미국 홈케어 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 9.9%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

특히 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자들이 고가의 의료비를 피하는 경향이 높아지면서 홈케어 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 수요에 대응하기 위해 홈케어 포장 업계는 여러 패키징 솔루션을 차별화하고 안전 표준을 훼손하지 않고 유용한 정보를 전달하기 위한 제안을 강화하고 있습니다. 이 부문의 포장 시장은 예측 기간 동안 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.
경제협력개발기구(OECD)에 따르면, 미국의 전체 가계 지출은 14조 달러에 달할 전망입니다. 또한 경제분석국(Bureau of Economic Analysis)의 추정에 따르면 2020년 1월 현재 개인 소득은 1조 9,547억 달러(10.0%) 증가했습니다. 마찬가지로 가처분 개인소득(DPI)은 1조 9,632억 달러(11.4%)로 증가했고, 개인소비지출(PCE)은 2.4% 증가했습니다.
경기 침체에도 불구하고 홈 헬스케어 제품에 대한 수요는 결코 줄어들지 않고 있으며, 이에 비례하여 포장 솔루션에 대한 요구도 증가하고 있습니다. 플라스틱은 내구성, 경제성, 다용도성 등의 장점에 힘입어 기업이 주로 사용하는 포장재 중 하나가 되었습니다. 내구성과 안전성을 높이기 위한 연구 개발로 PLA, 생분해성 PHA(폴리하이드록시알카노에이트), 바이오 PTT(폴리트리메틸테레프탈레이트)와 같은 폴리머가 업계에 새롭게 진입하여 점차 수용되고 있습니다. 그러나 높은 비용으로 인해 장기적인 지속가능성에 문제가 있습니다.
홈케어 제품 업계에서는 포장재의 지속가능성에 대한 소비자의 인식이 높아지고 있습니다. 예를 들어, 2021년 3월 현재 유니레버는 소비자 재생 플라스틱(PCR)의 사용을 강화하고 있습니다. 전체 플라스틱 포장재의 약 11%가 재생 플라스틱으로 구성되어 있으며, 유니레버는 2025년까지 최소 25%의 재생 플라스틱을 사용하는 것을 목표로 하고 있습니다.
미국에서는 소비자들이 홈케어 제품을 구매하기 위해 전자상거래 채널을 이용하는 경우가 증가하고 있습니다. 온라인 판매의 점유율은 아직 낮지만 예측 기간 동안 확대될 것으로 예상됩니다. 또한 유니레버는 온라인 채널을 통한 제품 판매를 기반으로 새로운 인수를 진행하고 있습니다.
2020년 내내 청소 시간이 길어지면서 소비자들은 기존 세정제가 건강과 환경에 미치는 부작용에 대해 우려하고 있습니다. 따라서 2021년 내내 청소 효과를 목적으로 하는 홈케어 제품 수요는 소비자의 신체적, 정신적 건강까지 지원하는 노력이 필요할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 코로나 바이러스 전염병으로 인해 화장지 판매가 급증하여 화장지 제품은 미국에서 약 104억 달러 규모의 주요 가정용품 카테고리가 되었습니다.
미국청소협회(ACI)가 2020년 9월에 발표한 소비자 청소 및 위생에 관한 설문조사는 코로나19 팬데믹 전후의 청소 및 소독 관행에 대한 소비자의 인식과 행동을 조사하기 위해 실시됐습니다. 이 조사에 따르면 독감 유행이 시작된 이후 미국인들은 그 어느 때보다 더 많은 청소를 하고 있는 것으로 나타났습니다.
또한, 미국인의 86%는 코로나 바이러스로부터 자신을 보호할 수 있는 세정제에 대한 확신을 가지고 있었습니다. 또한 92%는 가정 내 표면에 소독제를 사용하는 습관이 있다고 답했습니다. 또한 50% 이상의 사람들이 더 자주 표면을 닦고 소독제를 계속 사용할 계획이라고 답했습니다.
클로락스(클로락스)는 파인솔 오리지널 멀티 표면 클리너를 사용하여 코로나 바이러스의 위협에 대응하고 있습니다. 이 제품은 미국 환경보호청(EPA)으로부터 딱딱한 비다공성 표면에서 코로나19의 원인 바이러스인 SARS-CoV-2를 사멸시킨다는 주장으로 승인을 받았습니다.
홈케어 브랜드와 패키징 공급업체들은 브랜딩을 통해 경쟁이 치열한 시장 공간에서 혁신을 일으키고 차별화를 창출하기 위해 끊임없는 노력을 기울이고 있습니다. 홈케어 포장에는 플라스틱 병을 종이병이나 다층 골판지 상자와 같은 지속 가능한 포장 솔루션으로 대체하여 플라스틱 오염을 줄이는 데 기여할 수 있는 미개발된 기회가 있습니다. 이 포장은 소비자의 플라스틱 소비를 줄이고 재활용의 번거로움을 덜어줄 수 있는 중요한 기회이며, 재활용의 번거로움을 덜어줄 수 있습니다. 이러한 노력은 정부와도 일치합니다. 예를 들어, 2020년 플로리다주는 약 4,710만 톤의 지자체 폐기물을 기록했으며, 그 중 플라스틱만 약 7.33%를 차지했습니다.
제품 기반 혁신을 살펴보면, P&G의 Microban 24는 미국 환경보호청(EPA)으로부터 SARS-CoV-2를 99.9% 사멸시킨다고 주장하는 다른 여러 제품들 사이에서 SARS-CoV-2를 사멸시키는 살균 스프레이로 승인받았다, Microban 24는 이를 입증하고 하루 종일 작동하여 가정 내 표면을 장기간 보호합니다.
O3waterworks LLC는 오존을 연료로 하는 가정용 청소 및 살균 스프레이를 출시했습니다. 이 스프레이 병은 저농도의 수성 오존을 생성하여 박테리아와 오염 물질을 분해하는 것으로 알려져 있습니다. 이것은 즉시 물과 공기로 분해되어 잔류물을 남기지 않습니다. 이 회사의 스프레이 병은 칫솔 세척, 과일 및 채소 세척, 떨어 뜨린 젖꼭지 헹굼, 아기 장난감 세척 등에 사용할 수 있습니다.
또 다른 청소 카테고리 리더인 Jelmar는 CLR 제품 라인을 새로운 외관과 새로운 발음("CLeaR")으로 새롭게 단장했습니다. 또한 새로운 크리에이티브 캠페인을 실시하고 일부 제품 이름을 변경했습니다. 이는 확장된 제품 라인의 폭을 반영하기 위한 것입니다.
유니레버에 따르면, 러브홈앤플래닛의 포장의 "대부분"은 재활용 가능한 재료로 만들어졌습니다고 합니다. "캡과 파우치는 그 다음입니다. 이 회사는 2021년까지 Love Home & Planet 전체에서 100% 재활용 포장을 목표로하고 있습니다. 미국에서 러브홈앤플래닛은 패브릭 케어, 식기 세척 및 청소용 30개 이상의 제품을 취급하고 있습니다. 이 제품에는 지속 가능한 방식으로 조달된 식물성 세정제를 사용하며 찬물에서도 효과가 있는 농축 세탁 세제가 포함되어 있습니다. 드라이 워시 스프레이는 물과 에너지 사용을 줄이면서 세탁을 최소화하여 의류의 수명을 연장하도록 설계되었습니다.
미국 홈케어 포장 시장은 적당히 세분화되어 있으며, 투자 증가, 신규 진출기업, 최종 사용자 산업에서의 응용 분야 확대로 인해 더 높은 경쟁력을 확보할 것으로 예상됩니다. 몇 가지 발전은 다음과 같습니다.
The US Home Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 9.9% during the forecast period.

Demand for home care products has been on an upward trend, especially as the consumers, with growing health awareness, tend to avoid expensive medical care costs. To keep up with this demand, the home care packaging industry has ramped up its offerings to differentiate between multiple packaging solutions, conveying useful information without compromising on the safety standards. The packaging market for this segment is set to record high growth during the forecast period.
As per OECD, the United States reported USD 14 trillion towards overall household spending in the country. And, allied personal income was recorded to have increased at USD 1,954.7 billion (10.0%) as of January 2020, according to estimates by the Bureau of Economic Analysis. Similarly, the Disposable personal income (DPI) increased to amount to USD 1,963.2 billion (11.4%), along with personal consumption expenditures (PCE) increased by 2.4%.
Despite the economic setbacks, demand for home healthcare products has never declined, and directly proportional to that is the requirement for packaging solutions. Driven by advantages like durability, cost benefits, and versatility, plastic is one of the packaging materials majorly used by companies. Research and development for increased durability and safety found new entrants into the industry, which include polymers like PLA, biodegradable PHA (polyhydroxyalkanoate), bio PTT (polytrimethyl terephthalate), etc., slowly getting acceptance. However, high cost poses a challenge to their sustainability in the long run.
The home care products industry has been witnessing increased awareness among consumers regarding the sustainability of packaging materials. For instance, as of March 2021, Unilever has stepped up the use of post-consumer recycled plastic (PCR). With around 11% of its total plastic packaging volume consisting of recycled plastic, the company aims to use at least 25% recycled plastic by 2025.
The United States is experiencing an increased use of e-commerce channels to procure home care products by consumers. While the share of online sales remains low, it is expected to grow during the forecast period. Furthermore, Unilever has been making new acquisitions based on selling products through online channels.
With extended periods of cleaning throughout 2020, consumers raised concerns over the side effects of traditional cleaning products on health and the environment. Throughout 2021, it is, thus, expected that the demand for home care products designed to provide cleaning efficacy will require efforts to support consumers' physical and emotional wellbeing as well. For instance, The coronavirus pandemic caused a surge in toilet tissue sales, making toilet tissue products the leading home product category in the United States at about USD 10.4 billion.
A consumer cleaning and hygiene research presented by the American Cleaning Institute (ACI) in September 2020 was designed to tap consumer perceptions and actions regarding cleaning and disinfection practices around the COVID-19 pandemic. The survey suggested that Americans were cleaning more than ever before due to the onset of flu season.
Moreover, 86% of Americans were confident in their cleaning products to help protect themselves against coronavirus. 92% of them suggested that they are habituated to using disinfectants on surfaces in their homes. Over 50% of them plan to continue wiping down surfaces more often and using disinfecting products.
The Clorox Company (in-home care) has taken on the coronavirus threat by using its Pine-Sol Original Multi-Surface Cleaner. The product received approval from the US Environmental Protection Agency (EPA) for claims on killing SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19, on hard non-porous surfaces.
Home care brands and packaging suppliers have been on a constant spree to innovate and create differentiation in a contested market space through branding. Household care packaging has untapped opportunities to help reduce plastic pollution by replacing plastic bottles with more sustainable packaging solutions like paper bottles and multi-layered cardboard cartons. This packaging represents an important opportunity to help consumers to reduce plastic consumption and might even help make recycling less complicated. The effort has also been consistent with the government; for instance, In 2020, Florida recorded nearly 47.1 million tonnes of municipal waste, of which plastic alone constituted about 7.33% of the total collection.
When looking at product-based innovation, P&G's Microban 24 was approved by the US Environmental Protection Agency (EPA) as a sanitizing spray that is effective in killing SARS-CoV-2. With multiple other products claiming to kill 99.9% of the bacteria, Microban 24 certifies this and continues working throughout the day to provide long-lasting protection for surfaces in homes.
O3waterworks LLC introduced a household cleaning and sanitizing spray-fueled ozone. The spray bottle is known to create low-concentration aqueous ozone to break up germs and contaminants. This quickly becomes water and air, leaving no residue. The company's Spray Bottle can be used to clean toothbrushes, wash fruits and veggies, rinse off dropped pacifiers, clean baby toys, to name a few.
Another cleaning category leader, Jelmar, refreshed its CLR line of products with a new look and a new pronunciation ('CLeaR'). Additionally, it had run a new creative campaign, post several products were renamed. This was done to reflect the breadth of the expanded product line.
According to Unilever, the "majority" of Love Home & Planet's packaging was made from recycled and recyclable materials. "Caps and pouches would be the next. The company is working towards 100% recycled packaging across Love Home & Planet by 2021. In the United States, Love Home & Planet includes more than 30 products for fabric care, dishwashing, and cleaning. It incorporates a concentrated laundry detergent made with sustainably sourced plant-based cleansers that are effective in cold water. A dry-wash spray is designed to prolong the life of clothes by minimizing washing while reducing water and energy use.
The market for Home Care Packaging in the United States is moderately fragmented and is expected to attain a higher degree of competitiveness owing to the increasing investments, new players, and growing applications in end-user industries. Some of the developments are as follows -