세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 유형, 항공기 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(-2035년)
Global Aircraft ACMI Leasing or Wet-Leasing Market by Type, by Aircraft Type, by Application, by End-User, and by Region Forecast till 2035
상품코드:1801277
리서치사:Market Research Future
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문 209 Pages
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세계 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 규모는 2024년부터 2035년까지 8.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2035년에는 132억 4,480만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
ACMI(항공기, 승무원, 정비, 보험) 리스, 이른바 습식 임대는 한 항공사가 다른 항공사에 완전한 운항이 가능한 항공기를 제공하는 유연한 솔루션입니다. 차주는 연료, 공항 이용료, 운항 계획만 부담하고, 대주는 기술 및 운항 측면을 담당합니다. 이 구조는 단기적인 수송력 확보, 항공기 부족을 보완하고 새로운 시장에 저위험으로 진입하고자 하는 항공사에게 특히 가치가 있습니다.
세계 항공 여객 수요 증가는 항공기 ACMI 리스 시장을 형성하는 가장 큰 요인입니다. 전 세계 항공사들은 1인당 GDP 증가, 저렴한 운임, 신흥국의 급속한 인프라 개선으로 인한 승객 증가에 대응해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 선진국 시장은 안정적인 성장세를 유지하는 반면, 아시아, 라틴아메리카 등의 지역에서는 폭발적인 성장세를 보이고 있습니다. ACMI 리스는 항공사에 장비 조정의 유연성을 제공하고, 계절적 또는 지역적 변동에 신속하게 대응하는 동시에 장기적인 자본 리스크를 줄일 수 있게 해줍니다.
지역별 분석
북미 ACMI 리스 산업의 성공은 미국 및 캐나다 항공사의 리스 전략을 특징짓는 높은 운영 유연성 덕분입니다. 겨울방학이나 여름휴가철에 급증하는 수요는 단기 습식 임대를 통해 효율적으로 대응하고 있습니다. 북미 시장은 미국이 11억 3,000만 달러로 선두를 달리고 있으며, 캐나다도 1억 4,880만 달러로 큰 가치를 더하고 있습니다.
유럽은 아일랜드, 영국, 몰타에 금융 및 리스 거점을 두고 있는 세계적인 ACMI 리스의 중심지입니다. 풀서비스 항공사와 초저가 항공사 모두 ACMI 리스를 활용하여 특히 여름철 성수기에 변동이 심한 여객 수요를 보완하고 있습니다. 유럽에서는 영국이 2억 4,750만 달러로 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, 독일(2억 1,390만 달러), 프랑스(1억 8,520만 달러)가 그 뒤를 잇고 있습니다.
아시아태평양의 ACMI 리스에 대한 수요는 확대되고 있으며, LCC의 발전과 함께 더욱 증가하고 있습니다. IndiGo와 AirAsia는 리스를 활용하여 증가하는 국내 및 지역 수요에 대응하고 있으며, 일본과 중국은 레저 및 비즈니스 여행 분야에서 운송력을 확대하고 있습니다. 아시아태평양의 성장은 중국(6억 9,610만 달러)이 주도했으며, 인도(1억 2,620만 달러)와 일본(1억 1,800만 달러)이 뒤를 이었습니다.
세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추이와 예측, 각종 부문별/지역별/주요 국가별 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
목차
제1장 주요 요약
제2장 시장 개요
제3장 조사 방법
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
시장과 기술 동향
COVID-19의 영향 분석
제5장 시장 요인 분석
공급망 분석
Porter's Five Forces 모델
규제 상황
SWOT 분석
PESTEL 분석
제6장 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 유형별
개요
단기 리스
장기 리스
제7장 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 항공기 유형별
개요
협폭동체 항공기
광폭동체 항공기
리저널기
제8장 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 용도별
여객 운송
항공화물 운송
제9장 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 최종사용자별
풀 서비스 캐리어
저가 항공사
화물 운송업자
제10장 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 지역별
개요
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
스페인
벨기에
아일랜드
아이슬란드
네덜란드
포르투갈
스위스
크로아티아
체코
에스토니아
헝가리
라트비아
리투아니아
폴란드
슬로바키아
슬로베니아
핀란드
노르웨이
스웨덴
그리스
기타
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
싱가포르
말레이시아
기타
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
쿠웨이트
카타르
이스라엘
남아프리카공화국
이집트
기타
남미
브라질
아르헨티나
칠레
콜롬비아
볼리비아
파라과이
페루
기타
제11장 경쟁 구도
경쟁 대시보드
2023년 기업의 시장 점유율 분석
주요 전개 및 성장 전략
제12장 기업 개요
CHAPMAN FREEBORN AIRCHARTERING
ACC AVIATION
DELA WORLD CHARTER
AVIA SOLUTIONS GROUP
AVICO
ATLAS AIR
BOC AVIATION
AERCAP
FALKO
AIR LEASE CORPORATION
AVION EXPRESS
TITAN AIRWAYS LIMITED
ZELA AVIATION
ICBC LEASING
CITYJET
LSH
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Global Aircraft ACMI Leasing or Wet-Leasing Market by Type (Short-Term Lease, Long-Term Lease), by Aircraft Type (Narrow Body Aircraft, Wide Body Aircraft, Regional Aircraft), by Application (Passenger Transportation, Air Freight Transportation), by End-User (Full-Service Carriers, Low-Cost Carriers, Cargo-Carriers), and by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, South America) Forecast till 2035
Industry Overview
Growing at a CAGR of 8.4% (2024-2035), the global Aircraft ACMI Leasing Market is forecasted to hit USD 13,244.8 million by 2035. ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, and Insurance) leasing, commonly called wet-leasing, is a flexible solution where one airline supplies a fully operational aircraft to another carrier. The lessee is responsible only for fuel, airport fees, and route planning, while the lessor handles the technical and operational aspects. This arrangement is especially valuable for airlines looking to manage short-term capacity, cover fleet shortages, or enter new markets with minimal risk.
Rising global air travel demand is the most influential force shaping the Aircraft ACMI Leasing market. Airlines worldwide are grappling with the need to accommodate increasing passenger traffic, driven by higher GDP per capita, affordable fares, and rapidly improving infrastructure in emerging economies. While developed markets maintain steady growth, regions like Asia and Latin America experience explosive expansion. ACMI leasing provides carriers with the agility to balance capacity, swiftly meet seasonal or regional fluctuations, and reduce long-term capital risks.
Major Company Development
It was remarkable for ACC Aviation to achieve two kinds of important things that show how the company could improve its strategy. In September 2023, it partnered with USC GmbH, a German airline, to provide ACMI support to Madagascar Airlines. The venture marking USC GmbH's first commercial trip and its first ACMI assignment also signifies how much ACC is enabling global carriers to connect. Conversely, in February 2019, YFM-backed ACC Aviation had taken over Aerotask, a Dubai-based consultancy, to accelerate its development in the Asian, African, and U.S. markets. With this acquisition, ACC not only extends its range in the fields of ACMI leasing, aircraft charter, and aftermarket services but also adds asset management and advisory to the company's forte, thus furthering its global aviation partner reputation.
Key Players
Major players in the global aircraft ACMI leasing or wet leasing market are Air Lease Corporation, Avolon, AerCap, Atlas Air, BOC Aviation, CityJet, Chapman Freeborn Airchartering, ACC Aviation, Delta World Charter, Avia Solutions Group, Avico, Falko Regional Aircraft, ICBC Leasing, Titan Airways, and Zela Aviation.
Report Attribute Details
Market Size 2035 USD 13,244.8 Million
CAGR (2025-2035) 8.4%
Base Year 2024
Market Forecast Period 2025-2035
Historical Data 2019-2024
Industry Segmentations
By Type: Short-Term Lease - 8.5%, Long-Term Lease - 8.2%.
By Aircraft Type: Narrow Body Aircraft - 8.5%, Wide Body Aircraft - 8.3%.
By Application: Passenger Transportation - 8.6%, Air Freight Transportation - 8.1%.
By End-User: Full-Service Carriers - 8.3%, Low-Cost Carriers - 8.6%.
Regional Analysis
The success of the ACMI leasing industry in North America is largely due to the high degree of operational flexibility that characterizes the leasing strategies of US and Canadian airlines. Seasonal surges during winter holidays and summer vacations are efficiently handled through short-term wet leases. The North American market is led by the U.S. at USD 1,103.0 million, while Canada adds significant value with USD 148.8 million.
Europe is a global ACMI leasing center that has financial and leasing downtowns in Ireland, the UK, and Malta. Both full-service carriers and ultra-low-cost airlines use ACMI leases to get a hold of variable passenger traffic, especially during the summer peak. In Europe, the UK holds the highest share at USD 247.5 million, with Germany and France following at USD 213.9 million and USD 185.2 million.
The need for ACMI leasing in Asia-Pacific has been increasing and is still growing along with the development of low-cost carriers. IndiGo and AirAsia use leases to take advantage of the rising domestic and regional demand, whereas Japan and China are extending their capacity in the area of leisure and business travel. Asia-Pacific growth is fueled by China at USD 696.1 million, supported by notable contributions from India (USD 126.2 million) and Japan (USD 101.8 million).
The Middle East remains a strong ACMI market, balancing demand from both global giants and low-cost regional players. Emirates and Qatar Airways leverage leasing for strategic seasonal flexibility, while Flydubai and Air Arabia use it to scale efficiently. Africa's fragmented aviation sector depends on leasing to overcome limited capital access and regulatory constraints.
South America's ACMI leasing market is shaped by economic cycles and unstable profitability in aviation. Airlines in Brazil, Colombia, and Argentina often choose ACMI leasing to expand routes without major financial risks.
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
2 MARKET INTRODUCTION
2.1 DEFINITION
2.2 SCOPE OF THE STUDY
2.3 RESEARCH OBJECTIVE
2.4 MARKET STRUCTURE
3 RESEARCH METHODOLOGY
3.1 OVERVIEW
3.2 DATA FLOW
3.2.1 DATA MINING PROCESS
3.3 PURCHASED DATABASE:
3.4 SECONDARY SOURCES:
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW:
3.5 PRIMARY RESEARCH:
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW:
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED
3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION:
3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH
3.7 DATA FORECASTING
3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE
3.8 DATA MODELING
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS:
3.8.2 DATA MODELING:
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION
4 MARKET DYNAMICS
4.1 INTRODUCTION
4.2 DRIVERS
4.2.1 INCREASING DEMAND OF AIR TRAVEL
4.2.2 FLEXIBILITY IN FLEET MANAGEMENT
4.2.3 COST-EFFECTIVENESS OF ACMI LEASING
4.2.4 EMERGENCE OF NEW AIRLINES
4.2.5 RISE OF ULTRA-LOW-COST CARRIERS (ULCCS) FUELING ACMI LEASING GROWTH
4.3 RESTRAINT
4.3.1 HIGH COMPETITION FROM DRY LEASING AND DIRECT AIRCRAFT OWNERSHIP
4.3.2 VOLATILITY IN FUEL PRICES IMPACTING LEASING COSTS
4.3.3 CHALLENGES IN MAINTAINING AIRLINE BRANDING AND CUSTOMER EXPERIENCE
4.3.4 CREW SHORTAGES AND LABOR UNION RESTRICTIONS
4.4 OPPORTUNITY
4.4.1 EXPANSION OF LOW-COST CARRIERS (LCCS)
4.4.2 GROWTH IN CARGO AND E-COMMERCE LOGISTICS
4.4.3 FLEET MODERNIZATION AND TRANSITION TO FUEL-EFFICIENT AIRCRAFT
4.4.4 EXPANSION OF ACMI SERVICES INTO NEW MARKETS
4.4.5 INCREASED DEMAND FOR ACMI LEASING FROM START-UP AIRLINES
4.5 MARKET & TECHNOLOGY TRENDS
4.5.1 GROWING POPULARITY DURING PEAK TRAVEL SEASONS
4.5.2 SHIFT TOWARDS SUSTAINABLE AVIATION AND FUEL-EFFICIENT AIRCRAFT IN LEASING FLEETS
4.5.3 SHORTER LEASE TERMS AS AIRLINES NAVIGATE MARKET UNCERTAINTY
4.6 COVID IMPACT ANALYSIS
4.6.1 IMPACT ON OVERALL AEROSPACE & DEFENSE
4.6.2 IMPACT ON GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET
4.6.3 IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET
4.6.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET
4.6.5 IMPACT ON PRICING OF AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET
5 MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
5.1.1 AIRCRAFT MANUFACTURERS AND OEMS:
5.1.2 ACMI LEASING PROVIDERS:
5.1.3 MRO SERVICE PROVIDERS:
5.1.4 REGULATORY AUTHORITIES AND AVIATION COMPLIANCE BODIES:
5.1.5 END USERS:
5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS (MODERATE):
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS (MODERATE TO HIGH):
5.2.3 BARGAINING POWER OF BUYERS (HIGH):
5.2.4 THREAT OF SUBSTITUTE PRODUCTS (MODERATE TO LOW):
5.2.5 RIVALRY AMONG EXISTING COMPETITORS (HIGH):
5.3 REGULATORY LANDSCAPE
5.4 MARKET SWOT ANALYSIS
5.5 MARKET PESTEL ANALYSIS
5.5.1 POLITICAL
5.5.2 ECONOMIC:
5.5.3 SOCIAL:
5.5.4 TECHNOLOGICAL:
5.5.5 ENVIRONMENTAL:
5.5.6 LEGAL
6 GBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY TYPE
6.1 OVERVIEW
6.2 SHORT TERM LEASE
6.3 LONG TERM LEASE
7 GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY AIRCRAFT TYPE
7.1 OVERVIEW
7.2 NARROW BODY AIRCRAFT
7.3 WIDE BODY AIRCRAFT
7.4 REGIONAL AIRCRAFT
8 GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY APPLICATION
8.1 INTRODUCTION
8.2 PASSENGER TRANSPORTATION
8.3 AIR FREIGHT TRANSPORTATION
9 GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY END-USERS
9.1 INTRODUCTION
9.2 FULL-SERVICE CARRIERS
9.3 LOW-COST CARRIERS
9.4 CARGO-CARRIERS
10 GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY REGION
10.1 OVERVIEW
10.1.1 GLOBAL AIRCRAFT ACMI LEASING OR WET-LEASING MARKET , BY REGION, 2019-2032 (USD MILLION)
10.2 NORTH AMERICA
10.2.1 US
10.2.2 CANADA
10.2.3 MEXICO
10.3 EUROPE
10.3.1 GERMANY
10.3.2 UK
10.3.3 ITALY
10.3.4 FRANCE
10.3.5 SPAIN
10.3.6 BELGIUM
10.3.7 IRELAND
10.3.8 ICELAND
10.3.9 NETHERLAND
10.3.10 PORTUGAL
10.3.11 SWITZERLAND
10.3.12 CROATIA
10.3.13 CZECH REPUBLIC
10.3.14 ESTONIA
10.3.15 HUNGARY
10.3.16 LATVIA
10.3.17 LITHUANIA
10.3.18 POLAND
10.3.19 SLOVAKIA
10.3.20 SLOVENIA
10.3.21 FINLAND
10.3.22 NORWAY
10.3.23 SWEDEN
10.3.24 GREECE
10.3.25 REST OF EUROPE
10.4 ASIA-PACIFIC
10.4.1 CHINA
10.4.2 JAPAN
10.4.3 INDIA
10.4.4 SOUTH KOREA
10.4.5 AUSTRALIA
10.4.6 SINGAPORE
10.4.7 MALAYSIA
10.4.8 REST OF ASIA-PACIFIC
10.5 MIDDLE EAST & AFRICA
10.5.1 UAE
10.5.2 SAUDI ARABIA
10.5.3 KUWAIT
10.5.4 QATAR
10.5.5 ISRAEL
10.5.6 SOUTH AFRICA
10.5.7 EGYPT
10.5.8 REST OF MIDDLE EAST AFRICA
10.6 SOUTH AMERICA
10.6.1 BRAZIL
10.6.2 ARGENTINA
10.6.3 CHILE
10.6.4 COLOMBIA
10.6.5 BOLIVIA
10.6.6 PARAGUAY
10.6.7 PERU
10.6.8 REST OF SOUTH AMERICA
11 COMPETITIVE LANDSCAPE
11.1 INTRODUCTION
11.2 COMPETITOR DASHBOARD
11.3 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2023
11.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
11.4.1 NEW PRODUCT LAUNCH/ DEVELOPMENT
11.4.2 PARTNERSHIP/COLLABORATION, INVESTMENT, EXPANSION, AND OTHERS