Personal Robots - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630347
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
퍼스널 로봇 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.6%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
일본과 중국과 같은 아시아태평양의 고령화 사회가 의료 기술 분야의 성장을 견인하고 있으며, 그 결과, 이 지역에서 퍼스널 로봇의 거대 시장이 형성되고 있습니다. 일본 통계국에 따르면 일본의 65세 이상 인구는 2021년 3639만 명에서 2040년 3921만 명으로 증가할 것으로 예측됩니다. 이는 기업이 이 지역의 노인 제품에 투자하는 것을 뒷받침합니다. 이미 도입된 그러한 로봇 중 하나는 알츠하이머병과 같은 환자를 돕기 위해 고안된 Paro(아기 바다표범)입니다.
인지, 상호작용, 조작 등 다양한 분야의 기술 혁신이 퍼스널 로봇을 더욱 매력적으로 만듭니다. 기술 및 기타 부품 제공업체는 로봇 생태계를 전진시키는 데 도움이 됩니다.
머신러닝, 컴퓨터 비전, 자연 언어 처리, 제스처 제어 등의 인공지능(AI) 기술은 가정과 병원에서 퍼스널 로봇을 도입하는 방법을 변화시키고 있습니다. 퍼스널 로봇이 더 지능적이 되면 주변 환경을 이해하고, 정적·동적인 물체를 피하고, 감정을 이해하고, 커뮤니케이션을 취할 수 있게 되어, 가정과 같은 혼잡한 혼잡 공간에서 돌아다닐 수 있게 됩니다.
게다가 머신 비전 카메라의 개발이 진행되고 있는 가운데 기업은 AI 기술을 탑재한 이러한 2D 및 3D 머신 비전 카메라를 사용하여 계단과 같은 바닥의 가장자리를 효과적으로 매핑하여 휴지통, 케이블, 문턱, 러그 같은 장애물을 인식하는 것으로, 차세대 로봇의 길을 열 것으로 기대되고 있습니다.
그러나 퍼스널 로봇 기술의 표준화가 진행되고 있지 않다는 것, 이러한 로봇의 조작에 수반하는 기술적인 복잡성, 다양한 이용 사례에 있어서 이러한 시스템의 통합의 복잡성 등이 퍼스널 로봇 시장의 성장을 막는 큰 과제가 되고 있습니다.
코로나 바이러스의 대유행은 제조업과 기술 산업에 큰 혼란을 초래했습니다. 로봇 분야의 일부 세계 및 지역 기업들은 심각한 부품과 원재료 부족을 목격하여 제품에 직접적인 영향을 미쳤습니다. 대부분의 국가에서 전국적인 봉쇄가 이루어지면서 세계공급망 네트워크가 혼란스러워 제품의 매출이 감소했습니다.
게다가 로봇기술에 대한 관심이 높아지면서 ABB나 Rockwell Automation 등 기업들은 COVID-19의 대유행 중에 주가가 상승했습니다. 2020년에는 ForwardXRobotics가 최근 북미 시장 진출을 위해 1,500만 달러의 자금 조달을 발표했습니다. 한편, Brain Corp는 몇 주 전부터 특히 폐쇄 명령을 받은 기업들 사이에서 회사의 바닥 청소 로봇에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이러한 동향은 조사 대상 시장의 성장에 부정적인 영향을 미치고 있지만, 특히 유행의 발생 이후 첨단 기술에 대한 의식이 더 많은 사람들 사이에서 높아지고 있으며, 조사 대상 시장의 성장에 대한 장기 그 영향은 긍정적으로 일할 것으로 예상됩니다.
퍼스널 로봇 시장 동향
가사용 퍼스널 로봇이 시장의 주요 점유율을 차지할 전망
로봇 동반자/어시스턴트/휴머노이드, 진공 청소기, 바닥 청소, 잔디 깎기, 수영장 청소, 창 청소 등은 퍼스널 로봇의 가정용 부문에서 인기가 높아지고 있는 로봇의 주요 유형입니다. 국제로봇연맹(IFR)과 Loup Ventures가 제공한 데이터에 따르면 로봇 청소기는 2025년까지 약 2,210만대가 출하되어 약 49억 8,000만 달러의 매출이 예상됩니다.
가정용 로봇 중에서도 자동 청소기와 모퍼는 각 회사가 가장 상용화하고 개발한 제품입니다. 각 회사는 가정의 좁은 장소에도 도달할 수 있도록 보다 컴팩트하고 일체화된 진공 청소기와 걸레걸이 로봇의 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 각 회사는 음성 인식과 바닥 구조를 매핑하는 레이저 기반 기술과 같은 고급 기술을 통합합니다. 예를 들어, 2022년 2월 세계 유수의 하이테크 기업인 Midea Group은 산하의 Midea Robozone Technology이 만든 차세대 로봇 청소기 S8 자동 집진 로봇의 세부 정보를 발표했습니다.
iRobot사, Robomow사, Mayfield Robotics사 등의 기업이 가정용 로봇을 개발하고 있습니다. 인간 행동 감지 및 음성 인식과 같은 기술 혁신은 고객의 신뢰를 높이고, 그 결과 청소, 세탁 및 기타 음성 대응 IoT 활동과 같은 가정용 목적으로 자동 배포를 촉진합니다.
게다가 머신 비전 카메라의 개발이 진행되고 있는 가운데, 기업은 AI 기술을 탑재한 2D 및 3D 머신 비전 카메라를 사용하여 계단과 같은 바닥의 끝과 끝을 효과적으로 매핑하고 케이블, 휴지통, 문 프레임, 양탄자 등의 장애물을 인식하고 있습니다. 머신러닝, AI, 얼굴 인식 등의 기술을 도입하여 가정용 로봇에도 혁신을 가져오고 있습니다. 예를 들어 2019년 2월 클라우드 AI와 로봇 솔루션의 개발 및 운영 회사인 CloudMinds Technology는 클라우드 AI를 기반으로 컴플라이언스가 뛰어난 서비스 로봇인 XR-1을 출시했습니다.
아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지
이 지역에서 국내 헬스케어나 어시스턴스 용도로의 로봇 도입이 크게 성장하고 있는 주요 요인은 고령화입니다. 일본 정부는 2025년까지 38만 명의 숙련 노동자 부족을 보완하기 위해 노인 간호 로봇 개발에 자금을 지원할 것이라고 발표했습니다. 이 때문에 노인 간호 로봇의 도입은 가까운 미래에 노인 주거에서도 촉진될 것으로 예상됩니다.
로봇 휠체어도 이 지역에서 주목을 받고 있습니다. Panasonic과 같은 개발 기업들은 다양한 이용 사례를 충족시킬 수 있는 혁신적인 휠체어 개발에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어, 2021년 2월, 전일본공수(ANA) 재팬과 Panasonic Corporation는 자율주행 전동 휠체어를 테스트하기 위한 파트너십을 체결했습니다. 이 협업은 도쿄 나리타 국제공항에서 이동성과 접근성 옵션을 늘리는 원대한 계획의 일환입니다.
중국은 최근 로봇공학 분야에서 세계 리더가 되기 위해 엄청난 노력을 하고 있기 때문에 퍼스널 로봇 도입 측면에서 주요 국가가 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어 2021년 12월 중국의 산업정보화부는 다른 14개 정부 부문과 공동으로 14차 5개년 계획에서 이 나라의 로봇 산업을 성장시킬 계획을 발표했습니다.
인도와 같은 나라에서는 5G의 보급이 진행되고 있어 주민이 외출처로부터 데이터에 액세스할 수 있기 때문에 경비·감시 로봇의 배치를 뒷받침하는 것도 기대하고 있습니다. 인도와 같은 국가들은 향후 수년간 5G 도입을 가속시킬 것으로 예상되고 있으며, 퍼스널 로봇 시장에 유리한 시장 시나리오가 생길 것으로 기대되고 있습니다.
또한 APAC은 거의 모든 주요 애플리케이션에 휴머노이드를 채택할 가능성이 높습니다. 휴머노이드는 노인 인구가 증가함에 따라 중국, 일본 등 APAC 국가에서 개인 지원 및 간호 용도로 사용될 것으로 예상됩니다.
퍼스널 로봇 산업 개요
퍼스널 로봇 시장 경쟁 구도은 여전히 매우 역동적입니다. 다양한 용도의 새로운 고객 요구에 대응하기 위해 여러 신흥 기업이 시장에 진출하고 있습니다. 시장에 진입하고 있는 대기업은 Sony Corporation, Honda Motor Company Ltd., iRobot Corporation, Ecovacs Robotics Inc. 등이 있습니다. 시장의 최근 동향은 다음과 같습니다.
2022년 8월 - Amazon.com Inc.는 로봇 진공 청소기 제조업체인 iRobot Corp.을 현금 거래로 약 17억 달러에 인수한다고 발표했습니다. 이 인수를 통해 회사는 퍼스널 로봇과 스마트 홈 디바이스 시장에서의 존재를 확대하는 데 주력합니다.
2022년 5월 - 소비자용 로봇의 리더인 iRobot Corp.은 이 회사의 지니어스 홈 인텔리전스 플랫폼을 진화시킨 iRobot OS를 발표했습니다. 새로운 iRobot OS는 로봇의 스마트화를 가능하게 하고 모든 고객에게 유익한 가치 있는 새로운 기능을 제공합니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
장애인 및 고령자용 어시스트 로봇 수요 증가
퍼스널 로봇의 인하
시장 성장 억제요인
로봇 조작에 따른 기술적 복잡성
제6장 시장 세분화
유형별
가정용
엔터테인먼트
고령자 및 장애인 지원
홈 보안 및 모니터링
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
세계 기타 지역
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Sony Corporation
Honda Motor Company Ltd
Ecovacs Robotics Inc.
iRobot Corporation
Neato Robotics Inc.(Vorwerk Corporation)
Samsung Group
Gecko Systems International Corporation
Hanool-Robotics Corp.
Segway Inc.(Ninebot Company)
F&P Robotics AG
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
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The Personal Robots Market is expected to register a CAGR of 18.6% during the forecast period.
Key Highlights
The aging societies of the Asia-Pacific, like Japan and China, are driving growth in the medical technology sector, thus, creating a massive market for personal assistive robots in the region. According to the Statistics Bureau of Japan, the country's population (65 and over) is forecasted to grow from 36.39 million in 2021 to 39.21 million in 2040. This encourages companies to invest in products for the elderly in the region. One such robot that is already deployed is Paro (baby seal), designed to help patients with diseases like Alzheimer's.
The technological innovations in various fields, such as cognition, interaction, and manipulation, make personal robots much more appealing. The technology and other component providers have been instrumental in driving the robotics ecosystem forward.
Artificial intelligence (AI) technologies, including machine learning, computer vision, natural language processing, and gesture controls, are transforming how personal robots are deployed in homes and hospitals. As personal robots become more intelligent, they will be capable of comprehending their surroundings, avoiding static and dynamic objects, comprehending emotions, and communicating, allowing them to move around in congested and congested spaces like homes.
Additionally, with the increasing developments in machine vision cameras, companies are using these 2D and 3D machine vision cameras with AI technologies to effectively map the edges of the floor, such as a staircase, and recognize obstacles, such as dustbins and cables, doorsills, and rugs which are expected to pave the way for next-generation robots.
However, the lack of personal robot technology standardization, technical complexity associated with operating these robots, along with complications in the integration of these systems across various use cases are some of the major factors challenging the growth of the personal robots market.
The coronavirus pandemic caused havoc in the manufacturing and technology industries. Several global and regional players in the robotics sector witnessed severe component and raw material shortages, which had a direct impact on their offerings. The worldwide supply chain network got disrupted by the nationwide lockdown in most nations, resulting in a drop in product sales.
Moreover, due to the growing interest in robotic technologies, companies like ABB and Rockwell Automation have seen their stock values rise during the COVID-19 pandemic. In 2020, ForwardXRobotics recently announced USD 15 million in funding to expand into the North American market, while Brain Corp has experienced increasing demand for its floor-cleaning robots, especially among enterprises under closure orders for the previous few weeks.
Such trends have had a negative impact on the growth of the studied market; however, with the awareness about advanced technologies growing within a larger section of the audience, especially since the outbreak of the pandemic, the long-term impact on the growth of the studied market is expected to be positive.
Personal Robots Market Trends
Personal Robots for Household Work is Expected to Hold a Major Share of the Market
Robot companions/assistants/humanoids, vacuuming, floor cleaning, lawn mowing, pool cleaning, and window cleaning, among others, are some of the major types of robots that are increasingly gaining popularity in the household segment of personal robots. According to the data provided by the International Federation of Robotics (IFR) and Loup Ventures, about 22.1 million robotic vacuum cleaners are expected to be shipped by 2025, generating a revenue of approximately USD 4.98 billion.
Among all the household robots, automated vacuum cleaners and moppers are the companies' most commercialized and developed products. The companies are continuously investing in developing more compact and integrated vacuum cleaners and mopping robots to reach little places at home. The companies are integrating advanced technologies like voice recognition and laser-based technologies to map the floor structure. For instance, in February 2022, Midea Group, a leading global high-technology company, announced details of Midea's S8+ auto-dust-collection robot, its next-gen robot vacuum cleaner, made by Midea Robozone Technology, one of its subsidiaries.
Companies like iRobot, Robomow, and Mayfield Robotics, are among the prominent players, innovating robots for household space. Innovations, like detecting human behavior and voice recognition, are increasing customer confidence, thus, driving the automated deployment for household purposes, like cleaning, laundry, and other voice-enabled IoT activities.
Additionally, with the increasing developments in machine vision cameras, companies are also using these 2D and 3D machine vision cameras with AI technologies to map and edges of the floor like staircases effectively and to recognize obstacles such as cables, dustbins, doorsills, and rugs. Incorporating technologies like machine learning, AI, and facial recognition, are also bringing innovations into household robots. For instance, in February 2019, CloudMinds Technology, a developer and operator of cloud AI and robotic solutions, launched its cloud AI-based, highly compliant service robot, the XR-1.
Asia Pacific to Hold Significant Market Share
The aging population is a primary factor for the significant growth in the deployment of robots in domestic healthcare and assistance applications in the region. The Japanese government has announced funding for the development of eldercare robots to fill the estimated gap of 380,000 skilled workers by 2025. This is expected to drive the adoption of elderly care robots also at their residences in the recent future.
Robotic wheelchairs are also gaining attraction in the region. Companies like Panasonic are increasingly making efforts to develop innovative wheelchairs that can fulfill different use cases. For instance, in February 2021, All Nippon Airways (ANA) Japan and Panasonic Corporation entered a partnership to test self-driving electric wheelchairs. The collaboration is part of a far-reaching plan to increase mobility and accessibility options at Tokyo Narita International Airport.
China is expected to become the leading country in terms of personal robot adoption as the country has been making significant efforts lately to become a global leader in the field of robotics. For instance, in December 2021, China's Ministry of Industry and Information Technology, in collaboration with 14 other government departments, unveiled its plans to grow the country's robotics industry in its 14th five-year plan.
The growing 5G penetration in countries like India is also expected to help push the deployment of security and surveillance robots as the residents can access the data on the go. Countries like India are expected to speed up the deployment of 5G in the coming years, which is expected to create a favorable market scenario for the personal robots market.
Moreover, APAC is likely to adopt humanoids for almost all major applications. Humanoids are anticipated to be used in personal support and caregiving applications in APAC countries such as China and Japan as the senior population grows.
Personal Robots Industry Overview
The competitive landscape of the personal robotic market remains exceptionally dynamic. Several startups are entering the market to meet emerging customer needs for various applications. Some of the major players operating in the market include Sony Corporation, Honda Motor Company Ltd., iRobot Corporation, Ecovacs Robotics Inc., etc. Some of the recent developments in the market are as follows:-
August 2022 - Amazon.com Inc announced the acquisition of iRobot Corp, the maker of robot vacuum cleaners, in an all-cash deal for about USD 1.7 billion. Through this acquisition, the company focuses on further expanding its presence in the personal robots and smart home devices market.
May 2022 - iRobot Corp., a leader in consumer robots, introduced iRobot OS, an evolution of the company's Genius Home Intelligence platform. iRobot OS delivers a new customer experience for a healthier, cleaner, and smarter home. The new iRobot OS enables the robots to get smarter, delivering valuable new features and functionality that benefit all customers.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing demand for Assistive Robots for Handicapped and Elderly People
5.1.2 Reducing Price of Personal Robots
5.2 Market Restraints
5.2.1 Technical Complexity Associated with Operating these Robots