중국의 빅 데이터 기술 투자 기회 시장 - 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Investment Opportunities of Big Data Technology in China - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1637855
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
중국의 빅데이터 기술 투자 기회 시장은 예측 기간 동안 CAGR 30%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
중국의 다양한 기업들이 빅데이터 도입에 많은 투자를 하고 있습니다. 인터넷 검색 기업인 Baidu, 전자상거래 기업인 Alibaba와 JD, 소셜 미디어 기업인 Tencent는 빅 데이터를 중심으로 비즈니스 모델과 사업을 전개하고 있습니다.
게다가 중국의 빅데이터 분석은 보다 새로운 비즈니스 모델의 구축과 효과적인 제품·생산 계획이라는 두 가지 점에서 기업을 지원하고 있습니다. 중국에서는 카드 세대 기술을 건너뛰어 모바일 결제 시스템이 비즈니스 모델로 널리 사용되고 있습니다. 이러한 모바일 결제 플랫폼은 데이터 생성을 용이하게 하고 많은 온라인 및 오프라인 서비스를 쉽게 통합할 수 있습니다.
빅 데이터 채택을 극대화하기 위해 중국 기업은 데이터 관리를 위한 올인원 빅 데이터 플랫폼을 출시하고 있습니다. 마찬가지로 사용자는 이러한 기술을 채택하여 수익 통계 개선을 목표로합니다.
중국 기업은 미국 기업에 비해 클라우드 컴퓨팅의 도입이 늦어져 그 이유로 워크로드 마이그레이션의 복잡성과 비용, 보안 및 규제의 문제를 들 수 있습니다.
또한 이러한 인텔리전스를 거의 실시간으로 추출, 시각화하고 이에 따른 행동을 취하는 요건은 특히 COVID-19가 유행하고 있는 가운데 그 확산을 억제하고 기업의 존속을 지원하는 노력도 포함해 점차적으로 미션 크리티컬 한 목표가되고 있습니다. 많은 기업들이 재택 근무와 원격 근무 문화를 채택하기 시작하여 엄청난 양의 데이터를 창출하고 데이터 분석의 새로운 기회를 열어 빅데이터와 비즈니스 분석 산업이 성장할 것으로 예상됩니다.
중국의 빅 데이터 기술 투자 기회 시장 동향
고객분석의 요구가 지수적으로 증가하여 시장 성장을 견인
빅데이터를 활용하면 기업이 자사의 고객 기반을 보다 깊이 이해할 수 있습니다. 고객에 대한 다각적인 데이터를 통해 기업은 고객이 어떻게 생각하고 왜 제품을 필요로 하는지, 왜 다른 브랜드보다 특정 브랜드를 선택했는지(선택하지 않는)지 깊이 파고들 수 있습니다.
소비자 분석을 통해 마케팅, 판매, 포장 또는 제품 자체에 정보를 기반으로 변경할 수 있습니다. 시장 분석과 결합하여 기업은 고객의 요구를 예측하고 제품의 수명주기를 파악하고 수요에 맞는 충분한 공급을 제공하면서 잉여를 줄일 수 있습니다.
중국의 소비자 시장의 거대한 규모를 감안할 때, 생성되는 데이터의 양은 엄청나며 앞으로도 계속 증가할 것으로 예상됩니다. 빅데이터는 이러한 부하를 효과적으로 관리하기 위한 최선의 접근 방식으로 시장에서 경쟁하는 기업에게 점점 더 중요해지고 있습니다.
중국 전역의 기업이 데이터, 자연언어 처리, 이미지 인식, 머신러닝을 이용하여 보다 나은 소비자의 욕구를 예측하고 최고 수준의 기술 효율을 달성하는 미래 스마트 공급망 구축에 주력 있습니다.
고객 분석은 BFSI, 자동차, 의료 등 B2C의 요소가 여전히 시장을 독점하고 확장의 여지가 큰 부문에서 매우 중요합니다. 그러나 산업의 중요성과 시장 경쟁의 격화를 고려하면 소매 부문과 온라인 소매 판매가 가장 고객 분석을 필요로 할 것으로 예상됩니다. 정부 기관인 중국 국가 통계국에 따르면 중국은 올해 온라인 소매 판매에 약 132조 5,227억 위안(4,714.39달러)이 소비되어 1.2% 증가했습니다.
시장 성장을 자극하는 소매
방대한 데이터가 AI를 움직입니다. 따라서, 소매나 소비재의 부문에도 침투해 가는 것은 당연합니다. 중국의 많은 빅데이터 기업은 마케팅 담당자, 소매업체, 전자상거래 기업이 데이터를 관리하고 재고 예측, 고객 세분화, 고객 참여를 개인화할 수 있도록 지원한다고 주장합니다.
또한 전국의 상점은 IoT 장치와 솔루션을 활용하여 재고 수준을 추적하고 고객 데이터를 분석하며 고객과의 상호작용을 개선하고 있습니다. 이러한 기술적 진보는 전체 공급망의 제품 추적을 개선하고 소비자 행동을 더 잘 이해하는 데 도움이 됩니다.
또한 '효율성 향상'과 전반적인 고객 경험 향상을 목표로 Alibaba와 소매 콩그로말리트의 Bailian Group은 전략적 제휴와 협력 관계를 맺고 있습니다. 양사는 새로운 소매 기회를 검토하고 빅데이터를 활용하여 오프라인 매장, 상품, 물류, 결제 툴을 통합할 예정입니다.
게다가 중국에서의 고급품의 고객투자는 다른 어느 것보다 훨씬 디지털화가 진행되고 있습니다. McKinsey & Co.에 따르면 고객의 전자상거래 경험을 개인화하기 위해 데이터 분석을 활용하는 패션 기업은 디지털 매출을 30-50% 늘리고 있다고 합니다. 작년 말 이후 고급 브랜드는 데이터 관리 회사와의 중국 기반 협력 관계 구축에 더 적극적으로 참여할 것으로 예상됩니다.
중국의 빅 데이터 기술 투자 기회 산업 개요
중국의 충분한 데이터 공간은 경쟁이 심하고 IBM China Company Limited, SAP China, Huawei Technologies Co., Microsoft(중국), Lenovo(Beijing) Limited와 같은 진출기업이 존재합니다. 지난 10년 동안 몇몇 기업이 등장해 업계에 큰 영향을 미쳤습니다. 서양의 경쟁 상대가 늘어나면서 중국 기업은 중국 국외로 눈을 돌릴 수밖에 없게 되었습니다.
2022년 10월 - 지능형 클라우드 네트워크가 혁신적인 기술로 세 가지 시나리오에서 역량을 업그레이드했으며, 이러한 역량은 CloudFabric 3.0, CloudCampus 3.0, CloudWAN 3.0이며, 기업 비즈니스 변화는 기업 ICT 인프라 개발을 추진하고 있습니다., IP 네트워크는 IT와 CT의 브리지 역할을하고 기업의 모든 생산 및 사무 절차를 커버하고 디지털 산업 변혁의 연결 기반을 구성합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
제6장 시장 성장 촉진요인
데이터의 폭발적 증가: 비구조화, 반구조화, 복잡화
알고리즘 개발의 향상
고객분석 필요성
제7장 시장 성장 억제요인 시장 성장 억제요인
일반적인 인식과 전문지식의 부족
데이터 보안에 대한 우려
제8장 시장 세분화
전개별
온프레미스
클라우드
기업 규모별
대기업
중소기업
솔루션별
고객분석
부정 검지·관리
오퍼레이션 인텔리전스
예지보전
자산 관리
기타 솔루션
최종 사용자 산업별
BFSI
의료
소매
제조·자동차
항공우주 및 방위
IT 및 통신
정부기관
기타
제9장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM China Company Limited
SAP China
Huawei Technologies Co.
Microsoft(China) Co., Ltd.
Lenovo(Beijing)Limited
Alibaba Cloud Computing Company
Inspur Group Limited
Baidu, Inc.
Neusoft Corporation
JD.com, Inc.
제10장 투자 분석
제11장 시장 기회와 앞으로의 동향
JHS
영문 목차
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The Investment Opportunities of Big Data Technology in China Market is expected to register a CAGR of 30% during the forecast period.
Key Highlights
Various organizations in the country are also investing significantly in adopting Big Data. The Internet search company Baidu, e-commerce companies Alibaba and JD, and social media company Tencent developed their business models and operations around Big Data.
Furthermore, Big Data Analytics in China assists businesses in two ways: creating newer business models and effective product/production planning. China is experiencing an extensive use of mobile payment systems as a business model, bypassing the card generation of technology. Such mobile payment platforms facilitate the generation of data and simple integration for many online to offline services.
To maximize the adoption of Big Data, companies in China are launching all-in-one Big Data platforms for data management. Similarly, users have witnessed an improvement in their revenue statistics by adopting such technologies.
The companies in China have been slower to adopt cloud computing compared to the US firms, citing the complexity and cost of workload migrations and added security and regulatory issues.
Moreover, The requirement to extract, visualize, and act on this intelligence in near-real-time is gradually becoming a mission-critical goal, particularly amid the COVID-19 epidemic, including efforts to restrict its spread and aid firms in staying afloat. Since many businesses have started to adopt work-from-home and remote working cultures, which produce enormous volumes of data and open up new opportunities for data analytics, the big data and business analytics industry is expected to grow.
China Big Data Technology Investment Opportunities Market Trends
Need for Customer Analytics to Increase Exponentially Driving the Market Growth
The usage of big data lets enterprises understands their customer base better. Multi-dimensional data on customers allows businesses to dig deeper into how they think, why they need a product, and why they chose (or didn't choose) a specific brand over another.
Consumer analysis can enable informed changes to marketing, sales, packaging, or the product itself. Blending it with market analytics lets businesses project customer needs, identify product life cycles, and provide enough supply to match demand while reducing the surplus.
Given the enormous scale of China's consumer markets, the amount of data produced is vast and will continue to increase. Big data is the best approach to manage these loads effectively, and it is becoming increasingly crucial for businesses competing in the market.
Companies all around China are concentrating on creating the smart supply chains of the future that will use data, natural language processing, image recognition, and machine learning to predict better consumer wants and reach the highest level of technological efficiency.
Customer analytics will be crucial in sectors like BFSI, Automotive, and Healthcare, where the B2C component still dominates the market and offers significant room for expansion. However, given the importance of the industry and growing market competitiveness, the retail sector and online retail sales will require customer analytics the most. Approximately 132,522.7 billion yuan (4714.39 USD) were spent on online retail sales in China this year, an increase of 1.2 percent, according to the National Bureau of Statistics of China, a government organization.
Retail to Stimulate the Market Growth
Considerable data power AI. Thus it stands to reason that it will keep permeating the retail and consumer products sectors. Many big data firms in China assert to help marketers, retailers, and eCommerce firms manage their data so they can forecast inventory, segment customers, and personalize customer engagement.
Additionally, national shops use IoT devices and solutions to track stock levels, analyze customer data, and improve customer interactions. These technological advancements improve product tracking across the supply chain and aid in better understanding consumer behavior.
Moreover, With the goal of "elevating efficiency" and improving the overall customer experience, Alibaba and the retail conglomerate Bailian Group has a strategic partnership and collaboration. The two companies have looked into new retail opportunities and will use Big Data to integrate offline stores, products, logistics, and payment tools.
Additionally, luxury customer investments in China are far more digital than anywhere else. According to McKinsey & Co., fashion companies that harness data analytics to personalize customer e-commerce experiences have grown their digital sales anywhere from 30 to 50 percent. By the end of the last year and beyond, luxury brands will be more actively involved in setting up China-based collaborations with data management companies.
China Big Data Technology Investment Opportunities Industry Overview
The Chinese ample data space is highly competitive, with players such as IBM China Company Limited, SAP China, Huawei Technologies Co., Microsoft (China) Co., Ltd., and Lenovo (Beijing) Limited. Several companies have emerged in the last ten years and left their impact on the industry. Due to the increased western competition, Chinese businesses have been pushed to turn outside China for prospects.
October 2022 - Intelligent Cloud-Network Upgrades Capabilities in Three Scenarios Based on Innovative Technologies, these capabilities are CloudFabric 3.0, CloudCampus 3.0, and CloudWAN 3.0, where changes in enterprise business are driving the development of enterprise ICT infrastructure, and IP networks serving as the bridge between IT and CT and covering all production and office procedures of enterprises, constitute the connectivity foundation for digital industrial transformation.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
6 Market Drivers
6.1 Data Explosion: Unstructured, Semi-structured and Complex