Team Collaboration Tools - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630337
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
팀 협업 툴 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
'팀 협업 툴' 또는 '팀 협업 소프트웨어'는 기업 및 개인이 물리적 위치나 외관에 관계없이 공유 프로젝트에서 효율적으로 작업할 수 있는 다양한 소프트웨어 프로그램 및 온라인 리소스를 의미합니다. 이 도구에는 간단한 전자 메일 도구에서 매우 복잡한 프로젝트 관리 도구에 이르기까지 다양한 것이 있습니다. 팀 협업 툴의 주요 목적은 둘 이상의 그룹을 지원하고 그들의 노력을 동기화하여 공통 목표를 달성할 수 있도록 하는 것입니다.
또한 비즈니스 내 자동화와 더 나은 커뮤니케이션을 실현하기 위해 인공지능 개발과 팀 협업 툴의 통합이 수요를 높일 것으로 예상됩니다. 인공지능이 팀에게 가져오는 큰 이점은 많은 기업들이 기대하는 것처럼 생산성이 향상되고 가치 있는 업무에 집중할 수 있다는 것입니다.
또한 클라우드 협업을 통해 팀원 모두가 평등하게 공헌할 수 있는 기회를 얻을 수 있으며, 원하는 때에 원하는 장소에서 공헌할 수 있습니다. 클라우드 컴퓨팅을 사용하여 정보를 공유하고 상호작용함으로써 프로젝트는 더 빠르고 질 높은 결과를 가져올 수 있습니다. 온프레미스 앱은 클라우드 기반 온라인 협업 솔루션을 공유하고 현재 50% 이상입니다.
그러나 불행히도 다양한 기능과 애플리케이션이 있음에도 불구하고 팀 협업 툴에는 여전히 문제가 있습니다. 예를 들어, 많은 사람들이 서로 다른 관점에서 너무 많이 참여하면 모처럼의 편리한 의견 교환 장소가 오히려 불리해지고 원래 작업자가 원래의 목적을 잃을 수 있습니다. 또한 팀 경영 부족, KPI(중요 성과 지표) 및 정확한 목표를 파악하는 능력 부족으로 인해 장애가 발생할 수 있습니다.
COVID-19의 대유행을 받아 팀 협업 기술의 상승이 예상됩니다. 위기 상황에서 직원들은 종종 재택 근무를 강요하기 때문에 많은 기업들이 팀 협업 솔루션의 사용을 장려하고 있습니다. 엔터프라이즈의 원격 근무으로의 전환으로 Microsoft의 팀 협업 툴인 Microsoft Teams 수요는 40% 증가했습니다. 원격 회의가 팬데믹 전 예외에서 표준이 됨에 따라 Microsoft는 이를 강화하기 위한 새로운 Teams 도구를 발표했습니다.
팀 협업 툴 시장 동향
팀 협업 툴의 끊임없는 혁신이 시장 성장을 가속
팀 협업 툴은 비즈니스 작업의 공동 작업을 더욱 편리하고 효율적으로 만듭니다. 실시간 커뮤니케이션이 가능하며 피드백 및 승인 지연이 줄어듭니다. 팀 협업은 프로젝트 및 작업 관리, 파일 공유, 효과적인 커뮤니케이션 기법 개발에 중점을 둡니다.
또한 인공지능의 진화와 팀 협업 기술의 통합은 조직 내에서 자동화 및 커뮤니케이션 강화에 대한 수요를 높일 것으로 예상됩니다. 인공지능의 큰 장점은 많은 기업들이 기대하는 것처럼 생산성이 향상되고 가치있는 업무에 집중할 수 있다는 것입니다.
조직의 효율성을 높이기 위해 AI를 팀 협업 툴와 함께 사용하여 작업 패턴 및 행동에 따라 가장 적절한 이메일을 필터링하고 강조 표시하거나 이메일 내용을 이해하고 지능 응답을 제안하거나 음성 명령을 사용하여 이메일을 입력하는 동안 오류 탈자를 수정하거나 관련 파일을 첨부할 수 있습니다.
팀 협업 툴의 최근 기술 동향에서 다양한 출처의 정보와 데이터와 그 관련성을 분석하고, 모든 사람의 편리한 시간에 관계자와의 회의를 예약하고, 회의가 시작될 때 얼굴 인식을 사용하여 자동으로 미팅에 참여할 수 있습니다.
북미가 큰 점유율을 차지할 전망
웹 회의, 커뮤니케이션 및 조정 도구, 협업 포털 등의 향상된 기능을 제공하는 팀 협업 툴의 기업 이용이 확대되고 있으며, 이 지역은 플러스의 영향을 받을 것으로 예상되므로 북미가 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
또한 이 지역 시장은 기업 이동 시간을 절약하고 사용자 편의성을 높이고 고품질 인터넷 연결로 가용성을 확대하는 화상 회의 수요 증가로 기업 간 웹 회의의 급속한 보급에 의해 견인되고 있습니다.
Microsoft Corporation 및 Slack Technologies Inc.와 같은 팀 협업 기술 시장의 대부분을 차지하는 기업은 미국에 본사를 두고 있습니다. 또한, 이 지역에서는 특정 팀 협업 툴에 AI를 통합함으로써 기술적 획기적인 변화가 대부분을 차지하고 있습니다.
미국에 본사를 둔 Comanche County Memorial Hospital은 구글의 클라우드 협업 제품군인 'G Suite'를 선택했습니다. 이를 통해 중요한 리소스를 퍼블릭 클라우드로 쉽게 마이그레이션할 수 있으며 직원에게 새로운 실시간 협업 및 커뮤니케이션 옵션을 제공합니다.
지역별로 캐나다 클라우드 업계는 기업이 비즈니스 데이터와 사내 시스템의 디지털화를 진행함에 따라 성장할 것으로 예상됩니다. 클라우드 기술에 대한 수요가 증가함에 따라 국내외 IT 기업들은 소비자와 기업을 위한 새로운 클라우드 서비스를 도입하고 있습니다.
팀 협업 툴 산업 개요
팀 협업 툴 시장은 적당히 통합되어 있습니다. 상위 경쟁 업체는 시장 점유율의 대부분을 차지합니다. 또한 조사 대상 업계에서는 기존 기업이 이미 고객 기반을 가지고 있으며 일반적으로 새로운 경쟁 업체로 전환하지 않습니다. 신규 진출기업은 기존 기업로부터의 치열한 라이벌에 직면하고 있습니다. 중요한 기업으로는 Microsoft Corporation, Slack Technologies Inc., Asana Inc., Smartsheet Inc. 등이 있습니다.
2022년 7월 : Microsoft Corporation은 팀 화상 통화 플랫폼을 위한 새로운 협업 툴를 발표했습니다. Microsoft는 사용자가 "팀의 회의 창 내에서 특정 컨텐츠를 공동 편집"할 수 있는 라이브 공유 기능을 도입하여 회의의 구성원과 참가자는 통화 중인 다른 사람들과 동시에 통합 문서를 편집할 수 있습니다. 했습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
작업을 원활하고 민첩하게 만드는 도구에 대한 수요 증가
팀 협업 툴의 끊임없는 혁신
시장 성장 억제요인
규정 준수 및 거버넌스 문제
제6장 시장 세분화
배포 모드별
클라우드
온프레미스
조직 규모별
중소기업
대기업
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
인도
중국
일본
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
아프리카
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Microsoft Corporation
Slack Technologies Inc.
Atlassian Corporation PLC
Smartsheet Inc.
Asana Inc.
Huddle(Ninian Solutions Limited)
TigerConnect Inc.
Wrike Inc
Symphony Communication Services LLC
Cybozu Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
KTH
영문 목차
영문목차
The Team Collaboration Tools Market is expected to register a CAGR of 18% during the forecast period.
Key Highlights
The term "team collaboration tools" or "team collaboration software" refers to various software programs and online resources that businesses and individuals can utilize to work effectively on shared projects, regardless of their physical location or appearance. The tools can range from a straightforward email tool to a highly complex project management tool. The main objective of a team collaboration tool is to enable a group of two or more people to achieve a common goal by supporting them and synchronizing their efforts.
Further, to achieve automation and better communication inside a business, it is anticipated that the developments of artificial intelligence and its integration with team collaboration tools will increase demand. A significant team benefit of artificial intelligence is greater productivity and attention to high-value work, as expected by most enterprises.
Additionally, with cloud collaboration, every team member has an equal chance to contribute, and they may do it whenever they want, from wherever they are. By using cloud computing to share information and interact, projects can be finished more quickly and with higher-quality results. On-premise apps have lost ground to cloud-based online collaboration solutions in market share, which now exceeds 50%.
Unfortunately, there are still issues with team collaboration tools despite the availability of various features and applications. For instance, if too many individuals participate with divergent viewpoints, the convenience of offering input may turn out to be detrimental, and the original worker may lose focus on their initial goal. Roadblocks can also be caused by a lack of team management or the capacity to specify essential performance indicators (KPIs) and precise objectives.
Team collaboration technologies are anticipated to rise in response to the COVID-19 pandemic. Due to the lockdown, many businesses are encouraging the use of team collaboration solutions since, during a crisis, employees frequently work from home. The transition of enterprises to remote work resulted in a 40% increase in demand for Microsoft Teams, a team collaboration tool from Microsoft. As remote meetings become the norm rather than the pre-pandemic exception, Microsoft announced new Teams tools intended to enhance them.
Team Collaboration Tools Market Trends
Continuous Innovation in Team Collaboration Tool Offerings to Increase Market Growth
Tools for team collaboration make working together on business tasks more convenient and efficient. Real-time communication is enabled, and feedback and approval delays are reduced. Team collaboration focuses on managing projects and tasks, sharing files, and developing effective communication methods.
Additionally, it is anticipated that the advancement of artificial intelligence and its integration with team collaboration technologies will lead to increased demand for automation and enhanced communication within organizations. A significant benefit of artificial intelligence is greater productivity and attention to high-value work, as expected by most enterprises.
To increase an organization's efficiency, AI can be used with team collaboration tools to filter and highlight the most pertinent emails based on work patterns and behavior, understand email content, suggest intelligent responses, and type emails using voice commands while also correcting typos and attaching relevant files.
The most recent technological developments in team collaboration tools allow for analyzing information and data from various sources and their connection, scheduling meetings with relevant parties at times that work for everyone, and using face recognition to join meetings once they begin automatically.
North America is Expected to Hold a Significant Share
Due to the growing use of team collaboration tools by businesses that provide enhanced features like web conferencing, communication and coordination tools, and collaboration portals, which are anticipated to affect the region positively, North America is predicted to hold a significant market share.
In addition, the market in this area is driven by the rapid uptake of web conferences among businesses due to the rise in demand for visual meetings, which saves firms travel time, improves user comfort, and expands availability to high-quality internet connections.
The majority-holding businesses in the market for team collaboration technologies, including Microsoft Corporation and Slack Technologies Inc., are headquartered in the US. Furthermore, the region is experiencing the majority of technical breakthroughs due to the incorporation of AI into specific team collaboration tools.
The US-based Comanche County Memorial Hospital selected Google's G Suite cloud collaboration suite. This facilitates the migration of crucial resources to the public cloud and provides staff with new real-time collaboration and communication options.
On the regional front, the cloud industry in Canada is also expected to grow as companies continue to digitize their business data and internal systems. The increasing demand for cloud technology led domestic and foreign IT companies to introduce new cloud services for consumers and businesses.
Team Collaboration Tools Industry Overview
The team collaboration tools market is moderately consolidated. The top competitors hold the majority of the market share. Additionally, established players in the industry under study already have a client base that typically does not migrate to new competitors. New players face fierce rivalry from established players. Some significant players include Microsoft Corporation, Slack Technologies Inc., Asana Inc., and Smartsheet Inc.
July 2022: Microsoft Corporation has announced new collaboration tools for team video calling platforms. Microsoft has introduced the live share feature that allows users to "collaborate on certain content within the teams meeting window," where members and participants in the meeting can edit the workbooks simultaneously with other people on the call.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Need for Tools to Make Work Seamless and Agile
5.1.2 Continuous Innovation in Team Collaborative Tool Offerings