게이미피케이션 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Gamification - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

게이미피케이션 시장 규모는 2025년에 194억 2,000만 달러로 추정되고, 예측기간 2025년부터 2030년까지의 CAGR은 25.85%로 전망되며, 2030년에는 613억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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스마트폰과 모바일 기기의 급증은 게이미피케이션 시장을 대폭 강화하고 있습니다. 게이미피케이션의 가능성을 인식하는 기업이 늘어나고, 게이미피케이션을 활용하여 인간의 행동을 형성하고, 혁신, 생산성, 참여를 촉진하고 있습니다. 모바일 기술의 보급은 게이미피케이션 전략이 성공할 수 있는 비옥한 토양을 만들어내고 기업이 보다 인터랙티브하고 매력적인 방식으로 잠재고객과 연결할 수 있는 새로운 수단을 제공합니다.

주요 하이라이트

게이미피케이션 시장 동향

소매 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지

북미가 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측

게이미피케이션 산업 개요

게이미피케이션 시장의 경쟁은 완만하고 소수의 주요 기업이 시장을 선도하고 있습니다. 이러한 유력 진출 기업은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 제휴를 채택하고 적극적으로 국제 시장에 진출하고 있습니다. 이러한 공동 이니셔티브를 활용함으로써 경쟁을 강화하고 세계 시장에서의 지속적인 성장을 목표로 하고 있습니다.

예를 들어, 2024년 7월, Xplor Technologies 산하의 유명한 부티크형 피트니스 소프트웨어 플랫폼인 Xplor Mariana Tek은 피트니스 스튜디오 회원의 참여도를 높이기 위해 고안된 게이미피케이션 도구를 발표했습니다. 이 플랫폼의 최신 기능은 스튜디오 경험에 경쟁과 성취의 요소를 통합하여 커뮤니티 형성을 강화하고 회원 유지를 향상시키는 것을 목표로 하고 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

제5장 시장 역학

제6장 시장 세분화

제7장 경쟁 구도

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회 및 향후 동향

AJY
영문 목차

영문목차

The Gamification Market size is estimated at USD 19.42 billion in 2025, and is expected to reach USD 61.30 billion by 2030, at a CAGR of 25.85% during the forecast period (2025-2030).

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The surge in smartphones and mobile devices has significantly bolstered the gamification market. As businesses increasingly recognize gamification's potential, they are leveraging it to shape human behavior, driving innovation, productivity, and engagement. The widespread adoption of mobile technology has created a fertile ground for gamification strategies to thrive, offering new avenues for businesses to connect with their audiences in more interactive and engaging ways.

Key Highlights

Gamification Market Trends

Retail Segment Holds Largest Market Share

North America Anticipated to Hold Largest Market Share

Gamification Industry Overview

The gamification market features moderate competition, with a few key players leading. These dominant players actively broaden their reach into international markets, employing strategic collaborations to bolster their market share and profitability. By leveraging these collaborative initiatives, they aim to enhance their competitive positioning and drive sustained growth in the global market.

For instance, in July 2024, Xplor Mariana Tek, a prominent boutique fitness software platform under Xplor Technologies, unveiled a suite of gamification tools designed to enhance engagement among fitness studio members. The platform's latest features aim to strengthen community building and improve member retention by incorporating elements of competition and achievement into the studio experience.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

5 MARKET DYNAMICS

6 MARKET SEGMENTATION

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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