세계의 그린 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Green Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
상품코드:1438343
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2024년 02월
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그린 포장(Green Packaging) 시장 규모는 2024년에 2,827억 5,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 4,118억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 7.81%의 CAGR로 추이하며 성장 할 것으로 예상됩니다.
소비자 업계의 환경 우려에 대한 의식이 높아지고 정부의 엄격한 규제가 시장을 견인하고 있습니다.
주요 하이라이트
식음료 산업이 성장하면서 재활용 및 생분해성 소재로 생산된 포장재를 지속적으로 도입하고 있지만 일회용 플라스틱 사용에는 심각한 한계가 있습니다. 지속 가능한 패키징에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 이러한 추세에 기여하고 있습니다.
또한 포장은 높은 상품 비용과 쓰레기 처리 비용의 원인이기도 합니다. 예를 들어, 상품에 지출하는 10달러 중 1달러는 포장 비용으로 지출됩니다. 이는 소비자 지출의 10%가 포장재로 쓰이고 결국 쓰레기통에 버려지는 것입니다.
또한, 위의 문제로 인해 규제 기관, 최종 사용자 기업, 포장 회사들은 포장의 환경 영향을 줄이고 지속 가능하고 친환경적인 포장 솔루션을 제공할 수 있는 대체재를 찾아야 한다는 압박을 받고 있으며, 이로 인해 친환경 포장 시장이 확대되고 있습니다.
그러나 규제 기준의 변화, 원자재 비용의 변동, 폐기물 양의 증가, 환경 폐기물 규제 강화는 예측 기간 동안 시장 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 이를 통해이 시장 부문에서 운영되는 회사는 잠재적으로 파괴적인 신제품을 개발하고 시장의 현재 위험을 줄일 수 있습니다.
COVID-19는 필수 및 비필수 상품과 서비스의 국제 무역과 공급망에 영향을 미쳤습니다. COVID-19가 전 세계로 확산되면서 기업들은 큰 타격을 입었습니다. 연구 대상 시장도 팬데믹으로 인해 부정적인 영향을 받았습니다. 많은 정부가 일회용 플라스틱 사용 금지를 연기했고, 온라인 쇼핑과 전자상거래가 크게 성장하면서 플라스틱 포장재 사용량이 증가했습니다.
그린 포장 시장 동향
제지산업은 크게 성장할 것으로 예상
가장 일반적인 지속 가능한 포장 기술은 포장의 크기를 줄이거나 경량화하고 재활용 내용물과 재생 가능한 재료의 사용을 늘리는 것입니다. 따라서 비즈니스의 다양한 부분에서 종이와 판지의 사용이 확대되고 있습니다. 또한 향후 사용을 위해 친환경적이고 재활용이 가능한 포장재를 사용해야 합니다.
식음료, 소비재, 포장재 산업에 속한 기업들은 포장재를 광범위하게 사용해야 합니다. 지역에 따라 사회 또는 정부 주도로 전 세계적으로 친환경 포장으로의 전환이 추진되고 있습니다.
고객들이 보다 환경 친화적인 포장 옵션을 원함에 따라 일반 대중은 종이 기반의 연포장에 점점 더 익숙해지고 있습니다. 이제 소비자들은 일반적으로 종이가 플라스틱보다 환경에 더 좋다고 생각합니다.
또한 재활용 종이를 우선적으로 사용하면 기존 종이 생산에서 발생하는 삼림 벌채 문제를 억제하는 데에도 도움이 됩니다. 이 재생 종이는 기존 종이와 유사하며 기업의 포장 및 인쇄 요구에 사용할 수 있습니다.
또한, 목재 기반 종이의 비용과 소비율이 증가함에 따라 소비자들은 환경에 미치는 영향을 최소화할 수 있는 대안을 찾고 있습니다. 대나무나 사탕수수로 만든 종이와 티슈가 대안으로 활용되고 있습니다. 두 소재 모두 부드럽고 내구성이 뛰어나며 생분해되기 때문에 종이를 대체할 수 있는 적합한 소재입니다.
미국이 대폭적인 시장 점유율을 획득
전 세계에서 가장 중요한 그린 포장 시장은 북미 지역입니다. 정부 법률이 그린 포장 개발의 기본이 되는 다른 지역과 달리, 그린 포장이 빠르게 수용되는 주요 동인은 친환경 제품에 대한 소비자의 높은 지식과 선호도입니다.
캐나다와 미국의 모든 기업이 그린 포장을 사용하고 있지만, 정부 정책과 소비자 행동에는 상당한 차이가 있습니다.
미국 시장은 소비재, 식품 및 음료의 포장에 높은 가치를 두는 소비자층이 확대됨에 따라 향후 몇 년 동안 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 제조업체들은 변화하는 소비자 선호도와 환경에 더 적합하도록 제품을 수정하고 있습니다.
전 세계 각국 정부는 포장 쓰레기 발생량 증가에 대응하여 생분해성 포장재와 같은 다른 자원으로 전환하고 있습니다. 전 세계 인구의 4%만이 미국에 거주하며, 전 세계 도시 고형 폐기물(MSW)의 2%를 차지하고 있습니다. 또한, 미국인 한 명당 연간 106.2kg 이상의 플라스틱 쓰레기를 배출하는 것으로 보고되고 있습니다.
또한 Mondi는 2022년 6월, 'Grow&Go' 라인을 통해 지속 가능한 패키징 포트폴리오를 선보일 예정입니다. 그로앤고 포트폴리오 전체는 식품 접촉 표준을 준수하며 전량 종이로 제작됩니다.
그린 포장 산업 개요
그린 포장 시장은 적당한 경쟁을 가지고 있으며, Amcor Limited Ardagh Group SA, Ball Corporation, Crown Holdings Incorporated, DS Smith PLC 등 많은 주요한 플레이어들로 구성되어 있습니다. 현재 소수의 선도적인 경쟁업체들이 시장 점유율 측면에서 시장의 대부분을 지배하고 있습니다. 이러한 많은 시장 진출 기업들은 소비자 기반을 국제적으로 확대하는 데 집중하고 있습니다. 많은 기업들은 시장 점유율과 수익성을 향상시키기 위해 전략적 협업 프로젝트에 의존하고 있습니다.
2022년 6월-Ardagh Metal Packaging은 생산 능력을 향상시키기 위해 프랑스 라 시오타에 새로운 공장을 건설할 계획을 밝혔습니다. 중동 및 아프리카(MEA)와 남서유럽의 장기 파트너십을 추구하는 현재 고객과 잠재 고객 수요 증가에 부응하기 위해 Sud Attractivite와 Bpifrance은 지출에 자금을 제공합니다.
2022년 4월-엑손 모빌의 Extend 기술을 활용하여 Amcor는 서큘러 폴리머와 같은 첨단 재활용 재료 사용을 늘립니다. 이는 2025년까지 모든 패키지를 재사용하거나 재활용할 수 있도록 개발하고 플라스틱 사용을 늘리는 회사의 지속가능성에 대한 노력을 준수하는 방법 중 하나입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 전제 조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
업계공급망 분석
산업의 매력도-Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
기업 간 경쟁 정도
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진 요인
정부의 엄격한 규제
소비자 업계에서 환경 문제에 대한 의식 고조
시장의 과제
바이오플라스틱 및 관련 재료공급 부족
시장 기회
넷 제로 달성을 향해 대기업 브랜드/기업 집중도 향상
COVID-19가 그린 포장 산업에 미치는 영향
제6장 시장 세분화
포장 유형
재활용 컨텐츠 포장
종이
금속
플라스틱
유리
재사용 가능 포장
드럼
플라스틱 용기
중간 벌크 컨테이너
기타 재사용 가능 포장
분해 가능 포장
최종 사용자 산업
식품
음료
의약품
퍼스널케어
기타 최종 사용자 산업
지역
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
기타 유럽
아시아 태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아 태평양
남미
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Amcor Limited
Ardagh Group SA
Ball Corporation
Crown Holdings Incorporated
DS Smith PLC
Elopak AS
Emerald Packaging
Mondi Group
Nampak Ltd
PlastiPak Holdings Inc.
Sealed Air Corporation
Sonoco Products Company
Sgf packaging Co. Ltd
Tetra Pak International SA
Uflex Limited
WestRock Company
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회 및 향후 동향
LYJ
영문 목차
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The Green Packaging Market size is estimated at USD 282.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 411.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.81% during the forecast period (2024-2029).
Increasing Awareness About Environmental Concerns Among Consumer Industries and Stringent Government Regulations drive the market.
Key Highlights
The rising food and beverage industry, embracing packaging produced from recyclable and biodegradable materials at a constant rate, has severe limits on the use of single-use plastics. Increased consumer awareness of sustainable packaging contributes to this trend.
Also, packaging contributes to the high costs of goods and trash disposal. For example, out of every USD 10 spent on commodities, USD 1 goes toward the cost of the packaging. That's 10% of consumer spending going toward packaging, which will eventually end up in the garbage.
Furthermore, the issues above are putting pressure on regulators, end-user businesses, and packaging firms to find a replacement that will reduce the environmental impact of packaging and provide sustainable and environmentally friendly packaging solutions, causing the market for green packaging to expand.
However, changing regulatory standards, fluctuating raw material costs, increasing waste volumes, and rising environmental waste regulations have expected to hinder the market growth during the forecast period. This will enable companies operating in this market segment to develop new products that are potentially disruptive and also reduces the current risks in the market.
The COVID-19 outbreak has affected international trade and supply chains of essential and non-essential goods and services. With the spread of COVID-19 across the world, businesses have suffered significantly. The studied market has been negatively impacted due to the pandemic. Many governments have postponed the ban on single-use plastic, and the pandemic witnessed growth in the usage of plastic packaging due to significant growth in online shopping and e-commerce.
Green Packaging Market Trends
Paper industry is Expected to Witness Significant Growth
The most common sustainable packaging technique is that companies include downsizing or lightweight packaging and increasing the use of recycled content and renewable materials. Therefore, the use of paper and cardboard in various parts of the business is expanding. It also ensures the packaging is eco-friendly and recyclable for future usage.
Organizations in the food, beverage, consumer, and packaged goods industries need to use packaging extensively. Depending on the location, there is a global push for a shift toward green packaging, driven either by society or the government.
The general population is becoming increasingly accustomed to paper-based flexible packaging as customers want more environmentally friendly packaging options. Consumers now generally believe that paper is better for the environment than plastic.
Moreover, Prioritizing recycled paper also helps curb deforestation issues in conventional paper production. This recycled paper is similar to traditional paper and can be used for businesses' packaging and printing needs.
Also, due to the increasing costs and consumption rates of wood-based paper, consumers are looking for alternatives to minimize the environmental impactment. Paper and tissues made from bamboo or sugarcane are utilized as an alternative. Both materials are suitable alternatives to paper as they are soft, durable, and biodegradable.
United States to Execute a Significant Market Share
The most significant market for green packaging worldwide is North America. Contrary to other parts of the world, where government laws are fundamental to developing green packaging, the main drivers of its quick acceptance are strong consumer knowledge and preferences for eco-friendly products.
Although all firms in Canada and the United States use green packaging, there are significant differences in governmental policies and consumer behavior.
The market in the United States is anticipated to expand quickly in the coming years due to an expanding consumer base that places a high value on the packaging of consumer goods, foods, and beverages. Manufacturers in the region are modifying their products to better suit changing consumer preferences and the environment.
Governments worldwide are adjusting to other sources, such as biodegradable packaging, in response to the rising amount of packaging trash produced. Only 4% of the world's population lives in the United States, making up 2% of the world's municipal solid waste (MSW). Additionally, it has been reported that each American generates more than 106.2 kg of plastic waste annually.
Moreover, in June 2022 - Mondi expected its sustainable packaging portfolio with its "Grow&Go" line. The entire Grow&Goportfolio complies with food contact standards and is made entirely of paper.
Green Packaging Industry Overview
Green Packaging Market is moderately competitive and consists of many significant players, such as, Amcor Limited Ardagh Group SA, Ball Corporation, Crown Holdings Incorporated, and DS Smith PLC. Few big competitors now control most of the market in terms of market share. These considerable market participants are concentrating on growing their consumer base internationally. Many businesses rely on strategic collaboration projects to improve their market share and profitability.
June 2022 - Ardagh Metal Packaging revealed plans to build a new plant in La Ciotat, France, to increase its production capacity. To meet the growing demand from current and potential clients for long-term partnerships in the Middle East and Africa (MEA) and Southwestern Europe, Sud Attractivite and Bpifrance will fund the expenditure.
April 2022 - By utilizing ExxonMobil's Extend technology, Amcor increases the use of advanced recycling materials like circular polymers, which is one way the company complies with its sustainability commitment to develop all of its packagings to be reusable or recyclable by 2025 and increase the use of recycled content.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power Of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Stringent Government Regulations
5.1.2 Increasing Awareness About Environmental Concerns Among Consumer Industries
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Supply of Bio-plastics and Related Materials
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Focus of Major Brands/Companies to Achieve Net Zero
5.4 Impact of COVID-19 on the Green Packaging industry