캐리어 스크리닝(Carrier Screening) 시장 규모는 2024년에 51억 2,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 80억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 9.53% CAGR을 기록 할 전망입니다.

COVID-19는 시장 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 전 세계 보균자 검사 시장은 갑작스러운 전 세계적 봉쇄 조치로 인해 유전 상담사에게 유입되는 환자 수가 감소하면서 발전의 한계에 직면했습니다. 2021년 7월 산전 진단에 발표된 연구에 따르면, COVID-19 팬데믹은 임산부의 산전 유전자 검사 결정에 영향을 미쳤습니다. 산전 유전자 검사에 대한 환자의 접근성과 사용이 팬데믹에 영향을 미쳤습니다. 그러나 팬데믹 기간 동안 COVID-19 진단을 위한 유전자 검사는 증가했습니다. 그러나 팬데믹 이후에는 제한이 완화되면서 시장 성장에 기여했습니다. 예를 들어, 2022년 11월 유럽 인간 유전학 저널에 발표된 연구에 따르면 2020년과 2022년 사이에 유전자 검사를 받으려는 의향이 상당히 증가했습니다. 따라서 연구 대상 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
보균자 검사 시장의 성장에 중요한 요인으로는 조기 질병 발견 및 예방에 대한 강조가 증가하고 있으며 예측 기간 동안 경험할 것으로 예상되는 유전 질환에 대한 선별 검사의 적용이 증가하고 있다는 점을 들 수 있습니다. 예를 들어, 2022년 5월에 업데이트된 미국 질병통제예방센터(CDC) 데이터에 따르면 겸상 적혈구 질환은 전 세계 수백만 명에게 영향을 미치며 특히 사하라 이남 아프리카, 남미, 카리브해, 중미 등 스페인어 사용 지역, 사우디아라비아, 인도, 지중해 국가 출신 조상에게서 흔하게 발생한다고 보고했습니다.
또한 개인 맞춤형 의약품에 대한 수요 증가와 시장 참여자들의 다양한 활동이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 5월 AdventHealth는 종단적 환자 데이터를 분자 검사 데이터와 구조화하고 통합하여 데이터 세트와 질병 네트워크 모델을 만들어 의료 시스템이 질병의 발병과 치료에 대한 반응을 더 잘 예측할 수 있도록 지원하는 데이터 기반 정밀 의학 이니셔티브를 시작하면서 유전체학 프로그램을 확장했습니다. 또한, 시장 참여자들의 제품 출시 증가가 시장 확대를 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 6월 Grail은 획기적인 다발성 암 선별 진단인 Galleri 혈액 검사를 출시했습니다. 이 검사는 50세 이상의 성인과 같이 이미 암에 걸릴 위험이 높은 사람들을 선별하기 위한 것입니다.
따라서 유전 질환의 유병률 증가와 정밀 의학의 채택 증가와 같은 위의 모든 요인이 예측 기간 동안 시장을 촉진 할 것으로 예상됩니다. 그러나 사회적, 윤리적 영향과 보균자 검사의 높은 비용 및 환급 문제는 시장의 성장을 제한하고 있습니다.
분자 스크리닝 검사는 효소 생산의 감소로 이어지는 유전 암호의 돌연변이인 DNA 돌연변이를 확인합니다. 한 민족 그룹에서 발견되는 돌연변이에 중점을 둡니다. 여기에는 일반적인 대립유전자의 점진적인 검사 과정과 필요에 따라 광범위한 유전자 분석이 포함됩니다. 시퀀싱은 특정 유전자의 DNA 코드를 읽고 알려진 돌연변이가 존재하는지 여부를 알면 달성되는 분자 스크리닝 방법입니다. 검사 결과가 음성이면 그 사람이 경력일 가능성은 낮아집니다. 그러나, 현재의 기술은 돌연변이를 발견할 필요가 있을 수 있기 때문에 캐리어 유전자를 가질 가능성이 배제되는 것은 아닙니다.
2021년 6월에 업데이트된 미국 보건복지부 통계의 HIV/AIDS 소수자 기금(MHAF)에 따르면 2020년 전 세계적으로 약 3,760만 명이 HIV에 감염된 것으로 추정되며, 이 중 3,590만 명이 성인, 170만 명이 어린이(15세 미만)인 것으로 나타났습니다. 같은 자료에 따르면 2020년에 전 세계적으로 150만 명이 HIV에 감염된 것으로 추정됩니다. HIV 유병률의 증가와 그에 따른 보균자 검사 수요로 인해 시장이 확대되고 있습니다. 바이러스성 질병의 높은 유병률로 인해 선별 검사의 필요성이 증가하고 있습니다.
게다가 세계적으로 암의 이환율이 증가하고 있어 시장의 성장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, 미국 암 협회가 2022년 1월에 발행한 'Cancer Facts and Figures 2022'에 따르면, 2022년에는 추정 190만명의 새로운 암 증례가 진단되어 그 중, 전립선암이 18 만 6,670건, 이어서 폐암이 16만 9,870건, 그리고 여성 유방암은 14만 4,490건으로 추정되고 있습니다. 따라서 세계 암 발생률과 최신 건강 관리 시설이 이 부문 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다.
분자 검사는 생화학 검사에서 제안되지 않은 많은 대상 질환에 대한 기술적 이점을 통해 검사 정확도를 향상시킬 수 있기 때문에 확대가 관찰됩니다. 따라서, 상기 요인은 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
북미는 캐리어 스크리닝 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있으며 예측 기간 동안 큰 변동은 없으며 비슷한 경향을 보일 것으로 예상됩니다.
캐나다 정부가 발표하고 2021년 11월에 발표한 통계에 따르면, 2021년에 약 22만 9,200명의 캐나다인이 암으로 진단되었습니다. 전립선암은 계속해서 가장 많이 진단되는 암으로 예상되며, 2021년에 모든 암 진단의 46%를 차지할 것으로 예상됩니다. 같은 출처에 따르면 유방암은 여성 중 8명 중 1명이 어느 시점에 영향을 받았을 수 있습니다. 따라서 암의 유병률이 증가하면 경력검사 수요가 증가하여 시장 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다.
미국 식품의약국(FDA)에 의한 제품 승인 증가와 후속 발매, 신규 유전자 검사 제품의 혁신을 위한 조사 활동에 관여하는 주요 기업의 집중이 북미 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 1월 Mitera는 가정용 생식유전 검사 키트 'Peaches &Me'와 '23Pears'를 총 50개 주에서 출시한다고 발표했습니다. Peaches &Me는 환자가 온라인으로 주문하고 집에서 실시할 수 있는 최초의 비침습적 출생 전 검사(NIPT)입니다. 빠르면 임신 10주째에 다운 증후군 등 질환이 있는지 검사되고, 아기의 성별이 판정됩니다.
따라서 암 유병률 상승이나 제품 출시 등 위의 요인을 고려하면 예측 기간 동안 북미 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
캐리어 스크리닝 시장은 세분화되어 경쟁이 심하고 여러 주요 기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 소수의 대기업은 시장을 독점하고 있습니다. Abbott, F. Hoffmann-La Roche AG, Danaher Corporation(Cepheid), Illumina Inc., Thermo Fisher Scientific Inc.와 같은 주요 시장 참여 기업의 존재로 인해 시장 전체 경쟁 업체 간의 적대 관계가 치열 해지고 있습니다.
The Carrier Screening Market size is estimated at USD 5.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.53% during the forecast period (2024-2029).

COVID-19 had a significant impact on the growth of the market. The global carrier screening market faced limitations in development due to the sudden imposition of the worldwide lockdowns, which reduced the patient influx to genetic counselors. According to the study published in Prenatal Diagnosis in July 2021, the COVID-19 pandemic influenced pregnant women's decisions about prenatal genetic testing. Patients' access to and use of prenatal genetic tests impacted the pandemic. However, genetic testing for COVID-19 diagnosis increased during the pandemic. However, the relaxation of the restrictions during the post-pandemic period contributed to the market's growth. For instance, a study published in the European Journal of Human Genetics in November 2022 indicated that between 2020 and 2022, willingness to take a genetic test climbed considerably. Thus the market studied is expected to grow over the forecast period.
The significant factors for the growth of the carrier screening market include the increasing emphasis on early disease detection and prevention and the rising application of screening tests in genetic disorders, which is expected to experience during the forecast period. For instance, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) data updated in May 2022 reported that sickle cell disease affects millions of people throughout the world and is particularly common among those ancestors who came from sub-Saharan Africa, Spanish-speaking regions, such as South America, the Caribbean, and Central America, as well as Saudi Arabia, India, and Mediterranean countries.
Additionally, the rising demand for personalized medicine and various activities taken by market players are expected to boost the market growth. For instance, in May 2021, AdventHealth expanded its genomics program with the launch of a data-driven precision medicine initiative that would structure and integrate longitudinal patient data with molecular testing data, creating a dataset and disease network models to help the health system better predict the development of diseases and responses to treatments. Moreover, increased product launches by the market players are expected to support the market expansion. For instance, in June 2021, Grail launched the Galleri blood test, a groundbreaking multi-cancer screening diagnostic. The test was meant to screen people who may already have an elevated risk for cancer, such as adults over the age of 50 years.
Thus, all the factors above, such as the rising prevalence of genetic diseases and the increasing adoption of precision medicine, are expected to boost the market over the forecast period. However, the social and ethical implications and the high costs and reimbursement issues of carrier testing are restraining the market's growth.
A molecular screening test identifies DNA mutations, which are variations in the genetic code that lead to decreased production of enzymes. It focuses on the mutations seen in one ethnic group. It involves a stepwise testing process for common alleles and, if required, extensive gene analysis. Sequencing is a method of molecular screening accomplished by reading across the DNA code of a specific gene to know if there are any known mutations. If the test results are negative, it reduces the chances that the individual is a carrier. However, it does not eliminate the possibility of having a carrier gene since the mutation might still need to be discovered through the current technology.
According to the Minority of HIV/AIDS Fund (MHAF), United States Department of Health and Human Services Statistics, updated in June 2021, estimated that approximately 37.6 million people were living with HIV worldwide in 2020, of whom 35.9 million were adults and 1.7 million were children (under the age of 15). According to the same source, 1.5 million people were estimated to have contracted HIV globally in 2020. The market is expanding due to the rising prevalence of HIV and the resulting demand for carrier screening. The increasing need for screening tests results from the high prevalence of viral illnesses.
Furthermore, globally, there is an increasing cancer incidence, driving the market growth. For instance, according to Cancer Facts and Figures 2022, published in January 2022 by the American Cancer Society, an estimated 1.9 million new cancer cases would be diagnosed in 2022, among which prostate cancer is estimated to be 186,670, followed by 169,870 cases of lung cancer, and 144,490 cases of female breast cancer. Therefore, the global incidence of cancer and modern healthcare facilities have been major drivers of the segment's growth.
There is an expansion of molecular testing, as it has the potential to increase testing accuracy through technical benefits for many targeted disorders that may not be suggested for biochemical testing. Thus, the abovementioned factors are expected to drive market growth over the forecast period.
North America holds a major share of the carrier screening market and is expected to show a similar trend over the forecast period without significant fluctuations.
According to statistics published by the Government of Canada and released in November 2021, about 229,200 Canadians were diagnosed with cancer in 2021. Prostate cancer was expected to remain the most diagnosed cancer, accounting for 46% of all cancer diagnoses in 2021. According to the same source, breast cancer affected one out of every eight women at some point. Thus, the growing prevalence of cancer is expected to increase demand for carrier screening, thereby boosting market growth.
The increasing product approvals by the US Food and Drug Administration (FDA) and subsequent launches, along with the high concentration of key players involved in research activities for the innovation of novel genetic testing products, are anticipated to drive market growth in North America. For instance, in January 2022, Mitera announced the release of its Peaches & Me and 23Pears at-home reproductive genetic testing kits in all 50 states. Peaches & Me is the first non-invasive prenatal test (NIPT) that patients can order online and have administered at home. As early as ten weeks of pregnancy, it can screen for disorders like Down syndrome and determine the baby's gender.
Thus, considering the above factors, such as the rising prevalence of cancer and product launches, is expected to fuel market growth in the North American region over the forecast period.
The Carrier Screening Market is fragmented and competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few major players dominate the market. The presence of major market players, such as Abbott, F. Hoffmann-La Roche AG, Danaher Corporation (Cepheid), Illumina Inc., and Thermo Fisher Scientific Inc, is increasing the overall competitive rivalry of the market.