북미의 자동차 인터넷 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계 및 성장 예측(2025-2030년)
NA Internet of Cars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1626332
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미의 자동차 인터넷 시장은 예측 기간 동안 CAGR 24.5%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
오늘날의 자동차에는 다양한 전자기기와 기계장치가 탑재되어 있습니다. 그러나 지난 10년간의 상당한 기술 개발로 인해 오늘날 커넥티드카가 활용되고 있습니다. 커넥티드카는 앞으로도 계속 발전할 것으로 예상됩니다. 커넥티드카는 교통 안전을 개선하고, 도난 방지 기능을 촉진하며, 주변 인프라와 차량 간 중요한 정보를 교환하여 운전자를 돕습니다.
이 시장은 시스코, Oracle 등 수많은 기술 제공업체와 제너럴 모터스(General Motors)와 같은 자동차 제조업체가 기술 제공업체로 등장하고 있습니다. 통신, 보안, 핸즈프리 통화, 원격 진단 시스템을 제공하는 정액제 자회사 온스타(OnStar)는 시보레, 캐딜락, 복스홀과 같은 자동차 제조업체의 다양한 차종에 자사의 기술 기능을 탑재하고 있습니다.
지난 몇 년동안 커넥티비티의 향상과 교통 안전 규제가 자동차 시장의 변화를 주도하고 있습니다. BMW, 메르세데스, 포드, 제너럴 모터스(GM) 등 다양한 자동차 제조업체들이 기술 제공 업체인 시스코, 보쉬와 협력하여 IoT 커넥티드카를 제공하고 있으며, IoT는 이러한 변화를 더욱 가속화할 것으로 예상됩니다.
이러한 전례 없는 시대에 경쟁력을 유지하기 위해 자동차 회사들은 모빌리티의 스마트화를 위한 투자를 해야 합니다. 예를 들어, 인공지능(AI), 5G 통신과 같은 신기술을 자동차에 접목하는 것이 기대되고 있습니다. 완전자율주행차(AV)의 미래상이 화제가 되고 있지만, 자동차 제조업체들은 전기차(EV)나 기존 내연기관차(ICE)를 막론하고 현존하는 모델에 스마트 커넥티드 기술을 빠르게 적용하고 있다는 점에 주목할 필요가 있습니다.
2020년 상반기는 자동차 제조업체들에게 힘든 한 해로, 코로나19의 확산을 막기 위해 대부분의 자동차 제조업체들이 생산 시설을 폐쇄해야 했습니다. 특히 미국에서는 포드, GM, 볼보, 도요타, 혼다 등 대부분의 OEM 업체들이 3월 이후 2개월 가까이 생산을 중단했습니다. 기타 반도체 부족, 2월 폭풍으로 인한 미국 걸프만 화학공장 가동 중단, 한파로 인한 대규모 정전으로 인한 석유화학제품 부족 등이 생산 지연을 악화시켰습니다. 미국 자동차 판매량은 2020년 상반기 21%에서 2020년 하반기에는 전년 동기 대비 3% 감소하며 회복세를 이어갔습니다.
북미의 자동차 인터넷 시장 동향
자동차 인터넷 시장 동향
자동차 안전규범이 북미 시장을 견인할 것으로 전망
미국 시장의 성장은 주로 자동차 안전 및 보안 기준의 개선, 차량 간(V2V) 커넥티비티 기술에 대한 수요, 자동차 산업으로의 IoT 도입에 의해 주도될 것으로 보입니다.
미국 시장에서 자율주행차 기술의 출현은 첨단 커넥티드카 기능에 대한 수요를 증가시키는 중요한 추세입니다. 시장은 이미 ADAS 솔루션의 높은 성장을 목격하고 있습니다.
커넥티드카 서비스 계약 갱신에 따른 애프터마켓 서비스 수요 증가가 향후 미국 시장을 견인할 것으로 보입니다. 또한, 미국에서 판매된 전체 자동차의 91% 이상이 인터넷에 접속할 수 있는 것으로 추정됩니다.
클라우드 기술 및 IoT 도입 확대
모바일 네트워크 사업자(MNO)는 제품 및 서비스 출시를 위한 설비투자와 시장 출시 기간(TTM)을 단축하기 위해 클라우드 기반 M2M(Machine-to-Machine) 플랫폼을 도입하고 있습니다.
또한, 이러한 플랫폼은 소매업, 자동차 등 다양한 사업 부문에 걸쳐 M2M 연결 및 클라우드 서비스를 통합, 개발, 시장 개발 및 지원할 수 있도록 지원합니다.
예를 들어, 피아트 크라이슬러 오토모빌스(Fiat Chrysler Automobiles)는 하만의 이그나이트(Ignite) 클라우드 기반 플랫폼을 사용하여 운전자에게 다양한 연결 서비스를 제공한다고 발표했습니다. 이 시스템은 버튼 하나만 누르면 주유소와 충전소를 찾고, 교통 안내와 식당 안내를 받고, 유지 보수 필요성을 예측하고, 소유주에게 실시간 고객 관리 지원을 제공합니다. 이 플랫폼은 4G와 5G 네트워크 연결을 모두 지원합니다. 이러한 발전은 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
통신사와의 협력을 통해 자동차 제조업체는 내장형 커넥티비티를 갖춘 차량을 그 어느 때보다 빠르게 배치할 수 있으며, AT &T는 BMW, 포드, 시보레, 재규어, 혼다 등 30개 이상의 브랜드가 AT &T의 네트워크를 이용하고 있습니다.
한편, AT & T는 다양한 데이터 요금제, 특정 차종에 대한 맞춤화, 커넥티드카 생태계 연구개발을 가속화하기 위한 제조업체들과의 협력을 통해 커넥티드카 생태계에서 가장 선호되는 통신사로 자리매김하고 있습니다. 커넥티드카 생태계의 연구개발을 가속화하는 제조업체들과의 협력관계로 인해 선호되는 통신사업자가 되었습니다.
북미의 자동차 인터넷 산업의 개요
북미의 자동차 인터넷 시장은 다음과 같은 기존 기업들에 의해 어느 정도 통합되어 있습니다. Cisco, Google, IBM, AT&T, Verizon, Toyota, Volvo, Tesla Motors 등. 이 지역에서 커넥티드 시스템 및 사물인터넷에 대한 수요가 증가함에 따라 자동차 제조업체들은 합작투자, 파트너십, 첨단기술이 적용된 신제품 출시로 경쟁사보다 우위를 점하기 위해 노력하고 있습니다. 최근 몇 가지 최근 동향은 다음과 같습니다.
2021년 10월 - 테슬라는 모든 모델 3와 모델 Y의 프리미엄 연결 기간을 30일로 단축했습니다. 오랫동안 테슬라의 모든 차량에는 인터넷 연결이 포함되었습니다. 이는 업계에서 종종 프리미엄 옵션입니다. 테슬라는 자동 조종 시스템을 개발하기 위한 운전 지원을 포함한 많은 기능에서 연결성을 광범위하게 활용하고 있습니다.
2021년 10월 - 재규어 랜드로버 북미와 SiriusXM은 신형 레인지로버에 360L SiriusXM(SiriusXM의 최신 첨단 오디오 엔터테인먼트 플랫폼)을 기본 장착한다고 발표했습니다. 신형 레인지로버는 360L 시리우스XM을 제공하는 최초의 재규어 및 랜드로버 차량이 될 것이며, 이후 재규어 및 랜드로버 차량이 추가될 예정입니다. 2022년 봄에 출시될 예정입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
시장 성장을 촉진하는 요인
인터넷 접속 인구 증가
빅데이터·솔루션 채택 확대
시장을 억제하는 요인
기술이 아직 충분히 기능하고 있지 않다
초기 비용이 높다
밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
현재 시장 기회
산업 정책
제5장 기술 개요
기술 현황
향후 기술
제6장 시장 세분화
컴포넌트별
하드웨어
소프트웨어
서비스
기술별
Wi-Fi
Bluetooth
NFC
셀룰러
기타
통신 기기별
자동차간
차 대 인프라
기타
국가별
미국
캐나다
기타
제7장 북미의 자동차 인터넷 시장 예측
북미
개요
시장 예측과 분석
애널리스트의 견해
제8장 경쟁 구도
기업 개요
Cisco
Google
IBM
AT&T
Verizon
Toyota
Volvo
Tesla Motors
제9장 북미의 자동차 인터넷 시장 전망
LSH
영문 목차
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The NA Internet of Cars Market is expected to register a CAGR of 24.5% during the forecast period.
Key Highlights
Vehicles today are equipped with various electronics and machinery equipment. However, significant technological developments over the last decade have let rise to connected cars come into use today. It is expected to evolve in the future. Connected cars improve road safety, facilitate anti-theft features, and assist the driver by exchanging critical information between nearby infrastructure and vehicles.
The market consists of numerous technology providers, such as Cisco and Oracle, and automakers, such as General Motors, which emerged as technology providers. The company's OnStar, a subscription-based subsidiary that provides communications, security, hands-free calling, and remote diagnostics systems, has automakers, such as Chevrolet, Cadillac, and Vauxhall, to build their technology features across a wide range of vehicles.
Since the past few years, increasing connectivity and road safety regulations have been supportive of the changes in the automotive market. Furthermore, IoT is expected to drive this change further. Various automobile manufacturers, such as BMW, Mercedes, Ford, and General Motors, offer IoT-connected cars by partnering with technology providers Cisco and Bosch.
To stay competitive in these unprecedented times, automotive companies will still need to make mobility smarter investments. For instance, embedding emerging technologies such as artificial intelligence (AI) and 5G telecommunications into vehicles is expected. While the idea of a future of fully autonomous vehicles (AVs) has captured headlines, it is essential to note that automakers are integrating smart, connected technologies at a rapid clip in their current models - in both electric vehicles (EVs) and traditional internal combustion engine (ICE) vehicles.
The first half of 2020 turned out to be a pain for automakers, forcing most automakers to close their manufacturing facilities to curb the spread of COVID-19. Especially in the United States, most OEMs, including Ford, GM, Volvo, Toyota, and Honda, have stopped production for nearly two months since March. Other factors that exacerbated production delays included a shortage of semiconductors, a February storm that took the US Gulf chemical plant offline, and a major blackout due to the cold that led to a shortage of petrochemicals. US car sales continued to recover in the second half of 2020, down 3% year-on-year from 21% in the first half of 2020.
North America Internet of Cars Market Trends
North American Market is expected to be driven by Vehicle Safety Norms
Growth in the US market is driven primarily by improved vehicle safety and security standards, demand for vehicle-to-vehicle (V2V) connectivity technology, and the incorporation of IoT into the automotive industry.
The emergence of self-driving car technology in the US market is an important trend in increasing the demand for advanced connected car features. The market is already witnessing the high growth of ADAS solutions.
Increasing demand for aftermarket services due to the renewal of connected car service subscriptions will drive the US market in the future. Moreover, it is estimated that more than 91% of the total cars sold in the United States were internet enabled.
Increasing adoption of cloud technology and IoT
Mobile network operators (MNOs) are progressively taking on cloud-based machine-to-machine (M2M) platforms to diminish capital investment and time-to-market (TTM) for product and service launches.
In addition, these platforms help operators integrate, develop, market, and support M2M connectivity and cloud services across business segments such as retail and automotive.
For example, Fiat Chrysler Automobiles has announced that it will use Harman's Ignite cloud-based platform to provide drivers with various connectivity services. The system locates fuel and charging stations at the push of a button, receives traffic prompts and restaurant offers, predicts maintenance needs, and provides live customer care assistance to owners. The platform supports both 4G and 5G network connections. Such developments are expected to drive the growth of the market.
Collaboration with carriers has allowed automakers to deploy vehicles with built-in connections faster than ever before. AT & T has more than 30 brands using its network, with BMW, Ford, Chevrolet, Jaguar, and Honda.
Meanwhile, Verizon's connected car portfolio has a small number of OEMs, including Toyota, VW, and Mazda, which will be added shortly. AT & T has been the preferred carrier due to the variety of data plans, customization of specific vehicle models, and collaboration with manufacturers to speed up the research and development of the connected car ecosystem.
North America Internet of Cars Industry Overview
The North America Internet of cars market is moderately consolidated with existing players such as Cisco, Google, IBM, AT&T, Verizon, Toyota, Volvo, Tesla Motors. As the demand for connected systems and the Internet of Things are growing in the region, the cars manufacturers are trying to have the edge over their competitors by making joint ventures, partnerships, launching new products with advanced technology. Some of the recent developments include:
October 2021 - Tesla has reduced the premium connectivity period to 30 days for all Model 3 and Model Y vehicles. For a long time, all Tesla cars included an internet connection. This is often a premium option in the industry. Tesla has made extensive use of its connectivity in many features, including driver assistance to develop autopilot systems.
October 2021 - Jaguar Land Rover North America and SiriusXM announced that SiriusXM (SiriusXM's latest and most advanced audio entertainment platform) with 360L on the New Range Rover would be included as standard features. The New Range Rover will be the first Jaguar and Land Rover vehicle to offer the 360L SiriusXM, followed by additional Jaguar and Land Rover vehicles. The new Range Rover with SiriusXM with 360L will be available at Land Rover dealers across the United States, shipping in the spring of 2022.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Factors Driving the Market
4.2.1 Increasing number of people connected to internet
4.2.2 Growth in adoption of Big Data solutions
4.3 Factors Restraining the Market
4.3.1 Technology yet to become fully functional
4.3.2 Initial Costs are high
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6 Current Opportunities in Market
4.7 Industry Policies
5 TECHNOLOGY OVERVIEW
5.1 Technology Snapshot
5.2 Upcoming Technologies
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Hardware
6.1.2 Software
6.1.3 Service
6.2 By Technology
6.2.1 Wi-FI
6.2.2 Bluetooth
6.2.3 NFC
6.2.4 Cellular
6.2.5 Others
6.3 By Communication Equipment
6.3.1 Car-to-Car
6.3.2 Car-to-Infrastructure
6.3.3 Others
6.4 By Country
6.4.1 United States
6.4.2 Canada
6.4.3 Others
7 NORTH AMERICA INTERNET OF CARS MARKET - FORECAST