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한글목차
담배 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.32%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
담배와 담배 소비가 증가함에 따라 담배 포장 시장은 크게 성장하고 있습니다. 전 세계적으로 연간 6조 5,000억 개의 담배가 판매되고 있으며, 이는 하루에 약 180억 개의 담배에 해당합니다. 또한 흡연 및 건강 행동(ASH)에 따르면 전 세계 담배 소비자는 11억 명에 달합니다. 이 숫자는 향후 20년간 16억 명으로 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 담배 포장 시장에서는 매력적인 포장을 피하고 단색 포장을 채택하는 것에 대한 규제가 의무화되어 있습니다. WHO에 따르면, 지난 8년 동안 담배 포장에 대한 수요는 단색 포장으로 크게 전환되었으며, 단색 포장은 담배 제품의 매력을 감소시키고, 담배 광고 및 홍보의 한 형태로 담배 포장을 제한하고, 오해의 소지가 있는 포장 및 표시를 제한하며, 건강 경고의 효과를 높이는 등 상당한 수요 감소 조치입니다. 이라고 합니다.
향이 첨가된 시가의 인기 상승, 비만율의 증가, 다양한 첨단 포장 기법의 도입 및 기타 요인으로 인해 시장은 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 흡연에 대한 정부 규제의 증가, 다양한 금연 노력, 다양한 호흡기질환의 증가는 어느 정도 제품 시장 침투를 제한할 수 있습니다.
COVID-19의 확산은 담배 포장 시장에 부정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 질병은 폐를 공격하기 때문에 사람들은 폐를 약화시키고 개인이 이 질병에 감염될 위험에 노출될 수 있는 제품 및 행동의 사용을 금지하고 있습니다. 담배 제품에 대한 수요 감소와 함께 이러한 제품을 판매하는 소매점 폐쇄 및 공급망 혼란이 겹치면서 바이러스가 확산된 이후 매출이 감소했습니다. 이러한 수요 감소는 단기적으로 낮은 수준에 머물 것으로 예상되며, 담배 포장에 직접적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
담배 포장 시장 동향
큰 수요가 예상되는 2차 패키징
다른 섬세한 제품과 마찬가지로 담배와 같은 담배 제품은 제품을 최적의 상태로 전달하기 위해 장벽을 제공하는 포장이 필요합니다. 유연 포장과 같은 보조 포장은 궁극적으로 담배의 전통적인 포장이 되며, 일반적으로 재밀봉 또는 재밀봉이 가능한 라미네이트 필름 파우치 또는 가방과 같은 기능을 포함합니다. 이 팩에는 새로운 흐름 포장 외부 필름이 있으며, 모두 장벽 요구 사항에 기여합니다.
이 시장의 공급업체들은 생산능력을 높이고 업계 수익 파이에서 더 큰 점유율을 차지하기 위해 제조 공장을 빠르게 확장하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 5월 Siegwerk는 포장의 순환성을 촉진하기 위해 4evergreen과 CosPaTox라는 두 가지 중요한 이니셔티브를 통해 존재감을 드러냈습니다.
그러나 정부 규제와 금연 캠페인이 전 세계적으로 확산되고 있으며, 최근 몇 년 동안 담배에 대한 과세 및 규제가 증가함에 따라 담배 소비량이 감소하고 있습니다. 그 결과, 담배 포장의 CAGR은 예측 기간 동안 둔화될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 싱가포르는 담배 제품의 무색 포장을 채택하고 있습니다. 싱가포르 보건부는 이 조치가 비흡연자와 어린이의 흡연을 억제하고, 현재 흡연자에게 금연을 장려하고, 담배 없는 생활방식을 장려함으로써 국가의 광범위한 담배 규제 목표 달성에 기여하고 궁극적으로 흡연율을 낮추는 데 도움이 될 것이라고 밝혔습니다.
이 새로운 조치에 따라 싱가포르에서 판매되는 모든 종류의 담배 제품에 담배 브랜드와 관련된 로고, 색상, 이미지 및 기타 판촉 정보를 사용하는 것이 제한됩니다. 제품명과 브랜드명은 표준화된 글꼴 스타일과 색상으로만 사용할 수 있습니다.
소매 부문의 호황, 온라인 판매 증가, 기술 발전과 같은 거시적 요인에 관계없이 몇 명의 신규 흡연자 증가와 같은 다른 요인은 시장에서 담배 포장 제품에 대한 수요에 기여할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 주요 점유율을 차지
담배 가격 인상, 담배세 인상 등 담배 소비를 줄이기 위한 정부 정책은 아시아태평양의 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 일본과 인도의 기존 담배 판매는 예정된 세금 인상에 영향을 받을 것으로 예상되며, 이는 담배 제품 개발에 큰 잠재력을 가지고 있습니다.
또한, 중국에서는 단색 상자를 생산하는 다른 국가와 달리 화려하고 매력적인 담배 포장을 생산하고 있습니다. 유명한 강, 유지 관리, 희귀하고 귀중한 국보, 유명한 건축물, 사적지, 희귀한 꽃 등이 그려진 담배 포장재가 널리 퍼져 있습니다. 예를 들어, 팬더, 모란, 춘화, 황산, 텅공정 등 중국의 주요 담배 브랜드는 이러한 디자인과 이미지를 포장에 사용하고 있습니다.
중국 담배 산업과 같은 특성은 다른 나라와는 근본적으로 다른 브랜드와 시각 문화를 장려합니다. 담배 포장의 표지판과 그래픽은 전통 문화의 역사를 강하게 느낄 수 있을 뿐만 아니라 민족의 자부심을 통합하고 담배 사용을 장려하여 국내 담배 포장 시장을 확대합니다.
이 지역에서는 단색 포장의 채택과 담배 사용 경고 그래픽에 대한 규제가 증가하여 시장 연구를 크게 억제하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 7월 인도 정부 보건가족복지부는 2022년 7월 21일자 GSR 248(E)에 따라 2008년 담배 및 기타 담배 제품(포장 및 표시) 규정을 개정하여 모든 담배 제품 팩에 지정된 새로운 건강 경고 세트를 고시했습니다.
담배 포장 산업 개요
주요 기업으로는 WestRock CompanyWest, Amcor Limited, The International Paper Company, Smurfit Kappa Group PLC, Phillip Morris International Inc. Products Company 등이 있습니다. 이 시장의 공급업체들은 지역 간 시장 점유율을 놓고 경쟁하고 있어 시장 집중도는 중간 정도입니다. 따라서 시장 집중도는 중간 정도일 것입니다.
2022년 3월 - Westrock은 클레어몬트에 위치한 소비자 패키지 시설의 285,000평방피트 규모의 확장 공사에 착수했습니다. 이 4,700만 달러의 투자는 One North Carolina Fund의 성과 기반 보조금에 의해 강화되었습니다.
2022년 2월 - Westrock은 태평양 북서부 지역 고객의 수요 증가에 대응하기 위해 워싱턴 주 롱뷰에 새로운 골판지 공장을 건설할 계획을 발표했습니다. 새로운 골판지 공장은 태평양 북서부 지역의 모든 산업 분야와 시장에 대응할 것입니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
소비자의 오락으로서의 담배 선호도
시장 성장 억제요인
정부 규제에 의한 시장 정체
시장 상황에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 세분화
재료별
종이와 판지
플라스틱
기타 재료
포장 유형별
1차
2차
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
WestRock Company
Amcor Limited
The International Paper Company
Smurfit Kappa Group PLC
Mondi Group
Innova Films Limited
Phillip Morris International Inc.
Sonoco Products Company
Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
Japan Tobacco International
Treofan Film international
Stora Enso Oyj
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The Tobacco Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.32% during the forecast period.
Key Highlights
Owing to the growing consumption of cigarettes and tobacco, the market for tobacco packaging is witnessing considerable growth. Nearly 6.5 trillion cigarettes are sold worldwide yearly, which translates to roughly 18 billion cigarettes daily. Furthermore, there are 1.1 billion tobacco consumers globally, according to the Action on Smoking and Health (ASH). This number is anticipated to grow to 1.6 billion over the next two decades.
Furthermore, the packaging market for tobacco has been witnessing mandatory regulations regarding avoiding attractive packaging and adopting plain packaging. The need for tobacco packaging has significantly shifted toward plain packaging over the past eight years. According to WHO, plain packaging is a considerable demand reduction measure that reduces the attractiveness of tobacco products, restricts tobacco packaging as a form of tobacco advertising and promotion, limits misleading packaging and labeling, and increases the effectiveness of health warnings.
Significant market growth will also result from the rising popularity of flavored cigars, the rise in obesity rates, the introduction of numerous cutting-edge packaging methods, and other factors. However, the increase in government regulations on smoking, the number of anti-smoking efforts, and the rise in various respiratory ailments may, to some extent, limit the product's market penetration.
The spread of COVID-19 has impacted the tobacco packaging market negatively, as the disease attacks the lungs, and people are prohibiting the use of products and behaviors that weakens the lungs and put individuals at risk of contracting the disease. The decreased demand for tobacco products combined with the closure of retail shops selling these products and supply chain disruptions have decreased sales since the virus spread. This reduced demand is anticipated to stay low in the short run, impacting tobacco packaging directly.
Tobacco Packaging Market Trends
Secondary Packaging to Witness Significant Demand
Like other sensitive goods, tobacco products such as cigarettes require packaging, which provides barrier properties to deliver the product in optimum condition. Secondary packaging, such as flexible packaging, has eventually become the traditional packaging for tobacco and typically includes functionality such as re-closable or re-sealable laminated film pouches and bags. These packs have a new flow-wrapped outer film, all contributing to the barrier requirements.
Vendors in the market are rapidly expanding their manufacturing plants, intending to increase their production capacity and gain a larger share of the industry revenue pie. For instance, in May 2021, Siegwerk marked its presence with two important initiatives, 4evergreen and CosPaTox, to promote its circularity in packaging.
However, government regulations and anti-smoking campaigns are prevalent globally, and prohibitive taxation & regulations have increased over the last few years, which has led to a decline in cigarette consumption. As a result, tobacco packaging is expected to post a slow CAGR during the forecast period. For instance, Singapore has adopted plain packaging of tobacco products; the Ministry of Health Singapore stated that the measure would contribute to achieving broader tobacco control goals in the country by discouraging non-smokers and children from taking up smoking, encouraging current smokers to quit, and promoting a tobacco-free lifestyle, which will ultimately lead to reduced smoking prevalence.
This new measure will restrict the use of logos, colors, images, or other promotional information associated with the tobacco brand on all types of tobacco products sold in Singapore. Product and brand names will be allowed in a standardized font style and color.
Regardless of the macro factors, such as the booming retail sector, increase in online sales, technological advancements, and other factors, like an increase in several new smokers, etc., are expected to contribute to the demand for tobacco packaging products in the market.
Asia Pacific to Hold a Major Share
The government's measures to decrease cigarette consumption by raising prices and enacting extra cigarette taxes are expected to fuel market growth in the Asia-Pacific region. For instance, traditional cigarette sales in Japan and India will be impacted by the planned tax increases, which will present a significant potential for developing tobacco products.
Furthermore, the country produces colorful and attractive tobacco packages, unlike other countries producing plain boxes. There is a high prevalence of cigarette packets bearing images of famous rivers, maintains, rare and precious national treasures, well-known buildings, historical sites, and rare flowers. For instance, the major Chinese cigarette brands, including Panda, Peony, Chunghwa, Mount Huangshan, and The Pavilion of Prince Teng, have such designs or images on their packaging.
Characteristics such as the tobacco industry in China encourage a brand and visual culture that is fundamentally different from those of other countries. The signs and graphics on cigarette packaging not only carry a strong and deep sense of the history of traditional culture but also integrate a sense of national pride, encouraging tobacco use and thereby augmenting the market for tobacco packaging in the country.
The increase in regulations regarding the adoption of plain packaging and graphic regarding warnings of tobacco usage in the region has been significantly restraining the market studied. For instance, in July 2022, The Ministry of Health and Family Welfare, Government of India notified new sets of specified health warnings for all tobacco product packs by amending the Cigarettes and Other Tobacco Products (Packaging and Labeling) Rules, 2008 vide GSR 248(E), dated July 21, 2022.
Tobacco Packaging Industry Overview
The major companies include WestRock CompanyWest, Amcor Limited, The International Paper Company, Smurfit Kappa Group PLC, Phillip Morris International Inc., and Sonoco Products Company, among others. The market is moderate in concentration as the vendors in the market vary for market share across regions among players. Therefore market concentration will be moderate.
March 2022 - The WestRock company broke ground on a 285,000-square-foot expansion at its consumer packaging facility in Claremont. The USD 47 million investment was bolstered by a performance-based grant from the One North Carolina Fund.
February 2022 - WestRock Company announced its plans to build a new corrugated box plant in Longview, Washington, to meet the growing demand from its regional customers in the Pacific Northwest. The new corrugated box plant will serve all industry segments and markets in the Pacific Northwest.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Consumer Preference for tobacco as a Recreative Habit
4.4 Market Restraints
4.4.1 Government Regulations Causing the Market to Stagnate