사륜차 및 삼륜차 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Quadricycle and Tricycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

사륜차 및 삼륜차 시장 규모는 2024년 82억 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2029년까지 137억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 10.84%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.

사륜차 및 삼륜차  시장

코로나19 전염병으로 인해 경제가 침체되고 제조 시설이 폐쇄되면서 쿼드 및 트라이시클 시장의 성장이 제한되었습니다. COVID19의 팬데믹은 시장에 큰 영향을 미쳤으며, 일부 OEM은 판매 부진을 이유로 신제품 출시를 연기했습니다. 또한, 많은 기업들이 R&D 비용을 삭감하고 있으며, 이로 인해 트라이클과 사륜차의 기술 발전을 방해하고 시장 성장을 둔화시킬 것으로 예상됩니다.

장기적으로, 급속한 도시화, 전기화, 환경 의식 증가로 인해 사륜차과 트라이시클에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 쿼드 사이클은 가격이 저렴하고, 도로 공간을 적게 차지하며, 오염물질 배출이 적어 인도, 필리핀, 콜롬비아, 인도네시아, 중국, 일본 등 교통 혼잡이 큰 문제인 국가에 이상적입니다.

또한, 선진국과 신흥국 모두에서 물류 및 이동식 식품 판매점에서 삼륜차의 사용이 증가하고 있으며, 이는 삼륜차 산업의 성장을 가속하고 있습니다. 이 부문의 성장은 기업 차원에서 삼륜차에 대한 수요를 증가시키고 삼륜차 부문의 제품 및 기술 향상을 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 고든 머레이 디자인(Gordon Murray Design)과 컨소시엄 파트너인 델타 모터스포츠(Delta Motorsports) 및 itMoves는 독특하고 다재다능한 자율 주행 쿼드 트라이시클인 MOTIV를 출시했습니다.

아시아태평양은 이미 삼륜차/삼륜차의 주요 시장으로, 예측 기간 동안 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 최근 몇 년동안 주요 자동차 제조업체들은 이 지역 전역에 전기 삼륜차를 도입하고 있습니다. 또한, 일부 업체들이 시장 점유율을 확보하기 위해 최신 제품 개발에 많은 투자를 하고 있기 때문에 유럽과 북미에서도 빠른 성장이 예상됩니다.

사륜차 및 삼륜차 시장 동향

사륜차의 채용 확대로 시장 수요 증가 전망

최근 몇 년동안 사륜차과 삼륜차의 인기가 높아지고 있습니다. 이는 일반 대중과 정부의 수용이 증가하고 있으며, 일반 자동차를 대체할 수 있는 유리한 용도가 증가하고 있기 때문입니다. 사륜차는 크기가 작기 때문에 도시 교통에서 쉽게 관리할 수 있고 공간을 적게 차지하기 때문에 전 세계 주차 문제를 해결하는 데 도움이 될 수 있습니다.

최근 몇 년동안 여러 국가에서 사륜차을 새로운 차량 카테고리로 승인했습니다. 예를 들어,

사륜차는 인도 정부로부터 도로 주행이 허가된 신형 차량으로 인정받았습니다. 사륜차의 최대 무게는 475kg이며, 출시 전에 필요한 충돌 테스트를 거쳐 탑승자 안전 기준을 정의합니다. 정부는 기존 가솔린으로 구동되는 사륜차 외에 전기 사륜차과 하이브리드 사륜차을 승인했습니다.

새로운 스타트업 기업들은 도시 내 이동을 위한 새로운 기술 기반의 소형 차량을 도입하여 개인 이동성 공간에 혁명을 일으키고 있습니다. 예를 들어, Micro Mobility Systems는 Microlino 2.0 전기 마이크로 자동차와 Microletta 전기 삼륜차를 출시했습니다. Microlino 2.0의 최고 속도는 90km/h, 주행거리는 200km로 알려졌습니다. 2021년 출하를 시작할 예정이었습니다.

2021년 1월, 르노는 Twizy 스타일의 EZ-1을 통해 Mobilize 브랜드를 론칭했습니다. 이 사륜차는 2.3미터 길이에 50% 재활용 소재로 만들어졌으며, 전면 유리문으로 가시성을 높이고 배터리 교체로 수명을 연장할 수 있는 옵션도 있습니다. 이 회사는 또한 EZ-1의 부품의 95%는 차량 수명이 다하면 재활용할 수 있다고 주장합니다.

유럽은 예측 기간 동안 가장 빠른 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

신흥 시장인 유럽에서는 무거운 경차와 승용차 사이의 공간을 차지하는 '서브 A' 모델이라 불리는 쿼드리시클이 널리 채택되고 있습니다. '서브 A'라는 용어는 승용차의 가장 작은 부문 인 A 카테고리 차량을 의미합니다. 이러한 발전은 일반 대중과 정부의 수용이 증가하고 기존 차량 대신 쿼드 릭을 유용하게 사용할 수있는 다양한 용도 증가와 일치합니다.

사륜차는 크기가 작아 도시 교통에서 쉽게 조작할 수 있고, 작은 공간을 차지하기 때문에 전 세계의 주차 문제를 해결할 수 있습니다. 일부 대기업들은 이 지역에서 더 높은 시장 점유율을 확보하기 위해 최신 제품 개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 예를 들어,

2021년 1월, 폭스바겐의 자회사인 세아트는 미리 발표한 전기 사륜구동 미니모 생산이 2022년부터 본격적으로 가동될 예정이라고 발표했습니다.

2020년 2월, 시트로엥은 기술적으로 '경량 쿼드 륜구동'으로 분류되는 Ami를 발표했습니다. 또한 운전면허증도 필요하지 않습니다. 시트로엥은 이 차량을 판매할 계획이지만, 전기 스쿠터 및 기타 초소형 모빌리티 솔루션과 마찬가지로 렌탈을 원하고 있습니다. 차량은월단위 및 분 단위로 대여할 수 있습니다. Quadricycle은 온라인으로 구매할 수 있으며 고객의 집으로 직접 배송됩니다.

2020년 12월, 독일의 IAV는 승객이 짐을 쫓아가는 '라스트 마일' 배송을 위한 자율주행 전기 삼륜차를 개발했습니다. 프로젝트의 두 번째 단계에서는 휠의 총 중량을 크게 줄이고 핸들링을 개선하기 위해 구입 한 시스템을 대체 할 조향 및 제동 시스템을 사내에서 개발하고 있습니다.

팬데믹 이후, 사람들이 대중교통이나 더 비싼 휘발유 연료 차량에 의존하지 않고 자립을 유지하려고 노력하면서 전기 삼륜차와 사륜차의 사용이 증가했습니다. 예측 기간 동안 이 지역에서는 친환경적인 특성과 저렴한 투자 비용으로 인해 이러한 차량에 대한 수요가 높을 것으로 예상됩니다.

사륜차 및 삼륜차 산업 개요

쿼드리시클 및 트라이클 시장은 세계 기업이 큰 점유율을 차지하고 있으며, 지역 기업이 활발하게 활동하고 있어 적당히 통합되어 있습니다. Aixam-Mega, Casalini SRL 및 Renault는 시장의 세계 기업 중 일부입니다. 다양한 정부가 전기화를 지원하기 위해 이러한 소형 전기 자동차의 필요성을 인정하고 있으며 시장은 긍정적인 발전을 보이고 있습니다. 제조업체들은 경쟁사에 뒤처지지 않기 위해 새로운 모델을 출시하고 있습니다.

2021년 12월, 마힌드라 일렉트릭은 향후 3년간 최소 4대의 신차를 출시할 계획을 발표했는데, 그 중 한 대는 새로운 쿼드 륜차 카테고리에 속합니다. 마힌드라 일렉트릭은 주행거리와 적재 용량을 향상시킨 여객 및 화물용 전기 삼륜차와 전기 사륜차 개발에 주력하고 있습니다.

2021년 10월, 시트로엥은 유럽에서 전기 사륜차 '아미 카고(Ami Cargo)를 출시했습니다. 시트로엥 아미는 무게가 425kg 미만인 전기 LCV 미니 아미의 상용 버전입니다. 5.5 kWh의 리튬 이온 팩을 탑재하여 8 BHP 전기 모터에 에너지를 공급합니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회와 향후 동향

LSH
영문 목차

영문목차

The Quadricycle and Tricycle Market size is estimated at USD 8.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.84% during the forecast period (2024-2029).

Quadricycle and Tricycle - Market

The COVID-19 pandemic brought economies to a standstill and forced the closure of manufacturing facilities, thus, limiting the expansion of the quadricycle and tricycle markets. The COVID-19 pandemic significantly impacted the market, with several OEMs postponing the introduction of new products due to low sales. Many firms also reduced their R&D spending, which is projected to hamper the technical progress of tricycles and quadricycles, thus slowing market growth.

Over the long term, demand for quadricycles and tricycles is expected to be fueled by rapid urbanization, electrification, and increasing environmental consciousness. Quadricycles are less expensive, take up less road space, and emit fewer pollutants, making them ideal for nations where traffic congestion is a big concern, such as India, the Philippines, Colombia, Indonesia, China, and Japan.

Further, the growing use of tricycles in logistics and mobile food outlets in both established and emerging countries has boosted the tricycle industry's growth. This segment's growth is boosting demand for tricycles at the corporate level and driving product and technological improvements in the tricycle sector. For example, Gordon Murray Design and its consortium partners Delta Motorsport and itMoves unveiled 'MOTIV,' a unique and extremely versatile autonomous quadricycle vehicle.

The Asia-Pacific region is expected to hold a significant share in the market over the forecast period as the region already has major markets for tricycle/trikes. Over the last few years, major automakers have also been introducing electric tricycles across the region. Furthermore, Europe and North America are also likely to witness fast growth as several players are investing heavily in developing the latest products to gain market share.

Quadricycle and Tricycle Market Trends

Growing Adoption of Quadricycles Expected to Enhance Demand in the Market

The popularity of quadricycles and tricycles has risen in recent years due to increased acceptance from the public and governments, as well as an increase in the applications where they may be profitably utilized instead of regular vehicles. Quadricycles can be readily managed in urban traffic due to their small size, and they may help solve parking problems globally by taking up lesser space.

Several countries have approved quadricycles as a new vehicle category in recent years. For instance,

Quadricycles were certified as a new type of vehicle permitted to run on roads by the Indian government. A passenger quadricycle will have a maximum weight of 475 kg and be subjected to a required crash test before being released, which will define passenger safety criteria. The government has approved electric and hybrid quadricycles in addition to ones that operate on conventional gasoline.

New startups are revolutionizing the personal mobility space by introducing new technology-based small vehicles for intracity movement. For instance, Micro Mobility Systems launched the Microlino 2.0 electric microcar and Microletta electric trike. The Microlino 2.0 has a top speed of 90 km/h, and a 200 km reported range. It was to begin shipping in 2021.

In January 2021, Renault launched its Mobilize brand with Twizy-style EZ-1. The quadricycle is 2.3 meters long and made of 50% recycled materials, with full glass doors to boost visibility and the option to extend its life by swapping batteries. The company also claims that 95% of the EZ-1's parts can be recycled at the end of the vehicle's life.

Europe Expected to Witness Fastest Growth During the Forecast Period

As an emerging market, Europe has been widely adopting quadricycles known as 'sub-A' models, which occupy the space between heavy mini-cars and passenger cars. The term 'sub-A' refers to the A-category cars, which are the smallest passenger car segment. These developments are in line with the increasing acceptance from the public and governments and an increase in the various applications where quadricycles can be used profitably instead of traditional vehicles.

Due to their compact size, quadricycles can be easily maneuvered in urban traffic and address the problem of parking globally as they take up lesser space. Several major players are investing heavily in developing the latest products to gain a higher market share in the region. For instance,

In January 2021, SEAT, a subsidiary of Volkswagen, announced that the production of its preannounced electric quadricycle Minimo was expected to be in full operation from 2022.

In February 2020, Citroen introduced Ami, technically classed as a 'light quadricycle.' It also doesn't require a driving license to operate. Citroen will sell the car, but it also hopes to rent them out like electric scooters and other micro-mobility solutions. The cars will be available to rent on both a monthly and minute-by-minute basis. The quadricycle can be brought online and will be delivered directly to the customers' homes.

In December 2020, IAV in Germany developed an autonomous electric tricycle for 'last mile' deliveries, wherein the rider is followed by their cargo. The project's second phase is developing the steering and braking systems in-house to replace bought-in systems to significantly reduce the wheel's total weight and improve its handling.

The use of electric tricycles and quadricycles has risen post-pandemic as people seek to remain independent without relying on public transport or more expensive petrol-fuelled vehicles. During the forecast period, the region is likely to see high demand for these vehicles owing to their eco-friendly nature and the cheaper investments required.

Quadricycle and Tricycle Industry Overview

The quadricycle and tricycle market is moderately consolidated owing to the significant share occupied by global players and the active presence of regional players. Aixam-Mega, Casalini SRL, and Renault are some of the global players in the market. The market is witnessing positive developments as various governments accept the need for these small electric vehicles to support electrification. Manufacturers are launching new models to stay abreast of their competition.

In December 2021, Mahindra Electric announced plans to introduce at least four new vehicles over the next three years, including one in a new quadricycle category. The company is focusing on developing electric three-wheelers for passengers and freight with increased range and payload capacity, as well as an electric quadricycle.

In October 2021, Citroen launched its Ami Cargo electric quadricycle in Europe. The Citroen Ami is the commercial version of the mini Ami electric LCV weighing less than 425 kg. It is powered by a 5.5-kWh lithium-ion pack, which supplies energy to an electric motor of 8 BHP.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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