세계 자동차 자동 긴급 브레이크 시스템 시장 규모는 2024년에 308억 7,000만 달러에 이르고, 2024-2029년의 예측 기간 동안 CAGR 19%로 성장하여 2029년에는 736억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

중기적으로는 소비자와 당국간에 안전에 대한 인식이 높아지고 자동차 자동 긴급 브레이크 시스템이 크게 발전하여 안전성이 향상되고 거리에서의 사고가 감소하고 있습니다. 기술의 추가 발전으로 시장은 더욱 안전하고 신뢰할 수 있는 브레이크 시스템을 보게 될 것으로 예상됩니다.
각 자동차 제조업체가 브레이크 효율을 향상시키기 위해 선진적인 브레이크 시스템을 차량에 내장하고 있는 것, 업계 각사가 폭넓은 제품을 제공하고 있는 것 등이 예측 기간 중 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
연간 약 125만명이 교통사고로 사망하고 있으며, 그 수는 개발도상국에서 가장 많습니다. 세계의 많은 정부는 교통 사고 증가를 억제하기 위해 엄격한 규제를 도입하기 시작했습니다.
선도적인 OEM은 첨단 기술 개발을 위한 연구 개발에 대한 투자를 늘리고 있습니다. 자동차 안전에 대한 우려가 높아지고, 첨단 브레이크 시스템 채용 증가, 첨단 AI를 탑재한 시스템 출현, 정부 자동차 안전 기준 증가와 세계 자동차 생산량 증가가 함께용 자동 긴급 브레이크 시스템 시장은 예측 기간 동안 촉진 될 것으로 예상됩니다.
많은 상대방 상표 제품 제조업체가 중급차와 고급차의 대부분에 AEB 시스템을 탑재하고 있습니다. 그 결과 자율주행차 생산량이 증가하고 있습니다. 예측 기간 동안 이러한 자동차 생산 대수는 CAGR 21% 이상을 나타낼 것으로 예상됩니다.
자동차의 첨단 안전 기능에 대한 수요 증가와 세계 주요 지역의 승용차 판매량 증가는 향후 수년간 시장의 큰 성장을 가져올 것으로 보입니다.
자동 긴급 브레이크는 선진 안전 기술 시스템이며, 촉진요인이 대응할 수 없을 경우 사고를 방지하기 위해 차량을 자율적으로 감속하거나 완전히 정지시킵니다. 다른 선진 운전 지원 기술과 마찬가지로 자동 긴급 브레이크도 100% 확실한 것은 아닙니다.
이러한 수요의 높아짐에 대응하기 위해, 복수의 자동차 제조업체가 이러한 기술을 탑재한 신형차를 발매하고 있습니다. Tesla는 이미 전 차종에 AEB 기능을 표준 장비하고 있으며, Daimler, BMW, Ford 등 다른 자동차 제조업체도 향후 발매할 전 차종에 AEB를 탑재할 전망입니다. Tesla의 자동차에는 완전한 자율성을 실현하는 데 필요한 모든 하드웨어가 장착되어 있습니다. 예를 들면
*2023년 11월, Renault는 프랑스에서 Dacia Duster SUV를 발표했습니다. 이 신형 SUV는 5개의 주행 모드와 자동 비상 브레이크 시스템을 갖춘 4x4 Terrain Control 변속기를 제공합니다.
*2023년 11월, Toyota Motor Corporation는 북미 시장에 미드 사이즈 크로스 오버 SUV 'Crown Signia'를 투입했습니다. 이 신형 SUV는 자동 긴급 브레이크 시스템을 탑재하고 있습니다.
자동 긴급 브레이크 시스템에 대한 세계 자동차 소유자의 관심 증가는 세계 시장을 견인하고 있습니다. 이 수요에는 교통사고 건수 증가도 박차를 가하고 있습니다. 세계 각국의 정부는 교통사고를 피하기 위해 다양한 유형의 안전기능 개발을 장려하고 있습니다.
가처분 소득 증가와 안전 기능이 가득한 자동차로의 고객 선호도의 이행이 진행되고 있는 것도 시장을 견인하고 있습니다. 예측 기간 동안 승용차 부문이 시장을 선도할 것으로 예상됩니다.
EURO NCAP의 조사에 따르면, 도시 주행 환경에서의 충돌 사고의 75%는 시속 25마일 이하에서 발생하고 있으며, AEB에 의해 추돌 사고가 38% 감소하고 있습니다. 레벨 4와 5의 자율 주행 차량에서 제공되는 자율 주행 기술은 향후 몇 년동안 세계적으로 큰 시장이 될 수 있습니다.
위와 같은 세계의 진전에 따라, 승용차의 자동 긴급 브레이크 시스템 수요는 향후 수년간은 고수준으로 추이할 것으로 보입니다.
미국에서는 OEM에서 제공하는 모델 라인의 51%가 자율 브레이크를 제공합니다. Tesla와 Volvo는 100% 차량에 AEB를 표준 장비하고 있습니다.
미국 교통부 도로교통안전국(NHTSA)은 최근 승용차와 소형 트럭에 자동 긴급 브레이크와 보행자용 AEB 시스템을 의무화하는 규제안을 발표했습니다.
이 규칙은 보행자 관련 사고와 추돌 사고를 극적으로 줄일 것으로 기대됩니다. NHTSA는 이 규칙이 최종 결정되면 최소 연간 360명의 생명을 구할 수 있으며 최소 연간 24,000명의 부상자가 감소할 것으로 추정합니다.
또한 이러한 AEB 시스템은 추돌 사고로 인한 물적 손해를 크게 줄일 수 있습니다. 많은 사고는 완전히 피할 수 있으며 다른 사고는 피해가 줄어들 것입니다.
이 기관의 기타 교통 안전 대책에는 2023년을 위해 각 주에 의무화된 평가를 지원하기 위한 "취약한 도로 사용자의 안전 평가"의 작성이 포함됩니다. 교통 약자와 관련된 국가의 안전 성능과 그 안전성 향상 계획은 평가되는 매개 변수 중 하나입니다.
기술이 진보함에 따라 OEM은 AEB의 공약 달성에 적극적이어야 하며, 그렇지 않으면 안전성의 진보로 다른 시장 기업에 뒤처져 브랜드가 실추할 가능성에 직면 합니다. 특히 미국 정부의 안전 등급에 AEB가 내장되어 소비자의 인식이 바뀔 수 있습니다.
이상과 같은 신흥국 시장의 개척에 의해 시장은 향후 높은 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
자동차 자동 긴급 브레이크 시스템 시장은 Robert Bosch GmbH, Continental AG, ZF Friendrichagen AG, Hyundai Mobis, Hitachi Automotive System Ltd. 등 주요 기업에 의해 지배되고 있습니다. 주요 기업은 전략적 접근 방식을 추구하여 세계 시장에서 경쟁력을 얻고 있습니다. 브레이크 시스템의 일관된 진보와 혁신은 제조업체가 경쟁 시장에서 견인력을 얻는 데 도움이 됩니다. 예를 들면
*2023년 7월, ZF Friedrichshafen AG와 Volta Trucks는 모든 전기식 전기 트럭, Volta Zero의 구성 요소 및 부품 통합에 대한 장기 계약을 체결했습니다. ZF는 첨단 긴급 브레이크 시스템 「OnGuardACTIVE」, 브레이크 페달 박스를 포함한 전자 브레이크 시스템, 전자 안정 제어 시스템 「ESCsmart」, 전공식 핸드 브레이크 「OnHand」를 제공합니다.
*2023년 6월, 미국 고속도로 운송 안전국(NHTSA)은 대형 트럭 및 버스에 5년 이내에 자동 긴급 브레이크 장치(AEB)를 탑재할 것을 의무화한다고 발표했습니다.
The Automotive Autonomous Emergency Braking System Market size is estimated at USD 30.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 73.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 19% during the forecast period (2024-2029).

Over the medium term, increasing awareness about safety among consumers and authorities has led to significant developments in the automotive automated emergency brake system, resulting in improved security and reduced accidents on the road. With further technological advancements, the market is expected to see even safer and more reliable brake systems.
Factors such as individual vehicle manufacturers incorporating advanced braking systems in their vehicles to improve braking efficiency and industry players offering a wide range of products are further expected to drive market growth during the forecast period.
Annually, around 1.25 million people are killed in road accidents, with the highest numbers being registered in developing countries. Many governments worldwide have started imposing stringent regulations to curb the rising number of road accidents.
Major OEMs have started increasingly investing in R&D efforts to develop advanced technologies. Increasing concerns regarding vehicle safety, the growing adoption of advanced braking systems, the emergence of advanced AI-powered systems, and an increase in government vehicle safety norms, combined with a rise in vehicle production worldwide, are expected to propel the automotive autonomous emergency braking system market during the forecast period.
Many original equipment manufacturers are equipping AEB systems in most of their medium and luxury car ranges. This is resulting in the increasing production of autonomous vehicles. During the forecast period, the production of such vehicles is expected to record a CAGR of over 21%.
The rise in demand for advanced safety features in vehicles and the increase in passenger car sales across major regions worldwide are likely to result in major growth for the market over the coming years.
Automatic emergency braking is an advanced safety technology system that autonomously slows or completely stops a vehicle in order to prevent an accident if the driver fails to respond. As with other advanced driver assistance technologies, automatic emergency braking is not 100% foolproof.
To cater to this growing demand, several automakers are launching new vehicle models with these technologies. Tesla is already offering AEB features as standard across all its cars, while other automakers like Daimler, BMW, and Ford are expected to provide AEB in all their upcoming models. Tesla's cars are equipped with all the necessary hardware to achieve full autonomy. For instance,
* In November 2023, Renault introduced the Dacia Duster SUV in France. The new SUV offers a 4x4 Terrain Control transmission with five driving modes and an automatic emergency braking system.
* In November 2023, Toyota Motor Corporation introduced the Crown Signia mid-size crossover SUV in the North American market. The new SUV is equipped with an automatic emergency braking system.
The growing interest among vehicle owners worldwide in autonomous emergency braking systems is driving the global market. This demand has also been fueled by a rising number of road accidents. Governments worldwide are encouraging the development of several kinds of safety features in order to avoid road accidents.
Rising disposable incomes and customer preferences increasingly transitioning toward cars with fully loaded safety features are driving the market. The passenger cars segment is expected to lead the market during the forecast period.
As per research by EURO NCAP, 75% of all collisions in urban driving environments occur at speeds below 25 mph, with AEB having led to a 38% reduction in rear-end crashes. Autonomous vehicle technology offered with level 4 and 5 autonomous cars may become a large market worldwide over the coming years.
In line with the abovementioned developments globally, the demand for automatic emergency braking systems in passenger cars will be high over the coming years.
Autonomous braking is provided with 51% of the model lines offered by OEMs across the United States. Tesla and Volvo offer AEB as a standard feature in 100% of their vehicles.
The US Department of Transportation's National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) recently issued a notice of proposed regulations that would require automatic emergency braking and pedestrian AEB systems for passenger vehicles and light trucks.
The proposed rule is expected to dramatically reduce pedestrian-related accidents and rear-end collisions. The NHTSA estimates that this proposed rule, if finalized, would save at least 360 lives per year and reduce the number of injuries by at least 24,000 annually.
In addition, these AEB systems would lead to a significant reduction in property damage caused by rear-end collisions. Many accidents could be avoided entirely, while others would be less destructive.
The Department's other road safety actions include the preparation of the Vulnerable Road User Safety Assessment to assist states with the required assessments for 2023. The safety performance of the state in terms of vulnerable road users and its plan to improve their safety are among the parameters assessed.
In line with growing technological advancements, OEMs must remain active in achieving their AEB commitments or face the possibility of brand erosion due to falling behind other market players in safety advances. In particular, the incorporation of AEB into the US government's safety ratings may alter consumer perception.
Based on the aforementioned developments, the market is expected to witness high growth in the upcoming period.
The automotive autonomous emergency braking system market is dominated by several key players, such as Robert Bosch GmbH, Continental AG, ZF Friendrichagen AG, Hyundai Mobis, and Hitachi Automotive System Ltd. Key players continue to gain a competitive edge in the global market by engaging in strategic approaches. Consistent advancements and innovations in braking systems have assisted manufacturers in gaining traction in the competitive market. For instance,
* In July 2023, ZF Friedrichshafen AG and Volta Trucks signed a long-term agreement for the integration of components and parts in the all-electric Volta Zero electric truck. ZF provided the OnGuardACTIVE advanced emergency braking system, the electronic braking system including the brake pedal box, the ESCsmart electronic stability control, and the OnHand electro-pneumatic handbrake.
* In June 2023, the US National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) announced that heavy trucks and buses must include automatic emergency braking equipment (AEB) within five years.