Stick Packaging Market Report by Material Type (Polyester, Biaxially Oriented Polypropylene, Paper, Aluminum, Metallized Polyester, Polyethylene, Polypropylene, and Others), Filling Type, Capacity, Application, and Region 2025-2033
상품코드:1800827
리서치사:IMARC
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 125 Pages
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한글목차
세계 스틱 포장 시장 규모는 2024년 16억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 27억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.47%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.
스틱 포장은 소량의 건조 제품, 액체 제품, 반 액체 제품을 저장하는 데 사용되는 튜브 모양의 밀봉 된 연포장 용기를 말합니다. 스틱 포장은 소량의 건조 액체 또는 반 액체 제품을 저장하는 데 사용되는 튜브 모양의 밀봉 된 연포장 용기를 말합니다. 기존 포장재에 비해 스틱 포장 솔루션은 비용 효율적이고, 지속가능하고, 편리하며, 이산화탄소 배출량이 적습니다. 또한, 큰 저장팩보다 습기나 오염, 낭비로 인한 내용물 부패가 적어 더 효과적입니다. 그 결과, 스틱 포장은 의약품, 건강보조식품, 식음료, 소비재 등 다양한 산업 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
식음료 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 플렉서블 포장에 대한 수요 증가는 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이에 따라 비용 효율적이고, 미적 감각이 뛰어나며, 맞춤형 제작이 가능하고, 내구성이 뛰어나고, 운송이 용이하여 경질에서 연질로 선호도가 변화하고 있으며, 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 친환경 스틱 포장 개발 등 다양한 제품 혁신도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 각 제품 제조사들은 내용물의 보존 기간을 연장하기 위해 습기와 산소에 강한 멀티 라미네이트 필름을 사용하여 다양한 변형을 개발하고 있습니다. 그 외 급속한 도시화, 소비자의 가처분 소득 증가, 의약품 및 건강보조식품 보존을 위한 1회분 포장에 대한 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서 다루는 주요 질문
세계 스틱 포장 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
COVID-19가 전 세계 스틱 포장 시장에 미치는 영향은?
주요 지역 시장이란?
재료의 종류별 시장 구분은?
충전재별 시장 구분은?
용량별 시장 구분은?
용도별 시장 구분은?
산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
세계 스틱 포장 시장의 구조와 주요 기업은?
업계 내 경쟁은 어느 정도인가?
목차
제1장 서문
제2장 분석 범위와 방법
분석 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
분석 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
제5장 세계의 스틱 포장 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 구분 : 재료 종류별
폴리에스테르
이축연신 폴리프로필렌(BOPP)
종이
알루미늄
메탈라이즈드 폴리에스테르
폴리에틸렌
폴리프로필렌
기타
제7장 시장 구분 : 충전물 종류별
분말
액체
정제
제8장 시장 구분 : 용량별
0-5ml
5ml-10ml
10ml-15ml
15ml-20ml
20ml 이상
제9장 시장 구분 : 용도별
식품 및 음료
의약품
소비재
식이보충제
기타
제10장 시장 구분 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제11장 SWOT 분석
제12장 밸류체인 분석
제13장 Porter's Five Forces 분석
제14장 가격 분석
제15장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Aaron Thomas Company Inc.
Amcor
Ball Corporation
Berry Global
Constantia Flexibles
Fres-co System USA Inc.
GreenSeed Contract Packaging
Huhtamaki OYJ
Mondi Plc
Smurfit Kappa Group
Sonoco Products Company
Winpak Ltd.(Wihuri Packaging Oy)
KSM
영문 목차
영문목차
The global stick packaging market size reached USD 1.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.47% during 2025-2033.
Stick packaging refers to tube-shaped, sealed and flexible packaging containers used to store dry, liquid, and semi-liquid products in small quantities. It is commonly used as a single-serve, on-the-go and easy-to-handle packaging solution and is manufactured using paperboard, polyethylene, polyester, polypropylene, aluminum foil or plastic. In comparison to traditional packaging materials, stick packaging solutions are more cost-effective, sustainable, convenient and have a lower carbon footprint. They are also more effective than larger storage packs as the contents are less prone to spoilage due to moisture, contamination and wastage. As a result, sticks packaging finds extensive applications across various industries, including pharmaceutical, nutraceutical, food and beverage, and consumer goods.
Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing demand for flexible packaging is spurring the market growth. In line with this, there is a shift in the preference from rigid to flexible stick packaging as it more cost-effective, aesthetically appealing, customizable, durable and easily transportable, which is creating a positive outlook for the market. Additionally, various product innovations, such as the development of environment-friendly stick packaging, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also developing variants with multi-laminated films that are resistant to moisture and oxygen to extend the shelf-life of the contents. Other factors, including rapid urbanization and rising disposable incomes of consumers, along with the increasing demand for single-serve packaging to store pharmaceutical and nutraceutical products, are expected to drive the market further.
Key Market Segmentation:
Breakup by Material Type:
Polyester
Biaxially Oriented Polypropylene (BOPP)
Paper
Aluminum
Metallized Polyester
Polyethylene
Polypropylene
Others
Breakup by Filling Type:
Powder
Liquid
Tablets
Breakup by Capacity:
0 - 5 ml
5 ml - 10 ml
10 ml - 15 ml
15 ml - 20 ml
20 ml and Above
Breakup by Application:
Food and Beverages
Pharmaceuticals
Consumer Goods
Nutraceuticals
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Aaron Thomas Company Inc., Amcor, Ball Corporation, Berry Global, Constantia Flexibles Group GmbH, Fres-co System USA Inc., GreenSeed Contract Packaging, Huhtamaki OYJ, Mondi Plc, Smurfit Kappa Group, Sonoco Products Company and Winpak Ltd. (Wihuri Packaging Oy).
Key Questions Answered in This Report:
How has the global stick packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global stick packaging market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the material type?
What is the breakup of the market based on the filling type?
What is the breakup of the market based on the capacity?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global Stick Packaging market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?