컴퓨팅 기술은 효율적인 인벤토리 관리, 사용자 경험 향상, 수익성 향상, 광고 기회 확대 등 다양한 측면에서 소매 부문의 혁신을 더욱 지원할 수 있습니다.
북미가 최대 시장 점유율을 차지할 전망
북미는 선진 지역이며 성장 지역보다 구매력과 가처분 소득이 높습니다. 북미에서는 서피스 컴퓨팅 제조업체가 집중된 미국이 시장을 견인하고 있습니다.
북미의 서피스 컴퓨팅 시장은 이 지역의 기술적으로 고급 제품에 대한 수요로 급속히 개척되고 있습니다. 소비자의 의식이 높고 제품의 입수가 용이하기 때문에 업계의 성장 기회가 높아지고 있습니다. 미국에는 중요한 서피스 컴퓨팅 기술 제조업체가 여러 개 있기 때문에 제품 인지도와 수요가 높아지고 있습니다.
Select USA에 의하면, 미국의 미디어 및 엔터테인먼트 산업은 세계 최대입니다. 7,170억 달러로 전 세계 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 3분의 1을 차지하며 영화, TV 프로그램과 광고, 스트리밍 컨텐츠, 음악 및 오디오 녹음, 방송, 라디오, 책 출판, 비디오 게임, 부속 서비스 및 제품을 포함합니다.
이러한 분야의 성장과 더불어, 다양한 분야에서 혁신적인 기술 솔루션의 도입이 진행되고 있는 것으로 예측 기간동안 이 지역에서 서페이스 컴퓨팅 시장의 발전을 촉진할 것으로 예상됩니다.
서피스 컴퓨팅 산업 개요
서피스 컴퓨팅 시장은 Microsoft, Dell, Apple Inc., Samsung과 같은 기존 기업의 존재로 인해 경쟁이 완만합니다. 하지만, 기업간의 경쟁은 서피스 컴퓨팅이 성장하면서 치열해질 것으로 예상됩니다.
2023년 4월, Zalando는 수백만 명의 고객에게 가상 시착실을 시험적으로 도입했습니다. 이 시험적 도입으로 Zalando의 총 25개 시장 고객들에게 처음으로 가상 시착실이 제공되었습니다. 이 회사는 이미 Zalando와 Puma의 프라이빗 브랜드 Anna Field의 엄선된 의류로 두 번의 시험 운영에 성공했으며 30,000명 이상의 고객이 이 혁신적인 기술을 시도했습니다.
2022년 8월, Hugo Boss는 가상현실 시착실을 개설하여 온라인 쇼핑 사용자에게 개인화된 아바타를 사용하여 의류를 시착시켰습니다. 독일의 고급 브랜드인 Hugo Boss는 가상 시범(VTO) 제공업체의 Reactive Reality와 제휴했으며, 처음에는 영국, 독일, 프랑스 고객을 위해 제공되었습니다. 고객은 Reactive Reality의 PITCTOFiT 플랫폼을 통해 만들어진 맞춤형 더미로 수천 개의 상품을 확인할 수 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
보다 정교하고 사용자 친화적인 인터페이스 - 자연 사용자 인터페이스(NUI)
멀티 유저 및 태블릿 톱의 채용에 의한 사업 수익 증가
시장 성장 억제요인
한정된 기능만 이용할 수 있음
서피스 컴퓨터의 고비용
제6장 시장 세분화
유형별
플랫 디스플레이
곡면 디스플레이
컴포넌트
스크린
카메라
센서
프로세서
소프트웨어
프로젝터
기타 컴포넌트
터치별
싱글 터치
멀티 터치
멀티 유저
기타 터치
비전별
2차원
3차원
용도별
엔터테인먼트
소매
접객
헬스케어
상업
광고
자동차
교육
기타 용도
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
아시아
중국
일본
인도
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
멕시코
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Microsoft Corporation
3M Co.
Dell Inc.
Samsung Electronic Co. Ltd
Planar Systems Inc.
Lenovo Group Ltd
Apple Inc.
Viewsonic Corporation
Toshiba Corporation
Hewlett-Packard Ltd
Sony Corporation
LG Electronics Inc.
Fujitsu Ltd
IBM Corporation
Intel Corporation
Panasonic Corporation
Qualcomm Technologies Inc.
Acer Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The Surface Computing Market size is estimated at USD 110.81 billion in 2025, and is expected to reach USD 501.11 billion by 2030, at a CAGR of 35.23% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Surface computing is a new form of computing that allows users to work on a tabletop surface as a computer interface. Surface computing uses a specialized computer GUI as the traditional GUI is replaced by intuitive objects. Surface computing opens up a whole new category of products for users to interact with.
Microsoft was the first company to unveil the concept of surface computing. The technology of Microsoft Surface allows non-digital objects to be used as input devices. Microsoft Surface, the first commercially available surface computer from Microsoft, is a revolutionary surface computing platform that responds to natural hand gestures and the placement of real-world objects on display.
Using its large, 360-degree, horizontal user interface, Microsoft Surface creates a unique gathering place where multiple users can collaboratively and simultaneously interact with information and content. Furthermore, users can also interact with the machine by touching or dragging their fingertips and objects, such as paintbrushes, across the screen or by placing and moving placed objects.
Furthermore, commercially available multitouch technology (e.g., Microsoft and SMART Technologies) enables exploration of surface computing in settings outside of the lab, such as offices, retail stores, hotels, schools, restaurants, and even hospitals, which is expected to drive the market growth during the forecast period.
In addition, Microsoft Surface, with its unique set of features, enables companies to design innovative campaigns to attract and convert new customers as well as cross-sell products and services, drive customer loyalty, and achieve operating efficiencies.
Interface design complexity and Multi-directional media are significant market problems. The low availability of features and the high cost of surface computers are expected to limit their adoption rate. The surface computing market has encountered a significant barrier due to the intense competition in the industry, resulting in players adopting multi-user and surface computer technology.
Surface Computing Market Trends
The Retail Sector is Expected to Hold a Significant Market Share
The retail segment possesses a huge potential for the growth of the Surface Computing Market. Surface computing not only makes transactions faster and easier but also provides a personalized computing environment to business owners. Surface computing also facilitates businesses in their green initiatives, allowing them to cut back on paper, ink, and other office supply wastes.
Retailers connect their physical locations with digital experiences to better serve customers and build a more connected organization from the sales/shop floor to the C-suite. Offline merchants are embracing new business models, like contactless shopping and curbside pickup. It's an upheaval that brings new opportunities for retailers in an ever-competitive market, helping consumers find what they're looking for and anticipating demand.
Further, in May 2023, Metro, a China-based supermarket, introduced Telpo self-service kiosks. The K7 Telpo kiosks feature multiple payment methods, including EFT, QR code, and facial recognition. The thermal printer features an 80-millimeter paper width, 150-millimeters per second printing speed, and an automated cutter.
Furthermore, the digitization of the retail sector has increased manifold. Surface computing technology can further support the transformation of the retail sector in multiple ways, including efficient inventory management, better user experience, enhanced profitability, and better advertising opportunities.
North America is Expected to Hold the Largest Market Share
North America is a developed region, and people have more purchasing power and disposable income than those in growing areas. In North America, this market is driven by the United States, owing to the concentration of surface computing manufacturers.
The North America surface computing market is developing rapidly due to the region's demand for technically advanced products. High consumer awareness and easy product availability increase the industry's growth opportunities. The existence of several significant surface computing technology manufacturers in the U.S. creates heightened product awareness and demand.
According to Select USA, the U.S. media and entertainment industry is the largest in the world. At USD 717 billion, it represents a third of the global media and entertainment industry, and it includes motion pictures, television programs and commercials, streaming content, music and audio recordings, broadcast, radio, book publishing, video games, and ancillary services and products.
The growth of these sectors, along with the growing adoption of innovative technological solutions across various sectors, is expected to drive the development of the surface computing market in the region during the forecast period.
Surface Computing Industry Overview
The surface computing market is moderately competitive due to the presence of established players such as Microsoft, Dell, Apple Inc., and Samsung. However, competition among the players is expected to grow as the penetration of surface computers increases.
In April 2023, Zalando introduced a virtual fitting room pilot to millions of customers. This pilot brings the virtual fitting room to customers in all 25 Zalando markets for the first time. The company has already successfully run two pilots with selected clothing items from Zalando's and Puma private label Anna Field, where more than 30,000 customers have tried this innovative technology.
In August 2022, Hugo Boss ventured into a virtual reality dressing room, letting online shoppers try on apparel using personalized avatars. The exclusive German brand has partnered with virtual try-on (VTO) provider Reactive Reality for the ambition, initially available for UK, German, and France customers. Customers can check on thousands of products via personalized dummies created through Reactive Reality's PITCTOFiT platform.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 More Advanced and User-friendly Interface - Natural User Interface (NUI)
5.1.2 Increasing Business Revenue Due to Adoption of Multi-user Tabletops