북미의 활성 포장 및 지능형 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 성장 예측(2025-2030년)
North America Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1627095
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.2%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
식품 가공 기업은 공급망 내에서 식품의 신선도를 더 오래 유지하고, 식품 폐기물을 줄이고, 소비자에게 더 편리한 포장을 촉진하기 위해 활성 포장에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 탈산제는 포장 내 산소와 반응하여 제품을 열화 산화 반응으로부터 보호하여 신선도를 유지합니다.
지능형 포장은 포장하고 있는 식품과 보관하고 있는 환경의 여러 변수를 감지하고 측정할 수 있습니다. 이 기능을 통해 이해 관계자(제조업체, 소매 업체, 소비자)에게 측정 된 특성을 통해 식품의 상태를 알릴 수 있습니다.
이 지역의 소비자들은 생선, 육류, 야채를 포함한 제품에 대한 선호도가 높으며, 주로 보존성을 유지하기 위해 레토르트 포장되어 있어 반찬의 인기가 높아졌습니다. 온라인 구매 트렌드도 그 인기를 더욱 높이고 있습니다.
미국 질병예방통제센터(CDC)의 조사 결과에 따르면, 미국에서는 매년 약 4,800만 건의 식중독이 발생하며, 이는 매년 미국인 6명 중 1명이 식중독에 걸린다는 계산이 나옵니다. 이 질병으로 인해 약 12만 8,000명이 입원하고 3,000명이 사망한 것으로 추정됩니다. 식중독에 대한 인식 증가, 신선하고 고품질의 포장 식품에 대한 소비자의 요구 증가, 식품 제조업체의 식품 유통기한 연장에 대한 우려로 인해 활성 포장 및 지능형 포장 시장이 성장하고 있습니다.
특히 제약 및 퍼스널케어 산업에서 위조품이 증가함에 따라 기업들은 포장에 RFID와 같은 기술을 사용하도록 압박하고 있습니다. 이러한 모든 요인으로 인해 활성 포장과 지능형 포장에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 그러나 높은 설치 및 도입 비용으로 인해 초기 자본이 필요하고, 이러한 시스템과 관련된 보안 문제가 시장 성장에 걸림돌이 되고 있습니다.
북미의 활성 포장 및 지능형 포장 시장 동향
활성 포장이 크게 증가
활성 포장의 개념은 포장 된 내용물의 품질과 완전히 관련이 있습니다. 활성 포장은 포장 된 제품과 직접 접촉하고 포장 된 제품과 화학적 또는 생물학적으로 상호 작용합니다.
제품의 저장성을 향상시키기 위해 특정 성분이 포장에 통합되어 포장 된 물질에서 또는 포장 된 물질에서 흡수되어 저장성을 연장하고 제품의 품질을 유지합니다. 이 과정을 활성 포장이라고합니다. 이를 위해 탈산제, 전자 레인지 수용체, 냄새 흡수제/방출제, 흡습제/습기 흡수제, 항균 포장 등 다양한 기술이 사용되고 있습니다.
미국 소매업체들은 지역 가공업체를 통한 매장 안쪽의 신선도 절단 작업에 크게 의존하고 있습니다. 예를 들어, Church Brothers Farms는 이러한 기업 중 하나로, 주로 외식업계에 제품을 공급하고 있으며, 제품의 약 15%가 소매점으로 배송되고 있습니다.
포장 식품에 대한 수요 증가는 활성 포장 시장을 견인하고 있습니다. 포장되고 바로 먹을 수 있는 식품에 대한 고객의 선호도가 높아지면서 활성 포장 시장이 성장하고 있으며, 이러한 추세는 예측 기간 동안 지속될 것으로 예상됩니다. 다져서 포장된 과일 및 채소는 포장 내에서 가스를 방출하는 활성 포장을 많이 채택하고 있습니다.
음료 산업은 시장 성장의 중요한 요소 중 하나입니다.
소비자들은 건강하고 위생적인 제품으로 이동하고 있으며, 건강음료, 과일음료 등을 찾고 있습니다. 생수와 함께 여행이나 이동 중에도 마실 수 있도록 소형화된 과일 음료도 있습니다. 건강 음료에 대한 수요 증가와 함께 소비자들은 환경적 지속가능성과 재활용성을 제공하는 카톤 포장에 매료되고 있습니다. 이에 따라 우유 및 음료 제조업체들은 액체용 카톤 포장을 채택하고 있습니다.
미국에서는 건강에 대한 관심이 높아지면서 콜드프레스 주스가 인기를 끌고 있으며, 유기농, 천연 재료, 최소한의 가공을 거친 제품이 요구되고 있습니다. 브랜드 소유주들은 보호성이 높고, 상온에서 장기간 보관이 가능하며, 환경 친화적인 주스 용기를 디자인하고 있습니다.
또한 친환경 포장과 규제 성분을 함유한 향이 첨가된 물의 채택은 생수 사용량을 증가시키고 있습니다. 국제 생수 협회에 따르면 생수는 미국에서 가장 널리 사용되는 음료 제품(용량 기준)으로 2019년144 억 갤런에서 2020 년에는 152 억 갤런으로 증가했습니다. 플라스틱 병을 카톤으로 대체하는 것은 시장에 큰 영향을 미칠 것입니다.
2020년 5월, 퀘벡에 위치한 Sustana Fiber의 공장은 다층 주스 및 우유팩을 재활용하는 새로운 공정을 발표했습니다. 이를 통해 연간 3,000톤에서 4,000톤의 다층 종이팩을 처리할 수 있게 되었습니다. 재활용된 다층 종이팩은 화장지나 종이 냅킨과 같은 필수품을 계속 생산하는 데 필요한 원료가 되기 때문에 재활용 및 회수 노력을 향상시킬 수 있습니다. 카톤 재활용 증가는 천연 자원을 보호하고, 중요한 전환 및 재활용 목표를 달성하고, 일자리를 창출하고, 코로나19의 경우 필수품 생산에 필요한 펄프 부족을 피하는 데 도움이 되고 있습니다.
북미의 활성 포장 및 지능형 포장 산업 개요
북미의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 상당히 통합되어 있으며, BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc, Landec Corporation, Bemis Company Inc, Crown Holdings Inc, Ball Corporation 등 소수의 주요 기업이 이 지역에서 사업을 운영하고 있습니다. Ball Corporation 등 소수의 대기업이 이 분야에서 사업을 전개하고 있습니다. 이들은 더 많은 시장 점유율을 확보하기 위해 전략적 제휴와 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 시장 개척 동향은 다음과 같습니다.
2020년 8월 - 미국에 본사를 둔 다국적 포장 기업 Sonoco는 프랑스의 지속 가능한 종이 포장 및 관련 제조 장비 제조업체인 Can Packaging을 4,900만 달러에 인수했습니다. 이번 전략적 인수를 통해 소노코는 원형, 정사각형, 직사각형, 타원형, 삼각형 등 다양한 형태와 크기의 재활용 가능한 고성능 종이 포장재 생산에 대한 특허 기술 등 몇 가지 획기적인 기술을 확보하게 됐습니다.
2021년 8월 - 신뢰할 수 있는 다양한 포장 솔루션 개발 및 제조 분야의 세계 선구자 중 하나인 Amcor는 두 가지 이상의 규제 대상 성분(기기, 의약품, 생물학적 제제)이 포함된 복합 제품에 사용되는 독자적인 의료용 뚜껑 기술을 선보였습니다고 발표했습니다. 발명은 특허받은 불활성 필름 개발 및 라미네이트 설계를 기반으로 합니다. 가열 멸균에 견딜 수 있는 이 뚜껑 솔루션은 포장에 약물이 유입되는 것을 방지하면서 제품을 보존하고 멸균할 수 있도록 합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
제5장 COVID-19가 시장에 미치는 영향
제6장 시장 세분화
유형별
활성 포장
가스 포착제/이미터
수분 포착제 Microwave Susceptors마이크로파 서스셉터-
기타 활성포장 기술
지능형 포장
코딩 및 마킹
안테나(RFID 및 NFC)
센서 및 출력 디바이스
기타 지능형 포장 기술
최종사용자 산업별
식품
음료
의료
퍼스널케어
기타 산업별
국가별
미국
캐나다
제7장 경쟁 구도
기업 개요
BASF SE
Amcor Ltd
Honeywell International Inc.
Landec Corporation
Crown Holdings Inc.
Ball Corporation
Sonoco Products Company
Graphic Packaging International LLC
Coveris Holdings SA
Sealed Air Corporation
Dessicare Inc.
WestRock Company
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
LSH
영문 목차
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The North America Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.
Key Highlights
Food processing companies drive active packaging demand to keep food fresh for a more extended period and during its duration in the supply chain, reduce food waste, and promote more convenient packaging for consumers. This rise in the demand for fresh food is significantly contributing to the need for oxygen scavengers, as they react with the oxygen in the package and protect the product from degradative oxidation reactions, keeping them fresh.
Intelligent packaging is enabled to sense and measure some variables of the food that it encloses or the environment in which it is kept. This feature enables it to inform the stakeholders (manufacturer, retailer, and consumer) of the state of the food through measured properties.
As consumers in the region are inclined towards products containing fish, meat, and vegetables, which are mainly retort-packed to keep them shelf-stable, readymade meals gained increased popularity. The increasing trend of online purchasing further buoyed their popularity.
According to the Center for Disease Control and Prevention findings, in the United States, there are about 48 million cases of foodborne illness annually, which is equivalent to one in six Americans each year. These illnesses resulted in an estimated 128,000 hospitalizations and 3,000 deaths. The increasing awareness about foodborne diseases, the growth in the demand for fresh and quality packaged food by consumers, and manufacturers' concern for longer shelf-life for food products are driving the market for active and intelligent packaging.
The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries, has been compelling companies to use technologies, such as RFID, during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding these systems is challenging the growth of the market.
North American Active & Intelligent Packaging Market Trends
Active Packaging is Observing a Significant Increase
The concept of active packaging is completely associated with the quality of the packaged content. Active packaging interacts directly with the packaged product, as it is in direct contact with the product and can interact chemically or biologically with the packaged product.
To improve the product's shelf life, certain components are incorporated into packaging that releases or absorb from or into the packed substance to prolong its shelf life and sustain the quality of the product. This process is termed active packaging. For this purpose, various technologies are used, which include oxygen scavengers, microwave susceptors, odor absorbers/emitters, moisture/ humidity absorbers, and anti-microbial packaging.
The retailers in the United States are heavily reliant upon fresh-cut operations at the back of stores using regional processors. For instance, Church Brothers Farms is one such company that predominantly caters to the foodservice, with around 15% of its product going to retail, which indicates that a major portion of the country has yet to switch to MAP.
The rising demand for packaged food is boosting the active packaging market. The growing inclination of customers toward packaged and ready-to-eat foodstuffs is propelling the active packaging market, and this trend is expected to continue within the forecast period. Chopped and packaged fruits and vegetables employ active packaging to a large extent, releasing gases within the packaging.
Beverage Industry is One of the Significant Factor for Market Growth
Consumers have been shifting towards healthier and hygienic products, and they have been demanding healthy beverages, fruit drinks, etc. Along with bottled water, some fruit drinks are also being made in smaller sizes for travel and mobility purposes. Simultaneously with the increasing demand for healthier beverages, consumers are fascinated by carton packaging, providing environmental sustainability and recyclability. This has been attracting milk and beverage producers to adopt carton packaging for liquids.
Cold-pressed juices are gaining popularity in the United States due to the growing health-consciousness and demanding organic and natural ingredients and minimally processed products. Brand owners have been designing cartons for juices as it offers high protection and excellent long-term shelf life at room temperature and is eco-friendly.
Also, the introduction of eco-friendly packaging and flavored water with regulated ingredients has escalated the growth in carton water usage. According to International Bottled Water Association, bottled water is the widely used beverage product in the United States (by volume), which grew to 15.2 billion gallons in 2020 from 14.4 billion gallons in 2019. Substituting plastic bottles with cartons has a major impact on the market.
In May 2020, Sustana Fiber's mill in Quebec announced new processes to recycle multilayer juice and milk cartons. It can now annually process 3,000 to 4,000 tons of these cartons collected from across the country. Each recycled multilayer carton provides the raw material needed to continue producing essential items like toilet paper and paper napkins, thus improving recycling and recovery efforts. Increased carton recycling helps preserve natural resources, meet important diversion and recycling goals, create jobs, and, in the case of COVID-19, helps avoid shortages of the pulp needed to manufacture essential items.
North American Active & Intelligent Packaging Industry Overview
The North America Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc., Ball Corporation operating in the region. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:
August 2020 - Sonoco, a multinational packaging company based in the United States, completed the USD 49 million acquisition of Can Packaging, a French manufacturer of sustainable paper packaging and related manufacturing equipment. This strategic acquisition provides the company with several breakthroughs, including patented technology for creating a recyclable, high-performance all-paper package that can be made in various shapes and sizes, including round, square, rectangular, oval, elliptical, and triangular.
August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
4.5 Market Challenges
4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body