유럽의 LNG 벙커링 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe LNG Bunkering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630419
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
유럽의 LNG 벙커링 시장은 예측 기간 동안 5.25% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 대유행은 지역 폐쇄로 인해 시장에 악영향을 미쳤습니다. 현재 시장은 전염병이 발생하기 전의 수준에 도달했습니다.
주요 하이라이트
배출을 억제하기 위해 지방 정부와 IMO가 부과하는 엄격한 환경 규제는 풍부한 천연가스의 가용성과 함께 조사 대상 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
그러나 일부 국가는 LNG 벙커링 인프라가 미비하여 예측 기간 동안 시장의 걸림돌이 될 가능성이 높습니다.
LNG 선박의 주문과 인도가 증가하고 있으며, 천연가스 가격의 하락은 향후 몇 년 동안 이러한 선박에 대한 기회 확대의 시작이 되었습니다.
예측 기간 동안 노르웨이가 유럽 LNG 벙커링 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
유럽의 LNG 벙커링 시장 동향
페리 및 OSV 부문이 시장을 독식
페리는 물 위에서 화물을 운반하는 데 사용되는 선박입니다. 여객 페리는 한 장소에서 다른 장소로 이동하기 위해 수상 버스 또는 택시로 사용됩니다. 다양한 페리에는 더블 엔드, 수중익선, 호버크라프트, 쌍동선, 롤온/롤오프, 크루즈 페리(RoPax), 고속 RoPax 페리 등이 있습니다.
이들 선박은 주로 중유, 석유, 가스를 연료로 사용합니다. 그러나 황, 이산화탄소 및 기타 오염 물질 배출에 대한 정부 규제는 LNG를 선박 연료로 사용하도록 장려하고 있습니다.
향후 5년간 LNG를 연료로 하는 페리와 OSV의 발주량이 많다는 점을 고려하면, LNG를 연료로 하는 페리와 OSV는 증가할 것으로 예상됩니다. 예측 기간 동안 LNG 벙커링 서비스에 대한 수요가 증가할 가능성이 높습니다.
2019년 유럽연합 집행위원회에 의해 형성된 유럽 그린딜은 2050년까지 유럽을 탄소 중립으로 만들기 위한 일련의 정책 이니셔티브입니다. 이 목표를 달성하기 위해 LNG의 중요성을 간결하게 강조하고 트럭과 선박의 연료로 LNG를 사용하는 것을 강조하고 있습니다.
그러나 연료의 황 함량에 대한 규제가 있기 때문에 LNG를 사용하는 옵션은 이러한 유형의 선박에 매력적입니다. 그 이유는 운항 프로필과 경제적, 규제적, 환경적 이유 때문입니다.
시장을 독점하고 있는 노르웨이
노르웨이는 세계 LNG 벙커링 시장에서 항상 선구적인 국가로, 2,000년 세계 최초의 LNG 연료 선박인 Glutra 카페리 및 여객 페리가 노르웨이에서 운항되었습니다. 그로부터 17년이 지난 2017년, 노르웨이에서는 1250m3의 저장 용량과 90톤/시간의 펌프 용량을 갖춘 유럽 최대 규모의 LNG 벙커링 전용 스테이션인 해머 페스토(Hammer Festo)가 가동되었습니다.
노르웨이에서는 기후 문제에 대한 관심이 여전히 높습니다. 노르웨이 정부는 파리협정의 온실가스 배출 목표와 EU의 배출 기준에 맞춰 야심차고 엄격한 배출 기준을 설정하고 있습니다.
해양 운송으로 인한 유해 오염물질 배출에 대한 전 세계의 우려에 대응하기 위해 노르웨이는 일찍부터 LNG 선박에 투자하고 노르웨이 NOx 기금의 도움을 받았습니다. 노르웨이 정부가 주도했습니다.
또한 노르웨이 정부는 파이프라인을 통해 다른 유럽 국가로 LNG를 수출하여 이 지역에서 러시아의 지배력을 약화시키는 데 주력하고 있으며, 2020년 초, 파이프라인 시스템 운영사인 가스코는 북극 바렌츠해에서 소규모 LNG 수출을 강화하기 위해 이 회사의 파이프라인을 승인했다고 발표했습니다.
이 때문에 예측 기간 동안 노르웨이의 LNG 벙커링 시설에 대한 수요가 크게 증가했습니다.
유럽의 LNG 벙커링 산업 개요
유럽의 LNG 벙커링 시장은 상당히 통합되어 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Royal Dutch Shell Plc, Total SA, Crowley Maritime Corporation, Nauticor GmbH & Co.KG, Gazpromneft Marine Bunker LLC 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 범위
시장 정의
조사 가정
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
소개
2028년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 10억 달러)
최근 동향과 개발
정부 규제와 시책
시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
제5장 시장 세분화
최종사용자
탱커 플릿
컨테이너 플릿
벌크·일반화물 플릿
페리와 OSV
기타
지역
노르웨이
스페인
네덜란드
영국
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 개요
Shell Plc
TotalEnergies SE
Crowley Maritime Corporation
Nauticor GmbH & Co. KG
Harvey Gulf International Marine LLC
ENN Energy Holdings Ltd
Engie SA
Gazpromneft Marine Bunker LLC
제7장 시장 기회와 향후 동향
ksm
영문 목차
영문목차
The Europe LNG Bunkering Market is expected to register a CAGR of greater than 5.25% during the forecast period.
The COVID-19 outbreak negatively impacted the market due to regional lockdowns. Currently, the market reached pre-pandemic levels.
Key Highlights
Stringent environmental regulations imposed by local government bodies and IMO to curb emissions, coupled with the abundant natural gas availability, are expected to stimulate the industry growth of the market studied.
However, some countries lack of LNG bunkering infrastructure will likely hinder the market during the forecast period.
The orders and deliveries of LNG-powered vessels are increasing, and the reduced natural gas prices marked the beginning of expanding opportunities for such vessels in the coming years.
During the forecast period, Norway is expected to dominate the LNG bunkering market in Europe.
Europe LNG Bunkering Market Trends
Ferries & OSV Segment to Dominate the Market
Ferries are vessels used to carry cargo across the water. A passenger ferry is used as a water bus or taxi to travel from one place to another. Various ferries include double-ended, hydrofoil, hovercraft, catamaran, roll-on/ roll-off, cruise ferry (RoPax), fast RoPax ferry, and others.
These vessels majorly operate on heavy fuel oil and marine gas oil. However, government regulations regarding the emission of sulfur, carbon dioxide, and other pollutants encourage using LNG as fuel in vessels.
In the next five years, the LNG-based ferries and OSVs are projected to increase, considering the large number of LNG-fueled ferries and OSVs on order. It is likely to increase the demand for LNG bunkering services in the forecast period.
European Green Deal, formed in 2019 by the European Commission, is a set of policy initiatives to make Europe carbon neutral by 2050. It briefly underlines the importance of LNG for achieving this aim and emphasizes the usage of LNG as fuel for trucks and marine vessels.
However, with the regulations related to sulfur content in the fuel, the option of using LNG is attractive to these types of vessels. It is because of the operating profile and economic, regulatory, and environmental reasons.
Norway to Dominate the Market
Norway is always a pioneer country in the global LNG bunkering market. In 2000, the world's first LNG-fueled vessels, the Glutra car and passenger ferry, were made operational in Norway. Seventeen years later, in 2017, Hammerfest, Europe's largest dedicated LNG bunkering station with 1250 m3 storage and a pump capacity of 90 tons/hour, was operational in Norway.
The focus on climate issues remains high in Norway. The Norwegian government is setting ambitious and stern emission norms to align itself with the greenhouse gas emissions targets of the Paris Agreement and within the EU emission standards.
To counter the increasing global concerns regarding the harmful emission of pollutants from marine transportation, Norway invested early in LNG ships and was helped by the Norwegian NOx fund. The Norwegian government initiated it.
Moreover, the country's government is focusing on exporting LNG through a pipeline to other European countries to reduce the domination of Russia in the region. In early 2020, the pipeline system operator, Gassco, announced that the company approved its LNG pipeline to boost its small-scale LNG exports from the Arctic Barents Sea.
Hence, this significantly increased the demand for LNG bunkering facilities in Norway during the forecast period.
Europe LNG Bunkering Industry Overview
The Europe LNG bunkering market is moderately consolidated. Some of the major players in this market (in no particular order) include Royal Dutch Shell Plc, Total SA, Crowley Maritime Corporation, Nauticor GmbH & Co. KG, and Gazpromneft Marine Bunker LLC.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End-User
5.1.1 Tanker Fleet
5.1.2 Container Fleet
5.1.3 Bulk and General Cargo Fleet
5.1.4 Ferries and OSV
5.1.5 Others
5.2 Geography
5.2.1 Norway
5.2.2 Spain
5.2.3 Netherlands
5.2.4 United Kingdom
5.2.5 Rest of Europe
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements