ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
가상 망막 디스플레이 시장은 예측 기간 동안 42.6%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
망막 디스플레이는 다른 디스플레이에 비해 안전성이 높습니다. 망막 디스플레이를 사용하면 사용자는 음성으로 디스플레이의 강도를 조절할 수 있습니다. 이 기술의 채택으로 사람들은 보안 및 개인 정보 보호 문제없이 어떤 환경에서도 쉽게 작업 할 수 있습니다.
이 기술은 항공우주 및 방위 분야에서 야간 투시경으로 인한 높은 눈의 피로를 해결하기 위해 항공우주 및 방위 분야에 적용되고 있습니다. 의료 분야에서의 응용은 외상 치료부터 암 발견 보조제로서의 사용까지 광범위하게 적용되고 있습니다.
가상 망막 디스플레이는 전력 소비 측면에서 매우 효율적이며, 오늘날 모바일 기기에서 일반적으로 사용되는 우표와 같은 LCD 화면보다 훨씬 적은 전력을 필요로 합니다. 게임 및 엔터테인먼트 산업이 가상 망막 디스플레이 시장의 수요를 주도하고 있는 이유는 이 산업이 이 기술을 가장 먼저 채택하여 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 애플리케이션에 대한 사용자들의 수요를 창출했기 때문입니다.
한편, 가상 망막 디스플레이에 대한 인식 제고의 필요성이 시장 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 가상 망막 디스플레이의 주요 문제점은 멀미를 유발할 수 있다는 점입니다. 이러한 억제요인이 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.
COVID-19는 사회와 세계 경제에 영향을 미치고 있습니다. 전 세계적으로 제조 시설이 폐쇄되면서 폐쇄된 국가의 수입과 비즈니스가 크게 감소했습니다. 전염병은 생산과 제조 공정에 큰 악영향을 미치고 있습니다. 그러나 COVID-19와 싸우기 위해 기업들은 제품 개발에 적극적으로 투자하고 있습니다.
가상 망막 디스플레이 시장 동향
가상현실과 증강현실, 엔터테인먼트 산업에서 급증하는 수요
가상현실과 증강현실은 엔터테인먼트 산업에서 수요가 증가하고 있습니다. 증강현실 기술은 주로 새로운 망막 디스플레이 시스템을 통해 현실 세계 게임과 애니메이션에 사용됩니다. 엔터테인먼트 산업에서는 3D 영화관에서 안경을 사용하고 있습니다. 그러나 최근에는 관객의 영화 경험을 향상시키기 위해 스마트 안경으로 대체되고 있습니다. 스마트 안경은 가상현실 영화 체험에도 사용되고 있습니다.
Avegant와 Magic Leap은 높은 수요와 구매 의욕으로 이 분야에 진출했습니다. 오늘날의 기술에 정통한 세대는 가장 혁신적인 게임 및 미디어 솔루션과 가장 몰입감 있는 경험을 요구하고 있습니다. 그 결과, 다양한 솔루션을 상품화하는 기업들이 '퍼스널 시어터(Personal Theater)'와 같은 신조어를 만들어냈습니다.
반면 증강현실 게임은 다른 사람이나 증강된 가상 물체와의 상호 작용을 기반으로 야외에서 플레이할 수 있기 때문에 게임을 하는 사람들보다 더 많은 사람들에게 다가갈 수 있습니다. 고대비, 고해상도, 저전력, 고휘도로 인해 가상 망막 디스플레이에 대한 수요가 증가하고 있으며, 미디어 및 산업 등 다양한 응용 분야에서 이상적인 선택이 되고 있습니다.
FICCI에 따르면 인도의 미디어 및 엔터테인먼트 산업은 2022년 1조 8,000억 인도 루피(220억 달러)를 넘어설 것으로 평가되고 있습니다. 가상현실 환경은 대중이 전시, 콘서트, 박물관, 미술관 등에 이전에는 알려지지 않은 새로운 방식으로 참여할 수 있게 해주며, 3D 영상을 실물 크기로 볼 수 있기 때문에 엔터테인먼트를 더욱 실감나고 재미있게 즐길 수 있게 해줍니다.
눈에 띄는 성장세를 보이는 북미 지역
미국은 가상 망막 디스플레이 기술을 가장 먼저 채택한 국가 중 하나이며, 이에 따라 북미 시장이 조사 대상 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 이 지역에서는 증강현실과 가상현실에 대한 수요가 급증하고 있으며, 이는 예측 기간 동안 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
특히 가상 망막 디스플레이는 경량, 넓은 시야각, 고해상도, 충분한 명암비와 밝기 비율 등 우수한 장점을 가지고 있기 때문에 많은 스타트업들이 이 제품의 연구개발과 상용화를 촉진하기 위해 자금을 조달하고 있습니다.
가상 망막 디스플레이는 가상현실과 증강현실을 위한 차세대 기술이며, VR과 AR을 사업화하는 기업들은 초기 시장 진입을 통해 시장에 침투할 수 있는 엄청난 기회를 가지고 있습니다. 그러나 높은 제품 가격이 이 부문의 성장을 저해할 수 있습니다.
다른 기술 강화와 마찬가지로 가상 망막 디스플레이는 군사용으로 개발되었습니다. 지휘관은 헬멧에 장착된 일광 판독이 가능한 디스플레이를 통해 전장 컴퓨터를 볼 수 있습니다. 또한 주변 상황을 더 잘 관찰하고, 최적의 경로를 선택하고, 전술 정보를 공유할 수 있습니다.
미국 의회 예산국에 따르면 미국의 국방 산업 지출은 2032년까지 매년 증가할 것으로 예상됩니다. 미국의 2022년 국방비는 7,600억 달러에 달했습니다. 이 예측에 따르면 2032년 국방비는 최대 9,980억 달러까지 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 각국 정부의 국방 산업 투자 증가는 가상 망막 디스플레이 시장의 수요를 촉진하고 있습니다.
가상 망막 디스플레이 산업 개요
가상 디스플레이 시장은 경쟁이 치열해지고 있으며, 여러 공급업체들이 다양한 솔루션 포트폴리오를 제공하기 위해 제품 라인을 확장하고 있습니다. 공급업체들은 다양한 제품 개선과 내장 기능의 확장을 통해 가상 망막 디스플레이를 개발하고 있습니다. 각 업체들은 고객 점유율을 높이기 위해 기술, 가격, 제품 지원으로 경쟁하고 있습니다. 이 시장의 주요 업체로는 Avegant Corporation, Magic Leap Inc, QD Laser, Texas Instruments Inc, OmniVision Technologies Inc, Himax Technologies Inc.(Intel Corporation), Analogix Semiconductor Inc. 등이 있습니다.
지난 10월, TDK 주식회사가 개발 중인 세계 최소형 초소형 풀컬러 레이저 모듈(FCLM)을 탑재한 스마트 글래스를 전시했는데, FCLM은 스마트 글래스의 핵심 부품으로 사용되었으며, TDK는 독자적인 레이저 망막 직접 투사 기술을 보유한 QD레이저사와 공동으로 개발하여 QD레이저사와의 공동 개발로 양안에 레이저 망막 직접 투영이 가능하고 시야각이 기존 제품의 약 2배인 스마트 글래스 데모 샘플을 제작했습니다. 레이저 망막 직접 투사 방식은 보는 사람의 시력에 상관없이 영상을 볼 수 있으며, 2022년 1월 마이크로소프트와 매직리프는 협업하여 증강현실 안경 사업에 진출할 예정입니다. 양사는 특히 의료 및 제조와 같은 특수한 용도의 AR 안경에 있어 개인이 생각하는 것 이상으로 발전하고 있으며, AR은 의료 산업에서 큰 잠재력을 가지고 있기 때문에 의료 기업들은 홀로렌즈와 매직리프 안경용 헤드셋과 시스템을 개발하기 위해 열심히 노력하고 있습니다. 노력하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력 - Porter’s Five Forces
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
COVID-19의 가상 망막 디스플레이 시장에 대한 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
스크린 기반 디바이스에 대한 기술적 우위성
시장 과제
고비용과 인식 부족
제6장 시장 세분화
최종 이용 산업별
헬스케어·생명과학
항공우주 및 방위
미디어·엔터테인먼트
기타 최종 이용 업계별
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Avegant Corporation
Magic Leap Inc.
QD Laser Co. Ltd
Texas Instruments Inc.
OmniVision Technologies Inc.
Himax Technologies Inc.
Movidius Inc.(Intel Corporation)
Analogix Semiconductor Inc.
Human Interface Technology Laboratory
eMagin Corporation
Vuzix
Optivent
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The Virtual Retinal Display Market is expected to register a CAGR of 42.6% during the forecast period.
Key Highlights
The retina display is highly secure and safe compared to other displays. Using a retina display, the user can control the intensity of the display through his voice. The adoption of this technology is making people easy to work in any environment without any security or privacy issues.
As the technology addresses the high eye strain caused by night vision goggles, the technology finds applications in the aerospace and defense sector. The applications are widespread in the healthcare sector and range from treating trauma to being used as an aid in cancer detection.
The virtual retinal display is highly efficient concerning power consumption, requiring far less power than the postage-stamp LCD screens used commonly in today's mobile devices. The gaming & entertainment industry application is driving the demand for the virtual retinal display market because this industry has been an early adopter of the technology and the demand created for augmented reality and virtual reality applications by users.
On the other hand, the need for more awareness about the virtual retinal display is expected to hamper the market's growth. The major problem with virtual retinal displays is they can cause motion sickness. These restraining factors are said to decline the market's growth.
The COVID-19 pandemic is influencing society and the global economy. The closure of manufacturing facilities globally has resulted in a significant loss of revenue and business for the nations under lockdown. The pandemic has had a significant negative impact on the production and manufacturing processes. However, to fight COVID-19, companies have been actively investing in product development.
Virtual Retinal Display Market Trends
Virtual Reality and Augmented Reality are Gaining Surging Demand from the Entertainment Industry
Virtual reality and augmented reality are gaining increasing demand from the entertainment industry. Augmented reality technology is mainly used in games and animations in the real world, using new retinal display systems. In the entertainment industry, eyewear glasses are used in 3D cinemas. However, in recent days, these are being replaced with smart glasses for improved cinema experience for the audience. Smart glasses are also being used for a virtual reality cinema experience.
Avegant and Magic Leap have entered this segment due to high demand and purchasing propensity. Today's tech-savvy generation demands the most innovative gaming and media solutions and the most immersive experiences. As a result, terms such as 'personal theatre' have been coined by companies to commercialize various solutions.
On the other hand, augmented reality games could reach a broader audience than those who play games because they can be played outside based on interaction with other people and augmented virtual objects. High contrast, high resolution, low power consumption, and high brightness are increasing the demand for virtual retinal displays, making them an ideal choice in various applications such as media and industry.
According to FICCI, India's media and entertainment industry were valued at over INR 1.8 trillion (USD 22 Billion) in 2022. Virtual reality environments allow common people to engage with exhibits, concerts, museums, galleries, etc., in previously unknown and forbidden ways. It will enable the person to view 3D images, which appear life-sized to the person, making entertainment realistic and enjoyable.
North America to Witness Significant Growth
The United States is one of the early adopters of virtual retinal display technology, and because of this, the North American segment dominates the market studied. In addition, the rapid demand for augmented and virtual reality in the region is expected to drive growth over the forecast period.
Notably, owing to the exceptional benefits of the virtual retinal display, such as lightweight, larger angle of view, higher resolution, and sufficient contrast and brightness ratio, a few startups are raising funds to boost the R&D and commercialization of the product.
The virtual retinal display is a next-gen technology for virtual and augmented reality, the companies operating in VR and AR have an immense opportunity to penetrate the market with early launches. However, the high price of the products may restrain the segment's growth.
Like other technology enhancements, the virtual retinal display was developed for military use. The commander can view its onboard battlefield computer with a helmet-mounted daylight-readable display. And also, they can observe the surroundings better, choose the best path, and share tactical information.
According to US Congressional Budget Office, spending in the Defense industry in the United States is predicted to increase yearly until 2032. In the United States, Defense outlays amounted to USD 760 Billion in 2022. The forecast estimates an increase in defense outlays of up to USD 998 Billion in 2032. Such increasing investments by governments in the defense industry are driving the demand for the virtual retinal display market.
Virtual Retinal Display Industry Overview
The Virtual Display Market is becoming highly competitive, with multiple vendors expanding their product line to offer a broad portfolio of solutions. Vendors have been rolling out virtual retina displays with numerous product improvements and an expanding array of built-in capabilities. In order to capture higher customer mindshare, they are competing on technologies, pricing, and product support. Key players in the market are Avegant Corporation, Magic Leap Inc., QD Laser Co. Ltd, Texas Instruments Inc., OmniVision Technologies Inc., Himax Technologies Inc., Movidius Inc. (Intel Corporation), Analogix Semiconductor Inc., and many more.
In October 2022, TDK Corporation displayed smart glasses equipped with the world's smallest class ultra-compact full-color laser module (FCLM) under development by TDK. The FCLM was used as a critical component in the smart glasses. Through joint development with QD Laser, Inc., which possesses unique laser direct retinal projection technologies, TDK created a demonstration sample of the smart glasses capable of laser direct retinal projection for both eyes and around double the viewing angle of previous products. The laser direct retinal projection method makes images visible regardless of the viewer's eyesight. In January 2022, Microsoft and Magic Leap collaborated and will make inroads in business with augmented reality glasses. Both companies are further along than individuals realize with AR glasses for specialized uses, especially in healthcare and manufacturing. AR has so much potential in the medical industry that healthcare companies are working hard to develop their headsets or create systems for Hololens or Magic Leap glasses.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Virtual Retinal Display Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Technical Advantages Over Screen-Based Devices