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스틱 포장 시장 규모는 2025년에 15억 1,000만 달러로 추계되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.6%로, 2030년에는 19억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
스틱 팩은 액체, 젤 및 반고체를 편리하게 사용할 수 있도록 포장하는 데 사용되는 유연한 포장 솔루션입니다. 스틱 팩은 크기가 작고 길쭉한 모양이므로 1회용 제품을 포장하는 데 적합합니다.
식음료 업계에서는 블렌드 커피, 영양 보충제, 다양한 분말 및 액체 등의 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 스틱 포장은 소비자에게 편리한 이동 중에 음식과 음식 소비의 추세로 점점 널리 보급되고 있습니다.
기업은 소비자에게 편리하고 휴대가 가능하며 사용하기 쉬운 스틱 팩 제조를 선택합니다. 스틱 포장 수요는 싱글 서브 팩과 가방이 식품 및 의약품 업계에서 사용됨에 따라 증가하고 있습니다. 스틱 포장의 사용은 분말상의 의약품이나 약제의 도입에 의해 촉진되고 있습니다.
인도와 같은 신흥국에서의 의약품 산업의 급성장은 스틱 포장 수요를 높일 것으로 보입니다. Indian Brand Equity Foundation에 따르면, 인도의 의약품은 저렴한 가격으로 고품질이기 때문에 시장에서 선호되어 "세계의 약국"이되고있습니다.
시장의 다양한 기업들이 다양한 산업을 위한 지속 가능한 스틱 포장 솔루션에 투자함으로써 지속가능성과 재활용성에 주목하고 있습니다. 또한 일반 물약 팩에 비해 스틱 팩은 사용하는 재료와 포장이 매우 적기 때문에 환경 친화적이고 낭비가 적습니다. 또한 기업은 고객의 안전과 신뢰성을 보장하기 위해 맞춤형 스틱 포장을 제조하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다.
스틱 포장은 기계에 대한 높은 초기 투자가 필요하며 전 세계적으로 원재료 가격이 변동하기 때문에 제조 및 원재료 입수에 비용이 들고 시장 성장을 방해할 수 있습니다.
스틱 포장 시장 동향
식음료 산업이 최대 점유율을 차지할 전망
스틱 포장은 인스턴트 차, 커피, 비타민제, 기타 음료와 조미료 등을 1회분씩 포장하는 용기입니다. 스틱 팩은 1회분씩 3방 씰된 가방으로, 소비자의 취향에 따라 일반적으로 스탠다드 유형, 랩 씰 유형, 변형 유형, 스트립 유형 등이 있습니다.
스틱 파우치는 식품 및 음료에 실용적이고 간단한 개봉구를 제공합니다. 카페와 레스토랑을 찾는 소비자가 늘어나기 때문에 커피, 설탕, 소금용 일회용 스틱 포장에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 또한 북미와 유럽에서는 관광산업이 성장하고 있기 때문에 탄산음료와 가공식품의 소비가 늘어나 시장 성장을 가속하고 있습니다.
스틱 팩은 부피가 크지 않으며 재료 사용량, 환경 영향, 제조업체의 비용 효율적인 측면에서 거의 이점이 없습니다. 결과적으로 스틱 팩은 소비자들 사이에서 점점 인기가 높아지고 있습니다. 따라서 식품업계 전체에서 스틱 포장의 요구가 증가하고 있으며, 시장은 향후 수년간 급속히 확대될 것으로 예측됩니다.
세계의 젊은 소비자들 사이에서 커피 인기가 높아지고 커피 소비량이 증가하고 있는 것 외에, 지속 가능한 방식으로 생산된 커피의 매력이 높아지고 있는 것이 호텔, 레스토랑, 카페에서 스틱 포장 수요를 밀어 올리고 있습니다. 국제커피기관에 따르면 2023년 커피 소비량은 전년 대비 2.2% 증가해 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
북미가 가장 큰 점유율을 차지할 전망
스틱 포장 솔루션은 미국에서 세계 최대의 식품 및 제약 기업의 존재감이 높아짐에 따라 수익성이 높은 성장을 이룰 것으로 예측되고 있습니다. 미국 상무부의 데이터에 따르면 미국에는 41,080개 이상의 음식 및 음료 제조 시설이 있습니다.
북미에서의 관광산업의 성장이 식음료 소비를 밀어 올려 스틱 포장 수요를 높이고 있습니다. 유엔 세계관광기구(UNWTO)에 따르면 세계 13억 명의 외국인 관광객이 기록되었습니다. 게다가 2023년 아메리카 관광객은 팬데믹 전에 비해 90%에 이르렀으며, 그 결과 식음료 업계에서 스틱 포장 수요가 증가하고 있습니다.
게다가 북미의 제약 산업은 급속히 성장하고 있으며, 처방약 및 일반용 의약품(OTC)을 위한 편리하고 휴대 가능한 단위 용량 솔루션을 제공하는 스틱 팩을 제조하는 제조업체에게 유리한 기회입니다. Catalent Inc.와 같은 기업은 분말, 과립, 젤 및 액체 제제의 의약품을 위한 광범위한 스틱 팩 솔루션을 제공하여 시장 성장을 가속하고 있습니다.
미국 농무부(USDA)에 따르면 미국에서 캐나다로 소비자 지향 식품 수출 증가가 이 지역의 소매 부문을 뒷받침하고 있습니다. 인구 증가와 중간 소득층 증가도 스틱 포장 제조업체에게 유리한 기회를 제공합니다.
스틱 포장 산업 개요
스틱 포장 시장은 다음과 같은 주요 기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열합니다. Amcor PLC, Glenroy Inc., Constantia Flexibles, Sonic Packaging Industries, and Catalent Inc.
2024년 2월 덴마크에 본사를 두고 있는 Novo Holdings는 미국에 본사를 둔 Catalent Inc.를 기업 가치 기준으로 165억 달러로 인수한다고 발표했습니다. 이 인수로 Novo Holdings는 제조 능력을 가속화하고 신제품 개발에 투자하게 될 것입니다.
2023년 9월 유럽 화장품 회사인 QuadPack은 리필 및 재활용이 가능하며 모이스처라이저, 파운데이션, 티크 및 하이라이터에 사용할 수 있는 ShapeUp Stick을 발표했습니다. 이 스틱은 스킨 케어와 메이크업 포뮬러를 건조로부터 보호하는 밀폐 솔루션입니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
취급의 용이함과 외출처에서의 소비 동향의 고조
스틱 팩 제조 시 재료 소비량 감소에 대한 수요 증가
시장 성장 억제요인
일회용 플라스틱의 사용 금지 증가
제6장 시장 세분화
재료별
플라스틱
종이
금속
최종 사용자 산업별
음식
의약품
화장품
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
프랑스
이탈리아
독일
아시아
중국
인도
일본
한국
호주 및 뉴질랜드
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor PLC
Constantia Flexibles
Glenroy, Inc.
Aranow Packaging Machinery SL
Fres-Co System Inc
Catalent Inc.
Winpak Ltd
Sonoco Products Company
ePac Holdings LLC
GFR Pharma
Sonic Packaging Industries
히트맵 분석
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
KTH
영문 목차
영문목차
The Stick Packaging Market size is estimated at USD 1.51 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.98 billion by 2030, at a CAGR of 5.6% during the forecast period (2025-2030).
Stick packs are flexible packaging solutions that are used to pack liquids, gels, or semi-solids for convenient use. They are small in size and have a narrow shape, enhancing their popularity for packaging single-serve products.
The growing demand in the food and beverage industry for products, including coffee blends, nutritional supplements, and various powders and liquids, is boosting the market's growth. Also, stick packaging is increasingly becoming popular due to the trend of on-the-go food and beverage consumption, which is convenient for consumers.
Companies opt to manufacture stick packs that are convenient, portable, and easy to use for consumers. The demand for stick packaging is increasing as single-serve packs and sachets are being used in the food and pharmaceutical industries. The use of stick packaging is encouraged by the introduction of pharmaceutical products and medications in powder form.
The rapid growth in the pharmaceutical industry in emerging countries such as India is likely to boost the demand for stick packs. According to the Indian Brand Equity Foundation, Indian medicines are preferred in the market due to their low price and high quality, making the country the 'Pharmacy of the World.'
Various companies in the market are focusing on sustainability and recyclability by investing in sustainable stick packaging solutions for various industries. Also, as compared to the regular portion packets, stick packs utilize much less material and packaging, making them environmentally friendly and less wasteful. Also, companies manufacture custom-made stick packaging to ensure customer safety and reliability, which boosts the market's growth.
Stick packaging requires a high initial investment in machinery, and it can be more expensive to produce and acquire materials due to fluctuating prices of raw materials across the globe, which can hamper the market growth.
Stick Packaging Market Trends
The Food and Beverage Industry is Expected to Hold the Largest Share
Stick packs are single-serve packaging containers of instant tea, coffee, vitamins, and other beverages or flavorings. A stick pack is a single-dose bag sealed on three sides, which is generally available in standard, lap-seal, shaped, and strip types according to consumer preference.
Stick pouches provide practical and easy openings for food and beverage products. Growing consumer footfall in cafes and restaurants has increased the demand for single-use stick packaging for coffee, sugar, and salt. Also, the growing tourism industry in North America and Europe is boosting the consumption of carbonated drinks and processed foods, thus driving the market's growth.
Stick packs are less bulky and provide few advantages in terms of material use, environmental impact, and cost-effectiveness for manufacturers. As a result, stick-packed items are becoming increasingly popular with consumers. Therefore, it is predicted that the market will experience rapid expansion in the approaching years due to the growing need for stick packaging throughout the food industry.
The growing coffee consumption due to an increase in the popularity of coffee among young consumers across the globe, along with the rise in appeal for sustainably sourced coffee, is boosting the demand for stick packaging in hotels, restaurants, and cafes. According to the International Coffee Organization, coffee consumption increased by 2.2% in 2023 compared to the previous year, boosting the market's growth.
North America is Expected to Hold the Largest Share
Stick packaging solutions are predicted to experience profitable growth due to the growing presence of some of the world's biggest food and pharmaceutical firms in the United States. According to data from the US Department of Commerce, there are more than 41,080 food and beverage manufacturing facilities in the United States.
The growing tourism industry in North America is boosting food and beverage consumption, enhancing the demand for stick packaging. According to the UN World Tourism Organization (UNWTO), an estimated 1.3 billion international tourists were recorded around the world. Additionally, tourist arrivals in the Americas in 2023 reached 90% of pre-pandemic levels, resulting in growth in demand for stick packaging in the food and beverage industry.
Additionally, North America's exponentially growing pharmaceutical industry is a lucrative opportunity for manufacturers to produce stick-packs that provide a convenient, portable unit-dose solution for prescription and over-the-counter (OTC) medicines. Companies such as Catalent Inc. provide a wide range of stick-pack solutions for powder, granule, gel, and liquid formulation of medicines, thus boosting the market's growth.
According to the US Department of Agriculture (USDA), the growing consumer-oriented food exports from the United States to Canada are boosting the retail sector in the region. The growing population and rise in middle-class incomes have also created a lucrative opportunity for stick packaging manufacturers.
Stick Packaging Industry Overview
The stick packaging market is highly competitive owing to the presence of key players such as Amcor PLC, Glenroy Inc., Constantia Flexibles, Sonic Packaging Industries, and Catalent Inc. Through research and development, the players in the market are developing new products that are being widely accepted across various end-user industries. However, the market remains consolidated.
February 2024: Novo Holdings, a Denmark-based company, announced the acquisition of Catalent Inc., a US-based company, at USD 16.5 billion on an enterprise value basis. The acquisition is likely to help Novo Holdings accelerate its manufacturing capacity and invest in new product development.
September 2023: QuadPack, a European cosmetics company, introduced ShapeUp Stick, which is refillable and recyclable and can be used for moisturizer, foundation, blush, and highlighter. The stick is an airtight solution for skincare and makeup formulas, protecting them from drying out. ShapeUp Stick is a mono-material PP, while the base and cap are made of post-consumer recycle (PCR) PP.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Ease of Handling and Rising Trend of On-the-go Consumption
5.1.2 Rising Demand for Reduced Material Consumption While Manufacturing Stick Packs