ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
인터모달 운송 시장은 예측 기간 동안 연평균 8.27%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
Council of Supply Chain Management Professionals의 State of Logistics Report에 따르면, 운송비용은 전체 물류비용의 66%를 차지합니다. 운전자 부족과 생산성을 저해하는 트럭 운송 규칙과 같은 트럭 운송 문제가 향후 몇 년 동안 운송 능력을 제한할 것이기 때문에 운송 네트워크를 적극적으로 관리하면 이러한 비용 상승을 방지할 수 있습니다. 기업이 공급망 중단을 줄이고, 공급 위험을 관리하고, 운송 비용을 절감하고자 한다면 인터모달 운송이 유력한 대안이 될 수 있습니다. 인터모달 운송을 운송 믹스에 포함시킴으로써 상당한 비용 절감 효과를 얻을 수 있습니다. 여러 운송 수단을 운송 회사의 기반에 통합함으로써 단일 운송 동력 공급원에 대한 의존도를 줄일 수 있습니다. 인터모달 운송을 이용하는 공급망 리더는 각 운송 수단의 능력을 활용함으로써 단기적으로나 장기적으로 이익을 얻을 수 있습니다.
또한, 미국 환경보호청(EPA)은 1,000마일 이상의 운송에 인터모달 운송을 이용하면 트럭 단독 운송에 비해 연료 사용량과 온실가스 배출량을 65%까지 줄일 수 있다고 보고하고 있습니다. 로스앤젤레스에서 보스턴까지 4만 파운드를 운송하는 트럭은 약 4.35톤의 이산화탄소를 배출합니다. 같은 4만 파운드를 인터모달 운송으로 운송할 경우, 탄소 배출량은 1.75톤으로 크게 줄어듭니다. 인터모달 운송은 기업의 탄소 배출량을 효과적으로 줄일 수 있으며, EPA는 고속도로 대신 철도로 운송되는 화물 1톤 마일당 온실 가스 배출량을 3분의 2로 줄일 수 있다고 추정하고 있습니다. 이는 기업이 환경 규제를 준수하고 기업의 지속가능성 목표를 달성하기 위해 탄소 배출량 감축에 지속적으로 노력하는 데 필수적입니다.
대규모 인터모달 운송 철도 시설의 경우, 트럭 운송량이 많기 때문에 트럭이 크레인에 도착한 순서대로 서비스를 제공하는 경우가 많지만, 이는 최적이 아닙니다. 선착순으로 트럭에 서비스를 제공하기 위해 상자를 섞는 것이 아니라 컨테이너의 적재 순서에 따라 트럭을 크레인에 호출함으로써 효율성을 얻을 수 있습니다. 이를 통해 거래하는 트럭 운전사는 터미널에 연락할 필요성을 크게 줄일 수 있으며, 터미널은 청구 가능한 프로세스와 이벤트를 파악할 수 있습니다. 트럭 운전사가 게이트에 도착하기 훨씬 전에 운송장이 제자리에 있는지 확인하는 것과 같은 항목은 모바일 소프트웨어 애플리케이션을 통해 관리할 수 있습니다. 이 기능은 운전자가 휴대폰에서 고급 체크인 및 체크아웃을 수행하고, 서비스 요청을 완료하고, 유닛의 위치를 확인하고, 주차 위치 업데이트를 받을 수 있도록 도와줍니다.
COVID-19 팬데믹 기간 동안 각국 정부는 전 세계적으로 비시민 및 비거주자의 입국을 제한하고, 입국자에게 장기간의 자가격리 기간을 부과하고, 폐쇄, 엄격한 사회적 거리두기, 접촉자 추적 조치를 시행하여 바이러스 확산을 제한했습니다. 국경 간 화물 운송 및 통과 화물 운송에 대한 이러한 과도한 제한은 팬데믹 충격이 세계 경제에 미치는 경제적, 사회적 영향을 더욱 악화시켰습니다.
이 시장에서는 여러 기업들이 대규모 인수합병을 통해 시장에서의 입지를 강화하기 위해 노력하고 있습니다. 지난해 6월, 공급망, 산업 및 소매 생태계를 위한 협업형 SaaS 소프트웨어 솔루션을 제공하는 세계 기업 제네릭스 그룹은 제네릭스 TMS와 GCR(Generics Collaborative Replenish) 솔루션의 SaaS 도입을 통해 식품업계 선도기업인 리마그레인 그룹의 자케 브로사르(Jacques Brossard)의 운송 및 공급 업무의 혁신을 지원했습니다.
인터모달 운송 시장 동향
철도 운송과 도로 운송이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
인터모달 운송은 합리적인 비용으로 신뢰할 수 있는 화물 운송을 제공하며, 현재 화물 운송 인프라에 통합될 수 있습니다. 미국 철도 업계는 1인당 40톤 이상의 화물을 운송하고 있으며, 인터모달 운송은 종종 53피트 길이의 컨테이너로 이루어지며, CSX에 따르면 인터모달 운송 열차 한 대는 트럭 280대 분량의 화물을 운송할 수 있다고 합니다. 화주들은 인터모달 운송 이용 여부를 결정할 때 철도의 정밀 계획 철도화(PSR)에 따른 비효율성, 운송 장비의 가용성, 화물 가격, 트럭 운전사 부족 등 다양한 문제를 고려합니다.
보다 효율적이고 신속한 화물 운송에 대한 수요가 증가함에 따라 철도 업계는 정밀 계획 철도 운영을 강화하기 위해 노력해 왔으며, PSR은 철도 네트워크의 계획된 직통 노선을 따라 더 적은 수의 차량과 기관차로 동일한 양의 화물을 운송하는 것을 말합니다. 기존 열차는 만차가 되면 화물을 실어 나르지만, PSR은 화물의 유무에 관계없이 지정된 시간에 열차가 움직이기 때문에 고속화, 장편화, 터미널 체류시간 단축을 가능하게 하는 것이 PSR의 목적입니다. 그러나 철도 업계가 PSR로 전환함에 따라 기존 운송 차선에 영향을 미치고 시설과 인력이 감소하고 있습니다.
미국 및 인근 국가의 철도 사업자들은 수많은 배송 거점에 대응하기 위해 시설, 선적 일정, 하역 시간, 차선 수를 강화하기 위해 노력해 왔습니다. 멕시코는 국토의 대부분을 커버하는 우수한 철도 인프라를 보유하고 있으며, 미국과의 국경 부근에는 잘 구축된 철도 연결이 있습니다. 캐나다에는 캐나다 국영 철도(CN)와 캐나다 태평양 철도(CPR)의 두 개의 주요 철도가 있습니다.
기술과 인터모달 운송 철도는 운송 환경의 어려움에 대응하는 화주들을 지원하고 있으며, CSX 운송은 40개 이상의 터미널 네트워크를 보유하고 있습니다. CSX의 인터모달 운송 사업은 미시시피 주 동쪽의 주요 시장에 서비스를 제공하며, 수많은 컨테이너로 제품을 운송하여 500마일 이상 이동하는 화물에 트럭 운송과 유사한 서비스를 제공하고 있습니다. 에 대한 지식을 얻기 위해 운송 관리 시스템 공급업체를 조사했습니다. 인터모달 운송 철도회사들은 운송 능력과 비용 절감에 중점을 두고 있습니다. 운송 관리 시스템을 추가하거나, 인터모달 운송으로 전환을 시작하거나, 또는 두 가지 모두를 최대한 활용함으로써 화주는 목표를 달성할 수 있습니다.
북미가 큰 비중을 차지할 것으로 예상
북미의 인터모달 운송 시장은 소비자 경제의 수요에 점점 더 의존하고 있습니다. 지역 철도 업계는 육로 운송에 필적하는 새로운 인터모달 운송 서비스를 창출하기 위해 노력하고 있습니다. 지난 2월, Mullen Group Ltd.는 자회사인 APPS Cartage Inc.와 APPS Cargo Terminals Inc.가 CN과 계약을 체결하여 APPS Transport에 인터모달 운송 서비스를 일정 기간 동안 계속 공급하기로 했다고 발표하였습니다. 계약을 체결하였다고 밝혔습니다.
IANA에 따르면, 2022년 전체 인터모달 운송 물동량은 1,771만 6,445대로 2021년 대비 3.9% 감소할 것으로 예상됩니다. 트레일러는 23.8% 감소한 924,259대, 국내 컨테이너 취급량은 1.6% 증가한 814만 7,044대를 기록했습니다. 국내 전체 설비는 1.8% 감소한 907만 1,303대를 기록했습니다.
이 지역에서는 신규 진입 기업들도 눈에 띕니다. 예를 들어, 지난해 11월 자동차 화주와 운송업체를 연결하는 디지털 플랫폼인 RunBuggy OMI Inc.는 Hitch Transportation Management Solution(TMS)을 제공한다고 발표했습니다. 이 클라우드 기반 솔루션을 통해 자동차 화주는 파트너를 통해 또는 자체적으로 현재 보유하고 있는 운송 자산을 원활하게 통합 및 연결하고, 17,000명의 검증된 운전자로 구성된 전국 네트워크인 RunBuggy의 마켓플레이스에 접속하여 운송 능력을 확장할 수 있습니다.
인터모달 운송 산업 개요
인터모달 운송 시장은 적당히 세분화되어 있으며, 인터모달 운송 방법을 지원하는 다양한 소프트웨어와 서비스를 제공하는 기업들이 시장에 진입하고 있습니다. 또한, 인수는 수년 동안 시장의 주요 트렌드입니다. 주요 업체로는 Oracle Corporation, Cognizant Technology Solutions Corp., HighJump(Korber AG), Blue Yonder Group, Inc. 등이 있습니다.
2022년 4월, Lietuvos Gelezinkeliai(LTG)의 화물 부문 인 LTG Cargo는 추가 다각화를 위해 독일 뒤스부르크(Duisburg)로의 복합 운송 서비스를 도입했습니다. 고객은 유럽에서 가장 중요한 산업 클러스터 중 하나인 내륙수로 항구에 철도로 접근할 수 있게 됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참여업체의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
COVID-19에 의한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
세계 공급망의 효과적이고 비용 효율적인 운송 수단에 대한 요구 상승
탄소발자국 절감에 대한 인식 확산
시장 과제
효과적인 계획과 커뮤니케이션의 결여에 의한 운송 비용 증대
제6장 시장 세분화
구성요소별
소프트웨어
서비스
운송 수단별
철도·도로 운송
항공·도로 운송
해상·도로 운송
기타 운송 수단
최종 이용 산업
산업·제조업
석유 및 가스
소비자·소매
식품 및 음료
건설업
기타 최종 이용 산업
지역
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Oracle Corporation
Cognizant Technology Solutions Corp
HighJump(Korber AG)
Blue Yonder Group, Inc.(JDA Software)
Transplace, Inc.
GE Transportation(Wabtec Corporation)
The Descartes Systems Group Inc.(Descartes Aljex)
Motorola Solutions, Inc.
Elemica, Inc.(Eyefreight BV)
Envase Technologies
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The Intermodal Freight Transportation Market is expected to register a CAGR of 8.27% during the forecast period.
Key Highlights
Transportation accounts for 66% of overall logistics expenses, according to the Council of Supply Chain Management Professionals' State of Logistics Report. Management of the transportation network proactively may prevent these costs from rising as trucking issues such as driver shortages and productivity-stifling trucking rules limit capacity in the coming years. Intermodal may be a strong option if the company wants to reduce supply chain interruption, manage supply risk, and lower transportation expenses. Including multimodal transportation in the transportation mix results in significant cost reductions. By incorporating several means of transportation into the carrier base, the reliance on a single source of capacity is reduced. Supply chain leaders that use multimodal freight moves may gain in the short and long term by utilizing the capabilities of each mode of transportation.
Moreover, the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) reports that using intermodal transport for shipments over 1,000 miles can cut fuel use and greenhouse gas emissions by as much as 65% relative to truck transport alone. A truck that can transport 40,000 lbs from Los Angeles to Boston produces approximately 4.35 tons of carbon emissions. The same 40,000 pounds, which could be shipped via intermodal rail, produces 1.75 tons of carbon emissions, significantly less. Intermodal transportation can effectively help reduce a company's carbon footprint. The EPA estimates that every ton-mile of freight moved by rail instead of highway can reduce greenhouse emissions by two-thirds. This is essential as companies continually work to reduce their carbon footprint to comply with environmental regulations and meet their corporate sustainability goals.
Extensive intermodal rail facilities are challenged by high truck volume and often serve the trucks in the order they arrive at a crane, which is not optimal. Efficiencies can be gained by calling the trucks to the crane to match the containers' stacking order rather than shuffling boxes to serve the trucks on a first-come, first-served basis. This makes the trucker with transactions significantly reduce the need to contact the terminal, helping terminals capture billable processes and events. Items such as checking whether a waybill is in place well before a trucker's arrival at the gate could be managed with the help of a mobile software application. This capability could help drivers perform advanced check-in and check-out, complete service requests, confirm unit locations, and receive parking location updates from a mobile phone.
During the COVID-19 pandemic, the government globally restricted its borders to non-citizens and non-residents or imposed on those entering extended periods of self-isolation to limit the spread of the virus while implementing lockdowns, strict social distancing, and contact tracing measures. These often-excessive restrictions to cross-border and transit freight transport further aggravated the economic and social impacts of the pandemic shock on the global economy.
The market is witnessing significant mergers and acquisitions by multiple companies to increase its presence. In June last year, Generix Group, a global provider of collaborative SaaS Software solutions for the Supply Chain, industrial, and retail ecosystems, assisted Jacquet Brossard, a Limagrain Group company and a major player in the food industry, in the transformation of its transport and supply operations through the SaaS implementation of Generix TMS and GCR (Generix Collaborative Replenishment) solutions.
Intermodal Freight Transportation Market Trends
Rail and Road Transport is Expected to Hold Significant Share
Intermodal transportation offers dependable freight shipment at a reasonable cost and might be incorporated into the current freight transportation infrastructure. The rail industry in the United States transports over 40 tons of freight per capita, and intermodal shipments are often made in 53-foot-long containers. According to CSX, one intermodal train can transport the same amount of freight as 280 trucks. Shippers examine various issues when deciding whether to use intermodal transportation, including the inefficiencies associated with railroad conversions to precision planned railroading (PSR), the availability of shipping equipment, load price, and the ongoing truck driver shortage.
While the demand for more efficient and rapid goods shipping has risen, the rail industry has strived to enhance operations using precision-planned railroading. PSR refers to transporting the same amount of freight with fewer railcars and locomotives along a planned direct line over a rail network. Conventional trains move freight when full, but under PSR, trains start moving at a specified time regardless of whether or not the freight is there. PSR aims to enable faster speeds, longer trains, and shorter terminal dwell times. However, as the rail industry has moved to PSR, it has impacted existing shipping lanes and decreased equipment and staff.
Railway operators in the United States and neighboring countries have strived to enhance equipment, shipping schedules, loading and unloading times, and the number of lanes to handle numerous delivery locations. The intermodal rail system in the United States stretches across the country, connecting every major port and providing some coast-to-coast service faster than the truck.Mexico has an outstanding rail infrastructure covering most of the country, with well-established rail connections near the US border. Canada has two main coast-to-coast railroads: the Canadian National Railway (CN) and the Canadian Pacific Railway (CPR).
Technology and intermodal rail support shippers in meeting the transportation environment's difficulties. CSX Transportation has a network of more than 40 terminals. The intermodal business serves major markets east of the Mississippi and the transportation of products in numerous containers, providing corporations with service similar to trucking for shipments traveling more than 500 miles. CSX CSX Transportation surveyed transportation management system suppliers to get insight into intermodal rail transportation. Intermodal railways are more concerned with capacity and cost reductions. Adding a transportation management system, starting a multimodal conversion path, or ensuring the best use of both can help shippers achieve their goals.
North America is Expected to Hold Significant Share
The intermodal freight transportation market in the North American region is increasingly dependent on the consumer economy's demand. The regional rail industry is concentrating on creating new intermodal services that can successfully rival over-the-road options. In February last year, Mullen Group Ltd. announced that its wholly owned subsidiaries, APPS Cartage Inc. and APPS Cargo Terminals Inc., had signed an agreement with CN to continue supplying intermodal services to APPS Transport for a period of time.
According to IANA, overall intermodal volume will be 17.716,445 in 2022, a 3.9% decrease from 2021.Trailers dropped by 23.8% to 924,259, while domestic container volume increased by 1.6% to 8,147,044 units. Domestic equipment as a whole declined by 1.8% to 9,071,303.
The region is also witnessing significant new players entering the market. For instance, in November last year, RunBuggy OMI Inc., a digital platform that connects car shippers and transporters, announced the availability of its Hitch Transportation Management Solution (TMS). The cloud-based solution enables car shippers to seamlessly integrate and connect with their current transportation assets, whether through partners or in-house, and expand their transportation capacity with access to RunBuggy's Marketplace, a nationwide network of 17,000 verified drivers.
Intermodal Freight Transportation Industry Overview
The intermodal freight transportation market is moderately fragmented, as a few players are entering the market to provide various software and services related to supporting intermodal transportation methods. Moreover, acquisitions have been a key trend in the market over the years. Some of the key players include Oracle Corporation, Cognizant Technology Solutions Corp., HighJump (Korber AG), Blue Yonder Group, Inc. (JDA Software), etc.
In April 2022, to further diversify, LTG Cargo, the freight division of the Lietuvos Gelezinkeliai (LTG) company, introduced intermodal freight services to Duisburg, Germany. Customers will have rail access to one of Europe's most vital industrial clusters and the inland waterway port.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment on the impact due to COVID-19
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing need for effective and cost-efficient means of transportation by global supply chains
5.1.2 Rising awareness regarding the reduction of carbon footprint
5.2 Market Challanges
5.2.1 Lack of effective effective planning and communication can increase transportation costs
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Software
6.1.2 Service
6.2 By Transportation Mode
6.2.1 Rail and Road Transport
6.2.2 Air and Road Transport
6.2.3 Maritime and Road Transport
6.2.4 Other Transportation Modes
6.3 End-User Industry
6.3.1 Industrial and Manufacturing
6.3.2 Oil and Gas
6.3.3 Consumer and Retail
6.3.4 Food & Beverage
6.3.5 Construction
6.3.6 Other End-User Industries
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Oracle Corporation
7.1.2 Cognizant Technology Solutions Corp
7.1.3 HighJump (Korber AG)
7.1.4 Blue Yonder Group, Inc. (JDA Software)
7.1.5 Transplace, Inc.
7.1.6 GE Transportation (Wabtec Corporation)
7.1.7 The Descartes Systems Group Inc. (Descartes Aljex)