예방 헬스케어 기술 및 서비스 : 세계 시장 점유율 분석, 업계 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Global Preventive Healthcare Technologies and Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 예방 헬스케어 기술 및 서비스 시장 규모는 2024년 3,257억 4,000만 달러로 추정되고, 2029년까지 5,907억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 12.64%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 전망입니다.

세계의 예방 헬스케어 기술 및 서비스-시장

최근 각국은 COVID-19의 큰 위협에 직면하고 있습니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면, 코로나바이러스 감염병으로, 대부분의 사람들은 경증에서 중등도의 호흡기 질환을 경험합니다. 스크리닝은 미래의 건강 문제를 피하거나 치료가 용이한 경우 조기에 발견하는 데 중요합니다. 그러나 COVID-19 감염의 팬데믹으로 인해 일부 환자는 의료 제공업체의 진찰을 망설이기 때문에 예방 검사의 감소로 이어집니다. 2021년 10월에 발표된 연구 “예방 케어 서비스의 제공에 대한 COVID-19 바이러스 감염증의 추정 영향 : 관찰 코호트 연구”에 의하면, 신형 COVID-19 감염증은 예방 케어 서비스의 제공을 감소시키고 진단 지연, 사망률 증가, 의료비 증가 및 건강 상태의 악화를 일으킬 수 있습니다. 따라서 COVID-19는 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 가상 케어의 진보, 백신 접종 증가, 검사 센터의 재개에 의해 예방 헬스 케어 기술 및 서비스는 팬데믹 전단계의 수요를 충족시킬 것으로 기대되고 있어 조사 기간중의 건전한 성장을 나타내고 있습니다.

조사된 시장 성장을 가속하는 요인은 만성질환 부담 증가, 노인 인구 증가, 연구개발 활동 증가, 예방 헬스케어 기술 진보, 제품 출시 증가, 주요 시장 기업이 채택 전략적 노력입니다.

만성 질환 부담이 증가함에 따라 만성 질환을 효과적으로 관리할 수 있는 솔루션에 대한 수요가 증가할 것으로 예상되며, 이는 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 당뇨병, 심혈관 질환, 천식, 혈압 및 기타 만성 질환을 모니터링하기 위한 이러한 솔루션의 기술 진보도 시장을 추진할 것입니다.

조사 대상 시장에서의 연구 개발 활동의 성장이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 1월, Graxo Smiskline은 RSVPreF3 OA 백신의 1회 접종 후 연 1회 재백신 접종 후의 60세 미만 성인에서 RSV에 의해 야기되는 하기도 질환(LRTD) 예방에 대한 RSVPreF3 OA 시험 백신의 효능을 평가하기 위해 무작위, 위약 대조, 관찰자 맹검의 다국간 임상 3상 시험을 시작했습니다. 이 연구는 백신이 안전하고 면역 반응을 유도하는지 여부도 평가합니다. 이 연구는 2024년 5월까지 완료될 예정입니다. 백신의 효능을 평가하는 이러한 연구의 긍정적인 반응은 연구 기간 동안 연구 시장을 뒷받침하는 것으로 보입니다.

게다가, 새로운 기업의 진입은 시장의 큰 잠재력을 보여주고, 보다 기술적으로 고급 제품을 제공하게 되어 시장을 견인하게 됩니다. 예를 들어, 2022년 1월, 이스마엘 에메리엔은 프랑스 신흥 기업 Zoi를 공동 설립했습니다. Zoi는 모바일 앱을 통해 정기적인 건강 진단과 예방 케어를 결합하는 것을 목표로 합니다. 그러므로 그러한 예방 서비스에 대한 접근이 용이해지면 수요가 증가하고 시장의 유리한 성장으로 이어집니다.

시장 투자 증가로 제품 제공 범위와 조사 대상 제품의 지리적 범위도 확대되어 시장을 견인하게 됩니다. 예를 들어, 2022년 2월, Goqii는 Sumeru Ventures가 주도하는 시리즈 C 자금 조달 라운드에서 5,000만 달러를 조달했습니다. Goqii는 이 수익을 사용하여 웨어러블 피트니스 트래커, 앱, 헬스 스토어, 실시간 코칭 및 보험 서비스 등 현재 서비스를 강화합니다.

따라서 앞서 언급한 요인으로 조사 대상 시장은 조사 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 숙련된 의료 IT 전문가 부족으로 조사 기간 동안 시장 성장이 방해될 것으로 예상됩니다.

예방 헬스케어 기술 및 서비스 시장 동향

백신 부문은 예측 기간 동안 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

백신은 유해한 박테리아를 인식하고 방어할 수 있도록 신체의 면역 시스템을 준비하기 위해 섭취되는 주사, 액체, 정제 또는 점비제입니다. 인플루엔자나 신형 코로나 바이러스 감염(COVID-19)의 원인이 되는 바이러스나 파상풍, 디프테리아, 백일해 등의 세균에 의해 야기되는 질병으로부터 지키기 위한 백신이 있습니다. 연구개발 활동의 활성화와 백신접종 과정을 촉진하기 위한 새로운 캠페인 개시 등의 요인으로 백신 수요가 증가하고 예방 헬스케어 기술 및 서비스 시장이 성장할 것으로 예상됩니다.

이 분야에서의 조사 활동의 성장은 시장을 자극할 것입니다. 예를 들어, 2021년 7월, ModernnaTX, Inc.는 건강한 성인을 대상으로 한 mRNA-1010 계절성 인플루엔자 백신의 안전성, 반응 원성 및 면역원성을 평가하기 위한 1/2 상, 무작위화, 계층화, 관찰자 맹검의 용량 범위 연구를 시작했습니다. 이 연구는 2022년 9월까지 완료될 것으로 추정됩니다. 따라서 이러한 연구의 긍정적인 결과는 인플루엔자 백신 접종 과정을 촉진하여 더 많은 사람들이이 질병에 걸리는 것을 예방할 것입니다.

또한, 2021년 6월에 국립위생연구소는 다수의 인플루엔자 바이러스 균주에 대한 장기적인 방어를 제공하도록 설계된 연구 중 나노입자 인플루엔자 백신의 안전성 및 면역원성을 평가하는 재1상 시험을 시작했습니다. 백신은 인플루엔자 바이러스의 표면에서 발견되는 헤마글루티닌(HA) 단백질의 변화에 적응하도록 재제제화됩니다. 따라서 재조합 백신의 효능을 입증하는 연구개발 활동의 확대는 시장의 유리한 성장으로 이어질 것입니다.

또한, 백신에 대한 인식을 높이기 위한 캠페인의 개시는 백신접종의 추진을 촉진하여 시장의 대폭적인 성장에 기여합니다. 예를 들어 2022년 3월 세계보건기구는 아프가니스탄에서 진행 중인 유행과 싸우기 위해 홍역 예방접종 캠페인을 시작했습니다. 아프가니스탄에서 진행중인 홍역 백신 접종 캠페인 중에 생후 6-59개월의 120만명 이상의 어린이가 백신 접종을 받을 예정이라고 추정되고 있습니다.

그러므로 위의 요인들로 인해 조사된 부문은 시장의 상당한 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

북미는 시장에서 중요한 점유율을 유지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안에도 비슷한 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다.

북미의 예방 헬스케어 기술 및 서비스 시장 성장의 주요 촉진요인은 만성 질환 부담 증가, 노인 인구 증가, 예방 헬스케어 요구를 강조하는 캠페인 시작 및 주요 시장 기업이 채택하는 다른 전략적 노력입니다.

북미 내 미국은 조사 기간 동안 조사 대상 시장의 큰 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 질병관리 예방센터에 의한 2022년 5월 최신정보에 따르면 국내 성인 10명 중 6명이 만성질환을 앓고 있으며 성인 10명 중 4명이 2개 이상의 만성질환을 안고 있습니다. 이 나라에서는 만성질환의 부담이 크므로 효과적인 치료를 제공할 수 있는 동안 만성질환을 관리하는 것이 필수적입니다. 따라서 만성질환을 모니터링하는 데 사용되는 기술과 서비스에 대한 수요는 연구 기간 동안 증가할 것으로 예상되며 시장을 견인합니다.

시장에 새로운 참가자의 표시는 성장 분야이며 조사 기간 동안 큰 이익을 가져오는 성장을 기록한다는 것을 보여줍니다. 예를 들어, 2022년 3월, FDB(First Databank, Inc.)는 중요한 약물 처방 정보, 혜택 확인, 처방자 간 임상 의사 결정 지원의 원활한 흐름을 가능하게 하는 새로운 클라우드 네이티브 전자 처방(ePrescribing) 네트워크인 FDB Vela를 시작했습니다. 따라서 전자 처방전 서비스를 제공하는 기업의 출시는 시장을 뒷받침할 것입니다.

또한, 이 지역에서 새로운 예방 헬스케어 기술 및 서비스의 시작으로 시장이 더욱 추진될 것입니다. 예를 들어, Teladoc Health, Inc.는 2022년 2월에 개인이 여러 만성질환을 갖고 건강을 개선할 수 있도록 지원하는 이런 유형의 첫 만성질환 관리 솔루션인 Chronic Care Complete를 출시했습니다. 이 솔루션은 연결된 건강 모니터링 장치, 헬스 코치 액세스, 필요에 따라 의사 및 정신 건강 전문가의 지원을 활용하는 통합된 종합적인 경험을 회원에게 제공합니다.

또한, 2022년 1월, First Stop Health는 긴급, 예방, 만성 의료 문제를 치료하기 위해 미국에서 가상 1차 진료를 시작했습니다. 또한 2022년 2월 EHE Health와 Welldoc은 파트너십을 체결하고 회원의 전반적인 헬스케어를 지원하도록 설계된 종합적인 예방 디지털 건강 컴패니언인 Thrive Now by EHE Health를 시작했습니다. 시장 관계자의 이러한 전략적 노력은 시장에서 제품 제공을 확대하고 시장을 활성화합니다.

따라서 위의 요인들로 인해 조사된 시장은 북미 시장의 유리한 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다.

예방 헬스케어 기술 및 서비스 산업 개요

조사 대상 시장은 세분화되고 경쟁은 중간 정도입니다. 지리적 범위와 제품 제공을 확대하기 위해 주요 시장 기업이 채택하는 합병, 인수 및 파트너십과 같은 전략이 시장 성장을 가속합니다. 시장의 주요 기업은 GlaxoSmithKline, Myriad Genetics, Omron Healthcare, Abbott Laboratories, Medtronic 등입니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화(금액별 시장 규모)

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회 및 미래 동향

AJY
영문 목차

영문목차

The Global Preventive Healthcare Technologies and Services Market size is estimated at USD 325.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 590.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.64% during the forecast period (2024-2029).

Global Preventive Healthcare Technologies and Services - Market

In recent times, countries have faced a huge threat of COVID-19. As per the World Health Organization (WHO), coronavirus disease is an infectious disease, and most people infected with the COVID-19 virus will experience mild to moderate respiratory illness. Screenings are important to avoid future health problems or catch them early when they are easier to treat. But the COVID-19 pandemic has led to a decrease in preventive screenings because some patients have been hesitant to see their health care provider. As per the study 'Estimated impact of COVID-19 on preventive care service delivery: an observational cohort study' published in October 2021, COVID-19 decreased the delivery of preventive care services, which may cause delayed diagnoses, increased mortality, and increased health care costs. Therefore, COVID-19 had a significant impact on the market. However, with the advancements in virtual care, increase in vaccination drives, and reopening of screening centers, the preventive healthcare technologies and services are expected to meet the demand of pre-pandemic stages, indicating a healthy growth during the study period.

The factors propelling the studied market growth are the rising burden of chronic diseases, increasing geriatric population, increasing research and development activities, advancement in technology preventive healthcare, rising product launches, and strategic initiatives adopted by key market players.

With the growing burden of chronic diseases, the demand for solutions capable of effectively managing chronic diseases is expected to increase, which will drive the market. Technological advancements in these solutions for monitoring diabetes, cardiovascular diseases, asthma, blood pressure, and other chronic diseases will also propel the market.

The growing research and development activities in the studied market are driving the market growth. For instance, in January 2021, GlaxoSmithKline initiated a phase 3, randomized, placebo-controlled, observer-blind, multi-country study to evaluate the efficacy of the RSVPreF3 OA investigational vaccine in preventing Lower Respiratory Tract Disease (LRTD) caused by RSV in adults less than 60 years of age following a single dose of the RSVPreF3 OA vaccine and following annual revaccination This study will also assess if the vaccine is safe and induces an immune response. The study is expected to be completed by May 2024. positive responses from such studies evaluating the efficacies of vaccines will boost the studied market during the study period.

Moreover, the entry of new players indicates a huge potential in the market and will offer more technologically advanced products, which will also drive the market. For instance, in January 2022, Ismael Emelien co-founded Zoi, a new French startup that wants to combine routine medical checkups with preventive care through a mobile app. Therefore, accessibility to such preventive services will increase their demand, thus, leading to lucrative growth of the market.

Rising investments in the market will also expand the product offerings and geographical reach of the studied products, which will drive the market. For instance, in February 2022, Goqii raised USD 50 million in its Series-C funding round led by Sumeru Ventures. Goqii will use the proceeds to strengthen its current offerings, including a wearable fitness tracker, an app, a health store as well as real-time coaching and insurance services.

Therefore, owing to the aforementioned factors, the studied market is expected to grow significantly during the study period. However, the lack of skilled healthcare IT professionals is expected to hinder the market growth during the study period.

Preventive Healthcare Technologies & Services Market Trends

Vaccines Segment is Expected to Account for the Significant Market Share Over the Forecast Period

Vaccines are injections, liquids, pills, or nasal sprays that are taken to prepare the body's immune system to recognize and defend against harmful germs. There are vaccines to protect against diseases caused by Viruses that cause the flu and COVID-19 and Bacteria, including tetanus, diphtheria, and pertussis. Factors such as rising research and development activities and the launch of new campaigns to boost the process of vaccination will increase the demand for vaccines, thus growing the preventive healthcare technologies and services market.

The growing research activities in the segment will fuel the market. For instance, in July 2021, ModernaTX, Inc. initiated a phase 1/2, randomized, stratified, observer-blind, dose-ranging study to evaluate the safety, reactogenicity, and immunogenicity of mRNA-1010 seasonal influenza vaccine in healthy adults 18 years and older. This study is estimated to be completed by September 2022. Thus, positive results from such studies will boost the influenza vaccination process, thereby preventing more individuals from the disease.

Additionally, in June 2021, the National Institutes of Health launched a phase 1 trial assessing the safety and immunogenicity of an investigational nanoparticle influenza vaccine designed to provide long-lasting protection against multiple flu virus strains. The vaccines are reformulated to match the changes in Hemagglutinin (HA) protein found on the surfaces of the influenza virus. Therefore, growing research and development activities proving the efficacies of reformulated vaccines will lead to lucrative growth of the market.

Moreover, the launch of campaigns to create awareness regarding vaccines will also drive the vaccination drives, thus contributing to the significant growth of the market. For instance, in March 2022, the Measles vaccination campaign was launched by World Health Organization in Afghanistan to fight the ongoing outbreak. It is estimated that more than 1.2 million children aged 6-59 months are planned to be vaccinated during the ongoing measles vaccination campaign in Afghanistan.

Thus, due to the above-mentioned factors, the studied segment is expected to contribute to the significant growth of the market.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same Over the Forecast Period

The primary driving factors for the growth of the North American preventive healthcare technologies and services market are the rising burden of chronic diseases, the growing geriatric population, the launch of campaigns highlighting the needs of preventive healthcare, and other strategic initiatives adopted by key market players.

The United States within North America is expected to hold a significant share of the studied market during the study period. For instance, according to a May 2022 update by the Center for Disease Control and Prevention, six in ten adults in the country have a chronic disease, and four in ten adults have two or more chronic conditions. Due to the high burden of chronic diseases in the country, it is essential to manage them during the time effective treatment can be provided. Therefore, the demand for technologies and services used to monitor chronic diseases is expected to boost during the study period, thus driving the market.

The mark of new entrants in the market indicates that it's a growing field and will register lucrative growth during the study period. For instance, in March 2022, FDB (First Databank, Inc. launched FDB Vela, a new, cloud-native electronic prescribing (ePrescribing) network that enables the seamless flow of critical medication prescription information, benefits verification, and clinical decision support between prescribers, payers, pharmacies, and other constituents. Thus, the launch of companies offering electronic prescribing services will boost the market.

Moreover, the launch of new preventive healthcare technologies and services in the region will further drive the market. For instance, in February 2022, Teladoc Health, Inc. launched Chronic Care Complete, a first-of-its-kind chronic condition management solution to help individuals improve their health outcomes while living with multiple chronic conditions. The solution provides members with a unified, comprehensive experience that leverages connected health monitoring devices, access to health coaches, and support from physicians and mental health specialists when needed.

Additionally, in January 2022, First Stop Health launched Virtual Primary Care in the United States to treat urgent, preventive, and chronic care issues. Also, in February 2022, EHE Health and Welldoc entered into a partnership to launch Thrive Now by EHE Health, a comprehensive preventive digital health companion designed to help manage members' overall total health. Such strategic initiatives by market players will help in expanding the product offering in the market, which will fuel the market.

Therefore, due to the above-mentioned factors, the studied market is expected to lead to lucrative growth of the market in North America.

Preventive Healthcare Technologies & Services Industry Overview

The studied market is fragmented and moderately competitive. The strategies such as mergers and acquisitions and partnerships adopted by key market players to expand their geographical reach and product offerings will drive the market growth. The key players in the market are GlaxoSmithKline, Myriad Genetics, Omron Healthcare, Abbott Laboratories, Medtronic, and others.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - in USD Million)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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