아시아태평양의 머더보드 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia Pacific Motherboard - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1635431
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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아시아태평양의 머더보드 시장은 예측 기간 중 CAGR 14.8%를 기록할 전망
주요 하이라이트
아시아태평양은 예측 기간 중 상당한 시장 성장이 예상됩니다. 스마트폰 보급률 증가로 아시아태평양은 세계 최대 모바일 시장 중 하나가 되었습니다. 이는 인구 증가와 도시화의 발전으로 인한 것으로, GSM Association에 따르면 2025년까지 연결 5건 중 4건 이상이 스마트폰이 될 것으로 예상됩니다. 이러한 추세는 이 지역에서 머더보드 사용을 증가시킬 것으로 예상됩니다.
다양한 산업에서 IoT 기술 도입이 증가하는 것은 빠른 성장으로 인해 머더보드 제조업체가 고객의 요구를 충족시키기 위해 혁신하고 여러 가지 변경 사항을 도입하도록 유도하고 있습니다. 스마트폰과 피트니스 트래커에서 스마트 공장 장비에 이르기까지 모바일 기기의 공간 관리는 매우 중요합니다. 이 지역의 제조업체들은 제한된 공간에 더 많은 하드웨어를 탑재하기 위해 소형화에 초점을 맞추었습니다.
또한 인도와 같은 국가는 정부의 다양한 구상을 통해 머더보드 시장에 큰 성장을 가져와 전자 제품 제조의 핫스팟이 되고 있습니다. 모바일 기기 산업 협회 ICEA의 최신 보고서에 따르면 인도는 2021-26년 최대 1,090억 달러 상당의 머더보드(전문적으로 인쇄회로기판 어셈블리(PCBA)라고 함)를 수출할 수 있습니다. 또한 IT 하드웨어 제조업체 단체인 MAIT가 2021년 2월에 발표한 최신 보고서에 따르면 인도의 전자 머더보드 국내 수요는 2025-26년 6배 이상 증가한 815억 달러로 성장할 것으로 예상됩니다.
그러나 반도체 부족은 메인보드 생산에 악영향을 미치고 있습니다. 또한 첨단 기술로 인해 머더보드의 비용도 상승하고 있습니다. 따라서 조사 대상 시장에서는 입력장비의 차별화 정도가 높을 것으로 보입니다.
또한 COVID-19의 확산으로 인해 많은 제조업체들이 제품 조립, 프로토타입 개발, 섬세한 워크플로우의 위험 평가 등의 변경에 대응해야 했으므로 제조 공정이 복잡해졌습니다. 그러나 의료용 전자제품, 국방/정부용 전자제품, 항공우주 일렉트로닉스제품 등의 산업은 머더보드 공급을 중국에 거의 의존하지 않았기 때문에 영향을 덜 받았습니다. 전반적으로 이 시장은 예측 기간 중 큰 성장을 이룰 것으로 보입니다.
아시아태평양 머더보드 시장 동향
중국이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
중국은 아시아태평양의 머더보드 시장에서 가장 중요한 국가 중 하나이며, 전체 시장의 절반 이상을 차지하고 있습니다. GSMA 2021 보고서에 따르면 중국에서는 2025년까지 연결의 47%가 5G가 될 것으로 예상되며, 2020년에는 12억 2,000만 명이 모바일 서비스에 가입할 것으로 예상됩니다. 또한 GSMA에 따르면 중국의 5G 예상 연결 수는 2025년까지 4억 6,000만 개에 달할 것으로 예상했습니다.
또한 인더스트리 4.0도 이 지역의 연구 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 중국은 인더스트리 4.0에서 첨단인 진전을 이루고 있습니다. 공장, 창고, 항만, 도시 교통을 운영하는 5G 네트워크는 생산성을 10배 이상 높일 수 있습니다. 통신 대기업인 화웨이만 해도 약 2,000개의 중국 제조기업과 5,300개의 중국 광산업체를 위한 5G 용도를 구축하고 있습니다. 이 모든 것이 중국내 머더보드 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한 중국 머더보드 제조업체들은 치열해지는 경쟁에 대응하기 위해 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 마케팅 강화 외에도 채널 시스템을 통한 번들링 전략을 채택하고 있습니다. 가장 일반적인 방법은 그래픽 카드 번들링이며, 일부 제조업체는 그래픽 카드와 메모리를 모두 번들로 제공하는 경우도 있습니다.
또한 대만은 시장에서 신제품을 출시하는 가장 유명한 머더보드 제조업체의 본거지이기도 합니다. 예를 들어 2021년 10월 ASRock은 인텔 Z690 칩셋을 탑재한 새로운 머더보드 시리즈를 출시했습니다. 이는 최신 12세대 인텔 코어 프로세서를 지원하는 완전히 새로운 LGA1700 소켓 플랫폼으로, PCI Express 5.0 및 DDR5 고속 메모리로 무한한 가능성을 열어줍니다.
또한 대만에 본사를 둔 Elitegroup Computer Systems와 같은 회사는 매월 250만 개 이상의 머더보드를 생산할 수 있는 제조 능력을 보유하고 있습니다. 이로 인해 대만은 머더보드 시장의 핫스팟이 되었습니다.
아시아태평양 그래픽 애드인보드 시장 시장 역학
온라인 게임/i게임의 인기가 높아지고 게임 플랫폼으로서 노트북과 태블릿 PC 수요가 급증함에 따라 예측 기간 중 시장은 완만한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
그래픽 애드인보드(AIB)는 슈퍼컴퓨터, 원격 워크스테이션, 시뮬레이터에 사용되므로 수요가 증가하고 있습니다. 슈퍼컴퓨터와 원격 워크스테이션은 국방, 항공우주, 연구 및 개발과 같은 과학 및 기술 분야에서 사용되고 있습니다. 많은 국가들이 과학 연구에 대한 투자를 늘리면서 그래픽 AIB 시장은 예측 기간 중 크게 성장할 가능성이 높으며, Top500에 따르면 2021년 산업 및 연구용 슈퍼컴퓨터 보급률은 2020년 57.6%, 19%에서 2021년에는 53%, 20.4%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
또한 3D 렌더링 및 비디오 편집과 같은 복잡한 작업을 수행하는 사용자들이 시장을 주도하고 있으며, AutoCAD 및 Adobe Premiere Pro와 같은 고사양 용도는 그래픽 AIB를 사용하여 처리 속도를 높여 보다 빠르고 효율적인 워크플로우를 실현할 수 있습니다. 또한 PC의 메모리 그래픽 카드에 대한 수요 증가와 고해상도 태블릿에 대한 수요가 급증하면서 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
스마트폰, 태블릿, 노트북이 PC 시장을 대체하고 있습니다. 이에 따라 스마트폰, 태블릿, 노트북을 통한 게임 서비스 수요가 증가하고 있습니다. 이에 따라 PC 등 모니터 기반 기기의 게임 서비스 수요는 감소할 것으로 예상됩니다. 따라서 주로 데스크톱 컴퓨터에서 사용되는 그래픽 AIB에 대한 수요가 감소할 것으로 예상됩니다. 이러한 모든 요인들이 시장내 머더보드 벤더들의 성장 기회를 촉진할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양 머더보드 산업 개요
머더보드 시장의 경쟁사들 간의 적대적 관계는 ASUSTeKComputer Inc., Gigabyte Technology Co. 이들 기업은 제공하는 서비스를 지속적으로 혁신하는 능력으로 시장에서 경쟁 우위를 점하고 있습니다. 이들은 연구개발 활동과 인수 합병을 통해 시장에서의 입지를 확장하고 있습니다.
2021년 10월 ASUS IoT는 인텔 셀러론 N5105 쿼드 코어 프로세서용으로 설계된 신제품 N51051I-IM-A를 발표했습니다. 이 제품은 컴팩트한 보드에 다수의 I/O 포트, 고급 연결성, 유연한 커스터마이징을 제공하여 공간 제약이 있는 설치에 적합한 선택입니다.
2022년 5월: MSI는 AMD Ryzen 7,000 프로세서용으로 설계된 AM5 메인보드를 발표했습니다. 그러나 제품화되는 것은 비즈니스용 MEG X670E Ace와 Pro X670-P WIFI 머더보드입니다. 이러한 시장 개척은 조사 대상 벤더들에게 다양한 비즈니스 기회의 원동력이 되고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 성장 촉진요인
일렉트로닉스의 소형화에 대한 주목의 증가
아시아태평양에서 커넥티드 디바이스 및 스마트 디바이스, 기타 일렉트로닉스의 보급 확대
제6장 시장이 해결해야 할 과제
대체품의 형성으로 연결되는 기술의 진보·개발
제7장 아시아태평양 그래픽 애드 인(Add In) 보드 시장의 시장 역학(금액 기반, 수량 기반)
제8장 시장 세분화
폼팩터별(정성 분석 있어)
ATX
마이크로 ATX
미니 ITX
모델 유형별(정성 분석과 정량 분석 양쪽 모두를 제공 예정)
산업용
상업용
지역별
중국
인도
일본
기타 아시아태평양
제9장 아시아태평양 시장에서 제공되는 각종 머더보드의 가격 분석
제10장 아시아태평양의 AIB 파트너에게 공급하고 있는 디스크리트 GPU 벤더의 시장 점유율
제11장 아시아태평양의 머더보드 제조업체 벤더 시장 점유율
제12장 경쟁 구도
기업 개요
ASUSTeK Computer Inc.
Gigabyte Technology Co.
ASRock Inc.
Super Micro Computer Inc.
Advantech Co. Ltd
Biostar Inc.
MSI Computer Corporation
제13장 투자 분석
제14장 시장 기회와 향후 동향
KSA
영문 목차
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The Asia Pacific Motherboard Market is expected to register a CAGR of 14.8% during the forecast period.
Key Highlights
The Asia-Pacific region is expected to exhibit significant growth in the market during the forecast period. The increasing smartphone adoption rates have made Asia-Pacific one of the largest mobile markets globally. This is due to increasing population growth and urbanization. As per the GSM Association, more than four out of five connections may be smartphones by 2025. This trend is expected to increase motherboard usage in this region.
The deployment of IoT technologies across various industries is increasing because of their rapid growth and encouraging motherboard manufacturers to innovate and introduce multiple changes to meet their clients' demands. From smartphones and fitness trackers to smart factory equipment, managing space on mobile devices is of high importance. Manufacturers in the region are focusing on miniaturization to place more hardware within limited space.
Moreover, countries such as India are becoming a hotspot for electronics device manufacturing with the various initiative from the government paving significant growth for the motherboard market. According to the latest report by mobile devices industry body ICEA, India can export motherboards, technically called printed circuit board assembly(PCBA), worth up to USD 109 billion between 2021-26. Additionally, according to the latest report released on February 2021 by IT hardware makers body MAIT, domestic demand for electronic motherboards is expected to grow by over six-fold to USD 81.5 billion by 2025-26 in India.
However, the shortage of semiconductors has negatively impacted the production of motherboards. In addition, the cost of a motherboard is also increasing with advanced technologies. Therefore the degree of input differentiation is witnessed to be high in the market studied.
Further, the spread of COVID-19 pandemic complicated the manufacturing process as many of the manufacturers had to adapt to changes for product assembly, prototype development, and risk assessment in sensitive workflows. However, industries like medical electronics, defense/government electronics, and aerospace electronics were less affected as the industries were hardly dependent on china for the supply of motherboards. Overall the market is set to witness huge growth dusring the forecast period.
APAC Motherboard Market Trends
China is expected to acquire a significant market share
China is one of the prominent countries in the Asian-Pacific region for the motherboard market, accounting for more than half of the total market share. The increasing market for smartphone devices is one of the most significant factors driving the studied market's growth. According to GSMA 2021 report, 47% of connections in China may be in 5G by 2025, and 1.22 billion people subscribed to mobile services in 2020. In addition, according to GSMA the number of forecasted connections in China for 5G is expected to reach 460 million by 2025.
Furthermore, industry 4.0 is also expected to drive the studied market growth in the region. The country is making advanced strides in industry 4.0. 5G networks that run factories, warehouses, ports, and urban transportation can increase productivity tenfold or more. Telecom giant Huawei alone builds 5G applications for almost 2,000 Chinese manufacturing firms and 5,300 Chinese miners. All these are expected to drive motherboard adoption in the country.
Moreover, in order to meet intensifying competition, motherboard makers in China have adopted various strategies. In addition to bolstering marketing, they have been using bundling strategies through their channel systems. The most prevalent method is to bundle graphics cards, while some players have bundled both graphics cards and memory.
Furthermore, Taiwan is home to some of the most prominent motherboard manufacturers launching new products in the market. For instance, in October 2021, ASRock launched a new range of motherboards featuring Intel Z690 chipset, a brand new LGA1700 socket platform to pair with the latest 12th Generation Intel Core Processors, opening endless possibilities with PCI Express 5.0 and DDR5 high-speed memory.
Moreover, the company such as Elitegroup computer systems Co. Ltd, headquartered in Taiwan, has a manufacturing capacity to produce over 2.5 million motherboards every month. All these make the country a hotspot for the motherboard market.
Market Dynamics for Graphic Add-in-Board Market in Asia-Pacific Region
With the growing popularity of online gaming/i-gaming and spur in demand for laptops and tablet PCs, as a gaming platform, the market is expected to witness moderate growth during the forecast period.
The demand for graphic add-in boards (AIB) has risen because of their use in supercomputers, remote workstations, and simulators. Supercomputers and remote workstations are used in scientific and technical applications such as defense, aerospace, and research and development. As many countries increase their investment in scientific research, the market for graphic AIB is likely to expand exponentially during the forecast period. According to Top500 the distribution of supercomputers in 2021 for industry and research accounted to 53% and 20.4% compared to 57.6% and 19% respectively in 2020.
Moreover, the market is driven by users who perform complex tasks like 3D rendering and video editing. High-end applications like AutoCAD and Adobe Premiere Pro can use Graphics AIB to speed up processing and make for faster and more efficient workflows. Moreover, the growing demand for memory graphics cards in PCs and spur in demand for high-resolution tablets further boost the market growth.
Smartphones, tablets, and laptops are increasingly replacing the market for personal computers. Hence, gaming service in smartphones, tablets, and laptops is in growing demand. This is expected to reduce the demand for gaming services in monitor-based devices such as personal computers. Hence, this is expected to reduce the demand for graphics AIB, mostly used in desktop computers. thus all the factors is expected to drive growth opportunites for the Motherboard vendors in the market.
APAC Motherboard Industry Overview
The competitive rivalry in the motherboard market is moderate owing to the presence of some major players such as ASUSTeKComputer Inc., Gigabyte Technology Co.,ASRock Inc., others. Their ability to continually innovate their offerings has enabled them to gain a competitive advantage over other players in the market. Through research & development activities, mergers & acquisitions these players have been able to expand their market footprint.
October 2021: ASUS IoT announced its new product, N51051I-IM-A, a mini-ITX industrial motherboard primarily designed for the Intel Celeron N5105 quad-core processor. The product offers numerous I/O ports, advanced connectivity, and flexible customization in a compact board, becoming a well-suited choice for space-restricted installations
May 2022: MSI announced AM5 motherboards designed for AMD's Ryzen 7000 processors that are expected to also launch in 2022. However, the one commercialized is MEG X670E Ace and Pro X670-P WIFI motherboards that are business oriented. Such developments in the market are driving various opportunities for the vendors studied.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 Market Drivers
5.1 Increasing Focus on Miniaturization of Electronics
5.2 Increasing Penetration of Connected and Smart Devices and Other Electronics in Asia-Pacific Region
6 Market Challenges
6.1 Advancements and Developments in Technologies Leading to Formation of Substitutes
7 Market Dynamics for Graphic Add-in-Board Market in Asia-Pacific Region ( in Value and Volume)
8 MARKET SEGMENTATION
8.1 By Form Factor (Qualitative Analysis to be provided)
8.1.1 ATX
8.1.2 Micro-ATX
8.1.3 Mini ITX
8.2 By Type of Model ( Both Qualitative and Quantitative Analysis to be provided)
8.2.1 Industrial
8.2.2 Commercial
8.3 Geography
8.3.1 China
8.3.2 India
8.3.3 Japan
8.3.4 Rest of Asia-Pacific
9 PRICING ANALYSIS of different MOTHERBOARD offered in Asia-Pacific MARKET
10 Vendor market shares of Discrete GPU vendors supplying to AIB partners in Asia-Pacific region
11 Vendor market shares of Motherboard Manufacturer in Asia-Pacific region