Hepatitis C - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029
상품코드:1408270
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2024년 01월
페이지 정보:영문
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C형 간염(Hepatitis C) 시장은 예측 기간 동안 12.82%의 CAGR로 추이하며 성장 할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
COVID-19 팬데믹은 C형 간염 시장에 큰 영향을 미쳤으며 팬데믹 기간 동안 시장 성장률에 영향을 미쳤습니다. 예를 들어, 2022년 6월에 Journal of Managed Care & Specialty Pharmacy에 발표된 연구에 따르면, C형 간염(HCV) 환자의 치료 접근성이 떨어졌습니다. 이들은 COVID-19 팬데믹 상황에서 치료 과정을 완료할 가능성이 훨씬 낮았습니다. 이 연구는 발병 단계 동안 HCV DAA 치료 및 실험실 모니터링에 대한 순응도가 감소하는 것을 관찰했습니다.
또한, 위의 연구는 COVID-19 이후 환경에서 환자를 위한 원격 의료 옵션이 HCV 환자의 치료 접근성을 높이는 데 추가적인 이점을 제공할 수 있다는 점을 강조했습니다. 따라서 COVID-19 이후 진단 및 치료에 대한 접근성이 개선되면서 C형 간염 검사 및 약물에 대한 수요가 소폭 증가한 것으로 나타났습니다. 예를 들어, 2023년 5월 인콰이어리에 게재된 기사에 따르면 COVID-19 팬데믹으로 인해 C형 간염 바이러스(HCV), 인간 면역결핍 바이러스(HIV) 및 이러한 유형의 치료가 필요한 기타 만성 질환자에게 서비스를 제공하기 위한 원격 의료의 사용이 증가했습니다.
또한, 팬데믹 이후 약사가 제공하는 원격 의료 서비스에 대한 HCV 및 HIV 단일 감염 및 동시 감염 환자들의 수용도가 높아졌습니다. 따라서 분석에 따르면 COVID-19 발생 초기에는 COVID-19의 영향이 심각했지만, 팬데믹 이후 원격 의료와 같은 디지털 옵션에 대한 인식이 높아지고 접근성이 높아지면서 시장은 향후 몇 년 동안 안정적인 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
C형 간염의 질병 부담 증가, 진단에 대한 인식 증가 및 발전, 첨단 치료제의 가용성 급증과 같은 요인이 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 6월 세계보건기구(WHO)의 업데이트에 따르면, 전 세계적으로 매년 약 150만 명의 신규 감염자가 발생하고 있으며, 약 5,800만 명이 만성 C형 간염 바이러스에 감염된 것으로 추정됩니다. 약 320만 명의 청소년과 어린이가 만성 C형 간염에 감염된 것으로 추정됩니다. 이처럼 C형 간염에 대한 부담이 높아지면서 치료 및 조기 진단에 대한 수요가 증가하여 시장 성장으로 이어지고 있습니다.
또한, 감염성 질환의 최신 의견에 게재 된 기사에 따르면 2022 년 7 월에 어린 아이들을위한 C형 간염 바이러스(HCV)를 표적으로하는 직접 작용 항 바이러스(DAA) 요법이 승인되었습니다. 산후 치료 프로그램은 수직 감염을 예방하지만, 치료 연계율과 치료 완료율이 낮아 어려움을 겪고 있습니다. 임신 중 DAA를 사용하면 이러한 문제를 피할 수 있습니다. 따라서 C형 간염 치료 방식이 발전함에 따라 이에 대한 수요도 증가하여 시장 성장을 주도 할 것으로 예상됩니다.
또한 2022년 5월은 미국에서 바이러스성 간염에 대한 인식을 높이고 그 영향을 인식하며 바이러스 성 간염과 관련된 오명을 줄이기 위해 간염 인식의 달로 지정되었습니다. 또한 2021년 9월, NACCHO는 NASTAD 및 전국 바이러스성 간염 원탁회의와 협력하여 약물 주입자(PWID)의 충족되지 않은 요구를 파악 및 해결하고 바이러스성 간염 교육, 예방, 검사, 치료 연계 및 치료에 대한 접근성을 개선하기 위한 간염 교육 및 검사를 위한 네트워크(HepNET)를 출범시켰습니다. 따라서 인식이 높아짐에 따라 C형 간염 진단 및 치료에 대한 수요가 증가하여 시장 성장이 촉진 될 것입니다.
따라서 위에서 언급 한 모든 요인은 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진 할 것으로 예상됩니다. 그러나 높은 치료 비용, 사회적 낙인, 진단되지 않은 사례는 시장 성장을 제한하고 있습니다.
C형 간염 시장 동향
항바이러스제 부문이 C형 간염 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
항바이러스제는 C형 간염의 치료에 사용되는 항균제의 일종입니다. 이러한 약물은 일반적으로 HCV 바이러스의 증식을 억제하여 효과를 발휘합니다. 이 부문의 성장은 C형 간염 감염의 부담이 크고 다른 치료법보다 항바이러스제의 채택과 이점이 증가하고 있기 때문입니다.
예를 들어, 2022년 9월 미국 Association for the Study of Liver Diseases가 발표한 논문에 따르면 인도에서 HCV 감염의 추정 국가유병률은 0.32%로, 4,420만명의 HCV 양성자가 세계 HCV 부담 상당 부분을 차지하고 있습니다. 이와 같이 C형 간염의 부담이 크므로 항바이러스제 수요가 증가하여 부문별 성장으로 이어질 것으로 예상됩니다.
또한 2022년 6월 세계보건기구(WHO)의 갱신에 따르면 항바이러스제는 C형 간염 감염의 95% 이상을 치유시킵니다. WHO는 C형 만성 간염에 감염된 모든 성인, 청년, 3세까지의 소아에게 범유전형 직접작용형 항바이러스제(DAA)에 의한 치료를 권장하고 있습니다. 2022년 WHO는 성인에 대한 범유전형 치료제와 동일한 것을 이용하여 청년과 소아를 치료하는 새로운 추천을 담았습니다. 따라서 이 부문은 향후 몇 년동안 성장할 것으로 예상됩니다.
이와 같이, 상기 요인에 의해 항바이러스제의 사용량은 예측 기간 중에 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
북미가 C형 간염 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
C형 간염 감염 증가와 이 지역에서 간염 치료제가 시판되고 있기 때문에 북미는 C형 간염 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 미국 병원 협회가 발표한 기사에 따르면, 2022년 8월, 미국 성인은 매년 200만명 이상이 C형 간염 바이러스에 감염되고 있습니다. 오피오이드의 팬데믹으로 인해 감염자는 매년 약 6만명 증가하고 있습니다. 따라서 C형 간염 감염이 증가함에 따라 진단과 치료에 대한 수요가 증가하고 궁극적으로 이 지역 시장 성장을 촉진 할 가능성이 높습니다.
또한 주요 시장 진출기업의 존재, 인지도 향상 프로그램 증가, 신약 및 검사의 도입이 북미 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 2월, Task Force for Global Health는 세계 임상 사례 등록에서 임신 중에 직접 작용 항바이러스제(DAAs)에 노출된 C형 간염 환자의 모자 쌍의 결과를 평가 하는 임상시험을 후원했습니다. 또한, AbbVie Inc.는 2021년 10월 미국에서 그레카프레빌(GLE)/피브렌타스빌(PIB)의 경구 정제로 치료받는 C형 간염 바이러스(HCV) 급성 감염의 청년기 및 성인기 참가자에서 역경과 질병 활동의 변화를 평가하는 임상시험을 시작했습니다. 이러한 사례는 이 지역 시장 성장에 유리하게 작용할 가능성이 높습니다.
이와 같이 위의 요인에 따라 북미는 예측기간 동안 상당한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
C형 간염 산업 개요
C형 간염시장은 세계적 및 지역적으로 사업을 전개하는 기업이 존재하기 때문에 그 성질상 적당히 집중하고 있습니다. 경쟁 구도로는 Gilead Sciences, Inc., AbbVie Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Merck&Co., Inc., Novartis AG 등이 있습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 전제 조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진 요인
C형 간염의 질병 부담의 증대
인지도의 향상과 진단의 진보
첨단 치료제의 이용 가능성 급증
시장 성장 억제 요인
고액의 치료비
사회적 낙인 및 진단되지 않은 사례
Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 강도
제5장 시장 세분화(시장 규모-100만 달러)
유형별
진단
간생검
혈액검사
기타 진단
치료
항바이러스제
면역조절제
기타 치료
최종 사용자별
병원 및 클리닉
진단 실험실
기타 최종 사용자
지역별
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
기타 유럽
아시아 태평양
중국
일본
인도
호주
한국
기타 아시아 태평양
중동 및 아프리카
GCC 국가
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Gilead Sciences, Inc.
AbbVie Inc.
Bristol-Myers Squibb Company
Merck&Co., Inc.
Novartis AG
Johnson&Johnson
GlaxoSmithKline plc
F. Hoffmann-La Roche Ltd
Eli Lilly and Company
Takeda Pharmaceutical Company Limited
Cipla Inc.
Daiichi Sankyo Company, Limited
Astellas Pharma Inc.
제7장 시장 기회 및 향후 동향
LYJ
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The hepatitis C market is poised to register a CAGR of 12.82% over the forecast period.
Key Highlights
The COVID-19 pandemic significantly impacted the hepatitis C market and influenced the market growth rate during the pandemic phase. For instance, according to a study published by the Journal of Managed Care & Specialty Pharmacy in June 2022, patients with hepatitis C (HCV) had poorer access to treatment. They were much less likely to complete the treatment course amid the COVID-19 pandemic. The study observed decreased adherence to HCV DAA therapy and laboratory monitoring through the outbreak phase.
Furthermore, the above study highlighted the telehealth option for patients in a post-COVID-19 environment that could provide an additional advantage in increasing access to care for patients with HCV. Hence, with better access to diagnosis and treatment post-COVID-19, the demand for hepatitis C tests and drugs observed a nominal increase. For instance, according to an article published by Inquiry in May 2023, the COVID-19 pandemic enhanced the use of telehealth to deliver services to those with hepatitis C virus (HCV), human immunodeficiency virus (HIV), and other chronic diseases in need of this type of care.
Additionally, there was a post-pandemic acceptability of pharmacist-delivered telehealth services among HCV and HIV monoinfected and coinfected patients. Thus, as per the analysis, the impact of COVID-19 was severe in the initial stages of the outbreak; however, with increased awareness and growth in the accessibility of digital options such as telehealth in the post-pandemic era, the market is anticipated to witness stable growth over the coming years.
Factors such as the growing disease burden of hepatitis C, increasing awareness and advances in diagnosis, and a surge in the availability of advanced therapeutic products are expected to drive market growth. For instance, according to the World Health Organization (WHO) update in June 2022, an estimated 58 million people had chronic hepatitis C virus infection, with about 1.5 million new infections occurring every year globally. An estimated 3.2 million adolescents and children had chronic hepatitis C infection. Thus, with a high burden of hepatitis C, the demand for its treatment and early diagnosis increases, leading to market growth.
Furthermore, according to an article published by Current Opinion in Infectious Diseases, in July 2022, direct-acting antiviral (DAA) regimens targeting hepatitis C virus (HCV) were approved for young children. Postpartum treatment programs prevent vertical transmission but are hampered by low linkage rates to care and treatment completion. These challenges were avoided by DAA use in pregnancy. Thus, with the advancement in treatment modalities for hepatitis C, the demand for these is also expected to increase, driving market growth.
Furthermore, May 2022 was observed as Hepatitis Awareness Month to raise awareness about, recognize the impact of, and decrease the stigma associated with viral hepatitis in the United States. Also, in September 2021, NACCHO partnered with NASTAD and the National Viral Hepatitis Roundtable to launch the Hepatitis Network for Education and Testing (HepNET) to identify and address the unmet needs of people who inject drugs (PWID) and improve their access to viral hepatitis education, prevention, testing, linkage to care, and treatment. Thus, with increasing awareness, the demand for hepatitis C diagnosis and treatment will likely increase, boosting market growth.
Thus, all factors mentioned above are expected to boost market growth over the forecast period. However, the higher cost of treatment, social stigma, and undiagnosed cases are restraining the market growth.
Hepatitis C Market Trends
Antiviral Drugs Segment is Expected to Hold a Major Share in the Hepatitis C Market
Antiviral drugs are one class of antimicrobials used for treating hepatitis C. These medications usually work by prohibiting the multiplication of the HCV virus. The segment's growth is attributed to the high burden of hepatitis C infection and the growing adoption and advantages of antiviral drugs over other treatment modalities.
For instance, according to an article published by the American Association for the Study of Liver Diseases in September 2022, the estimated national prevalence rate of HCV infection in India was 0.32%, with 44.2 million HCV-positive individuals making up a significant portion of the worldwide HCV burden. Thus, with the high burden of hepatitis C, the demand for antiviral drugs is expected to increase, leading to segmental growth.
Furthermore, according to the World Health Organization (WHO) update in June 2022, antiviral medicines cure more than 95% of hepatitis C infections. WHO recommends therapy with pan-genotypic direct-acting antivirals (DAAs) for all adults, adolescents, and children down to 3 years of age with chronic hepatitis C infection. In 2022, WHO included new recommendations for treating adolescents and children using the same pan-genotypic treatments for adults. Thus, with the increased adoption of antiviral therapies over other treatment modalities, the segment is anticipated to grow over the coming years.
Thus, owing to the factors above, the usage of antiviral drugs is expected to grow significantly during the forecast period.
North America is Expected to Hold a Significant Share in the Hepatitis C Market
Due to an increase in hepatitis C infections and the commercial availability of hepatitis drugs in the region, North America is expected to hold a significant market share in the hepatitis C market. For instance, according to an article published by the American Hospital Association, in August 2022, over 2 million United States adults have hepatitis C virus infection each year. Infections are increasing by about 60,000 annually due to the opioid epidemic. Thus, with an increase in hepatitis C infection, the demand for its diagnosis and treatment is likely to increase, ultimately boosting the market growth in the region.
Furthermore, the presence of key market players, growing awareness programs, and the introduction of newer drugs and tests in the region bolster the market's growth in the North American region. For instance, in February 2022, the Task Force for Global Health sponsored a clinical trial to assess the outcomes of hepatitis C-affected mother-infant pairs exposed to direct-acting antivirals (DAAs) during pregnancy within a global clinical case registry. Additionally, in October 2021, AbbVie Inc. initiated a clinical trial in the United States to assess the adversative events and modifications in disease activity in adolescent and adult participants with acute hepatitis C virus (HCV) infection on treatment with oral tablets of Glecaprevir (GLE)/Pibrentasvir (PIB). Such instances are likely to favor the market growth in the region.
Thus, due to the abovementioned factors, North America is anticipated to witness notable growth over the forecast period.
Hepatitis C Industry Overview
The hepatitis C market is moderately concentrated in nature due to the presence of companies operating globally and regionally. The competitive landscape includes analyzing companies, including Gilead Sciences, Inc., AbbVie Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Merck & Co., Inc., and Novartis AG, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Disease Burden of Hepatitis C
4.2.2 Increasing Awareness and Advances in Diagnosis
4.2.3 Surge In Availability of Advanced Therapeutic Products
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost of Treatment
4.3.2 Social Stigma and Undiagnosed Cases
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)